• Latest
Παρασκευή Βρυζίδου

Π. Βρυζίδου_νομοσχέδιο: «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών»

10 Μαρτίου 2021
Πέμπτη 9 Οκτωβρίου, διακοπή υδροδότησης και αρρυθμίες σε Τοπικές Κοινότητες του Δήμου Κοζάνης

ΔΕΥΑΒ: Διακοπή νερού σε όλο το Δήμο Βοΐου λόγω προβλήματος στην Πραμόριτσα

11 Δεκεμβρίου 2025
Επικίνδυνα πυροτεχνήματα μέσα στον κόσμο, στο άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου της Κοζάνης. Βίντεο

Μαλούτας για τα βεγγαλικά στην Κοζάνη: Η δημοτική αρχή Κοκκαλιάρη συνεχίζει να λειτουργεί με ανευθυνότητα

10 Δεκεμβρίου 2025
Σιάτιστα: Το πρώτο φιλικό παιχνίδι του Μακεδονικού

Α’ ΕΠΣ Κοζάνης: Μακεδονικός Σιάτιστας – ΑΣ Ιωνικός 0-0

10 Δεκεμβρίου 2025
Στήθηκε το μεγάλο μπλόκο των αγροτών στα διόδια Σιάτιστας-Έκλεισαν την Εγνατία Οδό με 300 τρακτέρ-Ανοιχτός ο παλιός δρόμος Κοζάνης-Σιάτιστας – Βίντεο και φωτογραφίες

Σιάτιστα: Σύσκεψη αγροτών στο μπλόκο της Μπάρας

10 Δεκεμβρίου 2025
Σύλλογος Ατόμων με Αναπηρία της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης: «Έκφραση στήριξης στις κινητοποιήσεις του αγροτικού κόσμου».

Σύλλογος Ατόμων με Αναπηρία της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης: «Έκφραση στήριξης στις κινητοποιήσεις του αγροτικού κόσμου».

10 Δεκεμβρίου 2025
Διπλή δολοφονία στη Φοινικούντα: Στο «μικροσκόπιο» οι επικοινωνίες του ανιψιού – Τα ερωτήματα και το μυστήριο με το λευκό αυτοκίνητο

Συνελήφθησαν ο ανιψιός του ιδιοκτήτη του κάμπινγκ στη Φοινικούντα και ο επιχειρηματίας φίλος του – Αναζητείται κι άλλος

10 Δεκεμβρίου 2025
Δικογραφία της ΕΛ.ΑΣ για τα βεγγαλικά στην κεντρική πλατεία Κοζάνης- Ενημερώθηκε η Εισαγγελία

Δικογραφία της ΕΛ.ΑΣ για τα βεγγαλικά στην κεντρική πλατεία Κοζάνης- Ενημερώθηκε η Εισαγγελία

10 Δεκεμβρίου 2025
Νεάπολη: Ημερίδα για παιδιά και γονείς για το διαδίκτυο

Νεάπολη: Ημερίδα για παιδιά και γονείς για το διαδίκτυο

10 Δεκεμβρίου 2025
Νίκος Κατσαούνης: Πρόταση για ίδρυση μουσείου Υπεραστικών Λεωφορείων στο ΒΙΟΠΑ Εράτυρας

Νίκος Κατσαούνης: Πρόταση για ίδρυση μουσείου Υπεραστικών Λεωφορείων στο ΒΙΟΠΑ Εράτυρας

10 Δεκεμβρίου 2025
Συνάντηση Έναρξης του Έργου CARED – Κυκλική Γεωργία για την Αγροτική Οικονομική Ανάπτυξη

Συνάντηση Έναρξης του Έργου CARED – Κυκλική Γεωργία για την Αγροτική Οικονομική Ανάπτυξη

10 Δεκεμβρίου 2025
Οι συναντήσεις του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργου Αμανατίδη στην Αθήνα

Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Αμανατίδης στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για την Εγνατία Οδό Α.Ε. Βίντεο

10 Δεκεμβρίου 2025
Δήμος Γρεβενών: «Η Καθαριότητα είναι υπόθεση όλων μας»

Δήμος Γρεβενών: «Η Καθαριότητα είναι υπόθεση όλων μας»

10 Δεκεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Πέμπτη, 11 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Π. Βρυζίδου_νομοσχέδιο: «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών»

sierafm by sierafm
10 Μαρτίου 2021
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
0
Παρασκευή Βρυζίδου
0
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Καταρχήν, θα ήθελα να εκφράσω την συμπαράστασή μου στο βαριά τραυματισμένο αστυνομικό και να ευχηθώ γρήγορη ανάρρωση.

Το παρόν νομοσχέδιο κινείται αναμφίβολα στη σωστή κατεύθυνση.

‣ Θέτει συγκεκριμένο πλαίσιο και επιλύει με οργανωμένο τρόπο ζητήματα που σχετίζονται με την κίνηση στις πόλεις.

‣ Δημιουργεί συνθήκες για τη βελτίωση της κινητικότητας στον αστικό ιστό.

‣ Εισάγει κανόνες και προωθεί εναλλακτικές και βιώσιμες λύσεις.

‣ Παράλληλα εμπεδώνει μια νέα κουλτούρα κίνησης και κυκλοφορίας στις πόλεις μας.

Όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες της Ευρώπης, έτσι και στη δική μας, οφείλουμε να δούμε την αλλαγή των τρόπων μετακίνησης, ως μία ευκαιρία για την αλλαγή του αστικού τοπίου, κάνοντάς το πιο φιλικό για τους πολίτες.

Μέχρι σήμερα, όταν μιλούσαμε για κινητικότητα στις πόλεις, εννοούσαμε μόνο την κινητικότητα των οχημάτων.

Με τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αυτό αλλάζει.

Παράλληλα με την στήριξη των υφιστάμενων πρακτικών πολεοδομικού και κυκλοφοριακού σχεδιασμού, γίνεται ένα σημαντικό βήμα, για ένα ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον, πλαίσιο κινητικότητας των πολιτών.

Αυτό θα συντελεστεί, μέσω της πραγματοποίησης έργων, σε όλες τις Περιφέρειες και τους Δήμους με πληθυσμό πάνω από 30.000 κατοίκους.

Τα έργα αυτά αφορούν τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την προώθηση της μικροκινητικότητας, την διευκόλυνση της ηλεκτροκίνησης, την ανάπτυξη ευφυών συστημάτων μετακίνησης, την ενίσχυση των δημοσίων συστημάτων μεταφοράς και βεβαίως την μέριμνα για την βελτίωση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία.

Τα ΣΒΑΚ σχετίζονται με την ποιότητα ζωής και την ασφάλεια των πολιτών, αλλά συνδέονται και με το περιβάλλον, την αειφορία και την κλιματική αλλαγή.

Τα σχέδια αυτά είναι σημαντικό να τονιστεί ότι δεν εκπονούνται αυτοτελώς.

Λαμβάνονται υπόψη και άλλες παράμετροι, όπως ο πολεοδομικός, ο χωροταξικός σχεδιασμός.

Αποτελούν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους ΟΤΑ να επιδιώξουν, είτε μόνοι τους, είτε με διαδημοτικές δράσεις, τη βελτίωση της εικόνας τους. Δίνεται έτσι η δυνατότητα, να εκπονήσουν σχέδια και να λάβουν χρηματοδότηση και να επιτύχουν τον εκσυγχρονισμό του αστικού ιστού.

Έχουμε ανάγκη για σύγχρονες πόλεις, σχεδιασμένες με επίκεντρο τον άνθρωπο και όχι το αυτοκίνητο.

Εξίσου σημαντική είναι και μικροκινητικότητα, η οποία αποτελεί κομμάτι της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Μέσω των διατάξεων του νομοσχεδίου, που ψηφίζουμε σήμερα, εισάγονται κανόνες κυκλοφορίας για τα ηλεκτρικά πατίνια, τα τροχοπέδιλα, τα σκέϊτμπόρντς και λοιπά.

Όλα αυτά τα οχήματα τα εντάσσουμε πλέον στην κατηγορία που ονομάζεται Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.).

Τα οχήματα αυτά είναι κατάλληλα για μετακίνηση εντός του αστικού ιστού, με δημοφιλέστερα εξ αυτών τα ηλεκτρικά πατίνια.

Τα τελευταία τα συναντούμε περίπου εδώ και μία διετία ολοένα και συχνότερα στις ελληνικές πόλεις.

Είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα δε στις εφηβικές ηλικίες.

Για το λόγο αυτό είναι ιδιαίτερα πολύτιμη η ομαδοποίηση που επιτυγχάνεται με το παρόν νομοσχέδιο για τα οχήματα αυτά.

Θα επιτρέπεται δηλαδή, η κυκλοφορία τους σε δύο ζώνες, ανάλογα με την ταχύτητα που κινούνται.

Με ταχύτητα μέχρι 6 χιλιόμετρα ανά ώρα, κυκλοφορούν όπου και οι πεζοί, ενώ με ταχύτητα μέχρι 25 χιλιόμετρα ανά ώρα, θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν όπου και τα ποδήλατα.

Πολύ σημαντικό επίσης, ότι απαγορεύεται αυτά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και τα μικρά οχήματα να κινούνται σε δρόμους, όπου αναπτύσσουν ταχύτητες πάνω από 50 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Για πρώτη φορά βλέπουμε ότι μπαίνουν κανόνες.

Εισάγεται ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για την κυκλοφορία των οχημάτων αυτών, τα οποία μέχρι σήμερα, κινούνταν δίχως να είναι σαφές, τι προβλέπεται γι΄αυτά.

Έτσι, σε συνδυασμό και με τις προβλέψεις για τα διακριτικά των οδηγών και τον εξοπλισμό των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, δημιουργείται ένα αίσθημα ασφάλειας στους πολίτες, στους οδηγούς και στους γονείς που θέλουν να ξέρουν ότι τα παιδιά τους δεν κινδυνεύουν,.

Το αίσθημα ασφάλειας όμως ενισχύεται και από άλλους παράγοντες.

Ρυθμίζονται θέματα αγοράς για τα οχήματα αυτά, όπως η κατασκευή, διάθεση και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση τους.

Παράλληλα, προβλέπεται η λήψη μέτρων από την τοπική αυτοδιοίκηση για τη ρύθμιση ή τον περιορισμό της κυκλοφορίας των ΕΠΗΟ και ο καθορισμός χώρων για την οργανωμένη στάθμευση των οχημάτων αυτών.

Βλέπουμε ότι η στόχευση για την κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων γίνεται βάσει σχεδίου και όχι στην τύχη.

Άλλωστε είναι σαφές ότι τα πλεονεκτήματα τους  είναι πολλά.

Δεν έχουν εκπομπές ρύπων και θορύβου, δεν καταναλώνουν μεγάλη ενέργεια και είναι εύκολα στη χρήση.

Ο κάθε πολίτης μπορεί να μετακινείται στην πόλη του με αυτά χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιεί αυτοκίνητο.

Ειδικά σε πιο μικρές πόλεις που οι αποστάσεις είναι πιο μικρές, τα οχήματα αυτά μπορούν να γίνουν το πιο διαδεδομένο μέσο μεταφοράς.

Αρκεί βέβαια να υπάρχει ένα κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο όπως αυτό που εισάγει με το παρόν νομοσχέδιο η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Η βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών συνδέεται άμεσα με το ζήτημα της μικροκινητικότητας και θεωρώ ότι ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε σε μια νέα εποχή.

Επίσης θα ήθελα να τονίσω ότι στην κατηγορία των κατηγορία των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.) εντάσσονται τα ηλεκτροκίνητα αναπηρικά αμαξίδια.

Καταδεικνύεται έτσι για μια ακόμα φορά η στόχευση της Κυβέρνησης για την υποβοήθηση των συνανθρώπων μας με κινητικά προβλήματα. Και αυτό δεν γίνεται μόνο στο παρόν νομοσχέδιο, αλλά συνολικά.

Όσον αφορά τα λοιπά ζητήματα του νομοσχεδίου,

Θα ήθελα να αναφερθώ κατ΄αρχάς στο μητρώο ελεγκτών ΚΤΕΟ.

Ακούσαμε τον Υπουργό  στην αρμόδια Επιτροπή που ανέφερε ότι,  στην Ελλάδα το ποσοστό απόρριψης των οχημάτων στα ΚΤΕΟ είναι μόλις 4,5%. Το αντίστοιχο ποσοστό απόρριψης στη Γερμανία  είναι 35,5%.

Το παρόν νομοσχέδιο φέρνει έναν ισχυρό μηχανισμό ελέγχου για να εξασφαλιστεί η ορθή λειτουργία των ΚΤΕΟ.

Επίσης είναι πολύ σημαντικό ότι, με το άρθρο 51, μπαίνει τάξη στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Στη χώρα μας υπάρχουν αυτή τη στιγμή χιλιάδες εισαγόμενα αυτοκίνητα, τα οποία δεν είναι καταχωρημένα πουθενά.

Το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων, υποχρεώνει τους εισαγωγείς να καταχωρούν τα εισαγόμενα αυτοκίνητα, τον αριθμό πλαισίου, μοντέλο και άλλα στοιχεία.

Με βάση αυτά ο καταναλωτής που θα επιθυμεί να αγοράσει ένα εισαγόμενο αυτοκίνητο, νοιώθει ασφαλής και δεν θα κινδυνεύει να πέσει θύμα εξαπάτησης.

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,

εκσυγχρονιζόμαστε, συμπληρώνουμε κενά της νομοθεσίας, προστατεύουμε το περιβάλλον και υλοποιούμε το αναγκαίο βήμα στο μέλλον, όπως οφείλουμε σαν Σύγχρονο Ευρωπαϊκό Κράτος

Tags: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΡΥΖΙΔΟΥ
Previous Post

Λαϊκή Συσπείρωση: Το μεγάλο σκάνδαλο είναι η εμπορευματοποίηση της ενέργειας και η απολιγνιτοποίηση

Next Post

Σε Βόϊο, Κοζάνη, Εορδαία και Σέρβια τα κρούσματα της Τετάρτης 10/3 στην Π.Ε. Κοζάνης

Next Post
κορονοιος

Σε Βόϊο, Κοζάνη, Εορδαία και Σέρβια τα κρούσματα της Τετάρτης 10/3 στην Π.Ε. Κοζάνης

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • ΔΕΥΑΒ: Διακοπή νερού σε όλο το Δήμο Βοΐου λόγω προβλήματος στην Πραμόριτσα
  • Μαλούτας για τα βεγγαλικά στην Κοζάνη: Η δημοτική αρχή Κοκκαλιάρη συνεχίζει να λειτουργεί με ανευθυνότητα
  • Α’ ΕΠΣ Κοζάνης: Μακεδονικός Σιάτιστας – ΑΣ Ιωνικός 0-0
  • Σιάτιστα: Σύσκεψη αγροτών στο μπλόκο της Μπάρας
  • Σύλλογος Ατόμων με Αναπηρία της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης: «Έκφραση στήριξης στις κινητοποιήσεις του αγροτικού κόσμου».

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr