• Latest
ΠΑΙΔΙ ΜΑΜΑ ΦΩΝΕΣ

Μπορεί το σχολείο να διαπαιδαγωγήσει, όταν οι γονείς αντιδιαπαιδαγωγούν;

22 Μαρτίου 2019
Π. Κουκουλόπουλος: «Η Αλλαγή φέρνει τη Βόρεια Ελλάδα σε ρόλο πρωταγωνιστή»

Π. Κουκουλόπουλος: «Γιατί εξαιρέσατε τους νομούς Κοζάνης και Γρεβενών από την επέκταση του Προγράμματος Δημογραφικής Ανάπτυξης;»

11 Δεκεμβρίου 2025
Μήνυμα του Στάθη Κωνσταντινίδη για την εκλογή του Κυριάκου Πιερρακάκη προέδρου του Eurogroup «Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΟΔΟΥ».

Μήνυμα του Στάθη Κωνσταντινίδη για την εκλογή του Κυριάκου Πιερρακάκη προέδρου του Eurogroup «Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΟΔΟΥ».

11 Δεκεμβρίου 2025
Συμμετοχή του Δήμου Κοζάνης στο Εθνικό Συνέδριο για την Κλιματική Ουδετερότητα που έγινε στην Αθήνα

Συμμετοχή του Δήμου Κοζάνης στο Εθνικό Συνέδριο για την Κλιματική Ουδετερότητα που έγινε στην Αθήνα

11 Δεκεμβρίου 2025
Δήμος Κοζάνης: Ενημέρωση για το πρόγραμμα εκσκαφών οπτικών ινών (10 Μαρτίου – 15 Μαρτίου 2025)

Ψήφισμα στήριξης των αγροτικών κινητοποιήσεων από το Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης

11 Δεκεμβρίου 2025

Ο Δήμος Βοΐου θα τιμήσει τη μνήμη του αείμνηστου Αναστασίου Δάρδα. Το όνομά του στην αίθουσα τελετών του Τραμπάντζειου

11 Δεκεμβρίου 2025
Το ΕΠΑΛ Σιάτιστας ευχαριστεί το Δήμαρχο Βοΐου Χρήστο Ζευκλή για την παραχώρηση του αυτοκινήτου

Το ΕΠΑΛ Σιάτιστας ευχαριστεί το Δήμαρχο Βοΐου Χρήστο Ζευκλή για την παραχώρηση του αυτοκινήτου

11 Δεκεμβρίου 2025
Ηλεκτρονικό εξοπλισμό παρέδωσε στη Σχολή Πυροσβεστών Τσοτυλίου ο Δήμαρχος Βοΐου, Χρήστος Ζευκλής.  Βίντεο

Ηλεκτρονικό εξοπλισμό παρέδωσε στη Σχολή Πυροσβεστών Τσοτυλίου ο Δήμαρχος Βοΐου, Χρήστος Ζευκλής. Βίντεο

11 Δεκεμβρίου 2025
Κλιμακώνουν τον αγώνα τους οι αγρότες της Δυτικής Μακεδονίας με κλείσιμο των γραφείων του ΟΠΕΚΕΠΕ

Κλιμακώνουν τον αγώνα τους οι αγρότες της Δυτικής Μακεδονίας με κλείσιμο των γραφείων του ΟΠΕΚΕΠΕ

11 Δεκεμβρίου 2025
Συνάντηση Αμανατίδη- Παπαθανάση για χρηματοδότηση έργων και προγραμμάτων και για τη γούνα

Συνάντηση Αμανατίδη- Παπαθανάση για χρηματοδότηση έργων και προγραμμάτων και για τη γούνα

11 Δεκεμβρίου 2025
Ικανοποιημένος δηλώνει ο πρόεδρος του ΣΔΑΜ για την πορεία υλοποίησης του προγράμματος απολιγνιτοποίησης. Δηλώσεις

Συνεδριάζει το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025

11 Δεκεμβρίου 2025
Φωτοβολταϊκά: Πληρώνουμε και τον Ήλιο που ανατέλλει; Ο ΣΕΦΠΕ για την επιβολή τελών από το Δήμο Σερβίων

Σημαντική Συγκέντρωση μελών ΣΕΦΠΕ Δυτικής Μακεδονίας

11 Δεκεμβρίου 2025
«Ενότητα» – Λάζαρος Μαλούτας: Είμαστε περήφανοι για το έργο μας – Χαιρόμαστε με τα έργα που διευρύνουν τις αναπτυξιακές ευκαιρίες του τόπου μας!

Μαλούτας για δημοτική αρχή: Και ο μήνας έχει 9 …… με αφορμή απένταξη έργου

11 Δεκεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Μπορεί το σχολείο να διαπαιδαγωγήσει, όταν οι γονείς αντιδιαπαιδαγωγούν;

sierafm by sierafm
22 Μαρτίου 2019
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
ΠΑΙΔΙ ΜΑΜΑ ΦΩΝΕΣ
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Έχουμε αναφερθεί κατ’ επανάληψη στην ελλειμματικότητα του παιδαγωγικού περιεχομένου των γονέων απέναντι στα παιδιά τους αλλά και στις σχέσεις τους με το σχολείο.

Όσο οι κύριοι θεσμοί της αγωγής, οικογένεια και σχολείο, δεν συνεργάζονται συστηματικά και δημιουργικά στο ζήτημα εκπαίδευσης και διαπαιδαγώγησης των μαθητών / μαθητριών δεν μπορεί να αλλάξει το σημερινό εν πολλοίς παραδοσιακό και αναποτελεσματικό σχήμα παιδείας και μόρφωσης.

Ωστόσο, υπάρχει και ένα άλλο ζήτημα που επιβαρύνει επιπρόσθετα την κακοτεχνία του παιδαγωγικού μας σκηνικού.

Οι γονείς αντιδιαπαιδαγωγούν τα παιδιά τους.

Δεν τα μαθαίνουν και δεν τα εξασκούν στα μεγάλα προτάγματα της παιδαγωγικής ούτε σε έναν ουμανιστικό αξιακό κώδικα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά έτι περαιτέρω τους καλλιεργούν την ανευθυνότητα και την έλλειψη σεβασμού.

Σε παλιότερους καιρούς, σε εποχές του συντηρητικού ή και αυταρχικού σχολείου, οι γονείς στις τριμερείς συναντήσεις «εκπαιδευτικών – μαθητών – και των ιδίων» έπαιρναν σχεδόν εξ ορισμού το μέρος των εκπαιδευτικών και ήσαν υπέρ του δέοντος αυστηροί έναντι των παιδιών τους. Σήμερα στους καιρούς της διευρυμένης δημαγωγίας και του διάχυτου λαϊκισμού η εικόνα έχει αντιστραφεί.

Οι γονείς υπερασπίζονται τα παιδιά τους ακόμα και όταν καταφανώς κάνουν λάθος!

Πήγαμε δηλαδή από τη μια λανθασμένη άκρη στην άλλη εξίσου ή και περισσότερο λανθασμένη άκρη…

Αντί οι γονείς να ενσταλάζουν σιγά – σιγά την έννοια και την αξία της ευθύνης στα παιδιά τους, που θα τους δίνει όλο και μεγαλύτερη αυτονομία στη ζωή τους και θα τα βοηθάει να παίρνουν δημιουργικές αποφάσεις για τον εαυτό τους, τα δικαιολογούν ακόμα και όταν διαπράττουν λάθη. Μια τέτοια αντίληψη και πρακτική όχι μόνο δεν βοηθάει τα παιδιά στο να κατακτούν αυτοπεποίθηση για τη δύσκολη ζωή αλλά και απομειώνει τις προσπάθειές τους για τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας.

Προφανώς και η περιπτωσιολογία δεν είναι και η καλύτερη μέθοδος για την εξαγωγή συμπερασμάτων, αλλά δεν παύει να έχει την αξία της είτε στη λογική μιας «μελέτης περίπτωσης» (case study) είτε στη λογική ότι κάθε συγκεκριμένο παράδειγμα μπορεί να δώσει κάποια στοιχεία για την κατανόηση του ούτως ή άλλως πολυσύνθετου παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού έργου.

Η συγκεκριμένη μαθήτρια είναι μια πολύ καλή μαθήτρια.

Είχε όμως ένα ελάττωμα˙ δεν μπορούσε να σηκωθεί πρωί για να πηγαίνει στο σχολείο εγκαίρως, με αποτέλεσμα να παίρνει κατ’ επανάληψη απουσίες. Παρά το γεγονός των επαναλαμβανόμενων προειδοποιήσεων τόσο της υπεύθυνης εκπαιδευτικού όσο και της διευθύντριας αλλά και άλλων εκπαιδευτικών και στην ίδια τη μαθήτρια και στη μητέρα της, οι απουσίες συσσωρεύονταν σα να μη συμβαίνει τίποτα. Η διεύθυνση του σχολείου είχε καλέσει αρκετές φορές τη μητέρα και την ενημέρωνε για την όλη πορεία των απουσιών. Η μητέρα σ’ όλη αυτή την πορεία επέκρινε την κόρη της, αλλά δεν έλυνε και το πρόβλημα.

Τελικά οι απουσίες υπερέβησαν το όριο των 114, υπερέβησαν και το όριο των 164 (των καλών μαθητών…), υπερέβησαν τις 220 και, όπως ήταν φυσικό, η μαθήτρια έμεινε στην ίδια χρονιά, με βάση τα προβλεπόμενα από το νόμο. Πρόκειται προφανώς για ένα φοβερό λάθος, που επηρεάζει την εφηβική ζωή της μαθήτριας και για μια απαράδεκτη στάση τόσο της μαθήτριας όσο και της μητέρας.

Η συνέχεια είναι αποκαλυπτική, αποκαλυπτική της υποκουλτούρας που οδήγησε στην απώλεια της σχολικής χρονιάς αλλά και στην αντιδιαπαιδαγώγηση της μαθήτριας.

Η μητέρα έκανε ένσταση στη Διεύθυνση της Εκπαίδευσης με το αιτιολογικό ότι η κόρη της δεν αντιμετωπίστηκε με την επιπρόσθετη αιτιολογία της «εποχικής γρίπης», που είχε εισάγει το Υπουργείο Παιδείας προς το τέλος της σχολικής χρονιάς. Φυσικά αυτό δεν γινόταν, γιατί δεν μπορούσε η μαθήτρια να λογίζεται ότι έχει γρίπη τις δύο πρώτες ώρες κάθε ημέρα που έλειπε και να μην έχει τις υπόλοιπες ώρες.

Η ένσταση απορρίφθηκε «αυθωρεί και παραχρήμα». Αλλά έχει σημασία η συνέχεια.

Η μητέρα έκανε παράπονα στο Σύλλογο, γιατί ο Σύλλογος δεν αποχαρακτήρισε παλιότερες ασθένειες της μαθήτριας και να τις εντάξει στην εποχική γρίπη. Ζητούσε δηλαδή από το σύλλογο και να αλλάξει τα χαρτιά των γιατρών (!) αλλά και να παρανομήσει συνειδητά και αβασάνιστα. Ακόμα και όταν οι εκπαιδευτικοί της τόνιζαν ότι αυτό δεν μπορούσαν να το κάνουν ποτέ, η μητέρα της συνεχίζοντας το κρεσέντο της ανευθυνότητας και της παρακμιακής νοοτροπίας έλεγε ότι στα άλλα σχολεία έτσι έκαναν οι εκπαιδευτικοί. Αλλά όταν της αναφερόταν ότι αυτό είναι παράνομο και της ζητούσαν να αναφέρει έστω και ένα σχολείο, άλλαζε τη κουβέντα.

Είναι προφανές ότι η μητέρα δεν είχε καταλάβει τι σημαίνει τήρηση της νομιμότητας ούτε ποια είναι η έννοια του «σωστού» στην αγωγή του παιδιού της ούτε ποια είναι η αξία της ευθύνης.

Σημειωτέον ότι η μητέρα ήταν αρκετά εκπαιδευμένη και με πτυχίο «υψηλής ζήτησης», όπως λέμε για τις …περιζήτητες σχολές.

Το ερώτημα που θέτω είναι απλό.

Μπορεί το σχολείο να διαπαιδαγωγήσει, όταν οι γονείς αντιδιαπαιδαγωγούν με τόσο ωμό τρόπο τα παιδιά τους;

Πηγή: anthologio.wordpress.com

Tags: ΠΑΙΔΙ
Previous Post

Αλλαγές στο νόμο Κατσέλη – Τι θα γίνει με όσους έχουν ήδη ενταχθεί

Next Post

Νιώθετε συνέχεια κουρασμένη; Ποιες βιταμίνες μπορεί να λείπουν από τον οργανισμό σας

Next Post
πονοκεφαλος αγχος κουραση

Νιώθετε συνέχεια κουρασμένη; Ποιες βιταμίνες μπορεί να λείπουν από τον οργανισμό σας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Π. Κουκουλόπουλος: «Γιατί εξαιρέσατε τους νομούς Κοζάνης και Γρεβενών από την επέκταση του Προγράμματος Δημογραφικής Ανάπτυξης;»
  • Μήνυμα του Στάθη Κωνσταντινίδη για την εκλογή του Κυριάκου Πιερρακάκη προέδρου του Eurogroup «Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΟΔΟΥ».
  • Συμμετοχή του Δήμου Κοζάνης στο Εθνικό Συνέδριο για την Κλιματική Ουδετερότητα που έγινε στην Αθήνα
  • Ψήφισμα στήριξης των αγροτικών κινητοποιήσεων από το Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης
  • Ο Δήμος Βοΐου θα τιμήσει τη μνήμη του αείμνηστου Αναστασίου Δάρδα. Το όνομά του στην αίθουσα τελετών του Τραμπάντζειου

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr