• Latest
σχολειο, βια, αρνητες

Γιατί η επιθετική συμπεριφορά του γονέα στο σχολείο έχει επιπτώσεις στον μαθητή

24 Σεπτεμβρίου 2021
Η Ένωση Στρατιωτικών Κοζάνης στο Σύλλογο Γονέων Ατόμων με Αυτισμό νομού Κοζάνης ΄΄Ταξιδευτές της Ελπίδας΄΄

Η Ένωση Στρατιωτικών Κοζάνης στο Σύλλογο Γονέων Ατόμων με Αυτισμό νομού Κοζάνης ΄΄Ταξιδευτές της Ελπίδας΄΄

20 Δεκεμβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Οι εκδηλώσεις της Κυριακής 21 Δεκεμβρίου

Δήμος Βοΐου: Οι εκδηλώσεις της Κυριακής 21 Δεκεμβρίου

20 Δεκεμβρίου 2025
Συνεδριάζει η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Κοζάνης την Τρίτη 13 Αυγούστου 2024

Σε φάση υλοποίησης δύο κομβικά έργα του Δήμου Κοζάνης – Νέα Κοιμητήρια και Πρόγραμμα Αναπλάσεων οδεύουν προς ένταξη στο ΔΑΜ

19 Δεκεμβρίου 2025
Έγιναν οι εκλογές στον Φιλοζωικό Σύλλογο Σιάτιστας “Η Ευθύνη”

Ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος στο Σισάνι για φόλα

19 Δεκεμβρίου 2025
Kλιμάκωση των κινητοποιήσεων από του αγρότες και στο μπλόκο Σιάτιστας-Έκλεισαν για δυο ώρες, μόνο για τα φορτηγά, και τον παλιό δρόμο Κοζάνης-Γρεβενών-Τι θα γίνει το Σαββατοκύριακο. Βίντεο

Kλιμάκωση των κινητοποιήσεων από του αγρότες και στο μπλόκο Σιάτιστας-Έκλεισαν για δυο ώρες, μόνο για τα φορτηγά, και τον παλιό δρόμο Κοζάνης-Γρεβενών-Τι θα γίνει το Σαββατοκύριακο. Βίντεο

19 Δεκεμβρίου 2025
αστυνομια, συλληψη

Άργος Ορεστικό: Σύλληψη 13χρονου μαθητή με μαχαίρι «πεταλούδα» στο σχολείο – Στο Αυτόφωρο και οι γονείς

19 Δεκεμβρίου 2025
Νέες προσθήκες στο δυναμικό του Δήμου Σερβίων

Νέες προσθήκες στο δυναμικό του Δήμου Σερβίων

19 Δεκεμβρίου 2025
Η Δυτική Μακεδονία στρέφει το βλέμμα στον ουρανό: Παρουσιάστηκε το Εκπαιδευτικό Αστρονομικό Πάρκο Όρλιακα

Η Δυτική Μακεδονία στρέφει το βλέμμα στον ουρανό: Παρουσιάστηκε το Εκπαιδευτικό Αστρονομικό Πάρκο Όρλιακα

19 Δεκεμβρίου 2025
Ο Δήμος Κοζάνης στο Πρόγραμμα Μάθησης Αδελφοποίησης, στο πλαίσιο της αποστολής Κλιματικά Ουδέτερες – Έξυπνες πόλεις

Ο Δήμος Κοζάνης στο Πρόγραμμα Μάθησης Αδελφοποίησης, στο πλαίσιο της αποστολής Κλιματικά Ουδέτερες – Έξυπνες πόλεις

19 Δεκεμβρίου 2025
Μοίρασε τρόφιμα και είδη υγιεινής του Δημοτικό Κοινωνικό Παντοπωλείο Γρεβενών

Το Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Γρεβενών δίπλα στους συμπολίτες μας, με πράξεις αλληλεγγύης ενόψει των εορτών

19 Δεκεμβρίου 2025
Αδράνεια καταλογίζει στην Περιφερειακή Αρχή ο Γιώργος Κασαπίδης

Κασαπίδης: Υπονόμευση της Δημοκρατικής Λειτουργίας και του Κύρους του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας από τον Περιφερειάρχη και τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου

19 Δεκεμβρίου 2025
Καλλιόπη Βέττα: «Ο δίκαιος αγώνας των αγροτών για την επιβίωση του πρωτογενούς τομέα, έχει ως σύμμαχο όλη την κοινωνία»

Στολισμός χριστουγεννιάτικων δέντρων μουσείων ΕΦΑ Κοζάνης

19 Δεκεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Γιατί η επιθετική συμπεριφορά του γονέα στο σχολείο έχει επιπτώσεις στον μαθητή

sierafm by sierafm
24 Σεπτεμβρίου 2021
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
σχολειο, βια, αρνητες
0
SHARES
5
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter
«Ο γονέας οφείλει να γνωρίζει ότι ο τρόπος επικοινωνίας και συνεργασίας του με τον εκπαιδευτικό είναι καθοριστικής σημασίας για τη συμπεριφορά του παιδιού του απέναντι στο σχολείο και, συνολικά, στην κοινωνία»

Ο ρόλος, ως κοινωνικό δημιούργημα, εί­ναι ένα πολύπλοκο, ανοιχτό και δυναμικό πλέγμα από κανόνες, στάσεις και προσ­δοκίες συμπεριφοράς, που αναγκάζει ή καθοδηγεί τον κάτοχο μιας κοι­νωνικής θέσης να αποφασίζει με ποιον τρόπο θα υλοποιήσει τον ρόλο του σε κάθε δεδομένη περίσταση. Βέβαια, και αυτή ακόμη η τυπική δομή των ποικίλων ρόλων διαφοροποιείται από ρόλο σε ρόλο και δεν παραμέ­νει σταθερή. Μέσα σε ένα οργανωμένο κοι­νωνικό σύνολο, ο καθένας προσδοκά μια συγκεκριμένη συμπεριφορά από τον φορέα του ρόλου. Αυτές οι προσδοκίες, πολλές φορές, όχι μόνο λειτουργούν κανονιστικά και εξουσιαστικά για τον ρόλο αυτόν καθ’ αυτόν, αλλά, έχοντας ως κρίσιμη βάση ερμηνείας την κατοχή εξουσίας, γίνονται αιτία διαμόρφωσης συμπεριφορών που οδηγούν σε συγκρουσιακές και κοινωνικά μη αποδεκτές καταστάσεις.

Σε παρελθόντα άρθρα μας έχουμε τονίσει ότι ο ρόλος του εκπαιδευτικού, ειδικά τις τελευταίες δεκαετίες, έχει γίνει πιο σύνθετος και πολύπλοκος, δεδομένου ότι έχουν μεταβληθεί σημαντικά οι πολιτικές, πολιτισμικές, οικονομικές, επιστημονικές, τεχνολογικές και, γενικότερα, οι κοινωνικές συνθήκες. Αυτό διαπιστώνεται και από τις αλλαγές που ανακύπτουν στους ίδιους τους κοινωνικούς θεσμούς, όπως είναι π.χ. ο θεσμός της οικογένειας ή στις συμπεριφορές των ανθρώπων σε περιόδους κοινωνικών κρίσεων, όπως είναι η περίπτωση της πανδημίας.

Οι συνθήκες αυτές έχουν διαμορφώσει πλέον ένα δυσμενές περιβάλλον, για να ασκήσει ο εκπαιδευτικός με ευνοϊκούς όρους τον ρόλο του. Οι προϋποθέσεις είναι πια πολύ δύσκολες, πολύπλοκες και ιδιόμορφες και για τον λόγο αυτό ο εκπαιδευτικός χρειάζεται να καταβάλει τεράστιες προσπάθειες για να αντεπεξέλθει στο έργο του. Αυτό διαπιστώνεται με σαφή και έντονο τρόπο στον καιρό της πανδημίας, όπου εμφανίζονται ακραία φαινόμενα συμπεριφοράς από πολλές κοινωνικές ομάδες, με σημείο αναφοράς τη στάση τους απέναντι στη διαχείριση των υγειονομικών μέτρων εναντίον του κορονοϊού.

Εστιάζοντας στον ρόλο και τη στάση του γονέα, ο οποίος, δυστυχώς, δεν αναλογίζεται την επίδραση που έχει η οποιαδήποτε συμπεριφορά του απέναντι στο παιδί του, η μη εφαρμογή των λειτουργικών και επιστημονικά τεκμηριωμένων κανόνων της πολιτείας σε θεσμικά ζητήματα (π.χ. υγεία, παιδεία) από τη σκοπιά του συνιστά, αναμφίβολα, μια προβληματική στάση.

Και, ασφαλώς, η στάση αυτή δεν διαμορφώνει μόνο οξυμένες και δυσμενείς συνθήκες συνεργασίας του με το σχολείο, αλλά πολύ περισσότερο επιδρά αρνητικά ως πρότυπο συμπεριφοράς απέναντι στο παιδί του, το οποίο, με την έννοια αυτή, οικειοποιείται, συνειδητά ή ασυνείδητα, τρόπους διαχείρισης της κοινωνικής πραγματικότητας. Εξάλλου, κάθε άτομο διαμορφώνει την κοινωνική συμπεριφορά του, κατά κανόνα, μέσα από τα πολλαπλά ερεθίσματα, τις πληροφορίες, τις γνώσεις, τις εμπειρίες και τις επιδράσεις που δέχεται από τους γονείς, τα αδέρφια, τους εκπαιδευτικούς, τους συμμαθητές και, συνολικά, μέσα από την αλληλεπίδρασή του με το κοινωνικό περιβάλλον.

Έτσι, η επιθετική ή και βίαιη συμπεριφορά του γονέα απέναντι στον εκπαιδευτικό και, μάλιστα, ενώπιον του παιδιού του είναι μια παιδαγωγικά και κοινωνικά προβληματική και απαράδεκτη στάση, η οποία υπονομεύει και βλάπτει όχι μόνο την υγεία αλλά και την παιδεία και την εκπαίδευση του παιδιού του. Η ερμηνεία αυτή επεκτείνεται και στην παιδαγωγικά τεκμηριωμένη και αυτονόητη παραδοχή ότι η ποιοτική και αποτελεσματική λειτουργία της εκπαίδευσης προϋποθέτει αρμονική συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων παραγόντων, άμεσων και έμμεσων, και πολύ περισσότερο του γονέα που είναι ο άμεσος συνομιλητής του εκπαιδευτικού, σε σχέση με το παιδί του.

Συνεπώς, ο ρόλος της αγωγής και της κοινωνικοποίησης στον τομέα αυτό είναι πολύ σημαντικός. Είναι σημαντικός, γιατί οι διαδικασίες αυτές συντείνουν στο να αποκτήσει το άτομο εμπειρίες, που προσανατολίζονται στις σημαντικές κοινωνικές αξίες, τις οποίες και προάγουν, όπως είναι ο σεβασμός στους κοινωνικούς θεσμούς, τον συνάνθρωπο, τον ρόλο του καθενός, την ειρηνική συμβίωση κ.ο.κ. Είναι γνωστό από πορίσματα σχετικών ερευνών ότι άτομα, που είχαν εμπειρίες με άσκηση βίας ή αυταρχικών μορφών συμπεριφοράς, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να συμπεριφερθούν επιθετικά, αντικοινωνικά και να ασκήσουν τα ίδια βία. Συνήθως, τα παιδιά επηρεάζονται σε καθοριστικό βαθμό ή υιοθετούν τον τρόπο επικοινωνίας και τη στάση των γονέων τους απέναντι στον εκπαιδευτικό και, γενικά, στον συνομιλητή τους.

Τα τελευταία κρούσματα επιθετικής ή και βίαιης συμπεριφοράς γονέων απέναντι σε εκπαιδευτικούς, με αιτία και αφορμή την εφαρμογή των υγειονομικών μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό, προκαλούν εύλογη και μεγάλη ανησυχία και προβληματισμό. Και αυτό συμβαίνει, γιατί τα φαινόμενα αυτά δεν υπονομεύουν μόνο το ζήτημα της υγείας, αλλά διαταράσσουν σε κάθε περίπτωση την εκπαιδευτική-παιδαγωγική διαδικασία και τη σχέση γονέων και σχολείου, με αποτέλεσμα η όλη αυτή αρνητική εξέλιξη σαφώς να βλάπτει το σημαντικό έργο του εκπαιδευτικού και, κατά συνέπεια, τον ίδιο τον μαθητή.

Με την έννοια αυτή, λοιπόν, και σύμφωνα πάντα με τα σχετικά ερευνητικά ευρήματα, ο γονέας οφείλει να γνωρίζει ότι ο τρόπος επικοινωνίας και συνεργασίας του με τον εκπαιδευτικό είναι καθοριστικής σημασίας για τη συμπεριφορά του παιδιού του απέναντι στο σχολείο και, συνολικά, στην κοινωνία. Και είναι πολύ πιο δυσάρεστο, ανησυχητικό και επικίνδυνο, όταν η συμπεριφορά των συγκεκριμένων γονέων έχει ως βάση επιστημονικά ατεκμηρίωτες θεωρίες και απόψεις περί εμβολίων, ιών και, γενικότερα, θεμάτων ιατρικής επιστήμης, αρμόδιοι για τις οποίες είναι οι ειδήμονες των αντίστοιχων επιστημών.

Ως κατακλείδα των ανωτέρω, επισημαίνουμε ότι η αποτελεσματική επιτέλεση του ρόλου του εκπαιδευτικού προϋποθέτει πρωτίστως τον σεβασμό στο σύνθετο, απαιτητικό και γεμάτο προσδοκίες έργο του και, συνολικά, στον ίδιο ως λειτουργό και προσωπικότητα. Εξάλλου, αυτή η αυτονόητη και επιβεβλημένη στάση απέναντι στον εκπαιδευτικό θα έχει ωφέλιμη ανταποδοτικότητα για τους ίδιους τους γονείς και, βεβαίως, για τα παιδιά τους. Κατά συνέπεια, η επίδειξη στάσης ευθύνης του γονέα απέναντί του συνιστά μια επιτακτική ανάγκη, η οποία επιβάλλεται όχι μόνο για λόγους παιδαγωγικούς και κοινωνικούς, αλλά γιατί, πέραν των άλλων, διαμορφώνει συνθήκες αλληλοσεβασμού, συνευθύνης, υπευθυνότητας, αρμονικής συνεργασίας, ειρηνικής συμβίωσης και, τελικά, προαγωγής της παιδείας και του πολιτισμού.

Τέλος, θα ήταν μεγάλη παράλειψη να μην επισημάνουμε τον ρόλο της πολιτείας στην περίπτωση αυτή και, ειδικότερα, του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η θεσμική παρέμβαση και προστασία των εκπαιδευτικών από την πλευρά τους δεν είναι μόνο μια αυτονόητη προσδοκία αλλά μια επιτακτική εκπαιδευτική και κοινωνική ανάγκη και απαίτηση. Είναι βέβαιο ότι η αποφασιστικότητα και η αποτελεσματικότητα που απαιτείται να επιδείξουν, θα λειτουργήσουν ως οι πλέον καθοριστικοί παράγοντες επίλυσης εκκρεμοτήτων ανομίας και παραβατικότητας αλλά και ελάχιστης συμπαράστασης και υποστήριξης στους εκπαιδευτικούς και, γενικότερα, στη λειτουργία του σχολείου.

Κωνσταντίνου Χαράλαμπος, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων-Αντιπρόεδρος Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος

Κωνσταντίνου Χαράλαμπος
Πηγή: alfavita.gr
Tags: ΑΡΝΗΤΕΣΒΙΑΣΧΟΛΕΙΟ
Previous Post

FDA: Σε ποιες ηλικιακές ομάδες θα γίνει η χορήγηση ενισχυτικής δόσης του εμβολίου της Pfizer-BioNTech

Next Post

4 ερωτήσεις που… ντρέπονται να κάνουν οι γυναίκες σε εμμηνόπαυση

Next Post
ηλικια, ομορφια

4 ερωτήσεις που… ντρέπονται να κάνουν οι γυναίκες σε εμμηνόπαυση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Η Ένωση Στρατιωτικών Κοζάνης στο Σύλλογο Γονέων Ατόμων με Αυτισμό νομού Κοζάνης ΄΄Ταξιδευτές της Ελπίδας΄΄
  • Δήμος Βοΐου: Οι εκδηλώσεις της Κυριακής 21 Δεκεμβρίου
  • Σε φάση υλοποίησης δύο κομβικά έργα του Δήμου Κοζάνης – Νέα Κοιμητήρια και Πρόγραμμα Αναπλάσεων οδεύουν προς ένταξη στο ΔΑΜ
  • Ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος στο Σισάνι για φόλα
  • Kλιμάκωση των κινητοποιήσεων από του αγρότες και στο μπλόκο Σιάτιστας-Έκλεισαν για δυο ώρες, μόνο για τα φορτηγά, και τον παλιό δρόμο Κοζάνης-Γρεβενών-Τι θα γίνει το Σαββατοκύριακο. Βίντεο

Πρόσφατα σχόλια

  1. Λόζιος κι ανακατωσια στο Σιάτιστα: Έκλεψαν λόζιο, ( φουρφούρια) για τις κλαδαριές αλλά τους έγραψε η κάμερα. Βίντεο
  2. Γιατί η online ψυχαγωγία έχει γίνει μια μικρή απόδραση για τους εργαζόμενους - SieraFM στο Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός της Ψυχαγωγίας στην Ελλάδα: Πέρα από τα Παραδοσιακά Όρια
  3. Αντώνης Φωτόπουλος στο Ηλεκτρονικό εξοπλισμό παρέδωσε στη Σχολή Πυροσβεστών Τσοτυλίου ο Δήμαρχος Βοΐου, Χρήστος Ζευκλής. Βίντεο
  4. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  5. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Νέα casino για Έλληνες παίκτες

 

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr