• Latest
ΣΧΟΛΕΙΟ

Αλλάζουν τα βιβλία Ιστορίας στο Δημοτικό -Τι θα διδάσκεται

10 Οκτωβρίου 2018
Σιάτιστα: Το πρώτο φιλικό παιχνίδι του Μακεδονικού

Α’ ΕΠΣ Κοζάνης: Μακεδονικός Σιάτιστας – ΑΣ Ιωνικός 0-0

10 Δεκεμβρίου 2025
Στήθηκε το μεγάλο μπλόκο των αγροτών στα διόδια Σιάτιστας-Έκλεισαν την Εγνατία Οδό με 300 τρακτέρ-Ανοιχτός ο παλιός δρόμος Κοζάνης-Σιάτιστας – Βίντεο και φωτογραφίες

Σιάτιστα: Σύσκεψη αγροτών στο μπλόκο της Μπάρας

10 Δεκεμβρίου 2025
Σύλλογος Ατόμων με Αναπηρία της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης: «Έκφραση στήριξης στις κινητοποιήσεις του αγροτικού κόσμου».

Σύλλογος Ατόμων με Αναπηρία της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης: «Έκφραση στήριξης στις κινητοποιήσεις του αγροτικού κόσμου».

10 Δεκεμβρίου 2025
Διπλή δολοφονία στη Φοινικούντα: Στο «μικροσκόπιο» οι επικοινωνίες του ανιψιού – Τα ερωτήματα και το μυστήριο με το λευκό αυτοκίνητο

Συνελήφθησαν ο ανιψιός του ιδιοκτήτη του κάμπινγκ στη Φοινικούντα και ο επιχειρηματίας φίλος του – Αναζητείται κι άλλος

10 Δεκεμβρίου 2025
Δικογραφία της ΕΛ.ΑΣ για τα βεγγαλικά στην κεντρική πλατεία Κοζάνης- Ενημερώθηκε η Εισαγγελία

Δικογραφία της ΕΛ.ΑΣ για τα βεγγαλικά στην κεντρική πλατεία Κοζάνης- Ενημερώθηκε η Εισαγγελία

10 Δεκεμβρίου 2025
Νεάπολη: Ημερίδα για παιδιά και γονείς για το διαδίκτυο

Νεάπολη: Ημερίδα για παιδιά και γονείς για το διαδίκτυο

10 Δεκεμβρίου 2025
Νίκος Κατσαούνης: Πρόταση για ίδρυση μουσείου Υπεραστικών Λεωφορείων στο ΒΙΟΠΑ Εράτυρας

Νίκος Κατσαούνης: Πρόταση για ίδρυση μουσείου Υπεραστικών Λεωφορείων στο ΒΙΟΠΑ Εράτυρας

10 Δεκεμβρίου 2025
Συνάντηση Έναρξης του Έργου CARED – Κυκλική Γεωργία για την Αγροτική Οικονομική Ανάπτυξη

Συνάντηση Έναρξης του Έργου CARED – Κυκλική Γεωργία για την Αγροτική Οικονομική Ανάπτυξη

10 Δεκεμβρίου 2025
Οι συναντήσεις του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργου Αμανατίδη στην Αθήνα

Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Αμανατίδης στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για την Εγνατία Οδό Α.Ε. Βίντεο

10 Δεκεμβρίου 2025
Δήμος Γρεβενών: «Η Καθαριότητα είναι υπόθεση όλων μας»

Δήμος Γρεβενών: «Η Καθαριότητα είναι υπόθεση όλων μας»

10 Δεκεμβρίου 2025
ΣΥΡΙΖΑ

Σε σώμα συγκροτήθηκε η νέα Περιφερειακή Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.

10 Δεκεμβρίου 2025
Επικίνδυνα πυροτεχνήματα μέσα στον κόσμο, στο άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου της Κοζάνης. Βίντεο

Σχηματίζεται δικογραφία κατά παντός υπευθύνου από Αστυνομία και εισαγγελέα για την επικίνδυνη ρίψη πυροτεχνημάτων δίπλα στον κόσμο, στη χριστουγεννιάτικη γιορτή της Κοζάνης

10 Δεκεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τετάρτη, 10 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Αλλάζουν τα βιβλία Ιστορίας στο Δημοτικό -Τι θα διδάσκεται

sierafm by sierafm
10 Οκτωβρίου 2018
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
ΣΧΟΛΕΙΟ
2
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Στροφή στη διδασκαλία της Ιστορίας επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας, με τις πρώτες αλλαγές να ξεκινάνε από την ερχόμενη σχολική χρονιά. Μετανάστευση, παιδική εργασία και Τρίτος Κόσμος είναι μόνο μερικές από τις προσθήκες στις τέσσερις τάξεις του Δημοτικού (Γ’ με ΣΤ’ Δημοτικού) που θα διδάσκονται οι μαθητές από τον Σεπτέμβρη του 2019.

Οι αλλαγές που αφορούν το Γυμνάσιο και το Λύκειο μετατίθενται για τα επόμενα χρόνια, με το σχέδιο της πολιτικής ηγεσίας να περιλαμβάνει διδασκαλία από τον αραβικό πολιτισμό και τον «αστό κατακτητή» στην Ελλάδα του 19ου αιώνα μέχρι τα πυρηνικά όπλα και την πτώση του Τείχους του Βερολίνου (σ.σ.: για πρώτη φορά η διδασκαλία της Ιστορίας προτείνεται να φτάσει μέχρι τα τέλη του ‘80).

Είναι δέκα μήνες αρκετοί για να αλλάξουν βιβλία σε όλο το Δημοτικό, να γίνουν οι απαραίτητες επιμορφώσεις στους εκπαιδευτικούς και να «χωρέσουν» όλα τα νέα στοιχεία στις περιορισμένες ώρες διδασκαλίας; Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία είναι εφικτό. Ας σημειωθεί βέβαια ότι πολλά σενάρια παραμένουν ακόμα «ανοιχτά» καθώς δεν έχουν επιλεγεί οι συγγραφικές ομάδες των νέων σχολικών εγχειριδίων, δεν έχει αποφασιστεί ποιοι από τους συμπληρωματικούς φακέλους θα είναι υποχρεωτικοί και ποιοι προαιρετικοί ενώ υπάρχει και η πρόταση τα νέα προγράμματα σπουδών να εφαρμοστούν πιλοτικά και όχι καθολικά την πρώτη χρονιά.

Πάντως, η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας να επιλέξει ως πρώτο το μάθημα της Ιστορίας (σ.σ.: ενώ γίνονται αντίστοιχες διεργασίες και σε άλλα διδακτικά αντικείμενα), για να ανακοινώσει σημαντικές αλλαγές θα μπορούσε να μεταφραστεί και ως μία πολιτική κίνηση εν όψει της προεκλογικής περιόδου. Υπενθυμίζεται ότι το έργο της αναδιαμόρφωσης της διδασκαλίας της Ιστορίας έχει ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό, επί υπουργίας Νίκου Φίλη το 2016. Οι προτάσεις της σχετικής επιτροπής δημοσιοποιήθηκαν τον Μάρτιο του 2017 κι έκτοτε η διαδικασία «πάγωσε» για να επανέλθει στην επικαιρότητα μόλις χθες με μικρές διαφοροποιήσεις και αφορμή την παράδοση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών Ιστορίας της αρμόδιας επιτροπής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου.

Για τα νέα φιλόδοξα προγράμματα σπουδών, μετά τις σφοδρές επιθέσεις που είχαν δεχθεί οι προτάσεις του ΙΕΠ από την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων ήδη από την άνοιξη του 2017 για ιδεολογική κατασκευή, ιδεοληπτική Ιστορία και υποβάθμιση των επιστημονικών κριτηρίων, η επιτροπή σημείωσε χθες κατά την παρουσίασή τους ότι δεν αφαιρεί κομμάτια της ύλης, προσθέτει όμως επιπλέον θεματικές που εστιάζουν στο κοινωνικό και πολιτιστικό κομμάτι της Ιστορίας.

Τι περιλαμβάνουν

Με ηχηρή απουσία τις αλλαγές στη Β’ και Γ’ Λυκείου, οι οποίες ακόμα είναι υπό διαπραγμάτευση, τα νέα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας επιλέγουν τη διδασκαλία της σύγχρονης Ιστορίας στο Λύκειο, στο οποίο μέχρι σήμερα διδάσκεται η Αρχαία Ιστορία στην πρώτη τάξη. Η νέα πρόταση κάνει λόγο για διδασκαλία της ελληνικής, βαλκανικής, ευρωπαϊκής και παγκόσμιας Ιστορίας από τα τέλη του 19ου αιώνα φτάνοντας μέχρι τη δεκαετία του ’80 και την πτώση του Τείχους του Βερολίνου. Παράλληλα, πέραν του περιεχομένου, προτείνονται και νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις με στόχο να κάνουν πιο ελκυστικό το μάθημα στα παιδιά.

Παραδείγματα:

– Στο Δημοτικό η διδασκαλία ξεκινάει από τη Μυθολογία και καταλήγει στη Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία. Στο Γυμνάσιο από την προϊστορική εποχή έως και τα μέσα του 19ου αιώνα, ενώ στο Λύκειο για πρώτη φορά εισάγεται η σύγχρονη Ιστορία από την πρώτη τάξη.

– Εισαγωγή της τοπικής και οικογενειακής Ιστορίας στη Γ’ και Δ’ Δημοτικού. Στη Γ’ τάξη, οι μαθητές εκτός από τη διδασκαλία της Μυθολογίας που διδάσκεται και σήμερα στις σχολικές τάξεις, θα διδάσκονται και οικογενειακή ιστορία. Στόχος είναι η έρευνα και η ανακάλυψη του γενεαλογικού δέντρου του κάθε μαθητή. Στη συνέχεια, στη Δ’ τάξη Δημοτικού παράλληλα με την Αρχαία Ιστορία, κάποιες διδακτικές ώρες θα αφιερωθούν στην τοπική ιστορία του μέρους διαμονής των μαθητών.

– Εμπλουτισμός των εκπαιδευτικών εκδρομών σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους με την προσθήκη φύλλων εργασίας κατά τη διάρκεια των επισκέψεων και διαδραστικά παιχνίδια ώστε να μη «χάνεται» το ενδιαφέρον των μαθητών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους σε αυτούς τους χώρους.

– Πρωτοβουλίες αναπαράστασης της καθημερινότητας στις εποχές της αρχαιότητας, της Βυζαντινής εποχής ή του Μεσαίωνα μέσω συνηθειών των ανθρώπων εκείνης της εποχής. Για παράδειγμα στη Ε’ Δημοτικού εντάσσεται ο θεματικός φάκελος «Πρόσκληση σε βυζαντινό γεύμα». Οι μαθητές μαθαίνουν για τη ζωή στο Βυζάντιο μέσω των διατροφικών συνηθειών, των ενδοοικογενειακών σχέσεων, του υλικού εξοπλισμού, με τα μέλη της επιτροπής του ΙΕΠ να προτείνουν μέχρι και τη διοργάνωση μαγειρικής βυζαντινών φαγητών στο πλαίσιο δραστηριοτήτων εκτός σχολικού ωραρίου.

– Διδασκαλία του αραβικού πολιτισμού, των επιστημών και των τεχνών και πηγές διαθέσιμες στους εκπαιδευτικούς για την ενημέρωση των μαθητών για όρους όπως το Τζιχάντ. Οπως σημείωσαν μέλη της επιτροπής, με την έλευση του Διαδικτύου οι μαθητές ενημερώνονται για καθετί που ακούν από αμφιλεγόμενες πηγές και αποτελεί ανάγκη το σχολείο να μπορεί να δώσει την ιστορική ερμηνεία αλλά και τις πηγές ώστε να εξηγήσει κάποιους όρους.

Πηγή:aftodioikisi.gr

Tags: ΣΧΟΛΕΙΟ
Previous Post

Κοινωνικό Τιμολόγιο ρεύματος: Πότε να κάνετε αίτηση -Δείτε αν είστε δικαιούχοι

Next Post

Facebook: Πώς θα καταλάβετε αν έχουν «κλωνοποιήσει» τον λογαριασμό σας

Next Post
facebook, ιντερνετ

Facebook: Πώς θα καταλάβετε αν έχουν «κλωνοποιήσει» τον λογαριασμό σας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Α’ ΕΠΣ Κοζάνης: Μακεδονικός Σιάτιστας – ΑΣ Ιωνικός 0-0
  • Σιάτιστα: Σύσκεψη αγροτών στο μπλόκο της Μπάρας
  • Σύλλογος Ατόμων με Αναπηρία της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης: «Έκφραση στήριξης στις κινητοποιήσεις του αγροτικού κόσμου».
  • Συνελήφθησαν ο ανιψιός του ιδιοκτήτη του κάμπινγκ στη Φοινικούντα και ο επιχειρηματίας φίλος του – Αναζητείται κι άλλος
  • Δικογραφία της ΕΛ.ΑΣ για τα βεγγαλικά στην κεντρική πλατεία Κοζάνης- Ενημερώθηκε η Εισαγγελία

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr