• Latest
ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ

Διορθώστε λάθη στο Ε9 για να μειώσετε τον ΕΝΦΙΑ

29 Ιουλίου 2017
Στον τελικό του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Πυγμαχίας U17 η Δήμητρα Καρπόζηλου

Στον τελικό του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Πυγμαχίας U17 η Δήμητρα Καρπόζηλου

9 Οκτωβρίου 2026
ΑΠΟΓΡΑΦΗ και ανάρτηση δικαιολογητικών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος (Κ.Υ.Ε.) στο Ο.Π.Σ. – Α.Δ.Ε.

Γρεβενά πόλη του μανιταριού. Να την ξαναβα στις ράγεςλουμε

9 Οκτωβρίου 2026
Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στον ελληνογαλλικό διάλογο για την Ανώτατη Εκπαίδευση και την Έρευνα

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στον ελληνογαλλικό διάλογο για την Ανώτατη Εκπαίδευση και την Έρευνα

9 Οκτωβρίου 2026
ΨΩΜΙ

Π. Κουκουλόπουλος: 10+1 ερωτήματα για τους παραδοσιακούς οικογενειακούς φούρνους της γειτονιάς

9 Οκτωβρίου 2026
Kατάταξη 31 νέων Δοκίμων Αστυφυλάκων στο Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας.στις έδρες των Διευθύνσεων Αστυνομίας Κοζάνης, Γρεβενών, Καστοριάς και Φλώρινας

Kατάταξη 31 νέων Δοκίμων Αστυφυλάκων στο Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας.στις έδρες των Διευθύνσεων Αστυνομίας Κοζάνης, Γρεβενών, Καστοριάς και Φλώρινας

9 Οκτωβρίου 2026
Δήμος Γρεβενών: Τέσσερα δημοτικά σχολεία της πόλης αναβαθμίζονται ενεργειακά με συνολικό προϋπολογισμό που αγγίζει τις 900.000 ευρώ

Δήμος Γρεβενών: Τέσσερα δημοτικά σχολεία της πόλης αναβαθμίζονται ενεργειακά με συνολικό προϋπολογισμό που αγγίζει τις 900.000 ευρώ

9 Οκτωβρίου 2026
Μαλούτας: Ανησυχούμε για το μέλλον της Τηλεθέρμανσης, δεν επιχαίρουμε που δικαιωθήκαμε στην κριτική μας

Αρχίζει η προθέρμανση του δικτύου τηλεθέρμανσης Κοζάνης Σε λειτουργία από τις 15 Οκτωβρίου

9 Οκτωβρίου 2026
Καλλιόπη Βέττα: «Καλή επιτυχία στις νέες και τους νέους της Π.Ε. Κοζάνης που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις»

Καλλιόπη Βέττα: Να υλοποιηθούν οι κυβερνητικές δεσμεύσεις για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα

9 Οκτωβρίου 2026
Κοζάνη: Η επέτειος ίδρυσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών

9 Οκτωβρίου 2026
Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας – Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στο Τσοτύλι

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας – Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στο Τσοτύλι

9 Οκτωβρίου 2026
«Μπάλες στα Σχολεία»  Αθλητικό υλικό στα σχολεία της Δυτικής Μακεδονίας

«Μπάλες στα Σχολεία» Αθλητικό υλικό στα σχολεία της Δυτικής Μακεδονίας

9 Οκτωβρίου 2026

Επταήμερο εκδηλώσεων για τον εορτασμό του Πολιούχου Αγίου Δημητρίου Σιάτιστας

9 Οκτωβρίου 2026
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Παρασκευή, 9 Οκτωβρίου, 2026
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Διορθώστε λάθη στο Ε9 για να μειώσετε τον ΕΝΦΙΑ

sierafm by sierafm
29 Ιουλίου 2017
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
0
SHARES
9
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Τη δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής διορθωτικών δηλώσεων Ε9 για τα έτη 2010-2017 χωρίς επιβαρύνσεις με πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής έχουν οι φορολογούμενοι για αρχικές δηλώσεις για τις οποίες οι προθεσμίες έληξαν μέχρι και τις 30-09-2016.

Τη δυνατότητα αυτή τους την παρέχουν οι ρυθμίσεις των άρθρων 54-61 του νόμου 4446/2016 για την οικειοθελή αποκάλυψη φορολογητέας ύλης παρελθόντων ετών.

Αξιοποιώντας τις ρυθμίσεις αυτές μπορούν να αποφύγουν άδικες υπερχρεώσεις στα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ του 2017 που θα λάβουν στο τέλος Αυγούστου.

Η υποβολή τροποποιητικών-διορθωτικών δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9) είναι δυνατή μέσω της εφαρμογής «Ε9 Περιουσιολόγιο» στο Taxisnet.

Όποιος φορολογούμενος έχει κάνει λάθη ή έχει υποπέσει σε παραλείψεις κατά την συμπλήρωση ενός ή περισσοτέρων από τα έντυπα Ε9 που υπέβαλε για τα έτη 2010-2017 έχει το δικαίωμα να εισέλθει στην εφαρμογή να επιλέξει βάσει των αρχικών και τροποποιητικών δηλώσεων που έχει υποβάλει μέχρι και το επιλεχθέν έτος.

Πάνω στην εικόνα αυτή μπορεί να επέμβει και να διορθώσει τα λανθασμένα στοιχεία που έχει αναγράψει ή να καλύψει τις όποιες παραλείψεις του έχει διαπιστώσει.

Αν επιλέξει να διορθώσει στοιχεία δηλώσεων Ε9 ενός ή περισσοτέρων ετών της περιόδου 2010-2016, οι όποιες αλλαγές επιφέρει στην εικόνα της περιουσιακήςκατάστασης θα μπορούν να μεταφερθούν αυτόματα και στα Ε9 των υπολειπόμενων μέχρι το 2017 επόμενων ετών, οπότε θα μεταβληθεί και η εικόνα της περιουσιακής κατάστασης όπως αυτή είχε διαμορφωθεί την 1η/1/2017.

Προϋποθέσεις

Οι φορολογούμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η υποβολή τροποποιητικής-διορθωτικής δήλωσης Ε9 για ένα ή περισσότερα από τα έτη 2010-2017 δεν επιβαρύνεται με αυτοτελές πρόστιμο εκπρόθεσμης υποβολής, καθώς μπορεί να υπαχθεί στις ευνοϊκές διατάξεις των άρθρων 57-61 του ν. 4446/2016 περί οικειοθελούς αποκάλυψης φορολογητέας ύλης παρελθόντων ετών. Οι προϋποθέσεις για να ισχύσουν αυτές οι ευνοϊκές διατάξεις είναι τρεις:

Η προθεσμία υποβολής της αρχικής δήλωσης Ε9 να έληγε το αργότερο μέχρι 30/9/2016. Για κάθε αρχική δήλωση Ε9 του έτους 2017 που είχε προθεσμία υποβολής μετά την 30-9-2016 δεν παρέχεται η δυνατότητα υποβολής τροποποιητικής-διορθωτικής δήλωσης με τις διατάξεις των άρθρων 57-61 του ν. 4446/2016.

Η τροποποιητική δήλωση Ε9 να υποβληθεί το αργότερο μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2017.

Στο πεδίο «σημειώσεις» του ηλεκτρονικού Ε9 που θα υποβάλει κάθε ενδιαφερόμενος να αναγράψει τη φράση «Ν.4446/2016», καθώς επίσης και τη φράση «Δεν εμπίπτω στις εξαιρέσεις της παραγράφουν 2 του άρθρου 60 του νόμου 4446/2016».

Πότε έχει πρόστιμο

Σε περίπτωση που υποβληθεί τροποποιητική-διορθωτική δήλωση Ε9 έτους 2017 τον Σεπτέμβριο, μετά την έκδοση του εκκαθαριστικού του ΕΝΦΙΑ του 2017, τότε εάν από τη νέα εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ του 2017 προκύψει μείωση του αρχικού βεβαιωθέντος φόρου, η δήλωση θα εξαιρεθεί από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις των άρθρων 57-61 του ν. 4446/2016 διότι θα έχει προκαλέσει τη μείωση της φορολογητέας ύλης και τους αναλογούντος φόρου και σύμφωνα με το ν. 4446/2016 δεν μπορεί να υπαχθεί στις ευνοϊκές ρυθμίσεις των άρθρων 57-61.

Στην περίπτωση αυτή η δήλωση θα γίνεται αποδεκτή αλλά ο φορολογούμενος θα χρεώνεται με πρόστιμο εκπρόθεσμης υποβολής 100 ευρώ. Επιπλέον εάν από την υποβολή προκύψει μείωση του αρχικού καταλογισθέντος ΕΝΦΙΑ κατά ποσό μεγαλύτερο των 300 ευρώ, ο φορολογούμενος θα παραπεμφθεί στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. για έλεγχο.

Τα σημεία και οι κωδικοί που πρέπει να προσέξουμε

Τα πιο συχνά λάθη στη συμπλήρωση του Ε9 που προκαλούν υπερχρεώσεις με επιπλέον ΕΝΦΙΑ και οι οδηγίες για να διορθωθούν με την υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων Ε9 έχουν αναλυτικά ως εξής:

1 Μη ορθή συμπλήρωση στοιχείων για ημιτελή κτίσματα. Οι φορολογούμενοι που έχουν στην κατοχή τους κενά ημιτελή κτίσματα, τα οποία δεν έχουν ακόμη ηλεκτροδοτηθεί ή ηλεκτροδοτούνται με εργοταξιακό ρεύμα, δικαιούνται έκπτωσης 60% στον ΕΝΦΙΑ που αναλογεί στα συγκεκριμένα κτίσματα. Σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, προκειμένου να υπολογιστεί η έκπτωση κατά 60% στον ΕΝΦΙΑ, ο φορολογούμενος πρέπει, κατά την αναγραφή των στοιχείων του συγκεκριμένου κτίσματος στον πίνακα 1 του Ε9, να έχει συμπληρώσει, οπωσδήποτε, και τις ακόλουθες ενδείξεις:

* Στη στήλη 10 του πίνακα 1, θα πρέπει να έχει αναγράψει τον κωδικό αριθμό 99 που σημαίνει «ημιτελές κτίσμα».

* Στη στήλη 30 του πίνακα 1 πρέπει να έχει συμπληρώσει την ένδειξη ΟΧΙ εάν το ημιτελές κτίσμα είναι «μη ηλεκτροδοτούμενο» ή την ένδειξη ΝΑΙ εάν το ημιτελές κτίσμα ηλεκτροδοτείται με εργοταξιακό ρεύμα. Στην περίπτωση συμπλήρωσης της ένδειξης «ΝΑΙ», θα πρέπει να έχει αναγραφεί και ο αριθμός της εργοταξιακής παροχής ηλεκτρικού ρεύματος στη στήλη 31 του πίνακα 1.

* Στη στήλη 32 «ειδική κατηγορία» του πίνακα 1 θα πρέπει να έχει αναγράψει τον κωδικό 8 που σημαίνει ότι το δηλούμενο κτίσμα είναι «κενό».

Εάν στο Ε9 που απεικονίζει την εικόνα της ακίνητης περιουσίας την 1η-1-2017 δεν εμφανίζεται συμπληρωμένη έστω και μία από τις τρεις αυτές ενδείξεις, τότε η προβλεπόμενη από το νόμο έκπτωση 60% στον αναλογούντα ΕΝΦΙΑ δεν θα υπολογιστεί.

2 Παραλείψεις και λάθη στην αναγραφή των στοιχείων για κτίσματα που βρίσκονται μέσα σε αγροτεμάχια. Η νομοθεσία για τον ΕΝΦΙΑ προβλέπει ότι σε περίπτωση κατά την οποία μέσα σε ένα αγροτεμάχιο υφίσταται κτίσμα το οποίο χρησιμοποιείται ως κατοικία, ο φόρος του αγροτεμαχίου πενταπλασιάζεται! Αν το κτίσμα δεν είναι κατοικία, αλλά γεωργικό κτίσμα ή αποθήκη ή επαγγελματική στέγη, ο φόρος δεν πενταπλασιάζεται.

Σε περίπτωση κατά την οποία στον πίνακα 2 του Ε9 έχει συμπληρωθεί η στήλη της συνολικής επιφάνειας κτισμάτων που βρίσκονται στο αγροτεμάχιο (η στήλη 17), αλλά δεν έχει συμπληρωθεί η κατηγορία του ακινήτου (στη στήλη 17α ή 17β ή 17γ), τότε θεωρείται ότι επί του αγροτεμαχίου βρίσκεται κατοικία! Συνεπώς, αν ο φορολογούμενος έχει αγροτεμάχιο μέσα στο οποίο υπάρχει κάποιο κτίσμα, το οποίο δεν είναι κατοικία αλλά γεωργικό κτίσμα ή αποθήκη ή κτίριο επαγγελματικής στέγης, πρέπει να ελέγξει εάν στο Ε9 έχει δηλώσει σωστά το κτίσμα αυτό, συμπληρώνοντας μία από τις στήλες 17α ή 17β ή 17γ. Αν αυτό δεν συμβαίνει, τότε σημαίνει ότι έχει παραλείψει να δηλώσει ορθά το είδος του κτίσματος στο Ε9.

Στην περίπτωση αυτή, αν δεν διορθωθεί η παράλειψη, τότε το μηχανογραφικό σύστημα του υπουργείου Οικονομικών θα εκλάβει το κτίσμα ως «κατοικία» και κατά τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ ο φόρος του αγροτεμαχίου θα πενταπλασιαστεί!

3 Παραλείψεις στη συμπλήρωση των στοιχείων για τα εμπράγματα δικαιώματα. Υπάρχουν περιπτώσεις φορολογουμένων που έχουν την ψιλή κυριότητα ή την επικαρπία επί ακινήτων και κινδυνεύουν να χρεωθούν με επιπλέον ΕΝΦΙΑ επειδή στο Ε9 δεν δήλωσαν ψιλή κυριότητα ή επικαρπία αλλά πλήρη κυριότητα, αναγράφοντας τον κωδικό 1 αντί των κωδικών 2 ή 3 στις σχετικές στήλες του Ε9 ή παραλείποντας να αναγράψουν κάποιον κωδικό στις συγκεκριμένες στήλες. Σε κάθε τέτοια περίπτωση, κατά την εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ δεν θα υπολογιστεί η έκπτωση επί της φορολογητέας αξίας του ακινήτου, η οποία προβλέπεται σε περίπτωση ψιλής κυριότητας ή επικαρπίας, ανάλογα με την ηλικία του επικαρπωτή, καθώς θα θεωρηθεί αυτόματα ότι το ακίνητο ανήκει στον δηλούντα κατά πλήρη κυριότητα.

Το λάθος αυτό μπορεί να εντοπιστεί με έναν απλό έλεγχο στον κωδικό που αναγράφεται στη στήλη 15 ή στη στήλη 19 του πίνακα 1 του Ε9, αν πρόκειται για κτίσμα ή οικόπεδο εντός σχεδίου, ή στη στήλη 18 του πίνακα 2 του Ε9, αν πρόκειται για αγροτεμάχιο.

4. Λανθασμένη αναγραφή των στοιχείων για την επιφάνεια των κύριων και των βοηθητικών χώρων του ακινήτου.

5. Λοιπά λάθη ή παραλείψεις που «φουσκώνουν» τον ΕΝΦΙΑ.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Tags: ΦΟΡΟΙ
Previous Post

Μια 16χρονη που δεν είχε εμβολιαστεί πέθανε από ιλαρά στη Μασσαλία

Next Post

Capital controls: Θέμα ωρών η χαλάρωση για επιχειρήσεις

Next Post
ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΤΜ

Capital controls: Θέμα ωρών η χαλάρωση για επιχειρήσεις

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Στον τελικό του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Πυγμαχίας U17 η Δήμητρα Καρπόζηλου
  • Γρεβενά πόλη του μανιταριού. Να την ξαναβα στις ράγεςλουμε
  • Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στον ελληνογαλλικό διάλογο για την Ανώτατη Εκπαίδευση και την Έρευνα
  • Π. Κουκουλόπουλος: 10+1 ερωτήματα για τους παραδοσιακούς οικογενειακούς φούρνους της γειτονιάς
  • Kατάταξη 31 νέων Δοκίμων Αστυφυλάκων στο Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας.στις έδρες των Διευθύνσεων Αστυνομίας Κοζάνης, Γρεβενών, Καστοριάς και Φλώρινας

Πρόσφατα σχόλια

  1. Κωνσταντίνος Καραγιάννης στο Η 34η Εμποροβιοτεχνική & Γεωργική Έκθεση Δυτικής Μακεδονίας, σε δύο λεπτά και σαράντα πέντε δευτερόλεπτα ! (video)
  2. Ξεκίνησαν οι εργασίες καθαρισμού στο προφράγμα Πραμόριτσας, στο ύψος του Αυγερινού - TsotiliNews στο Ξεκίνησαν οι εργασίες καθαρισμού στο προφράγμα Πραμόριτσας, στο ύψος του Αυγερινού
  3. Νεκρή 55χρονη μετά από ανατροπή τρακτέρ στο Βόιο - Eordaia.org - ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ στο Τσοτύλι: 55χρονη καταπλακώθηκε από τρακτέρ
  4. “Le Marron”-Tο νέο πολυτελές ξενοδοχείο στο Πολυκάστανο Βοΐου. Βίντεο και φωτογραφίες από τα εγκαίνια - TsotiliNews στο “Le Marron”-Tο νέο πολυτελές ξενοδοχείο στο Πολυκάστανο Βοΐου. Βίντεο και φωτογραφίες από τα εγκαίνια
  5. Ανακήρυξη ως Ευεργέτη του Παναγιώτη Ξενόπουλου από το Δημοτικό Συμβούλιο Βοΐου - TsotiliNews στο Ανακήρυξη ως Ευεργέτη του Παναγιώτη Ξενόπουλου από το Δημοτικό Συμβούλιο Βοΐου
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr