• Latest
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΕΛΗ

Τι θα ισχύσει τελικά με τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σε Ελλάδα και Ευρώπη

13 Νοεμβρίου 2018
Μαγιάγκας

Γιώργος Μαγιάγκας: Παραιτήθηκα για πολιτικούς λόγους. Διαφωνώ με την υπερσυγκέντρωση εξουσιών από τον Δήμαρχο

21 Οκτωβρίου 2025
Λαϊκή Συσπείρωση

Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Κοζάνης: Η απόφαση της Δημοτικής Αρχής για κλείσιμο των ληξιαρχείων στις Δ.Ε. δείχνει την αντιλαϊκή της τροχιά

21 Οκτωβρίου 2025
Μαζί για την Κοζάνη: «Kαι χθες μας θυμίσατε κ. Μαλούτα και ποιος είστε και τι δεν κάνατε!»

Μαζί για την Κοζάνη: «Kαι χθες μας θυμίσατε κ. Μαλούτα και ποιος είστε και τι δεν κάνατε!»

21 Οκτωβρίου 2025
Κύπελλο ΕΠΣ Κοζάνης: Σημαντική πρόκριση για τον Μακεδονικό Σιάτιστας μέσα στο Βελβεντό! Ευχαριστήριο

Μακεδονικός Σιάτιστας: Συμπαράσταση στον Μιχάλη Βοριαζίδη

21 Οκτωβρίου 2025
Ευχέλαιο στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Δημητρίου εξ αφορμής της ενάρξεως της Σαρακοστής των Χριστουγέννων

Ιερό Ευχέλαιο στον Ι.Μ.Ν. Αγίου Δημητρίου Σιατίστης ενώπιον του λειψάνου του Αγίου Δημητρίου

21 Οκτωβρίου 2025
Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Καστορίας κ. Καλλίνικος, μαζὶ μὲ Ἀρχιερεῖς ἐξ΄’ Ἑλλάδος στὰ Ἱεροσόλυμα, γιὰ τὴν Χειροτονία τοῦ νέου Ἀρχιεπισκόπου Σινά κ. Συμεών

Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Καστορίας κ. Καλλίνικος, μαζὶ μὲ Ἀρχιερεῖς ἐξ΄’ Ἑλλάδος στὰ Ἱεροσόλυμα, γιὰ τὴν Χειροτονία τοῦ νέου Ἀρχιεπισκόπου Σινά κ. Συμεών

21 Οκτωβρίου 2025
Σιάτιστα: Αναβολή στις εργασίες στο δρόμο για Μπούνο

Σιάτιστα: Επιστολή διαμαρτυρίας από δημότισσα για το έργο πλακόστρωσης στην περιοχή Μανούση

21 Οκτωβρίου 2025
Ομιλία Π. Κουκουλόπουλου για την Τηλεθέρμανση στην Ολομέλεια της Βουλής

Π. Κουκουλόπουλος:  «Με Κυβέρνηση ΝΔ, η δημοσιονομική σταθερότητα κατάντησε “πάρτι πριβέ” για λίγους»

21 Οκτωβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Γουρουνοχαρά στη Λούβρη

Δήμος Βοΐου: Γουρουνοχαρά στη Λούβρη

21 Οκτωβρίου 2025
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2023: Κάλεσμα του Δήμου Κοζάνης σε πολίτες, φορείς και συλλόγους

Δήμος Κοζάνης: Ερωτηματολόγιο για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2025

21 Οκτωβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Γουρουνοχαρά στο Δίλοφο

Δήμος Βοΐου: Γουρουνοχαρά στο Δίλοφο

21 Οκτωβρίου 2025
Συλλυπητήριο μήνυμα του Δημάρχου και του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Βοΐου

Δήμος Βοΐου: Ανάκληση Αντιδημάρχου Οικονομικών και Προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Δήμου Βοΐου

21 Οκτωβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Τι θα ισχύσει τελικά με τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σε Ελλάδα και Ευρώπη

sierafm by sierafm
13 Νοεμβρίου 2018
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΕΛΗ
1
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους, δεν θα απαγορευτεί η κυκλοφορία όλων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων από τα κέντρα των πόλεων.

Ιδιαίτερος θόρυβος επικρατεί στην Ευρώπη, όσον αφορά στα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Ο θόρυβος αυτός ενισχύθηκε από το dieselgate που ξέσπασε το 2015 στις ΗΠΑ και επεκτάθηκε στην Ευρώπη, με «πειραγμένο» το λογισμό των κινητήρων πετρελαίου μεγάλου κυβισμού, προκειμένου να εμφανίζουν χαμηλότερη κατανάλωση και κατά συνέπεια λιγότερους ρύπους.

Σε όλη την Ευρώπη, εδώ και χρόνια, λαμβάνουν μέτρα απομάκρυνσης παλαιών, ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων από τα κέντρα των πόλεων, μέτρα που εντείνονται τον τελευταίο καιρό. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να επισημάνω επειδή υπάρχουν πηχυαίοι, ότι δεν απαγορεύεται η κυκλοφορία όλων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων από τα κέντρα των πόλεων, αλλά των παλαιάς τεχνολογίας και όχι των νέας τεχνολογίας.

Άλλωστε, πρόσφατη είναι η ανακοίνωση της Ένωσης των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων που αναφέρει ότι ήδη από το 2017 τα νέα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ήταν πολύ χαμηλότερα σε μονοξείδιο του αζώτου (NOx) από το όριο των εκπομπών ρύπων (RDE) που ισχύει για όλους τους νέους τύπους αυτοκινήτων από το Σεπτέμβριο του 2017. Επιπλέον, ήδη τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα, είναι κάτω από το αυστηρότερο όριο NOx που θα είναι υποχρεωτικό από τον Ιανουάριο του 2020.

Αυτά, για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους.

Τώρα στην Ελλάδα: Τις τελευταίες ημέρες υπάρχουν δηλώσεις ότι θα απομακρυνθούν σταδιακά από την κυκλοφορία τα παλαιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, αλλά και ότι θα δοθούν κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και μάλιστα από υπουργικά χείλη (Σταθάκης, Σπίρτζης, Φάμελλος), χωρίς να έχουμε κάτι χειροπιαστό και μετρήσιμο.

Την ίδια στιγμή, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, χαιρετίζει τις συγκεκριμένες εξαγγελίες, επισημαίνοντας ότι η «Ελλάδα υπήρξε από τις χώρες που πρωτοστάτησε σε περιορισμούς για τα παλαιά πετρελαιοκίνητα, καθώς στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη επιτρέπεται από το 2011 να κυκλοφορούν μόνον οι πλέον σύγχρονες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες Euro 5 και 6, δηλαδή αυτοκίνητα ηλικίας ως 8 ετών.

Δυστυχώς, εξαιτίας αφενός της περιορισμένης αστυνόμευσης (ως πρόσφατα) και αφετέρου εξαιτίας περιπτώσεων εξαπάτησης των καταναλωτών, κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πλήθος πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων προ του 2010 που απαγορεύεται να κυκλοφορούν.»

Όλα αυτά συμβαίνουν, διότι στην Ελλάδα όταν λαμβάνεται ένα μέτρο (για παράδειγμα η απαγόρευση του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους), δεν υπάρχει αστυνόμευση. Πόσω μάλλον στους δρόμους, με τα χιλιάδες αυτοκίνητα και τους λιγοστούς αστυνομικούς. Για τον λόγο αυτό, η αστυνόμευση των απαγορεύσεων που ισχύουν σήμερα για τα παλαιά (προ του 2010) πετρελαλιοκίνητα, έχει καταστεί απολύτως επιτακτική, όπως και η επέκταση του μέτρου στα υπόλοιπα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας (Πάτρα, Λάρισα, Ηράκλειο κλπ.). Οι κάτοικοι αυτών των πόλεων δεν υποφέρουν λιγότερο από τη ρύπανση.

Σύμφωνα και με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα εκπέμπουν το 1/20 των σωματιδιακών ρύπων ως προς τα παλαιά και πλέον οι μετρήσεις τους γίνονται σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, καθιστώντας τα εντελώς καθαρά.

Απεναντίας, οι στόλοι επαγγελματικών οχημάτων, όπως πχ. τα ταξί, επιτρέπεται να κυκλοφορούν ως τα 21 έτη ηλικίας (!), δηλαδή ακόμη και τεχνολογίας Euro 2 (1996-2000), πέραν βέβαια της επικινδυνότητας που έχουν.

Παράλληλα, τα βαρύτερα φορτηγά και λεωφορεία επιτρέπεται να κυκλοφορούν στο μεγάλο δακτύλιο, ακόμη και αν είναι ηλικίας 20+ ετών, καθιστώντας επείγουσα την αναμόρφωση των κανόνων του πράσινου δακτυλίου.

Καταλήγοντας, με βάση εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πάνω από 400.000 άτομα πεθαίνουν πρόωρα κάθε χρόνο στην ΕΕ λόγω της μόλυνσης του αέρα από μικροσωματίδια, εκ των οποίων πλέον των 11.000 στην Ελλάδα.

Πηγή:News247.gr

Tags: ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Previous Post

5 αποτελεσματικά κόλπα για το ροχαλητό

Next Post

Τρίτη και 13: Γιατί θεωρείται η πιο γρουσούζικη μέρα του χρόνου

Next Post

Τρίτη και 13: Γιατί θεωρείται η πιο γρουσούζικη μέρα του χρόνου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Γιώργος Μαγιάγκας: Παραιτήθηκα για πολιτικούς λόγους. Διαφωνώ με την υπερσυγκέντρωση εξουσιών από τον Δήμαρχο
  • Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Κοζάνης: Η απόφαση της Δημοτικής Αρχής για κλείσιμο των ληξιαρχείων στις Δ.Ε. δείχνει την αντιλαϊκή της τροχιά
  • Μαζί για την Κοζάνη: «Kαι χθες μας θυμίσατε κ. Μαλούτα και ποιος είστε και τι δεν κάνατε!»
  • Μακεδονικός Σιάτιστας: Συμπαράσταση στον Μιχάλη Βοριαζίδη
  • Ιερό Ευχέλαιο στον Ι.Μ.Ν. Αγίου Δημητρίου Σιατίστης ενώπιον του λειψάνου του Αγίου Δημητρίου

Πρόσφατα σχόλια

  1. ΜΑΙΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑ στο Εκδήλωση τιμής και μνήμης για τον Δημήτρη (Τάκη) Τσιώνα στη Χρυσαυγή Βοΐου
  2. C.A.SAMPSONIDIS στο Δυο αγρότες από Γρεβενά και Βόιο φέρονται εμπλεκόμενοι στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ
  3. Κωστας στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  4. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  5. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr