• Latest
βια

Σχολικός εκφοβισμός: Οι ενδείξεις που θα ανησυχήσουν τους γονείς

23 Οκτωβρίου 2021
Βραδιά Γευσιγνωσίας “Beaujolais Nouveau”  από τον Σύλλογο Καθηγητών/ -τριών Γαλλικής Γλώσσας Νομού Κοζάνης

Βραδιά Γευσιγνωσίας “Beaujolais Nouveau” από τον Σύλλογο Καθηγητών/ -τριών Γαλλικής Γλώσσας Νομού Κοζάνης

2 Δεκεμβρίου 2025
ΑΡΣΥ: Ανοιχτή επιστολή στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας: Να ανακληθούν οι απολύσεις στο λιγνιτωρυχείο Αχλάδας

Στήριξη και αλληλεγγύη μέχρι τη νίκη του αγώνα των αγροτών και των κτηνοτρόφων!

2 Δεκεμβρίου 2025
Έναρξη συνεργασίας του Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Πενταλόφου του Δήμου Βοΐου με τον οργανισμό WHEN

Έναρξη συνεργασίας του Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Πενταλόφου του Δήμου Βοΐου με τον οργανισμό WHEN

1 Δεκεμβρίου 2025
Αγροτοκτηνοτροφικός Σύλλογος Εορδαίας σχετικά με την δίωξη του Δόκιμου Έφεδρου Αξιωματικού Μπέικου Γιώργου.

Η απάντηση στην καταστολή της Κυβέρνησης θα είναι η μαζικότητα μας στον δρόμο! Όλοι στο μπλόκο του Φιλώτα Τρίτη 2/12 στις 13:00!

1 Δεκεμβρίου 2025
Εμπορικός Σύλλογος Κοζάνης

Εμπορικός Σύλλογος Κοζάνης: «Η Κοζάνη γιορτάΖΕΙ και πάλι..» από την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025

1 Δεκεμβρίου 2025
Κοζάνη: «Γνωρίζω – Προλαμβάνω – Στηρίζω: Το μήνυμα του Μαμάτσειου Νοσοκομείου για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS»

Κοζάνη: «Γνωρίζω – Προλαμβάνω – Στηρίζω: Το μήνυμα του Μαμάτσειου Νοσοκομείου για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS»

1 Δεκεμβρίου 2025
Φωτιά σε διπλοκατοικία στη Λευκόβρυση Κοζάνης

Φωτιά σε διπλοκατοικία στη Λευκόβρυση Κοζάνης

1 Δεκεμβρίου 2025
Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ Περιφέρειας και Ελληνικής Αστυνομίας

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Στήριξη της επιχειρηματικότητας στη Δυτική Μακεδονία

1 Δεκεμβρίου 2025
Η Μαγεία των Εορταστικών Εκδηλώσεων στο Βόιο

Η Μαγεία των Εορταστικών Εκδηλώσεων στο Βόιο

1 Δεκεμβρίου 2025
Εράτυρα: Οι εορταστικές εκδηλώσεις των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς

Εράτυρα: Οι εορταστικές εκδηλώσεις των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς

1 Δεκεμβρίου 2025
Ζωντανή μετάδοση της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Βοΐου

Συνεδριάζει η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Βοΐου την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025

1 Δεκεμβρίου 2025
Πολυτίμη Φαρμάκη

Δημόσια Διαβούλευση για το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας για το έτος 2026

1 Δεκεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σχολικός εκφοβισμός: Οι ενδείξεις που θα ανησυχήσουν τους γονείς

sierafm by sierafm
23 Οκτωβρίου 2021
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
βια
0
SHARES
2
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ο εκφοβισμός στο σχολείο (Bullying) παρατηρείται στις σύγχρονες κοινωνίες, όλο και πιο συχνά και σε ανησυχητικό βαθμό, τα τελευταία χρόνια. Η Ελλάδα, όπως πολλές άλλες χώρες, βιώνει μια μεταβατική περίοδο κατά την οποία σημειώνονται αλλαγές στα ιδεολογικά συστήματα, λόγω κοινωνικών και οικονομικών μεταβολών καθώς και στους θεσμούς ( οικογένεια, μετακίνηση των πληθυσμών κ.α.).

Το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού (Bullying), είναι η πλέον διαδεδομένη μορφή επιθετικής συμπεριφοράς με σοβαρές επιπτώσεις τόσο στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, όσο και στη διαδικασία της μάθησης (Smith et al., 2002).

Πώς τον αντιλαμβανόμαστε

Παρατηρείται όταν «ένας μαθητής υποβάλλεται κατ’ επανάληψη και σε διάρκεια χρόνου, σε αρνητικές ενέργειες από έναν ή περισσότερους μαθητές» και υπάρχει «ανισορροπία στη δύναμη»(Olweus,1986).

Οι αιτιολογικοί παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν στο φαινόμενο σχετίζονται πρωτίστως με την οικογένεια και το σχολείο. Για να θεωρηθεί μια πράξη ως φαινόμενο Bullying, θα πρέπει: «να υπάρχει πρόθεση, το φαινόμενο να επαναλαμβάνεται, το παιδί στο οποίο ασκούνται οι αρνητικές πράξεις, δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του και βέβαια οι πράξεις αυτές έχουν αποτέλεσμα σωματική βλάβη ή συναισθηματικά προβλήματα για το θύμα» (Farrington &Ttofi, 2009).

Ο εκφοβισμός μπορεί να έχει δια βίου συνέπειες τόσο στα θύματα όσο και στους παρατηρητές. Οι νέοι και τα παιδιά που συμμετέχουν στις πράξεις αυτές, είτε ως θύματα είτε ως θύτες αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες στο χώρο του σχολείου και είναι πιθανόν να αναπτύξουν σωρεία ψυχολογικών και ψυχοσωματικών προβλημάτων.

Από τι εξαρτάται η βαρύτητα των επιπτώσεων του εκφοβισμού

• τις μορφές του (άμεσος ή έμμεσος),
• τη διάρκεια του (βραχυπρόθεσμος ή μακροχρόνιος),
• την περίοδο εκδήλωσης των επιπτώσεων και
• τον ρόλο των παιδιών στο φαινόμενο( θύτης, θύμα, παρατηρητής).

Ο σχολικός εκφοβισμός λόγω της σοβαρότητας των περιστατικών του, σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις, εκδηλώνεται με ανθρωποκτονία ή αυτοκτονία (Bauman & DelRio, 2005).

Επίσης αποτελεί ένα «ομαδικό φαινόμενο», εφόσον δεν αφορά μόνο το «θύμα» και τον «θύτη», αλλά και όλους αυτούς που τυγχάνει να είναι παρόντες σε αυτά τα περιστατικά που μπορεί να είναι όχι μόνο μαθητές, αλλά και ενήλικες όπως οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι στο χώρο του σχολείου, όπως σχολικοί τροχονόμοι, εργαζόμενοι στο κυλικείο κ.ά.

Οι ενδείξεις που θα ανησυχήσουν τους γονείς

Πρέπει να σημειωθεί ότι κάποιες μορφές του σχολικού εκφοβισμού, είναι δύσκολο να διακριθούν όπως αυτή του κοινωνικού/ σχεσιακού αποκλεισμού, ο οποίος αποτελεί ένα πολύ επιδέξιο τρόπο εκφοβισμού και πολλές φορές δεν γίνεται αντιληπτός από τον περίγυρο. Επιπλέον τα θύματα το κρύβουν από τους γονείς τους.

Γι’ αυτό τον λόγο οι γονείς πρέπει να γνωρίζουν τις ενδείξεις που δηλώνουν ότι το παιδί είναι θύμα κάποιας επιθετικής συμπεριφοράς. Ορισμένες από αυτές είναι αν το παιδί:
• παραπονιέται συχνά πως νιώθει άρρωστος ή έχει εφιάλτες.
• κάνει αδικαιολόγητες απουσίες
• έχει απροσδόκητη μείωση της σχολικής επίδοσης
• καθυστερεί να πάει στο σχολείο ή καθυστερεί να επιστρέψει στο σπίτι
• συχνά τα ρούχα του είναι σκισμένα
• αλλάζει δρόμους όταν πάει ή καθώς επιστρέφει από το σχολείο
• χάνει συχνά τα χρήματα ή τα πράγματά του
• υπάρχουν συχνές αλλαγές στη διάθεσή του που επιμένουν
• έχει σημάδια ή μελανιές ή κάποιες ενδείξεις επίθεσης και αποφεύγει να πει πώς συνέβησαν.

Ο ρόλος του σχολείου

Το ενδιαφέρον επίσης εστιάζεται στο σχολείο γιατί εκεί είναι δυνατή η εφαρμογή προγραμμάτων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του προβλήματος. Η δουλειά με το εκπαιδευτικό προσωπικό είναι σημαντική, γιατί συχνά το προσωπικό ανέχεται εκφοβιστικές συμπεριφορές ή τις υποτιμά, οπότε ο στόχος είναι κυρίως η αλλαγή των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών και η υιοθέτηση μιας πιο θετικής στάσης για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού (Clarke & Kiselica, 1997).

Είναι πολύ σημαντικό και οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να αναγνωρίζουν και να διακρίνουν τις μορφές του εκφοβισμού του άμεσου (σωματικής ή λεκτικής βίας) και του έμμεσου εκφοβισμού (κοινωνικής απομόνωσης και αποκλεισμού από την ομάδα), προκειμένου να προβαίνουν στις κατάλληλες ενέργειες (Βασιλείου, 2005)

Ο ρόλος του επισκέπτη υγείας

Είναι απαραίτητος για την ολοκλήρωση της διεπιστημονικής ομάδας στα προγράμματα Αγωγής Υγείας, στο σχολείο και στην κοινότητα. Ο Επισκέπτης Υγείας, βασιζόμενος στις αρχές της δημόσιας υγείας, είναι σε θέση να εντοπίσει πρώιμα εκείνα τα ζητήματα υγείας που ενδέχεται να εξελιχθούν σε προβλήματα ή κινδύνους αν δεν αντιμετωπιστούν εγκαίρως ( Department of Health, 2011).

Κατέχοντας πολυδύναμο ρόλο στην ΠΦΥ (Baldwin,2012) είναι ο επαγγελματίας που ασχολείται με όλες τις ηλικιακές ομάδες στην οικογένεια και την κοινότητα κατά τη διαδικασία προαγωγής υγείας τους, τόσο της σωματικής όσο και της ψυχικής στο πλαίσιο της διασφάλισης της δημόσιας υγείας και της μείωσης των ανισοτήτων στην υγεία. (Hemingway, 2012; Cowley, 2010a; Sakellari, 2012).

Δράσεις Αγωγής Υγείας

Οι δράσεις αγωγής υγείας χωρίζονται σε δύο επίπεδα: α) το ατομικό – οικογενειακό επίπεδο, στο οποίο περιλαμβάνονται δράσεις όπως οι κατ’ οίκον επισκέψεις, η συμβουλευτική κ.α και β) το Ομαδικό ή επίπεδο κοινότητας, το οποίο περιλαμβάνει τα προγράμματα αγωγής υγείας, ομάδες στήριξης κ.α. ( Λάγιου & Στοϊκίδου, 2008b).

Η εφαρμογή προγραμμάτων Αγωγής υγείας, για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της σχολικής παραβατικότητας και του εκφοβισμού είναι αναγκαία και πρέπει να απευθύνεται στις ομάδες γονιών και εκπαιδευτικών και όχι μόνο στους μαθητές.

Για την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων κατά του εκφοβισμού, έτσι ώστε να υπάρξει ορθή και ολοκληρωμένη παροχή γνώσης, τα προγράμματα δεν πρέπει να είναι περιστασιακά, αλλά να έχουν διάρκεια 1-2 χρόνια και να απευθύνονται σε διάφορα επίπεδα: κοινότητα, οικογένεια, σχολείο, τάξη, ομάδα συνομηλίκων.

Πηγή: healthstories.gr

Tags: ΒΙΑ
Previous Post

Τα κρούσματα του Σαββάτου στη Δυτική Μακεδονία – 3199 κρούσματα στη χώρα

Next Post

Δείτε σε ποιους Δήμους εντοπίζονται τα κρούσματα την Πέμπτη 21/10 και την Παρασκευή 22/10 στη Δυτική Μακεδονία

Next Post
κορονοιος

Δείτε σε ποιους Δήμους εντοπίζονται τα κρούσματα την Πέμπτη 21/10 και την Παρασκευή 22/10 στη Δυτική Μακεδονία

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Βραδιά Γευσιγνωσίας “Beaujolais Nouveau” από τον Σύλλογο Καθηγητών/ -τριών Γαλλικής Γλώσσας Νομού Κοζάνης
  • Στήριξη και αλληλεγγύη μέχρι τη νίκη του αγώνα των αγροτών και των κτηνοτρόφων!
  • Έναρξη συνεργασίας του Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Πενταλόφου του Δήμου Βοΐου με τον οργανισμό WHEN
  • Η απάντηση στην καταστολή της Κυβέρνησης θα είναι η μαζικότητα μας στον δρόμο! Όλοι στο μπλόκο του Φιλώτα Τρίτη 2/12 στις 13:00!
  • Εμπορικός Σύλλογος Κοζάνης: «Η Κοζάνη γιορτάΖΕΙ και πάλι..» από την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr