Αναδιαμορφώνοντας τον κόσμο με την βοήθεια του AI
ΜΠΟΝΤΑΣ
Το πρόγραμμα Εκδηλώσεων για την Απελευθέρωση της Σιάτιστας
Μαλούτας: Ανησυχούμε για το μέλλον της Τηλεθέρμανσης, δεν επιχαίρουμε που δικαιωθήκαμε στην κριτική μας
Η 15η τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σερβίων
Τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα 2025-2030 του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στο επίκεντρο της συνάντησης του Πρύτανη του ΠΔΜ με την Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη
Καλονέρι: Εθελοντική αιμοδοσία την Κυριακή 2 Νοεμβρίου
Διαδικτυακή διάλεξη με θέμα την Οπαδική Βία, «Υπάρχουν Λάθος Χρώματα;» από τη Διεύθυνση Αστυνομίας Κοζάνης, με τη Διεύθυνση Μονάδας Ασφάλειας και Προστασίας του  Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
Εποικοδομητικός διάλογος στις Βρυξέλλες του Μιλτιάδη Καρακουλάκη με τον Επίτροπο Υγείας και Ευζωίας των Ζώων Olivér Várhelyi
ΑΜΕΑ ΕΟΡΔΑΙΑ
Πέμπτη 8-8, διακοπή υδροδότησης στο κάτω τμήμα της Τ.Κ.  Πετρανών, 10.00 με 13.00, λόγω εργασιών στο δίκτυο ύδρευσης
Δήμος Βοΐου: Ημερίδα με θέμα «Λογοτεχνία και Τύπος» στη Σιάτιστα

Δυσλεξία και ομιλία στο παιδί: Τα συμπτώματα ανά κάθε στάδιο ηλικίας

Τα σημάδια της δυσλεξίας διαφέρουν ανάλογα με την ηλικία. Εάν το παιδί σας έχει ένα ή δύο από τα παρακάτω συμπτώματα, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχει δυσλεξία.

Αλλά εάν έχει πολλά από τα παρακάτω συμπτώματα ανά ηλικία, τότε το παιδί σας να πρέπει να δει έναν ειδικό γιατρό για πιθανή δυσλεξία.

Δυσλεξία: Συμπτώματα στην προσχολική ηλικία

  • Μιλάει αργότερα από ό,τι τα περισσότερα παιδιά.
  • Έχει μεγαλύτερη δυσκολία από ό,τι τα άλλα παιδιά να προφέρει λέξεις. Για παράδειγμα, το παιδί μπορεί να διαβάσει αλλάζει το πρώτο γράμμα από κάποιες λέξεις, καθώς τις προφέρει δυνατά.
  • Καθυστερεί να εμπλουτίσει με νέες λέξεις το λεξιλόγιό του και δυσκολεύεται να θυμηθεί τη σωστή λέξη.
  • Έχει πρόβλημα στην εκμάθηση της αλφαβήτου, των αριθμών, των ημερών της εβδομάδας, των χρωμάτων, των σχημάτων, στο πώς να συλλαβίσει και στο πώς να γράψει το όνομά του.
  • Έχει δυσκολία να απαγγέλλει απλά ποιηματάκια ή λέξεις με ομοιοκαταληξία.

Δυσλεξία: Συμπτώματα από το νηπιαγωγείο μέχρι τα 9-10 χρόνια

  • Έχει δυσκολία στην ανάγνωση μεμονωμένων λέξεων που δεν περιβάλλονται από άλλες λέξεις.
  • Δυσκολεύεται να μάθει τη σχέση μεταξύ γραμμάτων και ήχων.
  • Συγχέει μικρές λέξεις όπως “σε” και “με”.
  • Κάνει συχνά συγκεκριμένα λάθη στην ανάγνωση και αντίστοιχα ορθογραφικά λάθη, όπου συνήθως αλλάζει τη θέση γραμμάτων σε μια λέξη, ή εναλλάσσει το πρώτο με το τελευταίο γράμμα σε μικρές λέξεις.

Δυσλεξία: Συμπτώματα από την ηλικία των 10 έως την ηλικία των 14 ετών

  • Κάνει ανάγνωση σε πιο αργό ρυθμό από ό,τι αναμενόταν.
  • Αλλάζει τη σειρά των γραμμάτων σε κάποιες λέξεις.
  • Καθυστερεί να αναγνωρίσει και να μάθει προθέματα, επιθήματα, λέξεις ρίζες και άλλες παραμέτρους ανάγνωσης και ορθογραφίας.
  • Έχει δυσκολία στην ορθογραφία και μπορεί να γράψει την ίδια λέξη με διαφορετικούς τρόπους στην ίδια σελίδα.
  • Αποφεύγει την ανάγνωση φωναχτά.
  • Έχει δυσκολία με ασκήσεις/προβλήματα λέξεων στα μαθηματικά.
  • Γράφει με δυσκολία ή έχει δυσανάγνωστη γραφή. Ή ο τρόπος που πιάνει το μολύβι/στυλό είναι περίεργος (με ολόκληρη την παλάμη) ή πολύ σφιχτός.
  • Αποφεύγει να γράφει γενικώς.

Δυσλεξία: Συμπτώματα από το γυμνάσιο και μετά

  • Πολύ αργή ανάγνωση με πολλές ανακρίβειες.
  • Εξακολουθεί να συλλαβίζει λανθασμένα, ή να γράφει την ίδια λέξη με διαφορετικούς τρόπους σε ένα ενιαίο κομμάτι κειμένου.
  • Αποφεύγει τα τεστ που απαιτούν ανάγνωση και γραφή και χρονοτριβεί σε τέτοιου είδους σχολικά προβλήματα/ασκήσεις.
  • Έχετε πρόβλημα να κάνει περιλήψεις ενός κειμένου.
  • Έχει μειωμένη ικανότητα μνήμης και χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσει μια εργασία για το μάθημα από ό,τι αναμενόταν.
  • Έχει φτωχό λεξιλόγιο και δεν μπορεί να αποθηκεύσει πολλές πληροφορίες από την ανάγνωση ενός κειμένου.

 

Next Post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *