• Latest
μαθητες εξετασεις σχολειο

Αλλαγές: Λιγότερες εξετάσεις σε Α΄ & Β΄ Λυκείου -Μαθήματα ειδικότητας στην Γ’

22 Ιουλίου 2018
Βέττα Καλλιόπη

Καλλιόπη Βέττα: «Δεν ξεχνάμε τα θύματα της Ποντιακής Γενοκτονίας, είναι διαρκώς στην μνήμη μας και δείχνουν την ανάγκη για ένα ειρηνικό μέλλον, με αμοιβαίο σεβασμό και συνύπαρξη»

19 Μαΐου 2025
ΠΡΟΣΤΙΜΟ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΤΡΟΧΑΙΑ

Σαρωτικές αλλαγές στον νέο ΚΟΚ – Αναλυτικοί πίνακες

19 Μαΐου 2025
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας – Προκήρυξη 11ου Κύκλου του ΔΠΜΣ «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας & Διαχείριση Ενέργειας στα Κτίρια»

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας – Προκήρυξη 11ου Κύκλου του ΔΠΜΣ «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας & Διαχείριση Ενέργειας στα Κτίρια»

19 Μαΐου 2025
Προσλήψεις 3 ατόμων στο ΠΤΑ Δυτικής Μακεδονίας

Προσλήψεις 3 ατόμων στο ΠΤΑ Δυτικής Μακεδονίας

19 Μαΐου 2025
ανεργια

Προσλήψεις 60 ατόμων στον ΔΕΔΔΗΕ (προκηρύξεις)

19 Μαΐου 2025
ΚΑΡΔΙΑ, ΚΑΡΠΑ

Ιερέας έσωσε τη ζωή 2χρονου παιδιού: Είχε εκπαιδευτεί στις πρώτες βοήθειες

19 Μαΐου 2025
Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας των Ηνωμένων Εθνών ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι δράσεις που διοργάνωσε η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονία

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας των Ηνωμένων Εθνών ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι δράσεις που διοργάνωσε η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονία

19 Μαΐου 2025
Έναρξη κατασκευής δύο νέων Σταθμών Αποθήκευσης Ενέργειας (BESS) στη Δυτική Μακεδονία 

Έναρξη κατασκευής δύο νέων Σταθμών Αποθήκευσης Ενέργειας (BESS) στη Δυτική Μακεδονία 

19 Μαΐου 2025
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ, ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Πανελλήνιες Εξετάσεις: Πως να πετύχεις μέσω της Διατροφής;

19 Μαΐου 2025
Πέθανε έπειτα από επίθεση μελισσών ενώ κούρευε το γκαζόν

Πέθανε έπειτα από επίθεση μελισσών ενώ κούρευε το γκαζόν

19 Μαΐου 2025
Δήμος Βοΐου: Έναρξη λειτουργιάς των Παιδικών Σταθμών και των ΚΔΑΠ

Ξεκινούν οι αιτήσεις για τους 28 Βρεφονηπιακούς Σταθμούς της ΔΥΠΑ

19 Μαΐου 2025
Σ.Ε.Α. Κοζάνης «Γέφυρα Ζωής»: Ενημέρωση μαθητών για Αιμοδοσία και Δωρεά Μυελού των Οστών

Σ.Ε.Α. Κοζάνης «Γέφυρα Ζωής»: Ενημέρωση μαθητών για Αιμοδοσία και Δωρεά Μυελού των Οστών

19 Μαΐου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Δευτέρα, 19 Μαΐου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Αλλαγές: Λιγότερες εξετάσεις σε Α΄ & Β΄ Λυκείου -Μαθήματα ειδικότητας στην Γ’

sierafm by sierafm
22 Ιουλίου 2018
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
μαθητες εξετασεις σχολειο
1
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Στην τελική ευθεία βρίσκεται το νέο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, σύμφωνα με τον Κώστα Γαβρόγλου.

Οπως εξήγησε ο υπουργός Παιδείας, το νέο εξεταστικό σύστημα θα προυσιαστεί μέχρι τα τέλη του μήνα και θα εφαρμοστεί από τη σχολική χρονιά 2019-2020.

Παράλληλα, επανέλαβε ότι βασικό στοιχείο του νομοσχεδίου που θα περιλαμβάνει το νέο σύστημα εισαγωγής, θα είναι η αναβάθμιση του λυκείου και ανέφερε ότι ήδη από φέτος θα υπάρξει ελάφρυνση στον «εξεταστικό φόρτο» των μαθητών της Α’ και Β’ λυκείου για τις προαγωγικές εξετάσεις, ώστε «να είναι πιο ουσιαστικές». Επιπλέον, ανέφερε ότι ουσιαστικά οι εγκύκλιες σπουδές θα ολοκληρώνονται στη Β’ Λυκείου και η Γ’ Λυκείου θα έχει λίγα μαθήματα με πολλές ώρες διδασκαλίας και θα είναι προσανατολισμένη προς την ειδικότητα που θέλει κάθε μαθητής

Ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε ακόμη στη νέα εικόνα που θα έχει ο εκπαιδευτικός χάρτης από το 2019-20, αφού εκτός από το νέο λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, θα «κάνουν πρεμιέρα» και τα νέα πανεπιστήμια, όπως θα διαμορφωθούν μέσα από τις συνέργειες με τα ΤΕΙ.

Τέλος, με αφορμή τη συνεδρίαση της κοινής επιτροπής Κράτους-Εκκλησίας την περασμένη Πέμπτη, ανέφερε ότι τον ερχόμενο Μάρτιο θα υπάρξουν τα πρώτα στοιχεία της καταγραφής της εκκλησιαστικής περιουσίας, ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχει θεσμοθετηθεί το νέο καθεστώς της εκπαίδευσης των κληρικών. «Υπάρχει ένα πολύ σοβαρό ζήτημα ως προς την ποιότητα αυτής της εκπαίδευσης», ανέφερε, προσθέτοντας ότι και η Εκκλησία συμφωνεί ότι θα πρέπει να υπάρξει αναβάθμιση των ιερατικών σπουδών.

Αναλυτικά, η συνέντευξη του Κ. Γαβρόγλου στην Αθηνά Καστρινάκη για το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

  • Να ξεκινήσουμε με την κοινή επιτροπή Πολιτείας-Εκκλησίας, βγήκαν κάποια συμπεράσματα ως προς την εκκλησιαστική περιουσία και έναν νέο θεσμό, για όσους θέλουν να ακολουθήσουν την ιερατική κατεύθυνση.

Το σημαντικό είναι ότι προχωρεί με πολύ καλούς ρυθμούς η καταγραφή της εκκλησιαστικής περιουσίας. Είναι ένα πράγμα το οποίο είχαμε συμφωνήσει πριν εννέα μήνες -σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες για την παροχή της τεχνικής βοήθειας- και σε πρώτη φάση προχωράμε στην καταγραφή της περιουσίας 21 μητροπόλεων. Ζήτησε και η Εκκλησία της Κρήτης να είναι στο πρόγραμμα και το δεχθήκαμε με χαρά. Η λογική είναι, να ολοκληρωθεί όσο γίνεται πιο γρήγορα η διαδικασία καταγραφής, και μετά θα δούμε τα προβλήματα που θα προκύψουν. Υπάρχουν αμφισβητούμενες ιδιοκτησίες, προτάσεις για κοινή αξιοποίηση, θα τα δούμε όταν έρθει η ώρα.

  • Τα πρώτα αποτελέσματα της καταγραφής πότε τα περιμένουμε;

Κατά το Μάρτιο-Απρίλιο.

  • Και ως προς το νέο θεσμό…

Είναι κάτι που συζητάμε εδώ και καιρό, η αναβάθμιση της εκπαίδευσης των κληρικών. Υπάρχει ένα πολύ σοβαρό ζήτημα ως προς την ποιότητα αυτής της εκπαίδευσης. Χαιρόμαστε ιδιαιτέρως διότι και η Εκκλησία θεωρεί ότι πρέπει να αναβαθμιστεί η ποιότητα και θεωρεί ότι υπάρχουν θεσμοί οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται τόσο καλά όσο πρέπει. Άρα, θα πάμε σε μία πλήρη αναδιοργάνωση των θεσμών της μόρφωσης των κληρικών, προφανώς συναινετικά. Θα επικεντρωθούμε γύρω από τα κέντρα ιερατικής μαθητείας. Το Φθινόπωρο, μόλις γυρίσουμε από τις διακοπές θα προσχωρήσουμε στη δημόσια διαβούλευση αυτών των προτάσεων για να νομοθετηθεί άμεσα, μέχρι το τέλος του χρόνου.

  • Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένα μικρό βήμα στο διαχωρισμό Κράτους-Εκκλησίας, ως προς το τι σημαίνει για καθένα από τα μέρη «κληρικός» και ποιες είναι οι διαβαθμίσεις;

Όλα αυτά τα βήματα, τα οποία επαναλαμβάνω γίνονται σε συζήτηση, συνεννόηση και συναίνεση με την Εκκλησία, ενισχύουν τους διακριτούς ρόλους. Ένα άλλο πράγμα που συζητήσαμε είναι ο εκσυγχρονισμός διαφόρων νομοθετημάτων γύρω από την Εκκλησία. Διότι ακόμα έχουν μεταρρυθμίσεις του 1930, νωρίτερα, λίγο αργότερα… Άρα είμαστε σε συνεχή διαδικασία για να κατοχυρωθούν και να εξασφαλιστούν οι διακριτοί ρόλοι. 

  • Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία;

Μέχρι τέλος της χρονιάς θα έχουμε ψηφίσει το νέο καθεστώς εκπαίδευσης των κληρικών.

  • Και η εφαρμογή;

Από τον Σεπτέμβριο του 2019 και προφανώς θα σημαίνει αναδιάρθρωση της υπάρχουσας κατάστασης, όπως το κάνουμε και σε όλα τα μέρη. Η δική μας πολιτική, για να συμπληρώσω αυτό που έλεγα πριν, μπορεί να συνοψιστεί στο «ριζοσπαστικές λύσεις, προσεκτικά βήματα». Δηλαδή, η αναδιάρθρωση, η αναβάθμιση της εκπαίδευσης των κληρικών αποτελεί μία ριζοσπαστική λύση και πρέπει να γίνει με προσεκτικά βήματα.

  • Αυτό είναι ένα «σύνθημα» που αφορά και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια, που περιμένουμε να δούμε; 

Έχει να κάνει με το σύνολο της πολιτικής μας. Κλασικό παράδειγμα είναι αυτό που κάναμε στα νηπιαγωγεία. Είπαμε ότι θα ολοκληρώσουμε σε 3 χρόνια την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση και ο τρόπος που θα το κάνουμε είναι ότι υπάρχει μία επιτροπή σε κάθε δήμο που είναι ο διευθυντής εκπαίδευσης, ο εκπρόσωπος των διδασκόντων και ο δήμαρχος. Είχαμε 187 δήμους όπου και οι τρεις υπέγραψαν ότι είναι ώριμο στο δήμο να γίνει αυτό. Υπήρξαν όπως και περιπτώσει όπου οι δύο υπέγραψαν, αλλά μειοψήφησε ο δήμαρχος. Τυπικά, θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε και σε αυτές τις περιπτώσεις, αλλά δεν το κάναμε, γιατί θεωρήσαμε ότι όσο πιο συναινετικά τόσο πιο πετυχημένο.

  • Και στο θέμα του νέου συστήματος εισαγωγής;

Και σε αυτό είναι μία ριζοσπαστική λύση, την οποία έχουμε περίπου συζητήσει τόσο καιρό. Είναι μία λύση που προϋποθέτει και κάποια αλλαγή νοοτροπίας στην κοινωνία γενικότερα, αλλά για εμάς το βασικό είναι όχι η εισαγωγή, αλλά το να επανέλθει η Γ’ λυκείου.

  • Γι’ αυτό έχετε θέσει και το θέμα της ανοιχτής πρόσβασης στις περισσότερες σχολές… 

Ακριβώς. Άρα, αν το αίτημα αυτό είναι ριζοσπαστικό, εκεί θα πρέπει να το κάνουμε με προσεκτικά βήματα και για να το κατοχυρώσουμε σιγά-σιγά, να μην φοβηθεί ο κόσμος και να πειστεί η κοινωνία. Αυτή είναι η διαλεκτική ανάμεσα σε αυτό που λέμε ότι είναι ο τελικός στόχος και το πώς το υλοποιούμε.

  • Άρα, πότε θα το δούμε αναλυτικά το σχέδιο;

Στο τέλος του μήνα. Πρέπει να δούμε τις λεπτομέρειες με τους συνεργάτες μας αυτές τις μέρες πρώτα.

  • Οπότε τέλη Σεπτέμβρη να περιμένουμε να έχει νομοθετηθεί; 

Ναι. Έτσι κι αλλιώς αφορά το 2019-20, δεν αφορά τη χρονιά που έρχεται.

  • Δηλαδή αφορά τα παιδιά που θα μπουν στη Β’ λυκείου φέτος 

Δεν θα υπάρχει κάποια αλλαγή στη Β’ λυκείου, μόνο ένα μάθημα, το «Πολίτης και Κοινωνία», οπότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιεστούμε. Απλώς να ξέρει ο κόσμος το πλαίσιο με το οποίο θα κινηθούμε το 2019 και μετά.

  • Το μάθημα αυτό θα αφορά στους θεσμούς του κράτους, της δημοκρατίας; 

Ναι, θα υπάρξει και επιμόρφωση των καθηγητών και για τα άλλα μαθήματα και θα πάμε σε μία Γ’ λυκείου με λίγα μαθήματα, πολλές ώρες, προσανατολισμένη προς την ειδικότητα που θέλει να κάνει κανείς, όπως είναι σε όλα τα μέρη του κόσμου. Στη Β’ λυκείου δηλαδή ολοκληρώνονται οι εγκύκλιες σπουδές.

  • Με εξετάσεις όπως τις ξέρουμε σήμερα;

Κοιτάξτε. Ήδη μειώσαμε τον αριθμό των εξεταζόμενων μαθημάτων στην Γ’ λυκείου για το απολυτήριο, για να είναι πιο ουσιαστικές. Το ίδιο θα προχωρήσουμε άμεσα να κάνουμε και για την Α’ και τη Β’ λυκείου. 

Μιλώντας για τον νομοθετικό προγραμματισμό του υπουργείου, περιμένουμε τώρα και τα αποτελέσματα των διαβουλεύσεων ανάμεσα σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ για τις συνέργειες και τον νέο τύπο πανεπιστημίων που θα έχουμε πλέον.

Έχουμε ολοκληρώσει τις συζητήσεις στο Ιόνιο και στα Γιάννενα. Έχει μια σημασία αυτό. Στα Γιάννενα είχε πάρει απόφαση η σύγκλητος με 13 σημεία-αντιρρήσεις μαζί με προτάσεις για το νομοσχέδιο. Όταν πήγα πάνω συμφωνήσαμε σε όλα. Επί 6 μήνες συζητάμε μέχρι τελευταίας στιγμής, υπάρχουν και από τη μεριά μας καμιά φορά αβλεψίες ή να αλλάξουμε γνώμη για κάποια ζητήματα.

Έχει δημοσιοποιηθεί το σχέδιο για τη Στερεά Ελλάδα, όπου είναι πολύ πιο σύνθετα τα θέματα, γιατί περιλαμβάνεται πρόταση του Πανεπιστημίου Αθηνών για την Εύβοια, προτάσεις του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθήνων και η νέα αρχιτεκτονική του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον ότι η συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων και των ακαδημαϊκών συμφωνεί με το εγχείρημα. Προφανώς με παρατηρήσεις. Δυστυχώς, όμως, η τοπική αυτοδιοίκηση έχει εμπλακεί με πολύ λάθος τρόπο, κατά τη γνώμη μας. Θεωρώ ότι ο καθένας πρέπει να αναζητήσει το ρόλο του. Άλλος ο ρόλος της Πολιτείας για τη χάραξη μιας στρατηγικής στην Ανώτατη Εκπαίδευση και άλλος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Δεν συνιστά ακαδημαϊκό επιχείρημα το να κάνουμε πανεπιστήμιο στην Περιφέρεια Στερεάς, επειδή είναι η μόνη που δεν έχει. Αντιθέτως, η Στερεά αποκτά τρία πανεπιστήμια, που θα δραστηριοποιούνται εκεί. Αυτό είναι 10 φορές καλύτερο κατά τη γνώμη μας.

  • Άρα, περιμένουμε για το 2019-20 να έχουμε μία εντελώς διαφορετική πραγματικότητα στην ανώτατη εκπαίδευση, εφόσον θα έχουν προχωρήσει και οι συνέργειες; 

Ακριβώς. Θα είναι μια πραγματικότητα εκπαιδευτικών ιδρυμάτων τα οποία θα έχουν πολλά διετή προγράμματα επαγγελματικού προσανατολισμού. Θα έχουν πανεπιστημιακά ερευνητικά ιδρύματα, ινστιτούτα, νέα γνωστικά πεδία. Και για αυτό το λόγο, λέμε ότι είναι λάθος να επικεντρώνεται η συζήτηση σε ζητήματα μόνο συνεργειών. Είναι συζήτηση για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης.

Πηγή:iefimerida.gr
Tags: ΣΧΟΛΕΙΟ
Previous Post

«Αγώνας δρόμου» από Εμπορικό σύλλογο και δήμο για να αποκτήσει Open Mall η Κοζάνη – Θα πρέπει να συμφωνήσει το 70% των ιδιοκτητών των εμπορικών καταστημάτων – Τι λέει ο Πρόεδρος του Ε.Σ. Κοζάνης Αθανάσιος Δραγατσίκας (Bίντεο)

Next Post

Πέντε μέρες προθεσμία για τις φορολογικές δηλώσεις- Μετά βαριές «καμπάνες»

Next Post
ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ

Πέντε μέρες προθεσμία για τις φορολογικές δηλώσεις- Μετά βαριές «καμπάνες»

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Καλλιόπη Βέττα: «Δεν ξεχνάμε τα θύματα της Ποντιακής Γενοκτονίας, είναι διαρκώς στην μνήμη μας και δείχνουν την ανάγκη για ένα ειρηνικό μέλλον, με αμοιβαίο σεβασμό και συνύπαρξη»
  • Σαρωτικές αλλαγές στον νέο ΚΟΚ – Αναλυτικοί πίνακες
  • Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας – Προκήρυξη 11ου Κύκλου του ΔΠΜΣ «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας & Διαχείριση Ενέργειας στα Κτίρια»
  • Προσλήψεις 3 ατόμων στο ΠΤΑ Δυτικής Μακεδονίας
  • Προσλήψεις 60 ατόμων στον ΔΕΔΔΗΕ (προκηρύξεις)

Πρόσφατα σχόλια

  1. Σιάτιστα: Καίγεται σπίτι στην περιοχή του 3ου Δημοτικού Σχολείου – kastoria365 – καστορια 365 στο Σιάτιστα: Καίγεται σπίτι στην περιοχή του 3ου Δημοτικού Σχολείου
  2. Ελπίδα στο Πάτρα: «Δεν βρίσκω κάτι να έχω κάνει κακό στα παιδιά, έστω και αφορμή έστω» – Η συνέντευξη της Ρούλας Πισπιρίγκου από τη φυλακή
  3. Σιάτιστα: Η ενορία Αγίου Δημητρίου υποδέχθηκε την εικόνα της Παναγίας Μικροκάστρου - Orizontes στο Σιάτιστα: Η Ενορία Αγίου Δημητρίου υποδέχθηκε την Εικόνα της Παναγίας Μικροκάστρου. Βίντεο
  4. sierafm στο Τι ισχύει με την αναρρωτική άδεια και το επίδομα ασθενείας, πώς πληρώνεται, ποιος το χορηγεί
  5. Μπάμπης στο Τι ισχύει με την αναρρωτική άδεια και το επίδομα ασθενείας, πώς πληρώνεται, ποιος το χορηγεί
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr