• Latest
παιδι

Δυσλεξία: “ας συστηθούμε ξανά”

28 Δεκεμβρίου 2020
ΤΡΑΚΤΕΡ

Δυτική Μακεδονία: Οι αγρότες στα μπλόκα

2 Δεκεμβρίου 2025
Πρόσκληση Συνοδών για Κατασκηνωτικό Πρόγραμμα Ατόμων με Αναπηρία της ΠΟΣΓΚΑμεΑ για το έτος 2025

Σπάρτακος: Η διαφορετικότητα θα πρέπει να αποτελεί πηγή δύναμης και έμπνευσης

2 Δεκεμβρίου 2025
Συνάντηση του Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας με τον πρόεδρο του ΤΕΕ

Συνάντηση του Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας με τον πρόεδρο του ΤΕΕ

2 Δεκεμβρίου 2025
Δηλώσεις συμμετοχής για τα Καστοριανά Ραγκουτσάρια 2025

Απονομές Βραβείων «Καστοριανά Ραγκουτσάρια 2025»

2 Δεκεμβρίου 2025
Η Ακολουθία του Μεγάλου Αποδείπνου στον Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου Σιατίστης τη Δευτέρα 10 Μαρτίου

Ενορία Αγίου Δημητρίου Σιάτιστας: Εσπερινός και Θεία Λειτουργία στον Άγιο Αθανάσιο

2 Δεκεμβρίου 2025
Άρθρο του βουλευτή Ν Κοζάνης Στάθη Κωνσταντινίδη για την 88η ΔΕΘ

Στάθης Κωνσταντινίδης: Η Ρήτρα Δίκαιης Μετάβασης θα πρέπει να περιλαμβάνει και την κατ’ εξαίρεση διατήρηση κρατικών δομών και υπηρεσιών, ιδίως σχολικών μονάδων

2 Δεκεμβρίου 2025
Άνοιξε και επίσημα για πρώτη φορά τις πύλες του  το Σχολείο Β’ Ευκαιρίας στη Γαλατινή του Δήμου Βοΐου με τη συμμετοχή 80 εκπαιδευόμενων

Άνοιξε και επίσημα για πρώτη φορά τις πύλες του  το Σχολείο Β’ Ευκαιρίας στη Γαλατινή του Δήμου Βοΐου με τη συμμετοχή 80 εκπαιδευόμενων

2 Δεκεμβρίου 2025
Σε ισχύ από την Δευτέρα 28/10 το χειμερινό ωράριο λειτουργίας του Δημοτικού Σταδίου «Μίλτος Τεντόγλου».

Τροποποίηση ωραρίου λειτουργίας του ΔΑΚ Γρεβενών, λόγω ανεπαρκούς φωτισμού.

2 Δεκεμβρίου 2025
Δήμος Κοζάνης: Ενημέρωση για το πρόγραμμα εκσκαφών οπτικών ινών (10 Μαρτίου – 15 Μαρτίου 2025)

Δήμος Κοζάνης: Αναβάλλεται λόγω καιρού η Φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου – Νέα ημερομηνία η Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2025

2 Δεκεμβρίου 2025
αστυνομια, συλληψη

61χρονος φωτογράφιζε με το κινητό του τηλέφωνο, κατά τη διάρκεια δικαστικής συνεδρίασης στο Δικαστικό Μέγαρο Καστοριάς και συνελήφθη

2 Δεκεμβρίου 2025
Ο Πάρις Κουκουλόπουλος για τις συνεργασίες διακυβέρνησης

Η εισαγωγική τοποθέτηση του Π. Κουκουλόπουλου στην ανοιχτή συζήτηση με τους αιρετούς εκπροσώπους των εργαζομένων

2 Δεκεμβρίου 2025
Κ. Κόλλιας: Ο προϋπολογισμός αποδεικνύει την ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας

OEE: Εκπαιδευτικό επίδομα 1900 ευρώ σε άνεργους οικονομολόγους για συμμετοχή σε Δράση Κατάρτισης και Πιστοποίησης

2 Δεκεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δυσλεξία: “ας συστηθούμε ξανά”

sierafm by sierafm
28 Δεκεμβρίου 2020
in ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
παιδι
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Πολλοί γονείς στις μέρες μας έρχονται αντιμέτωποι με μία διαφορετικότητα αποτυπωμένη στις ικανότητες και την συμπεριφορά του παιδιού τους. Συχνά μην γνωρίζοντας τι ακριβώς μπορεί να σημαίνει αυτή, την μεταφράζουν βεβιασμένα σε μία μορφή νοητικής ανεπάρκειας. Κάτι τέτοιο έχει άμεσα αντίκτυπο στην ψυχολογία του παιδιού και στην μετέπειτα ακαδημαϊκή και κοινωνική εξέλιξή του. Είναι σημαντικό λοιπόν να ενημερωθούμε επαρκώς για τα αληθή χαρακτηριστικά της δυσλεξίας, τις δυσκολίες που συνδέονται με αυτήν αλλά και τα ταλέντα που η δυσλεξία περιλαμβάνει.

Ο όρος «δυσλεξία» παρουσιάστηκε πρώτη φορά από τον νευρολόγο Berlin (1872), ο οποίος και βασίστηκε στην ελληνική ετυμολογία : Δυς + λέξη, με σκοπό να αποδώσει τις δυσκολίες στον γραπτό λόγο.

Η δυσλεξία είναι ένα κράμα ικανοτήτων και δυσκολιών που ασκούν επιρροή στις διαδικασίες μάθησης, π.χ ανάγνωση, γραφή, ορθογραφία. Είναι μία κατάσταση που επιμένει και συνοδεύεται από δευτερεύουσες αδυναμίες στις περιοχές της ταχύτητας, της επεξεργασίας, της βραχυπρόθεσμης μνήμης, της οργάνωσης, της αλληλουχίας, της ομιλούμενης γλώσσας, των κινητικών δεξιοτήτων, ίσως της ακοής και της οπτικής αντίληψης. Από την άλλη πλευρά, η δυσλεξία έχει αποδειχθεί συναφής με άριστη εκμάθηση αριθμητικής, μουσικής αντίληψης και ισχυρών προφορικών δεξιοτήτων.

Αιτιολογία

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες οι αιτίες της δυσλεξίας είναι οι παρακάτω:

  • Βιολογικές ( Γενετικές και νευροβιολογικές)
  • Γνωστικές
  • Περιβαλλοντικές

Συμπτώματα

Στον γραπτό λόγο τα συμπτώματα της δυσλεξίας εμφανίζονται με την μορφή ακατάστατων έργων, συνοδευόμενων από μουντζούρες ή διορθώσεις. Συνήθως συγχέουν τα γράμματα και αναγραμματίζουν τις λέξεις. Επίσης συχνά δεν τηρούν τα περιθώρια των σελίδων και η ορθογραφία τους είναι ακατάλληλη της ηλικίας τους.

Στην περιοχή της ανάγνωσης δυσκολεύονται να συνδυάσουν γράμματα και φθόγγους, γεγονός που οδηγεί στην αδυναμία κατανόησης του γραπτού λόγου. Διστάζουν να διαβάσουν, ιδιαιτέρως όταν τους ζητηθεί κάτι τέτοιο να πραγματοποιηθεί δυνατά. Υπάρχει περίπτωση να προσθέτουν λέξεις και συχνά χάνουν το νόημα μίας ιστορίας που γράφεται ή διαβάζεται.

Ως προς τις μαθηματικές γνώσεις, συγχέουν την αριθμητική σειρά, τα σύμβολα και επιδεικνύουν αδύναμη μνήμη διαδοχικής σειράς (π.χ αλφάβητο, πίνακας).
Στον τομέα της συμπεριφοράς οι δυσλεκτικοί μαθητές αποφεύγουν τις εργασίες, με το πρόσχημα άλλων δραστηριοτήτων, π.χ ακόνισμα μολυβιού. Επίσης συχνά ονειροπολούν με αποτέλεσμα την διάσπαση προσοχής. Τέλος, βιώνουν υπερβολική κούραση, λόγω της υπέρμετρης προσπάθειας να συγκεντρωθούν.

Ψυχοσυναισθηματικές επιπτώσεις στο παιδί

Ένα δυσλεκτικό παιδί αισθάνεται ότι διαφέρει από τους υπόλοιπους συμμαθητές του και φίλους του, και βιώνει μία συναισθηματική σύγχυση. Πολλές φορές επιθυμεί να εκφράσει επιθυμίες του, να μοιραστεί τις γνώσεις που κατέχει, ακόμη και τα ενδιαφέροντά του. Όμως δεν βρίσκει με ευκολία τις κατάλληλες λέξεις, γεγονός που το οδηγεί σε στιγμιαίο συναισθηματικό πανικό. Νιώθει πως έχει σωστές σκέψεις , αλλά αδυνατεί να τις εκφράσει, και το αποτέλεσμα είναι αισθήματα αποτυχίας.

Παρέμβαση

Η παρέμβαση στις περιπτώσεις δυσλεκτικών παιδιών, θα πρέπει να είναι εξατομικευμένη σε κάθε παιδί, δηλαδή να στοχεύει σε συγκεκριμένες περιοχές δυσκολίας του, καθώς η δυσλεξία σε κάθε άτομο πιθανόν να περιλαμβάνει και διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Ένα τυπικό πρόγραμμα παρέμβασης ενέχει τεχνικές αποτελεσματικής μάθησης, στους τομείς ανάγνωσης και γραφής και ενίσχυση των γνωστικών δεξιοτήτων. Επίσης ο συνδυασμός της ψυχολογικής υποστήριξης του παιδιού και της παροχής πληροφοριών σε εκπαιδευτικούς και γονείς, αποφέρει σημαντικά θετικά αποτελέσματα σε ζητήματα συμπεριφοράς.

Συμπεράσματα

Το σύνδρομο της δυσλεξίας δεν εμφανίζει καμία συσχέτιση με το επίπεδο ευφυΐας ενός παιδιού, καθώς ούτε με την κοινωνικο-οικονομική κατάσταση του. Οι εκπαιδευτικές επιλογές είναι αυτές που ασκούν επιρροή στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στα παιδιά αυτά. Αν και η δυσλεξία έχει συνυφαστεί με ένα σύνολο μαθησιακών δυσκολιών, είναι σημαντικό να τονιστεί και η ύπαρξη θετικών στοιχείων που απορρέουν από αυτήν. Πολλοί άνθρωποι με δυσλεξία έχουν διαπρέψει σε τομείς μηχανολογίας, αρχιτεκτονικής, ανθρωπιστικών επαγγελμάτων και ηθοποιίας. Εάν στα άτομα αυτά προσφερθεί η κατάλληλη υποστήριξη, πρακτική και ψυχολογική, τότε είναι δυνατόν να κατακτήσουν τους στόχους που οι ίδιοι θα θέσουν. Μερικά παιδιά δεν έχουν εξαιρετικά ταλέντα, όλοι όμως έχουν δυνατά σημεία.

Κωνσταντίνα Βαϊοπούλου Ψυχολόγος MSc-Ειδική Παιδαγωγός

Πηγή: psycholozin.gr

Tags: ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Previous Post

Μέλι: Το Καλύτερο «Φάρμακο», Για Το Ανώτερο Αναπνευστικό Σύστημα

Next Post

Βασιλακόπουλος : Γιατί πρέπει να γίνουν δύο δόσεις του εμβολίου

Next Post
ΕΜΒΟΛΙΟ

Βασιλακόπουλος : Γιατί πρέπει να γίνουν δύο δόσεις του εμβολίου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Δυτική Μακεδονία: Οι αγρότες στα μπλόκα
  • Σπάρτακος: Η διαφορετικότητα θα πρέπει να αποτελεί πηγή δύναμης και έμπνευσης
  • Συνάντηση του Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας με τον πρόεδρο του ΤΕΕ
  • Απονομές Βραβείων «Καστοριανά Ραγκουτσάρια 2025»
  • Ενορία Αγίου Δημητρίου Σιάτιστας: Εσπερινός και Θεία Λειτουργία στον Άγιο Αθανάσιο

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr