Αλλάζει άρδην ο τρόπος εξέτασης των υποψηφίων που θέλουν να αποκτήσουν δίπλωμα οδήγησης, βάσει των όσων θα προβλέπει το νέο νομοσχέδιο που ετοιμάζεται να καταθέσει προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του newsbeast καταρχάς οι υποψήφιοι οδηγοί θα ελέγχονται για ταυτοπροσωπία με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, στα πρότυπα του gov.gr που σημαίνει ότι θα υπάρχει διασταύρωση με μια σειρά δεδομένων (π.χ. ΑΦΜ) προκειμένου να αποφεύγονται φαινόμενα που παρελθόντος όπου πήγαινε κάποιος και έδινε για δίπλωμα στο όνομα ενός φίλου ή συγγενή του.
Παράλληλα κατά τη διάρκεια της πρακτικής δοκιμασίας (της εξέτασης δηλαδή μέσα στο αυτοκίνητο), ο δάσκαλος της σχολής οδηγών θα κάθεται πλέον στα πίσω καθίσματα και όχι στη θέση του συνοδηγού, προκειμένου να μην βοηθάει τον υποψήφιο πατώντας τα πετάλια που έχει μπροστά του για να διευκολύνει τον οδηγό. Στη θέση του συνοδηγού θα κάθεται από τούδε και στο εξής ο εξεταστής.
Όλη η πρακτική εξέταση θα καταγράφεται επίσης από κάμερα 360 μοιρών η οποία θα διαθέτει και μικρόφωνο και το υλικό θα αποθηκεύεται σε κάρτα μνήμης, προκειμένου να είναι εύκολα προσβάσιμο εάν υπάρξει οποιαδήποτε καταγγελία για εσκεμμένη δυσμενή ή ευμενή αξιολόγηση.
Όσον αφορά τις θεωρητικές εξετάσεις (τα «σήματα» που λέμε) δεν θα καλούνται οι υποψήφιοι να απαντήσουν στα ερωτήματα συγκεκριμένου φύλλου από το σχετικό βιβλίο σημάτων, αλλά θα είναι ανάμεικτα και θα προκύπτουν από μια τράπεζα θεμάτων, στα πρότυπα των πανελλαδικών εξετάσεων.
Επίσης θα καταρτιστεί Μητρώο Εξεταστών Πρακτικής Δοκιμασίας Υποψήφιων Οδηγών (ΜΕΠΔΥΟ) από τις υπηρεσίες των Περιφερειών της χώρας. Το συγκεκριμένο Μητρώο θα είναι ανοιχτό σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) και Τεχνικής Εκπαίδευσης (ΤΕ), ενώ θα μπορούν να εντάσσονται και ιδιώτες εξεταστές. Θα υπάρχει όμως και ένα ακόμη μητρώο, το Μητρώο Εποπτών για τον έλεγχο των θεωρητικών και των πρακτικών εξετάσεων, αλλά και την επιτήρηση των εξεταστών. Σε αυτό, θα εντάσσεται μεταξύ άλλων το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς επίσης και το προσωπικό της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, ενώ η επιμόρφωση Εξεταστών και Εποπτών θα γίνεται από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.
Τέλος οι νέοι ηλικίας 17 ετών θα μπορούν να παρακολουθούν θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα στις σχολές οδήγησης, αλλά θα μπορούν να δώσουν εξετάσεις μόνο για τα σήματα, και όσον αφορά την πρακτική εξέταση για την απόκτηση άδειας οδήγησης θα την δίνουν με τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας.
Πηγή: Newsbeast.gr