Αντιμέπωποι με αυξήσεις στα τιμολόγια της κινητής και σταθερής τιλεφωνίας βρίσκονται το τελευταίο διάστημα χιλιάδες συνδρομητές των εταιρειών παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.
Λίγους μήνες μετά το στοπ της κυβέρνησης στην αιτούμενη από τις εταιρείες τιμαριθμική αναπροσαρμογή των συμβολαίων, οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών προχωρούν πλέον σε άμεσες αυξήσεις των τιμολογίων των συμβολαίων κινητών και σταθερών επικοινωνιών.
Σύμφωνα με τα ΝΕΑ, σχεδόν για το σύνολο των συμβολαίων που λήγουν, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών προτείνουν στους πελάτες τους νέα αυξημένα τιμολόγια. Το επιχείρημα των παρόχων είναι ότι ύστερα από 12, 18 ή 24 μήνες η προσφορά που σας είχε κάνει η εταιρεία έληξε και τώρα σας προτείνει να συνεχίσετε στο ίδιο πρόγραμμα αλλά με μία αύξηση πχ 4 έως 7 ευρώ σε ένα πακέτο που πριν προσφερόταν στα 24 έως 27 ευρώ τον μήνα. Ωστόσο πρόκειται για αυξήσεις που φτάνουν το 20% σε σχέσεις με προηγούμενες χρεώσεις.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Eurostat είναι τουλάχιστον 50% ακριβότερες σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Εκπτώσεις
Οι νέες αυξήσεις από πλευράς των τηλεπικοινωνιακών παρόχων αφορούν κυρίως συνδρομητές οι οποίο στο παρελθόν είχαν αποκτήσει μία σύνδεση συμβολαίου με έκπτωση από τον ονομαστικό κατάλογο.
Ωστόσο, δεδομένου ότι σχεδόν όλοι οι καταναλωτές με συμβόλαιο είτε κινητής είτε σταθερή τηλεφωνίας απέκτησαν τις συνδέσεις τους μέσω προσφορών, οι νέες αυξήσεις τους αφορούν όλους. Συγκεκριμένα οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι ζητούν τις αυξήσεις, δεδομένου ότι οι καταναλωτές βρίσκονται πλέον εκτός συμβολαίου (λόγω λήξης).
Μάλιστα ορισμένες εταιρείες καλούν τους συνδρομητές 3 ή ακόμα και 5 μήνες πριν από τη λήξη του συμβολαίου επισημαίνοντας τους ότι υπάρχει μία ειδική προσφορά για αυτούς με μία αύξηση της χρέωσης πχ έως και 20%.
Ο συνδρομητής, ανεξαρτήτως εάν έλαβε υπηρεσίες με έκπτωση ή όχι από τον τιμοκατάλογο, δεν είναι υποχρεωμένος να δεχθεί την προτεινόμενη αύξηση. Μπορεί να ζητήσει αζημίως για τον ίδιο, εφόσον το συμβόλαιό του έχει λήξει, τη μεταφορά του στο δίκτυο άλλου παρόχου.
Φυσικά οι εταιρίες ποντάρουν στο γεγονός της αδράνειας του καταναλωτή. Αν ο τελευταίος κάνει την κίνηση και ζητήσει αλλαγή παρόχου, τότε είναι πολύ πιθανό να επανέλθει στην αρχική προσφορά, δηλαδή σε αυτή που ίσχυε τους τελευταίους 12, 18 ή 24 μήνες.
Πηγή: dikaiologitika.gr