• Latest
σχολειο

Αλλάζουν όλα στην εκπαίδευση – Σχέδιο για προσχολική αγωγή, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά ΑΕΙ

17 Αυγούστου 2023
Σήμερα η κηδεία του Κώστα Τσανακτσίδη

Σήμερα η κηδεία του Κώστα Τσανακτσίδη

15 Οκτωβρίου 2025
Έφυγε από τη ζωή η μητέρα του Γιώργου Αμανατίδη. Ο αποχαιρετισμός του Περιφερειάρχη

Έφυγε από τη ζωή η μητέρα του Γιώργου Αμανατίδη. Ο αποχαιρετισμός του Περιφερειάρχη

15 Οκτωβρίου 2025
Πεντάλοφος: Έρχεται το Καστανοπάζαρο

Πεντάλοφος: Έρχεται το Καστανοπάζαρο

15 Οκτωβρίου 2025
Η Ανανέωση ΕΜΔΥΔΑΣ Δυτικής Μακεδονίας για τις εκλογές

Η Ανανέωση ΕΜΔΥΔΑΣ Δυτικής Μακεδονίας για τις εκλογές

15 Οκτωβρίου 2025
«Μαζί για την Κοζάνη»: Ευχαριστούμε την Κίνηση για τις παραδοχές στο θέμα της ΔΕΠΕΠΟΚ

“Μαζί για την Κοζάνη”: Ο κ. Μαλούτας και η παράσταση του «εγώ» – Το κοινό αποχώρησε, αλλά ο «πρωταγωνιστής» επιμένει – Η απάντηση του Δημάρχου Κοζάνης Γιάννη Κοκκαλιάρη

14 Οκτωβρίου 2025
Ο Πάρις Κουκουλόπουλος για τις συνεργασίες διακυβέρνησης

Π. Κουκουλόπουλος: Ως πότε το Υπουργείο Δικαιοσύνης θα αφήνει τα παιδιά της Δυτικής Μακεδονίας χωρίς κανένα “Σπίτι του Παιδιού”;

14 Οκτωβρίου 2025
ΕΚΔΗΛΩΣΗ

Δήμος Καστοριάς: Εκδηλώσεις μνήμης για τον πρώτο Πεσόντα Αξιωματικό της Αεροπορίας, Υποσμηναγό Ευάγγελο Γιάνναρη

14 Οκτωβρίου 2025
Τσοτύλι: Κατεδαφίστηκαν τα παλιά Δημοτικα αποχωρητήρια

Τσοτύλι: Κατεδαφίστηκαν τα παλιά Δημοτικα αποχωρητήρια

14 Οκτωβρίου 2025
Γήπεδο Πετάνκ ( Εδαφοσφαίρισης) αποκτά το Τσοτύλι

Γήπεδο Πετάνκ ( Εδαφοσφαίρισης) αποκτά το Τσοτύλι

14 Οκτωβρίου 2025
Δήμος Κοζάνης: «Όλη η Πόλη στη Βιβλιοθήκη» – Πλούσιο πρόγραμμα δράσεων για μικρούς και μεγάλους στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης

Δήμος Κοζάνης: «Όλη η Πόλη στη Βιβλιοθήκη» – Πλούσιο πρόγραμμα δράσεων για μικρούς και μεγάλους στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης

14 Οκτωβρίου 2025
Συλλυπητήρια από το σωματείου “ΦΙΛΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ – ΑΝΘΗ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑΣ” για τον Πενταλοφίτη μάστορα Κώστα Ταρνανά

Το Συλλυπητήριο Μήνυμα του Δημάρχου Κοζάνης Γιάννη Κοκκαλιάρη για την απώλεια του Κώστα Τσανακτσίδη

14 Οκτωβρίου 2025
Πένθος

Ψήφισμα του Τμήματος Χημικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας για την απώλεια του συναδέλφου Κώστα Τσανακτσίδη

14 Οκτωβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τετάρτη, 15 Οκτωβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Αλλάζουν όλα στην εκπαίδευση – Σχέδιο για προσχολική αγωγή, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά ΑΕΙ

sierafm by sierafm
17 Αυγούστου 2023
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
σχολειο
0
SHARES
164
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter
Το σχέδιο Πιερρακάκη για μεταρρυθμίσεις σε δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά ΑΕΙ – Από την υποχρεωτική προσχολική αγωγή και τους διαδραστικούς χάρτες μέχρι τα funds στα πανεπιστήμια

Το σχέδιο Μπάιντεν για αναγέννηση της Παιδείας στις ΗΠΑ με διεύρυνση της υποχρεωτικότητας κατά τέσσερα έτη, δύο κατά την προσχολική ηλικία και άλλα δύο κατά τη μεταλυκειακή εκπαίδευση, φαίνεται να συγκινεί ιδιαιτέρως τον υπουργό Παιδείας κ. Κ. Πιερρακάκη, που τούτη την περίοδο επεξεργάζεται ολοκληρωμένη και συνδυασμένη μεταρρυθμιστική παρέμβαση από την προσχολική αγωγή, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο, το Λύκειο, την επαγγελματική εκπαίδευση μέχρι τα δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Ουσιαστικά προετοιμάζει αλλαγές σε τέσσερα εκπαιδευτικά επίπεδα σε μια προσπάθεια να προσαρμοστεί συνολικά το εκπαιδευτικό σύστημα στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής και στις απαιτήσεις των καιρών. Κάτι που, όπως λέει ο ίδιος, συμβαίνει στα εκπαιδευτικά συστήματα όλων των ευρωπαϊκών χωρών.

Οι προϋποθέσεις του μέλλοντος

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Το ΒΗΜΑ», ο υπουργός Παιδείας έχει απορροφήσει πλήρως το αποτέλεσμα διεθνών ερευνών που αποδίδουν εξαιρετική σημασία στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση των παιδιών από τα τρία τους χρόνια. Και αυτό γιατί, πέραν της κρίσιμης κοινωνικοποίησης, κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας μπορούν να αναγνωριστούν δεξιότητες και να τύχουν ανάλογης προσοχής ή να εντοπιστούν εγκαίρως τυχόν μαθησιακές δυσκολίες και να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά.

Εχει αποδειχθεί ερευνητικά ότι κάθε χρόνος προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης προσθέτει δυνατότητες και επαυξάνει μετέπειτα τις ευκαιρίες συμμετοχής των παιδιών στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Στη βάση των παραπάνω διαπιστώσεων προτίθεται να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ώστε όλα τα ελληνόπουλα να τύχουν της κρίσιμης για το μέλλον τους προσχολικής αγωγής.

Από εκεί και πέρα κατευθύνεται σε εκμοντερνισμό της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή σε εκσυγχρονισμό των δημοτικών, των γυμνασίων και των λυκείων της χώρας, όπου θα επιταχυνθεί η ψηφιοποίηση και θα συνοδευθεί με αναθεώρηση και εμπλουτισμό των προγραμμάτων σπουδών, αλλά και με την αλλαγή των βιβλίων.

Ψηφιοποίηση και επανακατάρτιση

Κεντρικό ρόλο στην προετοιμαζόμενη μεγάλη εκσυγχρονιστική παρέμβαση και αλλαγή θα έχει ο νέος επικεφαλής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ. Σπ. Δουκάκης, ο οποίος προέρχεται από την ιδιωτική μέση εκπαίδευση, συγκεκριμένα από το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος, και σήμερα είναι επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Πληροφορικής του Ιόνιου Πανεπιστημίου, με ειδικεύσεις στη διδακτική της πληροφορικής, την εκπαιδευτική νευροεπιστήμη, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την εκπαιδευτική τεχνολογία. Ηδη οι υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας προετοιμάζουν την εγκατάσταση και λειτουργία των ψηφιακών διαδραστικών πινάκων στα σχολεία.

Ο κ. Πιερρακάκης αποδίδει εξαιρετική σημασία στην ψηφιοποίηση των σχολείων, αλλά γνωρίζει ταυτόχρονα πως χωρίς αλλαγή και εμπλουτισμό των προγραμμάτων σπουδών αυτή θα μείνει κενό γράμμα. Τούτο απαιτεί επανακατάρτιση του πλήθους των εκπαιδευτικών σε θέματα πληροφορικής, με προτεραιότητα στους έχοντες σχετικές βάσεις, όπως μαθηματικοί και φυσικοί, η επανεκπαίδευση των οποίων μπορεί να καλύψει τα κενά των ειδικών σε θέματα πληροφορικής. Για τον σκοπό αυτόν και τη δημιουργία σχετικών προγραμμάτων επανακατάρτισης ο κ. Πιερρακάκης βρίσκεται σε στενή επαφή και συνεννόηση με τον υπουργό Εργασίας κ. Αδ. Γεωργιάδη.

Ο υπουργός Παιδείας θέλει να ξαναγαπήσουν οι μαθητές το σχολείο, να επανασυνδεθούν μαζί του, να νιώσουν ξανά τη χαρά της διδασκαλίας και αυτή βεβαίως να προσαρμοστεί στις παραστάσεις και στις δεξιότητες των παιδιών. Για παράδειγμα, θεωρεί πως η Λογοτεχνία δεν πρέπει να διδάσκεται αποσπασματικά, παρά μια τάξη μπορεί να διδάσκεται ολόκληρο βιβλίο ή ακόμη με τις τεχνολογικές δυνατότητες που θα ανακτηθούν θα μπορούν στο πλαίσιο των μαθημάτων να προβάλλονται σχετικές εμβληματικές κινηματογραφικές ταινίες και έτσι οι μαθητές να λαμβάνουν πολύπλευρη γνώση και να καλλιεργείται η κριτική τους σκέψη.

Διεθνοποιημένο ακαδημαϊκό σύστημα

Για τη μεταλυκειακή εκπαίδευση και για όσους αποτυγχάνουν να εισαχθούν στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα ο κ. Πιερρακάκης αποδίδει εξαιρετική σημασία στην έγκαιρη απόκτηση τεχνικών και άλλων δεξιοτήτων στους αποφοιτούντες από τα λύκεια, ώστε με την απόκτηση τεχνικών ειδικεύσεων να διευκολυνθεί η πρόσβασή τους στην ελλειμματική από τεχνικό προσωπικό αγορά εργασίας. Για τον σκοπό αυτόν προετοιμάζει την αναβίωση και ενίσχυση των δημόσιων ΙΕΚ, τα οποία να αποτελέσουν ξανά τη βάση της ανάπτυξης τεχνικών δεξιοτήτων.

Ο υπουργός Παιδείας θεωρεί επίσης ιδιαιτέρως σημαντική την παρέμβαση στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας. Πιστεύει ότι είναι απαραίτητο να διαμορφωθούν εστίες ανάπτυξης εντός αυτών. Ελκεται από το παράδειγμα της Κύπρου, όπου ο αριστερός Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Δημήτρης Χριστόφιας, στη διάρκεια της πενταετούς θητείας του, μεταξύ 2008-2013, έχτισε σχεδόν εκ του μηδενός διεθνοποιημένο, δημόσιο και ιδιωτικό, ακαδημαϊκό σύστημα, που σήμερα αποδίδει το 6% του ΑΕΠ της Κύπρου.

Πιστεύει ότι με βάση τα υπάρχοντα αγγλόφωνα πανεπιστημιακά τμήματα τα ελληνικά πανεπιστήμια άνετα μπορούν να προσφέρουν νέες υπηρεσίες, να πολλαπλασιάσουν τις αγγλόφωνες σπουδές και έτσι να διεθνοποιηθούν προσελκύοντας φοιτητές από ολόκληρη τη λεκάνη της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, της Αφρικής και των Βαλκανίων βεβαίως, και δημιουργώντας ισχυρά πεδία οικονομικής αυτονομίας και ανεξαρτησίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την πρόοδο και την εξέλιξή τους.

Οραματίζεται, με άλλα λόγια, τη χώρα ως ένα διεθνές κέντρο παροχής υπηρεσιών ανώτατης εκπαίδευσης, σε πλήθος τομέων, από την Ιατρική, τις αμιγώς τεχνικές και τεχνολογικές σπουδές μέχρι τις οικονομικές, τις τραπεζικές, τις ναυτιλιακές και τις τουριστικές σπουδές, με πάμπολλες δυνατότητες και ευκαιρίες ανάπτυξης.

Ευέλικτα funds για τα δημόσια ΑΕΙ

Στη βάση του αυτού αναπτυξιακού προτύπου συζητά να προικοδοτήσει τα δημόσια πανεπιστημιακά ιδρύματα με μικρά ευέλικτα funds, ικανά να εντοπίζουν νέες ιδέες φοιτητών, να χρηματοδοτούν και να αναπτύσσουν την παραγωγή νέων αγαθών και υπηρεσιών, με τη συμμετοχή και τη συνδρομή ενδιαφερομένων ιδιωτικών επιχειρήσεων.

Ταυτόχρονα και παράλληλα, κατά την άποψή του, η προπαρασκευή εισόδου και εν τέλει εγκατάστασης παραρτημάτων διεθνών πανεπιστημίων στη χώρα θα έλθει να ενισχύσει τον ανταγωνισμό και να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την εκρηκτική ανάπτυξη των πανεπιστημιακών σπουδών και της έρευνας στη χώρα μας. Ο ίδιος πιστεύει ότι υπάρχει το κατάλληλο και επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό στη χώρα, αντιμετωπίζει με μεγάλο σεβασμό τους πανεπιστημιακούς καθηγητές και θεωρεί ότι έχουν τη γνώση και τις ικανότητες να μετατρέψουν την Ελλάδα σε διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο που δεν θα έχει τίποτε να ζηλέψει από αντίστοιχα σε άλλες προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες. Επίσης προσδοκά τον επαναπατρισμό πλήθους Ελλήνων που εργάζονται σε πανεπιστήμια του εξωτερικού και βεβαίως δεν κρύβει ότι στοχεύει στον περιορισμό του τεράστιου αριθμού των Ελλήνων που σπουδάζουν κυρίως στη Μεγάλη Βρετανία.

Το αναπτυξιακό στοιχείο, χωρίς αμφιβολία, κυριαρχεί στα σχέδια του νέου υπουργού Παιδείας για την αναγέννηση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και είναι αυτό που ορίζει και θα ορίσει την πολιτική του στο μέλλον. Μένει να δούμε πώς θα καταστήσει τις ιδέες του ελκυστικές, πώς η ελληνική κοινωνία θα τις απορροφήσει και κυρίως πώς η πολυπληθής εκπαιδευτική κοινότητα των περίπου 250.000 δασκάλων, καθηγητών και πανεπιστημιακών θα συντονιστεί μαζί τους. Είναι αυτό ίσως το πιο δύσκολο έργο για τον κ. Πιερρακάκη.

Πηγή: dikaiologitika.gr

Tags: ΣΧΟΛΕΙΟ
Previous Post

Πότε ανοίγουν οι αιτήσεις για το market pass, ποιοι πρέπει να κάνουν αίτηση ξανά

Next Post

Youth Pass: Πότε θα καταβληθούν τα χρήματα

Next Post
ταξιδι διακοπες

Youth Pass: Πότε θα καταβληθούν τα χρήματα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Σήμερα η κηδεία του Κώστα Τσανακτσίδη
  • Έφυγε από τη ζωή η μητέρα του Γιώργου Αμανατίδη. Ο αποχαιρετισμός του Περιφερειάρχη
  • Πεντάλοφος: Έρχεται το Καστανοπάζαρο
  • Η Ανανέωση ΕΜΔΥΔΑΣ Δυτικής Μακεδονίας για τις εκλογές
  • “Μαζί για την Κοζάνη”: Ο κ. Μαλούτας και η παράσταση του «εγώ» – Το κοινό αποχώρησε, αλλά ο «πρωταγωνιστής» επιμένει – Η απάντηση του Δημάρχου Κοζάνης Γιάννη Κοκκαλιάρη

Πρόσφατα σχόλια

  1. ΜΑΙΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑ στο Εκδήλωση τιμής και μνήμης για τον Δημήτρη (Τάκη) Τσιώνα στη Χρυσαυγή Βοΐου
  2. C.A.SAMPSONIDIS στο Δυο αγρότες από Γρεβενά και Βόιο φέρονται εμπλεκόμενοι στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ
  3. Κωστας στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  4. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  5. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr