• Latest

Έρχεται το τέλος των ενδιάμεσων εκπτώσεων, εξετάζεται η απελευθέρωση προσφορών

7 Μαρτίου 2020
Αγροτοκτηνοτροφικός Σύλλογος Ανατολικής Εορδαίας και Νότιας λεκάνης Βεγορίτιδας: Ζεσταίνουμε τις μηχανές των τρακτέρ μετά την σύσκεψη!

Αγροτοκτηνοτροφικός Σύλλογος Ανατολικής Εορδαίας και Νότιας λεκάνης Βεγορίτιδας: Ζεσταίνουμε τις μηχανές των τρακτέρ μετά την σύσκεψη!

16 Νοεμβρίου 2025
Ευχέλαιο στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Δημητρίου εξ αφορμής της ενάρξεως της Σαρακοστής των Χριστουγέννων

Ιερό Ευχέλαιο την Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2025 στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Δημητρίου Σιατίστης

16 Νοεμβρίου 2025
ΤΡΑΠΕΖΑ

Εθνική Τράπεζα: Βάζει «λουκέτο» σε ένα ακόμα κατάστημα στη Δυτική Μακεδονία

16 Νοεμβρίου 2025
Προσοχή στις απάτες τύπου Caller ID spoofing: Από πλαστές τηλεφωνικές κλήσεις μέχρι deepfake φωνές και βίντεο χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι

Πώς να μπλοκάρετε τις ανεπιθύμητες κλήσεις μία για πάντα – Ποιος δικαιούται αποζημίωση 10.000 ευρώ

16 Νοεμβρίου 2025
ταξιδι διακοπες

Πώς θα δείτε αν είστε στους νέους δικαιούχους στο «Τουρισμός για Όλους»

16 Νοεμβρίου 2025
καιρος

Καιρός: Πότε αλλάζει από την άνοιξη στα πρώτα δείγματα χειμώνα

16 Νοεμβρίου 2025
Πτολεμαΐδα: Τρεις μητέρες Ρομά, καταγγέλλουν οδηγό ταξί για κακομεταχείριση των παιδιών τους

Εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση που εξαπατούσε πολίτες σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας- Έγιναν 45 συλλήψεις

16 Νοεμβρίου 2025
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ

Όσα αλλάζουν για e-shops και καταναλωτές με το κλείσιμο του «παραθύρου» για τα αφορολόγητα μικροδέματα από τις αρχές του 2026

16 Νοεμβρίου 2025
Σιάτιστα: Η όμορφη εκδήλωση με τίτλο:«Κορίτσια σε Κίνηση: Δεδομένα – Κίνδυνοι – Προστασία» από το Κ.Φ.Α.Α. Πενταλόφου. Βίντεο και φωτογραφίες

Σιάτιστα: Η όμορφη εκδήλωση με τίτλο:«Κορίτσια σε Κίνηση: Δεδομένα – Κίνδυνοι – Προστασία» από το Κ.Φ.Α.Α. Πενταλόφου. Βίντεο και φωτογραφίες

15 Νοεμβρίου 2025
Μαλούτας: Ποιος εμπιστεύεται πλέον τη Δημοτική Αρχή Κοκκαλιάρη

Συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης την Τετάρτη 19-11-2025

15 Νοεμβρίου 2025
Ο Σπάρτακος για το Πολυτεχνείο: Ημέρα μνήμης, τιμής, σκέψης

Ο Σπάρτακος για το Πολυτεχνείο: Ημέρα μνήμης, τιμής, σκέψης

15 Νοεμβρίου 2025
Συλλυπητήριο μήνυμα του Δημάρχου και του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Βοΐου

Ο Δήμος Βοΐου ευχαριστεί τον Σύλλογο Πανηγυριστών Μεσολογγίου «Αη Συμιός» και τη Φιλαρμονική Κέρκυρας

14 Νοεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Κυριακή, 16 Νοεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Έρχεται το τέλος των ενδιάμεσων εκπτώσεων, εξετάζεται η απελευθέρωση προσφορών

sierafm by sierafm
7 Μαρτίου 2020
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
3
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που θα αφορά στο παρεμπόριο ενδέχεται να περιλαμβάνεται και ρύθμιση για την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων και την απελευθέρωση των προσφορών.

Όπως σημείωσαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη του υπουργείου, αυτό το διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη διάλογος με τους εμπόρους και δεν αποκλείεται, εντός στου Μαρτίου, οπότε και σχεδιάζεται να πάει στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής το σχέδιο νόμου που θα αφορά στο παρεμπόριο, να περιλαμβάνονται σε αυτό και σχετικές ρυθμίσεις για τις προσφορές και τις εκπτώσεις.

Υπενθυμίζεται σχετικά με το νομοσχέδιο που ετοιμάζεται ότι αφενός θα δώσει στο συντονιστικό όργανο για τον έλεγχο του παρεμπορίου, μεγαλύτερη αυτονομία και επαρκή επιχειρησιακή ικανότητα, ενώ θα προβλέπει και αυστηροποίηση των ποινών.

Οι έμποροι δηλώνουν δυσαρεστημένοι από τα αποτελέσματα του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων και με δεδομένους τους υψηλούς ρυθμούς μετασχηματισμού του λιανικού εμπορίου προσπαθούν να βρουν λύσεις.

Το υπουργείο παρακολουθεί το γενικό προβληματισμό που εκφράζεται έκ μέρους των εμπόρων. Δηλαδή, πόσο έτοιμο είναι το ελληνικό λιανικό εμπόριο να δεχτεί τους μετασχηματισμούς της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης;

Ποιοι είναι οι κλάδοι που μπορούν ευκολότερα να ανταποκριθούν σε αυτήν; Υπάρχουν κλάδοι που μπορούν να συνεχίσουν επενδύοντας «ελάχιστα» στις νέες τεχνολογίες; Είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει ιστορικά το λιανικό εμπόριο; Επαρκούν οι υποδομές στις εμπορικές επιχειρήσεις για τις προκλήσεις των τεχνολογιών αιχμής; Ποια είναι η σχέση μεταξύ του ψηφιακού μετασχηματισμού και του μέλλοντος του λιανικού εμπορίου;

Χωρίς αμφιβολία, όπως σημειώνεται και στην ετήσια έκθεση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, η δομή και η διάρθρωση του λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα έχουν ως κρίσιμο και διαφοροποιό χαρακτηριστικό το πολύ μικρό μέγεθος, αλλά συγχρόνως τον πολύ μεγάλο αριθμό των επιχειρήσεων. Ως εκ τούτου αντιπροσωπεύει και ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό της απασχόλησης, είτε πρόκειται για μισθωτή απασχόληση είτε για αυταπασχόληση είτε για οικογενειακή βοήθεια και συμβοηθούντα μέλη. Η υψηλή ροπή για κατανάλωση, το ισχυρό αίσθημα ανεξαρτησίας σε συνδυασμό με το εμπορικό δαιμόνιο των Ελλήνων εμπόρων συνέβαλαν ώστε, παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες, να έχει επιβιώσει ένα εξαιρετικά υψηλό ποσοστό επιχειρήσεων. Η κρίση έθεσε σε δοκιμασία αυτό το ιδιαίτερο γνώρισμα του λιανικού εμπορίου, αλλά ο κλάδος συνεχίζει να εμφανίζει μια ιδιότυπη ανθεκτικότητα.

Μετασχηματισμοί

Στην Ελλάδα μέχρι και το τέλος της πρώτης δεκαετίας της νέας χιλιετίας (2000-2010), όσοι κι αν ήταν οι μετασχηματισμοί στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, ο πυρήνας του συνέχιζε να βρίσκεται στο φυσικό κατάστημα. Αυτό σήμερα βλέπουμε να αλλάζει κυρίως λόγω της επίδρασης της τεχνολογίας. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, όπως σημειώνεται στην έκθεση της ΕΣΕΕ, η ύπαρξη του φυσικού καταστήματος νοηματοδοτούσε τη φράση «πάω για ψώνια». Σήμερα, φαίνεται να διαμορφώνεται μια τάση κατά την οποία το προϊόν επιλέγεται στο φυσικό κατάστημα και αγοράζεται ηλεκτρονικά ή και το αντίστροφο. Επίσης, αναδύεται μια τάση άτομα που δεν είναι έμποροι να μπορούν να πωλούν καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες, όπως γίνεται, για παράδειγμα, στο ebay, το etsy ή το marketplace του Facebook. Είναι σαφές επομένως ότι αμφισβητείται o χαρακτήρας και η φύση της λιανικής πώλησης.

Σε τέτοιες συνθήκες, υπάρχει έντονο ενδιαφέρον να μελετηθούν οι καταναλωτικές συνήθειες των Millennials ως αυτόνομης ομάδας καταναλωτών. Και τούτο διότι ο ψηφιακός κόσμος είναι όλη τους η ζωή. Είναι η πρώτη γενιά που μεγάλωσε στον κόσμο του δια- δικτύου, των έξυπνων συσκευών και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Οι επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου διαχρονικά αναζητούν τρόπους να επιτυγχάνουν τη διάχυση καινοτομιών στην αλληλεπίδραση και στην επικοινωνία με τους εν δυνάμει καταναλωτές ώστε να γίνονται πιο ελκυστικές.

Υιοθετούν νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες πιστοποίησης, αναπροσαρμόζουν το μοντέλο οργάνωσης και διοίκησης, εξελίσσουν τις μεθόδους μάρκετινγκ. Ειδικότερα ως προς το μείζον ζήτημα των τελευταίων ετών, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τόσο τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ όσο και τα στοιχεία του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ αποκαλύπτουν ότι οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα έχουν υιοθετήσει σε σημαντικό βαθμό τις νέες τεχνολογίες επικοινωνίας και προβολής, ωστόσο εμφανίζονται ακόμη διστακτικές στη διαδικτυακή πώληση. Αυτό επιβεβαιώνεται και από το Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI), με τον οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρακολουθεί την ψηφιακή ανταγωνιστικότητα των κρατών-μελών. Σύμφωνα με αυτόν, το ποσοστό των ΜμΕ (>10 άτομα) που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πωλήσεις έμεινε σταθεροποιη- μένο στο 11% το 2018, όπως ήταν το 2017, τη στιγμή που σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης αγγίζει το 17%. Και, αν ανατρέξουμε στη χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών, θα δούμε ότι το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα που πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές είναι 49%, ποσοστό αρκετά μικρότερο του μέσου όρου (69%) της Ευρωπαϊκής Ένω- σης. Με άλλα λόγια, βλέπουμε ότι, ενώ οι εγχώριες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα είναι έτοιμες να υιοθετήσουν ακόμη και τις πιο εξελιγμένες τεχνολογίες στο πεδίο του μάρκετινγκ, στο ηλεκτρονικό εμπόριο δυσκολεύονται να προσαρμοστούν.

Σχεδιάζοντας επομένως το μέλλον του λιανικού εμπορίου, είναι αδύνατον να παραβλέψουμε τις νέες τεχνολογικές τομές που εμφανίζονται κάθε μέρα και οι οποίες δεν μπορούν παρά να αξιοποιηθούν και από το φυσικό κατάστημα και από την πάντα δημιουργική επινοητικότητα του εμπόρου.

Τι ζητούν οι έμποροι

Σε αυτό το πλαίσιο κρίνεται επιβεβλημένο από το εμπόριο να αλλάξει ο θεσμός των εκπτώσεων και των προσφορών, ο οποίος κρίνεται αποτυχημένος διότι δημιουργεί σύγχυση στους καταναλωτές και φθείρει το θεσμό των εκπτώσεων.

Περιορισμό της χρονικής διάρκειας των τακτικών εκπτώσεων σε 8 εβδομάδες από 18 εβδομάδες που είναι σήμερα έχει ζητήσει από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.

Όπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας, η μεγάλη διάρκεια των εκπτώσεων, όπως κυρίως καθιερώθηκε με τον νόμο 4177/2013, είχε μόνο αρνητικά αποτελέσματα.

Πρόταση της συνομοσπονδίας για το πλαίσιο των εκπτώσεων και των προσφορών είναι:

• Κατάργηση των ενδιάμεσων χειμερινών και θερινών εκπτώσεων. Αυτές σήμερα πραγματοποιούνται το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου.

• Διατήρηση των τακτικών χειμερινών και θερινών εκπτώσεων, αλλά με δραστική μείωση της χρονικής τους διάρκειας. Συγκεκριμένα, προτείνεται οι χειμερινές εκπτώσεις να πραγματοποιούνται μόνο τις τέσσερις εβδομάδες του Φεβρουαρίου και οι θερινές τις τέσσερις εβδομάδες του Αυγούστου. Σήμερα οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου (φέτος στις 13 Ιανουαρίου) και διαρκούν έως το τέλος Φεβρουαρίου και οι θερινές ξεκινούν τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου και διαρκούν έως τις 31 Αυγούστου. Βασικό επιχείρημα της ΕΣΕΕ είναι ότι ο Φεβρουάριος και ο Αύγουστος αποτελούν τους τελευταίους μήνες της χειμερινής και της θερινής περιόδου αντιστοίχως και οι έμποροι θα μπορούν να κάνουν τότε γενναίες εκπτώσεις για να απαλλαγούν από τα όποια αποθέματα έχουν.

• Απελευθέρωση των προσφορών σε ό,τι αφορά τη χρονική τους διάρκεια, καθώς και στο ποσοστό των κωδικών που διατίθενται από ένα κατάστημα σε μειωμένη τιμή. Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο προβλέπει οι προσφορές συγκεκριμένων προϊόντων ή προϊόντων ορισμένης κατηγορίας επιτρέπεται για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβεί τις δέκα συνεχόμενες ημέρες. Επίσης, προσφορές μπορούν να γίνονται το πολύ στο 50% των κωδικών που διαθέτει ένα κατάστημα, ενώ νέα προσφορά του ίδιου προϊόντος δεν επιτρέπεται πριν παρέλθουν 60 ημέρες από την προηγούμενη.

Οι συζητήσεις εμπόρων και υπουργείου βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.

Σημειώνεται ότι δεν τίθεται θέμα αλλαγής της διάρκειας των τακτικών χειμερινών και θερινών εκπτώσεων, ενώ οι δύο Κυριακές κατά τις οποίες επιτρέπεται η λειτουργία των καταστημάτων στη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων θα «μεταφερθούν» σε άλλες περιόδους. Ωστόσο, ακόμη δεν έχει συμφωνηθεί κάτι συγκεκριμένο ενώ σε ό,τι αφορά στις προσφορές υπάρχει σύμπνοια απόψεων. Οι δύο πλευρές να συμφωνούν ότι ήρθε ο καιρός να απελευθερωθούν και νομοθετικά, διότι στην πράξη αυτό ισχύει ήδη. Αυτό που συζητείται, είναι οι προσφορές χωρίς περιορισμούς.

Υπενθυμίζεται ότι σήμερα, επιτρέπονται οι προσφορές συγκεκριμένων προϊόντων ή προϊόντων ορισμένης κατηγορίας, για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβεί τις 10 συνεχόμενες ημέρες. Ωστόσο, απαγορεύεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα, ενώ νέα προσφορά του ίδιου προϊόντος δεν επιτρέπεται πριν παρέλθουν 60 ημέρες από την προηγούμενη.

Στη νομοθετική πρωτοβουλία που ετοιμάζεται εξετάζεται να περιλαμβάνονται τροποποιήσεις στο υφιστάμενο πλαίσιο αναγραφής των τιμών στη διάρκεια των εκπτώσεων και των προσφορών.

Πηγή:dikaiologitika.gr

Tags: ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
Previous Post

Κορονοϊός: Νέες οδηγίες του ΕΟΔΥ – Πώς ορίζεται το «κρούσμα» και η «στενή επαφή»

Next Post

Πώς να κρατήσετε ζωντανό το πάθος σε μία σχέση

Next Post
ΑΓΚΑΛΙΑ ΖΕΥΓΑΡΙ

Πώς να κρατήσετε ζωντανό το πάθος σε μία σχέση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Αγροτοκτηνοτροφικός Σύλλογος Ανατολικής Εορδαίας και Νότιας λεκάνης Βεγορίτιδας: Ζεσταίνουμε τις μηχανές των τρακτέρ μετά την σύσκεψη!
  • Ιερό Ευχέλαιο την Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2025 στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Δημητρίου Σιατίστης
  • Εθνική Τράπεζα: Βάζει «λουκέτο» σε ένα ακόμα κατάστημα στη Δυτική Μακεδονία
  • Πώς να μπλοκάρετε τις ανεπιθύμητες κλήσεις μία για πάντα – Ποιος δικαιούται αποζημίωση 10.000 ευρώ
  • Πώς θα δείτε αν είστε στους νέους δικαιούχους στο «Τουρισμός για Όλους»

Πρόσφατα σχόλια

  1. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  2. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Νεάπολη Βοΐου: Τελετή τιμής για τους ήρωες του Α’ Βαλκανικού Πολέμου - TsotiliNews στο Νεάπολη: Τίμησαν τους νεκρούς μαχητές Α΄ Βαλκανικού Πολέμου
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr