• Latest
ΣΧΟΛΕΙΟ

Αλλάζουν τα βιβλία Ιστορίας στο Δημοτικό -Τι θα διδάσκεται

10 Οκτωβρίου 2018
ΜΠΟΝΤΑΣ

Γεώργιος Μπόντας: Η διαδρομή του, όπως καταγράφηκε στο siatistanews.gr

29 Οκτωβρίου 2025
Το πρόγραμμα Εκδηλώσεων για την Απελευθέρωση της Σιάτιστας

Δήμος Βοΐου: 113η Επέτειος της Μάχης της Σιάτιστας – Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

29 Οκτωβρίου 2025
Μαλούτας: Ανησυχούμε για το μέλλον της Τηλεθέρμανσης, δεν επιχαίρουμε που δικαιωθήκαμε στην κριτική μας

Κοζάνη: Σε ποιες οδούς δεν λειτουργεί η τηλεθέρμανση, λόγω διαρροής, μέχρι αύριο το μεσημέρι

29 Οκτωβρίου 2025
Η 15η τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σερβίων

Δήμος Σερβίων: Απογραφή Ανελκυστήρων έως τις 30 Νοεμβρίου 2025

29 Οκτωβρίου 2025
Τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα 2025-2030 του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στο επίκεντρο της συνάντησης του Πρύτανη του ΠΔΜ με την Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη

Τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα 2025-2030 του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στο επίκεντρο της συνάντησης του Πρύτανη του ΠΔΜ με την Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη

29 Οκτωβρίου 2025
Καλονέρι: Εθελοντική αιμοδοσία την Κυριακή 2 Νοεμβρίου

Καλονέρι: Εθελοντική αιμοδοσία την Κυριακή 2 Νοεμβρίου

29 Οκτωβρίου 2025
Διαδικτυακή διάλεξη με θέμα την Οπαδική Βία, «Υπάρχουν Λάθος Χρώματα;» από τη Διεύθυνση Αστυνομίας Κοζάνης, με τη Διεύθυνση Μονάδας Ασφάλειας και Προστασίας του  Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

Διαδικτυακή διάλεξη με θέμα την Οπαδική Βία, «Υπάρχουν Λάθος Χρώματα;» από τη Διεύθυνση Αστυνομίας Κοζάνης, με τη Διεύθυνση Μονάδας Ασφάλειας και Προστασίας του  Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

29 Οκτωβρίου 2025
Εποικοδομητικός διάλογος στις Βρυξέλλες του Μιλτιάδη Καρακουλάκη με τον Επίτροπο Υγείας και Ευζωίας των Ζώων Olivér Várhelyi

Εποικοδομητικός διάλογος στις Βρυξέλλες του Μιλτιάδη Καρακουλάκη με τον Επίτροπο Υγείας και Ευζωίας των Ζώων Olivér Várhelyi

29 Οκτωβρίου 2025
ΑΜΕΑ ΕΟΡΔΑΙΑ

Κατάθεση πρότασης για Κοινωνικό Τιμολόγιο Τηλεθέρμανσης υπέρ των Ατόμων με Αναπηρία

29 Οκτωβρίου 2025
Πέμπτη 8-8, διακοπή υδροδότησης στο κάτω τμήμα της Τ.Κ.  Πετρανών, 10.00 με 13.00, λόγω εργασιών στο δίκτυο ύδρευσης

ΔΕΥΑΚ: Συλλυπητήριο μήνυμα για την απώλεια του πατέρα της Ε. Παπαδοπούλου

29 Οκτωβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Ημερίδα με θέμα «Λογοτεχνία και Τύπος» στη Σιάτιστα

Δήμος Βοΐου: Ημερίδα με θέμα «Λογοτεχνία και Τύπος» στη Σιάτιστα

29 Οκτωβρίου 2025
Τροχαίο ατύχημα στην Εγνατία Οδό προς Καστοριά

Τροχαίο ατύχημα στην Εγνατία Οδό προς Καστοριά

29 Οκτωβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τετάρτη, 29 Οκτωβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Αλλάζουν τα βιβλία Ιστορίας στο Δημοτικό -Τι θα διδάσκεται

sierafm by sierafm
10 Οκτωβρίου 2018
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
ΣΧΟΛΕΙΟ
2
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Στροφή στη διδασκαλία της Ιστορίας επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας, με τις πρώτες αλλαγές να ξεκινάνε από την ερχόμενη σχολική χρονιά. Μετανάστευση, παιδική εργασία και Τρίτος Κόσμος είναι μόνο μερικές από τις προσθήκες στις τέσσερις τάξεις του Δημοτικού (Γ’ με ΣΤ’ Δημοτικού) που θα διδάσκονται οι μαθητές από τον Σεπτέμβρη του 2019.

Οι αλλαγές που αφορούν το Γυμνάσιο και το Λύκειο μετατίθενται για τα επόμενα χρόνια, με το σχέδιο της πολιτικής ηγεσίας να περιλαμβάνει διδασκαλία από τον αραβικό πολιτισμό και τον «αστό κατακτητή» στην Ελλάδα του 19ου αιώνα μέχρι τα πυρηνικά όπλα και την πτώση του Τείχους του Βερολίνου (σ.σ.: για πρώτη φορά η διδασκαλία της Ιστορίας προτείνεται να φτάσει μέχρι τα τέλη του ‘80).

Είναι δέκα μήνες αρκετοί για να αλλάξουν βιβλία σε όλο το Δημοτικό, να γίνουν οι απαραίτητες επιμορφώσεις στους εκπαιδευτικούς και να «χωρέσουν» όλα τα νέα στοιχεία στις περιορισμένες ώρες διδασκαλίας; Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία είναι εφικτό. Ας σημειωθεί βέβαια ότι πολλά σενάρια παραμένουν ακόμα «ανοιχτά» καθώς δεν έχουν επιλεγεί οι συγγραφικές ομάδες των νέων σχολικών εγχειριδίων, δεν έχει αποφασιστεί ποιοι από τους συμπληρωματικούς φακέλους θα είναι υποχρεωτικοί και ποιοι προαιρετικοί ενώ υπάρχει και η πρόταση τα νέα προγράμματα σπουδών να εφαρμοστούν πιλοτικά και όχι καθολικά την πρώτη χρονιά.

Πάντως, η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας να επιλέξει ως πρώτο το μάθημα της Ιστορίας (σ.σ.: ενώ γίνονται αντίστοιχες διεργασίες και σε άλλα διδακτικά αντικείμενα), για να ανακοινώσει σημαντικές αλλαγές θα μπορούσε να μεταφραστεί και ως μία πολιτική κίνηση εν όψει της προεκλογικής περιόδου. Υπενθυμίζεται ότι το έργο της αναδιαμόρφωσης της διδασκαλίας της Ιστορίας έχει ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό, επί υπουργίας Νίκου Φίλη το 2016. Οι προτάσεις της σχετικής επιτροπής δημοσιοποιήθηκαν τον Μάρτιο του 2017 κι έκτοτε η διαδικασία «πάγωσε» για να επανέλθει στην επικαιρότητα μόλις χθες με μικρές διαφοροποιήσεις και αφορμή την παράδοση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών Ιστορίας της αρμόδιας επιτροπής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου.

Για τα νέα φιλόδοξα προγράμματα σπουδών, μετά τις σφοδρές επιθέσεις που είχαν δεχθεί οι προτάσεις του ΙΕΠ από την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων ήδη από την άνοιξη του 2017 για ιδεολογική κατασκευή, ιδεοληπτική Ιστορία και υποβάθμιση των επιστημονικών κριτηρίων, η επιτροπή σημείωσε χθες κατά την παρουσίασή τους ότι δεν αφαιρεί κομμάτια της ύλης, προσθέτει όμως επιπλέον θεματικές που εστιάζουν στο κοινωνικό και πολιτιστικό κομμάτι της Ιστορίας.

Τι περιλαμβάνουν

Με ηχηρή απουσία τις αλλαγές στη Β’ και Γ’ Λυκείου, οι οποίες ακόμα είναι υπό διαπραγμάτευση, τα νέα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας επιλέγουν τη διδασκαλία της σύγχρονης Ιστορίας στο Λύκειο, στο οποίο μέχρι σήμερα διδάσκεται η Αρχαία Ιστορία στην πρώτη τάξη. Η νέα πρόταση κάνει λόγο για διδασκαλία της ελληνικής, βαλκανικής, ευρωπαϊκής και παγκόσμιας Ιστορίας από τα τέλη του 19ου αιώνα φτάνοντας μέχρι τη δεκαετία του ’80 και την πτώση του Τείχους του Βερολίνου. Παράλληλα, πέραν του περιεχομένου, προτείνονται και νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις με στόχο να κάνουν πιο ελκυστικό το μάθημα στα παιδιά.

Παραδείγματα:

– Στο Δημοτικό η διδασκαλία ξεκινάει από τη Μυθολογία και καταλήγει στη Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία. Στο Γυμνάσιο από την προϊστορική εποχή έως και τα μέσα του 19ου αιώνα, ενώ στο Λύκειο για πρώτη φορά εισάγεται η σύγχρονη Ιστορία από την πρώτη τάξη.

– Εισαγωγή της τοπικής και οικογενειακής Ιστορίας στη Γ’ και Δ’ Δημοτικού. Στη Γ’ τάξη, οι μαθητές εκτός από τη διδασκαλία της Μυθολογίας που διδάσκεται και σήμερα στις σχολικές τάξεις, θα διδάσκονται και οικογενειακή ιστορία. Στόχος είναι η έρευνα και η ανακάλυψη του γενεαλογικού δέντρου του κάθε μαθητή. Στη συνέχεια, στη Δ’ τάξη Δημοτικού παράλληλα με την Αρχαία Ιστορία, κάποιες διδακτικές ώρες θα αφιερωθούν στην τοπική ιστορία του μέρους διαμονής των μαθητών.

– Εμπλουτισμός των εκπαιδευτικών εκδρομών σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους με την προσθήκη φύλλων εργασίας κατά τη διάρκεια των επισκέψεων και διαδραστικά παιχνίδια ώστε να μη «χάνεται» το ενδιαφέρον των μαθητών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους σε αυτούς τους χώρους.

– Πρωτοβουλίες αναπαράστασης της καθημερινότητας στις εποχές της αρχαιότητας, της Βυζαντινής εποχής ή του Μεσαίωνα μέσω συνηθειών των ανθρώπων εκείνης της εποχής. Για παράδειγμα στη Ε’ Δημοτικού εντάσσεται ο θεματικός φάκελος «Πρόσκληση σε βυζαντινό γεύμα». Οι μαθητές μαθαίνουν για τη ζωή στο Βυζάντιο μέσω των διατροφικών συνηθειών, των ενδοοικογενειακών σχέσεων, του υλικού εξοπλισμού, με τα μέλη της επιτροπής του ΙΕΠ να προτείνουν μέχρι και τη διοργάνωση μαγειρικής βυζαντινών φαγητών στο πλαίσιο δραστηριοτήτων εκτός σχολικού ωραρίου.

– Διδασκαλία του αραβικού πολιτισμού, των επιστημών και των τεχνών και πηγές διαθέσιμες στους εκπαιδευτικούς για την ενημέρωση των μαθητών για όρους όπως το Τζιχάντ. Οπως σημείωσαν μέλη της επιτροπής, με την έλευση του Διαδικτύου οι μαθητές ενημερώνονται για καθετί που ακούν από αμφιλεγόμενες πηγές και αποτελεί ανάγκη το σχολείο να μπορεί να δώσει την ιστορική ερμηνεία αλλά και τις πηγές ώστε να εξηγήσει κάποιους όρους.

Πηγή:aftodioikisi.gr

Tags: ΣΧΟΛΕΙΟ
Previous Post

Κοινωνικό Τιμολόγιο ρεύματος: Πότε να κάνετε αίτηση -Δείτε αν είστε δικαιούχοι

Next Post

Facebook: Πώς θα καταλάβετε αν έχουν «κλωνοποιήσει» τον λογαριασμό σας

Next Post
facebook, ιντερνετ

Facebook: Πώς θα καταλάβετε αν έχουν «κλωνοποιήσει» τον λογαριασμό σας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Γεώργιος Μπόντας: Η διαδρομή του, όπως καταγράφηκε στο siatistanews.gr
  • Δήμος Βοΐου: 113η Επέτειος της Μάχης της Σιάτιστας – Πρόγραμμα Εκδηλώσεων
  • Κοζάνη: Σε ποιες οδούς δεν λειτουργεί η τηλεθέρμανση, λόγω διαρροής, μέχρι αύριο το μεσημέρι
  • Δήμος Σερβίων: Απογραφή Ανελκυστήρων έως τις 30 Νοεμβρίου 2025
  • Τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα 2025-2030 του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στο επίκεντρο της συνάντησης του Πρύτανη του ΠΔΜ με την Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη

Πρόσφατα σχόλια

  1. Τυρνα Μπινου Ελενη Οδοντιατρος Αριδαι Ν.Πελλας στο Το πρόγραμμα εορτασμού στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αυγερινού
  2. Τυρνα Μπινου Ελενη Οδοντιατρος Αριδαι Ν.Πελλας στο Σιάτιστα: Έφυγε από τη ζωή ο Λαογράφος Γεώργιος Μπόντας
  3. Chris στο Σιάτιστα: Έφυγε από τη ζωή ο Λαογράφος Γεώργιος Μπόντας
  4. Παύλος στο Τσοτύλι: Η απάντηση για την παιδική χαρά
  5. ΜΑΙΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑ στο Εκδήλωση τιμής και μνήμης για τον Δημήτρη (Τάκη) Τσιώνα στη Χρυσαυγή Βοΐου
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr