• Latest
παιδι

Δυσλεξία: “ας συστηθούμε ξανά”

28 Δεκεμβρίου 2020
Διακοπή κυκλοφορίας οχημάτων στο δευτερεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο «Πτολεμαΐδα – Ανατολικό – Πύργοι – όρια Π.Ε. Φλώρινας»

Διακοπή κυκλοφορίας οχημάτων στο δευτερεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο «Πτολεμαΐδα – Ανατολικό – Πύργοι – όρια Π.Ε. Φλώρινας»

11 Νοεμβρίου 2025
Η Κοζάνη άνοιξε τον κύκλο των Ενημερωτικών Συναντήσεων της ΕΥΔΑΜ για το Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης 2021–2027

Η Κοζάνη άνοιξε τον κύκλο των Ενημερωτικών Συναντήσεων της ΕΥΔΑΜ για το Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης 2021–2027

11 Νοεμβρίου 2025
Αγροτοκτηνοτροφικός Σύλλογος Εορδαίας σχετικά με την δίωξη του Δόκιμου Έφεδρου Αξιωματικού Μπέικου Γιώργου.

Αγροτοκτηνοτροφικός Σύλλογος Ανατολικής Εορδαίας: Κάλεσμα σε συσκέψεις

11 Νοεμβρίου 2025
Εκκίνηση της υλοποίησης των τριών εμβληματικών έργων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας: Τεχνολογικό Πάρκο, Πράσινο Data Center και ενεργειακές αναβαθμίσεις υποδομών

Εκκίνηση της υλοποίησης των τριών εμβληματικών έργων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας: Τεχνολογικό Πάρκο, Πράσινο Data Center και ενεργειακές αναβαθμίσεις υποδομών

11 Νοεμβρίου 2025
Εκδήλωση μνήμης και τιμής για την αείμνηστη  Γεωλόγο – ερευνήτρια Δρ. Άννα Ράσσιου

Εκδήλωση μνήμης και τιμής για την αείμνηστη  Γεωλόγο – ερευνήτρια Δρ. Άννα Ράσσιου

11 Νοεμβρίου 2025
Eνημερωτική Εκδήλωση διοργανώθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΕΥΔΑΜ) σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Κοζάνης

Eνημερωτική Εκδήλωση διοργανώθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΕΥΔΑΜ) σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Κοζάνης

11 Νοεμβρίου 2025
Δήμος Γρεβενών: Την Μ. Πέμπτη η διεξαγωγή της Λαϊκής Αγοράς.

Δήμος Γρεβενών: Εργασίες κλάδευσης στην οδό Εργατικής Πρωτομαγιάς (πεζόδρομος παλαιού Δασαρχείου) την Τετάρτη 12/11

11 Νοεμβρίου 2025
Κ. Κόλλιας: Ο προϋπολογισμός αποδεικνύει την ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας

Οικονομικό Επιμελητήριο: Ενημερωτικό σεμινάριο με θέμα: “Εργασιακά θέματα

11 Νοεμβρίου 2025
Βόιο: Ποιος αναλαμβάνει αντιδήμαρχος Οικονομικών

Δήμος Βοΐου: Νέα Αντιδήμαρχος Οικονομικών στο Δήμο Βοΐου η κα Ευανθία Νικολαΐδου

11 Νοεμβρίου 2025
Γαλατινή: Εργασίες στο δημοτικό στάδιο. Φωτογραφίες

Γαλατινή: Εργασίες στο δημοτικό στάδιο. Φωτογραφίες

11 Νοεμβρίου 2025
ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ

5 πράγματα που δεν πρέπει ποτέ να καθαρίζετε με χλωρίνη

11 Νοεμβρίου 2025
Ομιλία Π. Κουκουλόπουλου για την Τηλεθέρμανση στην Ολομέλεια της Βουλής

Στη Βουλή από τον Π. Κουκουλόπουλο η πρόταση για Κέντρο Ακτινοθεραπείας στο Μποδοσάκειο

11 Νοεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δυσλεξία: “ας συστηθούμε ξανά”

sierafm by sierafm
28 Δεκεμβρίου 2020
in ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
παιδι
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Πολλοί γονείς στις μέρες μας έρχονται αντιμέτωποι με μία διαφορετικότητα αποτυπωμένη στις ικανότητες και την συμπεριφορά του παιδιού τους. Συχνά μην γνωρίζοντας τι ακριβώς μπορεί να σημαίνει αυτή, την μεταφράζουν βεβιασμένα σε μία μορφή νοητικής ανεπάρκειας. Κάτι τέτοιο έχει άμεσα αντίκτυπο στην ψυχολογία του παιδιού και στην μετέπειτα ακαδημαϊκή και κοινωνική εξέλιξή του. Είναι σημαντικό λοιπόν να ενημερωθούμε επαρκώς για τα αληθή χαρακτηριστικά της δυσλεξίας, τις δυσκολίες που συνδέονται με αυτήν αλλά και τα ταλέντα που η δυσλεξία περιλαμβάνει.

Ο όρος «δυσλεξία» παρουσιάστηκε πρώτη φορά από τον νευρολόγο Berlin (1872), ο οποίος και βασίστηκε στην ελληνική ετυμολογία : Δυς + λέξη, με σκοπό να αποδώσει τις δυσκολίες στον γραπτό λόγο.

Η δυσλεξία είναι ένα κράμα ικανοτήτων και δυσκολιών που ασκούν επιρροή στις διαδικασίες μάθησης, π.χ ανάγνωση, γραφή, ορθογραφία. Είναι μία κατάσταση που επιμένει και συνοδεύεται από δευτερεύουσες αδυναμίες στις περιοχές της ταχύτητας, της επεξεργασίας, της βραχυπρόθεσμης μνήμης, της οργάνωσης, της αλληλουχίας, της ομιλούμενης γλώσσας, των κινητικών δεξιοτήτων, ίσως της ακοής και της οπτικής αντίληψης. Από την άλλη πλευρά, η δυσλεξία έχει αποδειχθεί συναφής με άριστη εκμάθηση αριθμητικής, μουσικής αντίληψης και ισχυρών προφορικών δεξιοτήτων.

Αιτιολογία

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες οι αιτίες της δυσλεξίας είναι οι παρακάτω:

  • Βιολογικές ( Γενετικές και νευροβιολογικές)
  • Γνωστικές
  • Περιβαλλοντικές

Συμπτώματα

Στον γραπτό λόγο τα συμπτώματα της δυσλεξίας εμφανίζονται με την μορφή ακατάστατων έργων, συνοδευόμενων από μουντζούρες ή διορθώσεις. Συνήθως συγχέουν τα γράμματα και αναγραμματίζουν τις λέξεις. Επίσης συχνά δεν τηρούν τα περιθώρια των σελίδων και η ορθογραφία τους είναι ακατάλληλη της ηλικίας τους.

Στην περιοχή της ανάγνωσης δυσκολεύονται να συνδυάσουν γράμματα και φθόγγους, γεγονός που οδηγεί στην αδυναμία κατανόησης του γραπτού λόγου. Διστάζουν να διαβάσουν, ιδιαιτέρως όταν τους ζητηθεί κάτι τέτοιο να πραγματοποιηθεί δυνατά. Υπάρχει περίπτωση να προσθέτουν λέξεις και συχνά χάνουν το νόημα μίας ιστορίας που γράφεται ή διαβάζεται.

Ως προς τις μαθηματικές γνώσεις, συγχέουν την αριθμητική σειρά, τα σύμβολα και επιδεικνύουν αδύναμη μνήμη διαδοχικής σειράς (π.χ αλφάβητο, πίνακας).
Στον τομέα της συμπεριφοράς οι δυσλεκτικοί μαθητές αποφεύγουν τις εργασίες, με το πρόσχημα άλλων δραστηριοτήτων, π.χ ακόνισμα μολυβιού. Επίσης συχνά ονειροπολούν με αποτέλεσμα την διάσπαση προσοχής. Τέλος, βιώνουν υπερβολική κούραση, λόγω της υπέρμετρης προσπάθειας να συγκεντρωθούν.

Ψυχοσυναισθηματικές επιπτώσεις στο παιδί

Ένα δυσλεκτικό παιδί αισθάνεται ότι διαφέρει από τους υπόλοιπους συμμαθητές του και φίλους του, και βιώνει μία συναισθηματική σύγχυση. Πολλές φορές επιθυμεί να εκφράσει επιθυμίες του, να μοιραστεί τις γνώσεις που κατέχει, ακόμη και τα ενδιαφέροντά του. Όμως δεν βρίσκει με ευκολία τις κατάλληλες λέξεις, γεγονός που το οδηγεί σε στιγμιαίο συναισθηματικό πανικό. Νιώθει πως έχει σωστές σκέψεις , αλλά αδυνατεί να τις εκφράσει, και το αποτέλεσμα είναι αισθήματα αποτυχίας.

Παρέμβαση

Η παρέμβαση στις περιπτώσεις δυσλεκτικών παιδιών, θα πρέπει να είναι εξατομικευμένη σε κάθε παιδί, δηλαδή να στοχεύει σε συγκεκριμένες περιοχές δυσκολίας του, καθώς η δυσλεξία σε κάθε άτομο πιθανόν να περιλαμβάνει και διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Ένα τυπικό πρόγραμμα παρέμβασης ενέχει τεχνικές αποτελεσματικής μάθησης, στους τομείς ανάγνωσης και γραφής και ενίσχυση των γνωστικών δεξιοτήτων. Επίσης ο συνδυασμός της ψυχολογικής υποστήριξης του παιδιού και της παροχής πληροφοριών σε εκπαιδευτικούς και γονείς, αποφέρει σημαντικά θετικά αποτελέσματα σε ζητήματα συμπεριφοράς.

Συμπεράσματα

Το σύνδρομο της δυσλεξίας δεν εμφανίζει καμία συσχέτιση με το επίπεδο ευφυΐας ενός παιδιού, καθώς ούτε με την κοινωνικο-οικονομική κατάσταση του. Οι εκπαιδευτικές επιλογές είναι αυτές που ασκούν επιρροή στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στα παιδιά αυτά. Αν και η δυσλεξία έχει συνυφαστεί με ένα σύνολο μαθησιακών δυσκολιών, είναι σημαντικό να τονιστεί και η ύπαρξη θετικών στοιχείων που απορρέουν από αυτήν. Πολλοί άνθρωποι με δυσλεξία έχουν διαπρέψει σε τομείς μηχανολογίας, αρχιτεκτονικής, ανθρωπιστικών επαγγελμάτων και ηθοποιίας. Εάν στα άτομα αυτά προσφερθεί η κατάλληλη υποστήριξη, πρακτική και ψυχολογική, τότε είναι δυνατόν να κατακτήσουν τους στόχους που οι ίδιοι θα θέσουν. Μερικά παιδιά δεν έχουν εξαιρετικά ταλέντα, όλοι όμως έχουν δυνατά σημεία.

Κωνσταντίνα Βαϊοπούλου Ψυχολόγος MSc-Ειδική Παιδαγωγός

Πηγή: psycholozin.gr

Tags: ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Previous Post

Μέλι: Το Καλύτερο «Φάρμακο», Για Το Ανώτερο Αναπνευστικό Σύστημα

Next Post

Βασιλακόπουλος : Γιατί πρέπει να γίνουν δύο δόσεις του εμβολίου

Next Post
ΕΜΒΟΛΙΟ

Βασιλακόπουλος : Γιατί πρέπει να γίνουν δύο δόσεις του εμβολίου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Διακοπή κυκλοφορίας οχημάτων στο δευτερεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο «Πτολεμαΐδα – Ανατολικό – Πύργοι – όρια Π.Ε. Φλώρινας»
  • Η Κοζάνη άνοιξε τον κύκλο των Ενημερωτικών Συναντήσεων της ΕΥΔΑΜ για το Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης 2021–2027
  • Αγροτοκτηνοτροφικός Σύλλογος Ανατολικής Εορδαίας: Κάλεσμα σε συσκέψεις
  • Εκκίνηση της υλοποίησης των τριών εμβληματικών έργων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας: Τεχνολογικό Πάρκο, Πράσινο Data Center και ενεργειακές αναβαθμίσεις υποδομών
  • Εκδήλωση μνήμης και τιμής για την αείμνηστη  Γεωλόγο – ερευνήτρια Δρ. Άννα Ράσσιου

Πρόσφατα σχόλια

  1. Νεάπολη Βοΐου: Τελετή τιμής για τους ήρωες του Α’ Βαλκανικού Πολέμου - TsotiliNews στο Νεάπολη: Τίμησαν τους νεκρούς μαχητές Α΄ Βαλκανικού Πολέμου
  2. Τυρνα Μπινου Ελενη Οδοντιατρος Αριδαι Ν.Πελλας στο Το πρόγραμμα εορτασμού στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αυγερινού
  3. Τυρνα Μπινου Ελενη Οδοντιατρος Αριδαι Ν.Πελλας στο Σιάτιστα: Έφυγε από τη ζωή ο Λαογράφος Γεώργιος Μπόντας
  4. Chris στο Σιάτιστα: Έφυγε από τη ζωή ο Λαογράφος Γεώργιος Μπόντας
  5. Παύλος στο Τσοτύλι: Η απάντηση για την παιδική χαρά
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr