• Latest
παιδι

Δυσλεξία: “ας συστηθούμε ξανά”

28 Δεκεμβρίου 2020
ποδοσφαιρο

ΠΑΟΚ – ΑΕΚ: Διεκδικούν ό,τι απέμεινε

10 Μαΐου 2025
Σιάτιστα: Δωρητές μυελού των οστών έγιναν μαθητές των Λυκείων

Σιάτιστα: Δωρητές μυελού των οστών έγιναν μαθητές των Λυκείων

10 Μαΐου 2025
Ομιλία Π. Κουκουλόπουλου για την Τηλεθέρμανση στην Ολομέλεια της Βουλής

Π. Κουκουλόπουλος: «Η Δυτική Μακεδονία, μοναδική Περιφέρεια σε όλη την Ελλάδα χωρίς Ιατροδικαστική Υπηρεσία»

10 Μαΐου 2025
Δήμος Βοΐου: Έναρξη λειτουργιάς των Παιδικών Σταθμών και των ΚΔΑΠ

Εγγραφές στους Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Δήμου Κοζάνης σχολικού έτους (2025-26) από 12/05/2025 έως και 20/06/2025

9 Μαΐου 2025
Δεντροφύτευση στο Δημοτικό Σχολείο Καλονερίου – Μικροκάστρου. Φωτογραφίες

Δεντροφύτευση στο Δημοτικό Σχολείο Καλονερίου – Μικροκάστρου. Φωτογραφίες

9 Μαΐου 2025
Προβολές ταινιών και θεατρικά έργα από το καλλιτεχνικό σχολείο την Πέμπτη 15 Μαΐου 7:30 μ.μ στο ΔΗΠΕΘΕ

Προβολές ταινιών και θεατρικά έργα από το καλλιτεχνικό σχολείο την Πέμπτη 15 Μαΐου 7:30 μ.μ στο ΔΗΠΕΘΕ

9 Μαΐου 2025
Σιάτιστα: Κλαδεύτηκε ο πλάτανος στην Πλατεία χώρας. Φωτογραφίες

Σιάτιστα: Κλαδεύτηκε ο πλάτανος στην Πλατεία χώρας. Φωτογραφίες

9 Μαΐου 2025
Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας στην Έκθεση DEFEA 2025- Παρουσία με κύρος και δυναμική εξωστρέφεια στον τομέα της άμυνας και ασφάλειας

Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας στην Έκθεση DEFEA 2025- Παρουσία με κύρος και δυναμική εξωστρέφεια στον τομέα της άμυνας και ασφάλειας

9 Μαΐου 2025
Startup Europe Week Kozani | «Ανάπτυξη Τοπικού Οικοσυστήματος Νεοφυών Επιχειρήσεων σε μια Περιφέρεια Δίκαιης Μετάβασης», Δευτέρα 12 Μαΐου 2025

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Startup έρχεται στη Δυτική Μακεδονία

9 Μαΐου 2025
Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η εκπαιδευτική δράση «Σαφάρι στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης»

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η εκπαιδευτική δράση «Σαφάρι στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης»

9 Μαΐου 2025
Στάθης Κωνσταντινίδης: Η δημιουργία 2 Ωνάσειων Σχολείων στην περιοχή μας αποτελεί μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη

Ομιλία του βουλευτή ΠΕ Κοζάνης Στάθη Κωνσταντινίδη στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, με τίτλο: «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»

9 Μαΐου 2025
Επιτυχής Διοργάνωση των Δράσεων «Επαναχρησιμοποίηση και Ανακύκλωση στην Πράξη» της ΔΙΑΔΥΜΑ σε Μελίτη και Αιανή – Επόμενες Στάσεις: Καρπερό, Μεσοποταμία και Λιβαδερό

Επιτυχής Διοργάνωση των Δράσεων «Επαναχρησιμοποίηση και Ανακύκλωση στην Πράξη» της ΔΙΑΔΥΜΑ σε Μελίτη και Αιανή – Επόμενες Στάσεις: Καρπερό, Μεσοποταμία και Λιβαδερό

9 Μαΐου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Σάββατο, 10 Μαΐου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δυσλεξία: “ας συστηθούμε ξανά”

sierafm by sierafm
28 Δεκεμβρίου 2020
in ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
παιδι
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Πολλοί γονείς στις μέρες μας έρχονται αντιμέτωποι με μία διαφορετικότητα αποτυπωμένη στις ικανότητες και την συμπεριφορά του παιδιού τους. Συχνά μην γνωρίζοντας τι ακριβώς μπορεί να σημαίνει αυτή, την μεταφράζουν βεβιασμένα σε μία μορφή νοητικής ανεπάρκειας. Κάτι τέτοιο έχει άμεσα αντίκτυπο στην ψυχολογία του παιδιού και στην μετέπειτα ακαδημαϊκή και κοινωνική εξέλιξή του. Είναι σημαντικό λοιπόν να ενημερωθούμε επαρκώς για τα αληθή χαρακτηριστικά της δυσλεξίας, τις δυσκολίες που συνδέονται με αυτήν αλλά και τα ταλέντα που η δυσλεξία περιλαμβάνει.

Ο όρος «δυσλεξία» παρουσιάστηκε πρώτη φορά από τον νευρολόγο Berlin (1872), ο οποίος και βασίστηκε στην ελληνική ετυμολογία : Δυς + λέξη, με σκοπό να αποδώσει τις δυσκολίες στον γραπτό λόγο.

Η δυσλεξία είναι ένα κράμα ικανοτήτων και δυσκολιών που ασκούν επιρροή στις διαδικασίες μάθησης, π.χ ανάγνωση, γραφή, ορθογραφία. Είναι μία κατάσταση που επιμένει και συνοδεύεται από δευτερεύουσες αδυναμίες στις περιοχές της ταχύτητας, της επεξεργασίας, της βραχυπρόθεσμης μνήμης, της οργάνωσης, της αλληλουχίας, της ομιλούμενης γλώσσας, των κινητικών δεξιοτήτων, ίσως της ακοής και της οπτικής αντίληψης. Από την άλλη πλευρά, η δυσλεξία έχει αποδειχθεί συναφής με άριστη εκμάθηση αριθμητικής, μουσικής αντίληψης και ισχυρών προφορικών δεξιοτήτων.

Αιτιολογία

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες οι αιτίες της δυσλεξίας είναι οι παρακάτω:

  • Βιολογικές ( Γενετικές και νευροβιολογικές)
  • Γνωστικές
  • Περιβαλλοντικές

Συμπτώματα

Στον γραπτό λόγο τα συμπτώματα της δυσλεξίας εμφανίζονται με την μορφή ακατάστατων έργων, συνοδευόμενων από μουντζούρες ή διορθώσεις. Συνήθως συγχέουν τα γράμματα και αναγραμματίζουν τις λέξεις. Επίσης συχνά δεν τηρούν τα περιθώρια των σελίδων και η ορθογραφία τους είναι ακατάλληλη της ηλικίας τους.

Στην περιοχή της ανάγνωσης δυσκολεύονται να συνδυάσουν γράμματα και φθόγγους, γεγονός που οδηγεί στην αδυναμία κατανόησης του γραπτού λόγου. Διστάζουν να διαβάσουν, ιδιαιτέρως όταν τους ζητηθεί κάτι τέτοιο να πραγματοποιηθεί δυνατά. Υπάρχει περίπτωση να προσθέτουν λέξεις και συχνά χάνουν το νόημα μίας ιστορίας που γράφεται ή διαβάζεται.

Ως προς τις μαθηματικές γνώσεις, συγχέουν την αριθμητική σειρά, τα σύμβολα και επιδεικνύουν αδύναμη μνήμη διαδοχικής σειράς (π.χ αλφάβητο, πίνακας).
Στον τομέα της συμπεριφοράς οι δυσλεκτικοί μαθητές αποφεύγουν τις εργασίες, με το πρόσχημα άλλων δραστηριοτήτων, π.χ ακόνισμα μολυβιού. Επίσης συχνά ονειροπολούν με αποτέλεσμα την διάσπαση προσοχής. Τέλος, βιώνουν υπερβολική κούραση, λόγω της υπέρμετρης προσπάθειας να συγκεντρωθούν.

Ψυχοσυναισθηματικές επιπτώσεις στο παιδί

Ένα δυσλεκτικό παιδί αισθάνεται ότι διαφέρει από τους υπόλοιπους συμμαθητές του και φίλους του, και βιώνει μία συναισθηματική σύγχυση. Πολλές φορές επιθυμεί να εκφράσει επιθυμίες του, να μοιραστεί τις γνώσεις που κατέχει, ακόμη και τα ενδιαφέροντά του. Όμως δεν βρίσκει με ευκολία τις κατάλληλες λέξεις, γεγονός που το οδηγεί σε στιγμιαίο συναισθηματικό πανικό. Νιώθει πως έχει σωστές σκέψεις , αλλά αδυνατεί να τις εκφράσει, και το αποτέλεσμα είναι αισθήματα αποτυχίας.

Παρέμβαση

Η παρέμβαση στις περιπτώσεις δυσλεκτικών παιδιών, θα πρέπει να είναι εξατομικευμένη σε κάθε παιδί, δηλαδή να στοχεύει σε συγκεκριμένες περιοχές δυσκολίας του, καθώς η δυσλεξία σε κάθε άτομο πιθανόν να περιλαμβάνει και διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Ένα τυπικό πρόγραμμα παρέμβασης ενέχει τεχνικές αποτελεσματικής μάθησης, στους τομείς ανάγνωσης και γραφής και ενίσχυση των γνωστικών δεξιοτήτων. Επίσης ο συνδυασμός της ψυχολογικής υποστήριξης του παιδιού και της παροχής πληροφοριών σε εκπαιδευτικούς και γονείς, αποφέρει σημαντικά θετικά αποτελέσματα σε ζητήματα συμπεριφοράς.

Συμπεράσματα

Το σύνδρομο της δυσλεξίας δεν εμφανίζει καμία συσχέτιση με το επίπεδο ευφυΐας ενός παιδιού, καθώς ούτε με την κοινωνικο-οικονομική κατάσταση του. Οι εκπαιδευτικές επιλογές είναι αυτές που ασκούν επιρροή στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στα παιδιά αυτά. Αν και η δυσλεξία έχει συνυφαστεί με ένα σύνολο μαθησιακών δυσκολιών, είναι σημαντικό να τονιστεί και η ύπαρξη θετικών στοιχείων που απορρέουν από αυτήν. Πολλοί άνθρωποι με δυσλεξία έχουν διαπρέψει σε τομείς μηχανολογίας, αρχιτεκτονικής, ανθρωπιστικών επαγγελμάτων και ηθοποιίας. Εάν στα άτομα αυτά προσφερθεί η κατάλληλη υποστήριξη, πρακτική και ψυχολογική, τότε είναι δυνατόν να κατακτήσουν τους στόχους που οι ίδιοι θα θέσουν. Μερικά παιδιά δεν έχουν εξαιρετικά ταλέντα, όλοι όμως έχουν δυνατά σημεία.

Κωνσταντίνα Βαϊοπούλου Ψυχολόγος MSc-Ειδική Παιδαγωγός

Πηγή: psycholozin.gr

Tags: Δυσλεξία
Previous Post

Μέλι: Το Καλύτερο «Φάρμακο», Για Το Ανώτερο Αναπνευστικό Σύστημα

Next Post

Βασιλακόπουλος : Γιατί πρέπει να γίνουν δύο δόσεις του εμβολίου

Next Post
ΕΜΒΟΛΙΟ

Βασιλακόπουλος : Γιατί πρέπει να γίνουν δύο δόσεις του εμβολίου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • ΠΑΟΚ – ΑΕΚ: Διεκδικούν ό,τι απέμεινε
  • Σιάτιστα: Δωρητές μυελού των οστών έγιναν μαθητές των Λυκείων
  • Π. Κουκουλόπουλος: «Η Δυτική Μακεδονία, μοναδική Περιφέρεια σε όλη την Ελλάδα χωρίς Ιατροδικαστική Υπηρεσία»
  • Εγγραφές στους Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Δήμου Κοζάνης σχολικού έτους (2025-26) από 12/05/2025 έως και 20/06/2025
  • Δεντροφύτευση στο Δημοτικό Σχολείο Καλονερίου – Μικροκάστρου. Φωτογραφίες

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ελπίδα στο Πάτρα: «Δεν βρίσκω κάτι να έχω κάνει κακό στα παιδιά, έστω και αφορμή έστω» – Η συνέντευξη της Ρούλας Πισπιρίγκου από τη φυλακή
  2. Σιάτιστα: Η ενορία Αγίου Δημητρίου υποδέχθηκε την εικόνα της Παναγίας Μικροκάστρου - Orizontes στο Σιάτιστα: Η Ενορία Αγίου Δημητρίου υποδέχθηκε την Εικόνα της Παναγίας Μικροκάστρου. Βίντεο
  3. sierafm στο Τι ισχύει με την αναρρωτική άδεια και το επίδομα ασθενείας, πώς πληρώνεται, ποιος το χορηγεί
  4. Μπάμπης στο Τι ισχύει με την αναρρωτική άδεια και το επίδομα ασθενείας, πώς πληρώνεται, ποιος το χορηγεί
  5. sierafm στο Τι ισχύει με την αναρρωτική άδεια και το επίδομα ασθενείας, πώς πληρώνεται, ποιος το χορηγεί
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr