• Latest
βια

Σχολικός εκφοβισμός: Οι ενδείξεις που θα ανησυχήσουν τους γονείς

23 Οκτωβρίου 2021
Οι Περιπέτειες της Πέππα – θεατρική παράσταση 2 Νοεμβρίου 2025 στην Πτολεμαΐδα

Οι Περιπέτειες της Πέππα – θεατρική παράσταση 2 Νοεμβρίου 2025 στην Πτολεμαΐδα

31 Οκτωβρίου 2025
ΕΛΤΑ

Ποια ΕΛΤΑ κλείνουν στη Δυτική Μακεδονία – Όλη η λίστα

31 Οκτωβρίου 2025
γιατρος

Μίνι οδηγός για τον Ψηφιακό Βοηθό Ιατρού – Πώς λειτουργεί

31 Οκτωβρίου 2025
ΕΛΤΑ

Σωματείο Εργαζομένων ΕΛΤΑ: Για άλλη μια φορά δοκιμάζεται η αξιοπιστία και η φερεγγυότητα της Πολιτείας

31 Οκτωβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Εκδήλωση με θέμα «Μνήμες Απελευθέρωσης» στη Νεάπολη 

Δήμος Βοΐου: Εκδήλωση με θέμα «Μνήμες Απελευθέρωσης» στη Νεάπολη 

31 Οκτωβρίου 2025
Συλλυπητήριο μήνυμα του Δημάρχου και του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Βοΐου

Δήμος Βοΐου: Κλειστές οι υπηρεσίες του Δήμου στις 4 Νοεμβρίου

31 Οκτωβρίου 2025
Π. Κουκουλόπουλος: «Η Αλλαγή φέρνει τη Βόρεια Ελλάδα σε ρόλο πρωταγωνιστή»

Π. Κουκουλόπουλος: Να αποτραπεί το κλείσιμο καταστημάτων ΕΛΤΑ στο νομό μας

31 Οκτωβρίου 2025
Αιτήσεις για παιδικούς και ΚΔΑΠ

Αιτήσεις για παιδικούς και ΚΔΑΠ

30 Οκτωβρίου 2025
Κύπελλο ΕΠΣ Κοζάνης: Σημαντική πρόκριση για τον Μακεδονικό Σιάτιστας μέσα στο Βελβεντό! Ευχαριστήριο

Μακεδονικός Σιάτιστας: Περαστικά στον Χρήστο Σίμο

30 Οκτωβρίου 2025
Καλλιόπη Βέττα: «Η τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία των ανθρώπων κι όχι εργαλείο για την όξυνση των ανισοτήτων»

Καλλιόπη Βέττα: Να αρθούν τα εμπόδια στην υπηρεσιακή μετακίνηση των δημοσίων υπαλλήλων προς υπηρεσίες της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας

30 Οκτωβρίου 2025
Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Συνάντηση του Περιφερειάρχη με τους κατοίκους για την οδική σύνδεση Αγιόφυλλου- Δεσκάτης

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Συνάντηση του Περιφερειάρχη με τους κατοίκους για την οδική σύνδεση Αγιόφυλλου- Δεσκάτης

30 Οκτωβρίου 2025
Φιλοπρόοδος Σύλλογος Κοζάνης: Νίκος Ζούδιαρης «Α΄ και Β΄ Ανάγνωση»

Φιλοπρόοδος Σύλλογος Κοζάνης: Νίκος Ζούδιαρης «Α΄ και Β΄ Ανάγνωση»

30 Οκτωβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σχολικός εκφοβισμός: Οι ενδείξεις που θα ανησυχήσουν τους γονείς

sierafm by sierafm
23 Οκτωβρίου 2021
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
βια
0
SHARES
2
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ο εκφοβισμός στο σχολείο (Bullying) παρατηρείται στις σύγχρονες κοινωνίες, όλο και πιο συχνά και σε ανησυχητικό βαθμό, τα τελευταία χρόνια. Η Ελλάδα, όπως πολλές άλλες χώρες, βιώνει μια μεταβατική περίοδο κατά την οποία σημειώνονται αλλαγές στα ιδεολογικά συστήματα, λόγω κοινωνικών και οικονομικών μεταβολών καθώς και στους θεσμούς ( οικογένεια, μετακίνηση των πληθυσμών κ.α.).

Το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού (Bullying), είναι η πλέον διαδεδομένη μορφή επιθετικής συμπεριφοράς με σοβαρές επιπτώσεις τόσο στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, όσο και στη διαδικασία της μάθησης (Smith et al., 2002).

Πώς τον αντιλαμβανόμαστε

Παρατηρείται όταν «ένας μαθητής υποβάλλεται κατ’ επανάληψη και σε διάρκεια χρόνου, σε αρνητικές ενέργειες από έναν ή περισσότερους μαθητές» και υπάρχει «ανισορροπία στη δύναμη»(Olweus,1986).

Οι αιτιολογικοί παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν στο φαινόμενο σχετίζονται πρωτίστως με την οικογένεια και το σχολείο. Για να θεωρηθεί μια πράξη ως φαινόμενο Bullying, θα πρέπει: «να υπάρχει πρόθεση, το φαινόμενο να επαναλαμβάνεται, το παιδί στο οποίο ασκούνται οι αρνητικές πράξεις, δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του και βέβαια οι πράξεις αυτές έχουν αποτέλεσμα σωματική βλάβη ή συναισθηματικά προβλήματα για το θύμα» (Farrington &Ttofi, 2009).

Ο εκφοβισμός μπορεί να έχει δια βίου συνέπειες τόσο στα θύματα όσο και στους παρατηρητές. Οι νέοι και τα παιδιά που συμμετέχουν στις πράξεις αυτές, είτε ως θύματα είτε ως θύτες αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες στο χώρο του σχολείου και είναι πιθανόν να αναπτύξουν σωρεία ψυχολογικών και ψυχοσωματικών προβλημάτων.

Από τι εξαρτάται η βαρύτητα των επιπτώσεων του εκφοβισμού

• τις μορφές του (άμεσος ή έμμεσος),
• τη διάρκεια του (βραχυπρόθεσμος ή μακροχρόνιος),
• την περίοδο εκδήλωσης των επιπτώσεων και
• τον ρόλο των παιδιών στο φαινόμενο( θύτης, θύμα, παρατηρητής).

Ο σχολικός εκφοβισμός λόγω της σοβαρότητας των περιστατικών του, σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις, εκδηλώνεται με ανθρωποκτονία ή αυτοκτονία (Bauman & DelRio, 2005).

Επίσης αποτελεί ένα «ομαδικό φαινόμενο», εφόσον δεν αφορά μόνο το «θύμα» και τον «θύτη», αλλά και όλους αυτούς που τυγχάνει να είναι παρόντες σε αυτά τα περιστατικά που μπορεί να είναι όχι μόνο μαθητές, αλλά και ενήλικες όπως οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι στο χώρο του σχολείου, όπως σχολικοί τροχονόμοι, εργαζόμενοι στο κυλικείο κ.ά.

Οι ενδείξεις που θα ανησυχήσουν τους γονείς

Πρέπει να σημειωθεί ότι κάποιες μορφές του σχολικού εκφοβισμού, είναι δύσκολο να διακριθούν όπως αυτή του κοινωνικού/ σχεσιακού αποκλεισμού, ο οποίος αποτελεί ένα πολύ επιδέξιο τρόπο εκφοβισμού και πολλές φορές δεν γίνεται αντιληπτός από τον περίγυρο. Επιπλέον τα θύματα το κρύβουν από τους γονείς τους.

Γι’ αυτό τον λόγο οι γονείς πρέπει να γνωρίζουν τις ενδείξεις που δηλώνουν ότι το παιδί είναι θύμα κάποιας επιθετικής συμπεριφοράς. Ορισμένες από αυτές είναι αν το παιδί:
• παραπονιέται συχνά πως νιώθει άρρωστος ή έχει εφιάλτες.
• κάνει αδικαιολόγητες απουσίες
• έχει απροσδόκητη μείωση της σχολικής επίδοσης
• καθυστερεί να πάει στο σχολείο ή καθυστερεί να επιστρέψει στο σπίτι
• συχνά τα ρούχα του είναι σκισμένα
• αλλάζει δρόμους όταν πάει ή καθώς επιστρέφει από το σχολείο
• χάνει συχνά τα χρήματα ή τα πράγματά του
• υπάρχουν συχνές αλλαγές στη διάθεσή του που επιμένουν
• έχει σημάδια ή μελανιές ή κάποιες ενδείξεις επίθεσης και αποφεύγει να πει πώς συνέβησαν.

Ο ρόλος του σχολείου

Το ενδιαφέρον επίσης εστιάζεται στο σχολείο γιατί εκεί είναι δυνατή η εφαρμογή προγραμμάτων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του προβλήματος. Η δουλειά με το εκπαιδευτικό προσωπικό είναι σημαντική, γιατί συχνά το προσωπικό ανέχεται εκφοβιστικές συμπεριφορές ή τις υποτιμά, οπότε ο στόχος είναι κυρίως η αλλαγή των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών και η υιοθέτηση μιας πιο θετικής στάσης για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού (Clarke & Kiselica, 1997).

Είναι πολύ σημαντικό και οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να αναγνωρίζουν και να διακρίνουν τις μορφές του εκφοβισμού του άμεσου (σωματικής ή λεκτικής βίας) και του έμμεσου εκφοβισμού (κοινωνικής απομόνωσης και αποκλεισμού από την ομάδα), προκειμένου να προβαίνουν στις κατάλληλες ενέργειες (Βασιλείου, 2005)

Ο ρόλος του επισκέπτη υγείας

Είναι απαραίτητος για την ολοκλήρωση της διεπιστημονικής ομάδας στα προγράμματα Αγωγής Υγείας, στο σχολείο και στην κοινότητα. Ο Επισκέπτης Υγείας, βασιζόμενος στις αρχές της δημόσιας υγείας, είναι σε θέση να εντοπίσει πρώιμα εκείνα τα ζητήματα υγείας που ενδέχεται να εξελιχθούν σε προβλήματα ή κινδύνους αν δεν αντιμετωπιστούν εγκαίρως ( Department of Health, 2011).

Κατέχοντας πολυδύναμο ρόλο στην ΠΦΥ (Baldwin,2012) είναι ο επαγγελματίας που ασχολείται με όλες τις ηλικιακές ομάδες στην οικογένεια και την κοινότητα κατά τη διαδικασία προαγωγής υγείας τους, τόσο της σωματικής όσο και της ψυχικής στο πλαίσιο της διασφάλισης της δημόσιας υγείας και της μείωσης των ανισοτήτων στην υγεία. (Hemingway, 2012; Cowley, 2010a; Sakellari, 2012).

Δράσεις Αγωγής Υγείας

Οι δράσεις αγωγής υγείας χωρίζονται σε δύο επίπεδα: α) το ατομικό – οικογενειακό επίπεδο, στο οποίο περιλαμβάνονται δράσεις όπως οι κατ’ οίκον επισκέψεις, η συμβουλευτική κ.α και β) το Ομαδικό ή επίπεδο κοινότητας, το οποίο περιλαμβάνει τα προγράμματα αγωγής υγείας, ομάδες στήριξης κ.α. ( Λάγιου & Στοϊκίδου, 2008b).

Η εφαρμογή προγραμμάτων Αγωγής υγείας, για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της σχολικής παραβατικότητας και του εκφοβισμού είναι αναγκαία και πρέπει να απευθύνεται στις ομάδες γονιών και εκπαιδευτικών και όχι μόνο στους μαθητές.

Για την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων κατά του εκφοβισμού, έτσι ώστε να υπάρξει ορθή και ολοκληρωμένη παροχή γνώσης, τα προγράμματα δεν πρέπει να είναι περιστασιακά, αλλά να έχουν διάρκεια 1-2 χρόνια και να απευθύνονται σε διάφορα επίπεδα: κοινότητα, οικογένεια, σχολείο, τάξη, ομάδα συνομηλίκων.

Πηγή: healthstories.gr

Tags: ΒΙΑ
Previous Post

Τα κρούσματα του Σαββάτου στη Δυτική Μακεδονία – 3199 κρούσματα στη χώρα

Next Post

Δείτε σε ποιους Δήμους εντοπίζονται τα κρούσματα την Πέμπτη 21/10 και την Παρασκευή 22/10 στη Δυτική Μακεδονία

Next Post
κορονοιος

Δείτε σε ποιους Δήμους εντοπίζονται τα κρούσματα την Πέμπτη 21/10 και την Παρασκευή 22/10 στη Δυτική Μακεδονία

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Οι Περιπέτειες της Πέππα – θεατρική παράσταση 2 Νοεμβρίου 2025 στην Πτολεμαΐδα
  • Ποια ΕΛΤΑ κλείνουν στη Δυτική Μακεδονία – Όλη η λίστα
  • Μίνι οδηγός για τον Ψηφιακό Βοηθό Ιατρού – Πώς λειτουργεί
  • Σωματείο Εργαζομένων ΕΛΤΑ: Για άλλη μια φορά δοκιμάζεται η αξιοπιστία και η φερεγγυότητα της Πολιτείας
  • Δήμος Βοΐου: Εκδήλωση με θέμα «Μνήμες Απελευθέρωσης» στη Νεάπολη 

Πρόσφατα σχόλια

  1. Τυρνα Μπινου Ελενη Οδοντιατρος Αριδαι Ν.Πελλας στο Το πρόγραμμα εορτασμού στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αυγερινού
  2. Τυρνα Μπινου Ελενη Οδοντιατρος Αριδαι Ν.Πελλας στο Σιάτιστα: Έφυγε από τη ζωή ο Λαογράφος Γεώργιος Μπόντας
  3. Chris στο Σιάτιστα: Έφυγε από τη ζωή ο Λαογράφος Γεώργιος Μπόντας
  4. Παύλος στο Τσοτύλι: Η απάντηση για την παιδική χαρά
  5. ΜΑΙΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑ στο Εκδήλωση τιμής και μνήμης για τον Δημήτρη (Τάκη) Τσιώνα στη Χρυσαυγή Βοΐου
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr