Γυμνάσια, Λύκεια: Κρίσιμη η επόμενη εβδομάδα, συνολικά, αφού θα καταγραφούν τα πρώτα κρούσματα των γιορτών και αναμένεται αύξηση. Επί της ουσίας αυτό είναι που θα κρίνει και πώς θα προχωρήσει το άνοιγμα των σχολείων.
Τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία ανοίγουν τη Δευτέρα αλλά τα Γυμνάσια και τα Λύκεια βρίσκονται σε αναμονή. Μέσα στην εβδομάδα θα συνεδριάσει η Επιτροπή Λοιμωξιολόγων και θα ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις.
Τα τρία πιθανά σενάρια
Το άνοιγμα των Γυμνασίων και των Λυκείων είναι σίγουρα γρίφος και δεν έχουμε ακόμα όλα τα στοιχεία. Πάντως, εξετάζονται τρία κυρίαρχα σενάρια:
Σενάριο πρώτο: Να ανοίξουν όλα τα Γυμνάσια, και τα Λύκεια της χώρας στις 18 Ιανουαρίου. Για την περίπτωση αυτή πρέπει η εικόνα των κρουσμάτων να μην δείχνει μεγάλη αύξηση.
Σενάριο δεύτερο: Άνοιγμα μόνο των Λυκείων στις 18 Ιανουαρίου. Για το συγκεκριμένο ενδεχόμενο το κύριο κριτήριο είναι να έχει καταγραφεί μια σχετικά ελεγχόμενη αύξηση των κρουσμάτων, από τις γιορτές. Το άνοιγμα των Γυμνασίων θα πάει για τις 25 Ιανουαρίου.
Σενάριο τρίτο: Λειτουργία μόνο της Γ’ Λυκείου στις 18 Ιανουαρίου. Η επιλογή της λύσης για το άνοιγμα μόνο της Γ’ Λυκείου θα προχωρήσει εάν καταγραφεί μεγάλη αύξηση κρουσμάτων. Το άνοιγμα των Γυμνασίων και των δύο άλλων τάξεων του Λυκείου θα πάει για μετά τις 25 Ιανουαρίου.
Πάντως, με τη συγκεκριμένη λύση προκύπτουν κάποια λειτουργικά προβλήματα, αφού η Γ’ Λυκείου θα λειτουργεί κανονικά στο σχολείο και οι υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου με τηλεκπαίδευση. Κάτι τέτοιο δείχνει δύσκολο για τους εκπαιδευτικούς, αφού δεν είναι εξασφαλισμένη η υλικοτεχνική υποδομή για τη διπλή εκπαιδευτική διαδικασία (μάθημα στην τάξη, υπολογιστές στο σχολείο για τηλεκπαίδευση).
Το απευκταίο σενάριο
Όπως δείχνουν οι δηλώσεις των ειδικών τις προηγούμενες μέρες τα πράγματα ακόμα δεν έχουν καταλήξει κι εκφράζονται έντονη ανησυχία αλλά και διαφορετικές απόψεις.
Ο καθηγητής περιβαλλοντικής μηχανικής ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, εδώ και καιρό έχει διαχωρίσει τη θέση του για το άνοιγμα στις 18 Ιανουαρίου, εκτιμώντας ότι είναι πιο ασφαλές να λειτουργήσουν από τις 25 Ιανουαρίου και μετά.
Παρόλο που αυτή η πρόταση δεν φαινόταν να κυριαρχεί, τα πράγματα αλλάζουν. Η μεγάλη αύξηση με τάσεις ακόμα μεγαλύτερης για τις 2 επόμενες εβδομάδες (που θα έχουν καταγραφεί τα κρούσματα όλων των γιορτών αλλά και των Θεοφανείων) φέρνει την πρόταση στο τραπέζι.
Ο Αθανάσιος Τσακρής, καθηγητής Μικροβιολογίας, Διευθυντής Εργαστηρίου Μικροβιολογίας Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ, μιλώντας στον ΣΚΑΪ την Παρασκευή είπε ότι «δεν θέλει η οικονομία τα πισωγυρίσματα, όλα πρέπει να γίνουν βήμα – βήμα το ίδιο ισχύει και για τα σχολεία, παρότι ήταν επιτυχής η λειτουργιά τους την πρώτη περίοδο του φθινοπώρου».
Σύμφωνα με τον καθηγητή ένα σενάριο που αναμένεται να εξετάσει η Επιτροπή είναι να ανοίξουν Γυμνάσια και Λύκεια τέλος Ιανουαρίου.
Φοβίζει ο συνωστισμός έξω από τα σχολεία
Οι ειδικοί περιγράφουν τι προκαλεί αγωνία για το άνοιγμα όλων των σχολείων. Όπως εξήγησε η Ματίνα Παγώνη, πρόεδρος των νοσοκομειακών γιατρών Αθήνας και Πειραιά τα παιδιά δε μεταδίδουν τόσο πολύ και τόσο εύκολα. «Αυτό που μας φοβίζει είναι ο συνωστισμός έξω από τα σχολεία», σημείωσε.
«Φοβόμαστε το επόμενο 15ήμερο για αύξηση κρουσμάτων» είναι η θέση της καθηγήτριας Πνευμονολογίας Μίνας Γκάγκα, σε δηλώσεις της στον ΣΚΑΪ, επισημαίνοντας, όμως, ότι «τα σχολεία είναι πιο ασφαλής τρόπος από το να είναι τα παιδιά στις παιδικές χαρές χύμα».
Το click at school
«Ακροβατούμε μεταξύ επιθυμίας και πραγματικότητας. Τα νούμερα δυστυχώς, δεν βγαίνουν. Όταν έκλεισαν τα σχολεία, θεωρήθηκε ότι είναι κι αυτά σε έναν βαθμό υπεύθυνα για τη διασπορά του κορονοϊού. Όταν στις γιορτές υπήρξε ένα lockdown μόνο στα λόγια, πώς μπορούμε να πούμε ότι ανοίγουμε;», είπε στο Open ο παιδίατρος Σπύρος Μαζάνης, ο οποίος υποστηρίζει ότι είναι πολύ νωρίς για να γυρίσουν τα παιδιά στις τάξεις.
Ο ίδιος πάντως προτείνει click at school κι εξηγεί: «Για τα σχολεία, κι αν τηρηθούν όλα τα νέα αυστηρά μέτρα και όλες οι προϋποθέσεις (αποστάσεις, ολιγομελή τμήματα, ωράριο προσέλευσης, μάσκες και στα διαλείμματα) δεν θα είμαστε και πάλι σίγουροι. Να κάνουμε το click at school: Με εκ περιτροπής μαθήματα, μία μέρα η μία τάξη, μία μέρα η άλλη. Δεν έχουμε αίθουσες».
Πηγή:aftodioikisi.gr