• Latest
παιδι

Δυσλεξία: “ας συστηθούμε ξανά”

28 Δεκεμβρίου 2020
Δήμος Κοζάνης: Συνάντηση Δημοτικής Αρχής με Προέδρους Κοινοτήτων για τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια

Συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2025

9 Σεπτεμβρίου 2025
Κοζάνη: Ενημερωτική εκδήλωση από το Ε.Β.Ε με θέμα: «Τέλος Υποστήριξης Windows 10 & Νέες καινοτόμες λύσεις της DELL»

Κοζάνη: Ενημερωτική εκδήλωση από το Ε.Β.Ε με θέμα: «Τέλος Υποστήριξης Windows 10 & Νέες καινοτόμες λύσεις της DELL»

9 Σεπτεμβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Υπογραφή της σύμβασης του έργου «Επισκευή & Συντήρηση Δρόμου από Τ.Κ. Χρυσαυγής προς όρια Π.Ε. Γρεβενών»

Δήμος Βοΐου: Υπογραφή της σύμβασης του έργου «Επισκευή & Συντήρηση Δρόμου από Τ.Κ. Χρυσαυγής προς όρια Π.Ε. Γρεβενών»

9 Σεπτεμβρίου 2025
Πολυτίμη Φαρμάκη

Δημοσίευση τέταρτου ενημερωτικού δελτίου (newsletter) της Αντιπεριφέρειας Τουρισμού, Πολιτισμού και Περιβάλλοντος.

9 Σεπτεμβρίου 2025
Δήμος Κοζάνης: Ενημέρωση για το πρόγραμμα εκσκαφών οπτικών ινών (10 Μαρτίου – 15 Μαρτίου 2025)

Δήμος Κοζάνης: Ανοιχτή Πρόσκληση στους Δημότες και Φορείς για την Παρουσίαση των Εναλλακτικών Σεναρίων του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου

9 Σεπτεμβρίου 2025
Ενημερωτική κοινή σύσκεψη του ΤΕΕ/ΤΔΜ με τον Ιατρικό, Φαρμακευτικό και Οδοντιατρικό Σύλλογο σχετικά με τις επιπτώσεις της καύσης απορριμμάτων.  

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Επισκευή και συντήρηση του δρόμου από την Τ.Κ. Χρυσαυγής έως την Τ.Κ Τρικόρφου

9 Σεπτεμβρίου 2025
Ενημερωτική κοινή σύσκεψη του ΤΕΕ/ΤΔΜ με τον Ιατρικό, Φαρμακευτικό και Οδοντιατρικό Σύλλογο σχετικά με τις επιπτώσεις της καύσης απορριμμάτων.  

Ενημερωτική κοινή σύσκεψη του ΤΕΕ/ΤΔΜ με τον Ιατρικό, Φαρμακευτικό και Οδοντιατρικό Σύλλογο σχετικά με τις επιπτώσεις της καύσης απορριμμάτων.  

9 Σεπτεμβρίου 2025
Άγιος Δημήτριος

Έναρξη λειτουργίας παιδικής χορωδίας Κατηχητικών Συνάξεων Ενορίας Αγίου Δημητρίου Σιατίστης

9 Σεπτεμβρίου 2025
Ομιλία Π. Κουκουλόπουλου για την Τηλεθέρμανση στην Ολομέλεια της Βουλής

Ερώτηση Π. Κουκουλόπουλου στη Βουλή άμεσα μετά την απαγόρευση εισόδου κλιμακίου του ΠΑΣΟΚ στην “Πτολεμαΐδα V” της ΔΕΗ.

9 Σεπτεμβρίου 2025
σχολειο ΑΓΙΑΣΜΟ

Δήμος Βοΐου: Πρόγραμμα Αγιασμών Σχολικών Μονάδων Δήμου Βοΐου Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025.

9 Σεπτεμβρίου 2025
Συμμετοχή Επιχειρήσεων – μελών του επιμελητηρίου Κοζάνης στην 89η ΔΕΘ

Συμμετοχή Επιχειρήσεων – μελών του επιμελητηρίου Κοζάνης στην 89η ΔΕΘ

9 Σεπτεμβρίου 2025
Καλλιόπη Βέττα: «Καλή επιτυχία στις νέες και τους νέους της Π.Ε. Κοζάνης που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις»

Καλλιόπη Βέττα: «Οι μεγάλες ελλείψεις και τα κενά στα σχολεία της Π.Ε. Κοζάνης υπονομεύουν την εκπαιδευτική διαδικασία» – Δήλωση για τα κενά στα σχολεία

9 Σεπτεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δυσλεξία: “ας συστηθούμε ξανά”

sierafm by sierafm
28 Δεκεμβρίου 2020
in ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
παιδι
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Πολλοί γονείς στις μέρες μας έρχονται αντιμέτωποι με μία διαφορετικότητα αποτυπωμένη στις ικανότητες και την συμπεριφορά του παιδιού τους. Συχνά μην γνωρίζοντας τι ακριβώς μπορεί να σημαίνει αυτή, την μεταφράζουν βεβιασμένα σε μία μορφή νοητικής ανεπάρκειας. Κάτι τέτοιο έχει άμεσα αντίκτυπο στην ψυχολογία του παιδιού και στην μετέπειτα ακαδημαϊκή και κοινωνική εξέλιξή του. Είναι σημαντικό λοιπόν να ενημερωθούμε επαρκώς για τα αληθή χαρακτηριστικά της δυσλεξίας, τις δυσκολίες που συνδέονται με αυτήν αλλά και τα ταλέντα που η δυσλεξία περιλαμβάνει.

Ο όρος «δυσλεξία» παρουσιάστηκε πρώτη φορά από τον νευρολόγο Berlin (1872), ο οποίος και βασίστηκε στην ελληνική ετυμολογία : Δυς + λέξη, με σκοπό να αποδώσει τις δυσκολίες στον γραπτό λόγο.

Η δυσλεξία είναι ένα κράμα ικανοτήτων και δυσκολιών που ασκούν επιρροή στις διαδικασίες μάθησης, π.χ ανάγνωση, γραφή, ορθογραφία. Είναι μία κατάσταση που επιμένει και συνοδεύεται από δευτερεύουσες αδυναμίες στις περιοχές της ταχύτητας, της επεξεργασίας, της βραχυπρόθεσμης μνήμης, της οργάνωσης, της αλληλουχίας, της ομιλούμενης γλώσσας, των κινητικών δεξιοτήτων, ίσως της ακοής και της οπτικής αντίληψης. Από την άλλη πλευρά, η δυσλεξία έχει αποδειχθεί συναφής με άριστη εκμάθηση αριθμητικής, μουσικής αντίληψης και ισχυρών προφορικών δεξιοτήτων.

Αιτιολογία

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες οι αιτίες της δυσλεξίας είναι οι παρακάτω:

  • Βιολογικές ( Γενετικές και νευροβιολογικές)
  • Γνωστικές
  • Περιβαλλοντικές

Συμπτώματα

Στον γραπτό λόγο τα συμπτώματα της δυσλεξίας εμφανίζονται με την μορφή ακατάστατων έργων, συνοδευόμενων από μουντζούρες ή διορθώσεις. Συνήθως συγχέουν τα γράμματα και αναγραμματίζουν τις λέξεις. Επίσης συχνά δεν τηρούν τα περιθώρια των σελίδων και η ορθογραφία τους είναι ακατάλληλη της ηλικίας τους.

Στην περιοχή της ανάγνωσης δυσκολεύονται να συνδυάσουν γράμματα και φθόγγους, γεγονός που οδηγεί στην αδυναμία κατανόησης του γραπτού λόγου. Διστάζουν να διαβάσουν, ιδιαιτέρως όταν τους ζητηθεί κάτι τέτοιο να πραγματοποιηθεί δυνατά. Υπάρχει περίπτωση να προσθέτουν λέξεις και συχνά χάνουν το νόημα μίας ιστορίας που γράφεται ή διαβάζεται.

Ως προς τις μαθηματικές γνώσεις, συγχέουν την αριθμητική σειρά, τα σύμβολα και επιδεικνύουν αδύναμη μνήμη διαδοχικής σειράς (π.χ αλφάβητο, πίνακας).
Στον τομέα της συμπεριφοράς οι δυσλεκτικοί μαθητές αποφεύγουν τις εργασίες, με το πρόσχημα άλλων δραστηριοτήτων, π.χ ακόνισμα μολυβιού. Επίσης συχνά ονειροπολούν με αποτέλεσμα την διάσπαση προσοχής. Τέλος, βιώνουν υπερβολική κούραση, λόγω της υπέρμετρης προσπάθειας να συγκεντρωθούν.

Ψυχοσυναισθηματικές επιπτώσεις στο παιδί

Ένα δυσλεκτικό παιδί αισθάνεται ότι διαφέρει από τους υπόλοιπους συμμαθητές του και φίλους του, και βιώνει μία συναισθηματική σύγχυση. Πολλές φορές επιθυμεί να εκφράσει επιθυμίες του, να μοιραστεί τις γνώσεις που κατέχει, ακόμη και τα ενδιαφέροντά του. Όμως δεν βρίσκει με ευκολία τις κατάλληλες λέξεις, γεγονός που το οδηγεί σε στιγμιαίο συναισθηματικό πανικό. Νιώθει πως έχει σωστές σκέψεις , αλλά αδυνατεί να τις εκφράσει, και το αποτέλεσμα είναι αισθήματα αποτυχίας.

Παρέμβαση

Η παρέμβαση στις περιπτώσεις δυσλεκτικών παιδιών, θα πρέπει να είναι εξατομικευμένη σε κάθε παιδί, δηλαδή να στοχεύει σε συγκεκριμένες περιοχές δυσκολίας του, καθώς η δυσλεξία σε κάθε άτομο πιθανόν να περιλαμβάνει και διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Ένα τυπικό πρόγραμμα παρέμβασης ενέχει τεχνικές αποτελεσματικής μάθησης, στους τομείς ανάγνωσης και γραφής και ενίσχυση των γνωστικών δεξιοτήτων. Επίσης ο συνδυασμός της ψυχολογικής υποστήριξης του παιδιού και της παροχής πληροφοριών σε εκπαιδευτικούς και γονείς, αποφέρει σημαντικά θετικά αποτελέσματα σε ζητήματα συμπεριφοράς.

Συμπεράσματα

Το σύνδρομο της δυσλεξίας δεν εμφανίζει καμία συσχέτιση με το επίπεδο ευφυΐας ενός παιδιού, καθώς ούτε με την κοινωνικο-οικονομική κατάσταση του. Οι εκπαιδευτικές επιλογές είναι αυτές που ασκούν επιρροή στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στα παιδιά αυτά. Αν και η δυσλεξία έχει συνυφαστεί με ένα σύνολο μαθησιακών δυσκολιών, είναι σημαντικό να τονιστεί και η ύπαρξη θετικών στοιχείων που απορρέουν από αυτήν. Πολλοί άνθρωποι με δυσλεξία έχουν διαπρέψει σε τομείς μηχανολογίας, αρχιτεκτονικής, ανθρωπιστικών επαγγελμάτων και ηθοποιίας. Εάν στα άτομα αυτά προσφερθεί η κατάλληλη υποστήριξη, πρακτική και ψυχολογική, τότε είναι δυνατόν να κατακτήσουν τους στόχους που οι ίδιοι θα θέσουν. Μερικά παιδιά δεν έχουν εξαιρετικά ταλέντα, όλοι όμως έχουν δυνατά σημεία.

Κωνσταντίνα Βαϊοπούλου Ψυχολόγος MSc-Ειδική Παιδαγωγός

Πηγή: psycholozin.gr

Tags: Δυσλεξία
Previous Post

Μέλι: Το Καλύτερο «Φάρμακο», Για Το Ανώτερο Αναπνευστικό Σύστημα

Next Post

Βασιλακόπουλος : Γιατί πρέπει να γίνουν δύο δόσεις του εμβολίου

Next Post
ΕΜΒΟΛΙΟ

Βασιλακόπουλος : Γιατί πρέπει να γίνουν δύο δόσεις του εμβολίου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2025
  • Κοζάνη: Ενημερωτική εκδήλωση από το Ε.Β.Ε με θέμα: «Τέλος Υποστήριξης Windows 10 & Νέες καινοτόμες λύσεις της DELL»
  • Δήμος Βοΐου: Υπογραφή της σύμβασης του έργου «Επισκευή & Συντήρηση Δρόμου από Τ.Κ. Χρυσαυγής προς όρια Π.Ε. Γρεβενών»
  • Δημοσίευση τέταρτου ενημερωτικού δελτίου (newsletter) της Αντιπεριφέρειας Τουρισμού, Πολιτισμού και Περιβάλλοντος.
  • Δήμος Κοζάνης: Ανοιχτή Πρόσκληση στους Δημότες και Φορείς για την Παρουσίαση των Εναλλακτικών Σεναρίων του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου

Πρόσφατα σχόλια

  1. C.A.SAMPSONIDIS στο Δυο αγρότες από Γρεβενά και Βόιο φέρονται εμπλεκόμενοι στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ
  2. Κωστας στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  3. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  4. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  5. R-G στο Βόιο: Πόσο στοίχησε το Fiesta Voio και ποια είναι η ζημιά. Αναλυτικά στοιχεία
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr