Βάσει χρονοδιαγράμματος προχωρούν τα μεγάλα έργα του ΔΕΣΦΑ που αφορούν στον αγωγό διασύνδεσης με τη Βόρεια Μακεδονία, τον αγωγό Δυτικής Μακεδονίας και τον σταθμό συμπίεσης στην Κομοτηνή.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πηγές του Διαχειριστή με γνώση του θέματος, τα παραπάνω έργα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και προχωρούν προς υλοποίηση βάσει των όσων προβλέπει το Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ για την περίοδο 2023-2032.
Πιο συγκεκριμένα, ο αγωγός Νέα Μεσημβρία – Ευζώνων/Γευγελή και ο Μετρητικός Σταθμός, ο οποίος αφορά σε έργο διασύνδεσης του ελληνικού συστήματος με το σύστημα της γειτονικής χώρας, της Βόρειας Μακεδονίας, προχωράει κανονικά ώστε να ενταχθεί στο σύστημα το 2025. Αντίστοιχες «ειδήσεις» προκύπτουν και από την πρόοδο του έργου «Αγωγός Υψηλής Πίεσης προς τη Δυτική Μακεδονία» που αναμένεται να λειτουργήσει εντός του 2024.
Το έργο περιλαμβάνεται σε συνέχεια της στήριξης της πολιτικής απολιγνιτοποίησης της χώρας όπως ανακοινώθηκε από το Ελληνικό Κράτος και αφορά στην επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου μέσω νέου κλάδου αγωγού στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας. Σύμφωνα με την το βασικό σχεδιασμό το έργο αποτελείται από 157 χλμ αγωγού φυσικού αερίου υψηλής πίεσης από τα οποία :
• 93,4 χλμ./αγωγό 30” ΥΠ ξεκινά από την περιοχή του υφιστάμενου βανοστασίου στα Τρίκαλα Ημαθίας και θα καταλήγει βόρεια της Πτολεμαΐδας (νέο βανοστάστιο Κομνηνά)
• 29,8 χλμ./ αγωγό 14” ΥΠ κλάδος για την σύνδεση με το Μ Καρδιάς
• 3,4 χλμ./ αγωγό 10’’ ΥΠ κλάδος για την σύνδεση με το Μ/Ρ Άσπρου Σκύδρας
• 9,1 χλμ./ αγωγό 10’’ ΥΠ κλάδος για την σύνδεση με το Μ/Ρ Περδίκα Εορδέας
• 21,3 χλμ./ αγωγό 10” ΥΠ κλάδος για την τροφοδοσία των περιοχών Βέροια/Νάουσα συμπεριλαμβανομένων όλων των απαιτούμενων συνοδών εγκαταστάσεων και βανοστασίων για την ορθή λειτουργία του έργου, καθώς και προβλέψεις μελλοντικών επεκτάσεων.
Λιγότερο «ώριμο» για την ώρα εμφανίζεται το έργο «Διπλασιασμός κλάδου υψηλής τάσης Καρπερή – Κομοτηνή» που προβλέπει να ενταχθεί στο εθνικό σύστημα το 2027. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το έργο βρίσκεται αυτή την στιγμή στο αδειδοτικό και περιβαλλοντικό στάδιο, διαδικασίες που ήδη τρέχουν και εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο από τώρα, προκειμένου στη συνέχεια να παρθεί η τελική επενδυτική απόφαση και να προχωρήσει η κατασκευή του έργου.
Πηγή:energypress.gr