Τη Δευτέρα 26 Μαΐου 2025, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Αμανατίδης, πραγματοποίησε επίσκεψη στην Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς, στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη, όπου είχε σειρά συναντήσεων και συνεργασιών με τοπικούς φορείς.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας με την Ένωση Ξενοδόχων Καστοριάς, παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Καστοριάς Δημήτρη Σαββόπουλου, της Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, Πολιτισμού και Περιβάλλοντος Πολυτίμης Φαρμάκη, του Θ. Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης Πασχάλη Χαρούμενου, του Προέδρου της Εταιρείας Τουρισμού Δυτικής Μακεδονίας Θεοφύλακτου Ζυμπίδη, της Περιφερειακής Συμβούλου Όλγας Τράσια και μελών της Ένωσης Ξενοδόχων.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην τουριστική ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας, με ιδιαίτερη έμφαση στην Καστοριά και στην ανάγκη διαμόρφωσης ενιαίας και στοχευμένης στρατηγικής προβολής και ανάδειξης των τοπικών συγκριτικών πλεονεκτημάτων.
Ο Περιφερειάρχης δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Η Περιφέρεια είναι αρωγός στον τουρισμό και πρέπει να μας ενώνουν αυτά που έρχονται. Εξετάζουμε τρόπους ενίσχυσης των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσα από το Δίκαιο Αναπτυξιακό Μετασχηματισμό (ΔΑΜ). Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός ισχυρού, συνεκτικού τουριστικού προϊόντος της Δυτικής Μακεδονίας, με “ναυαρχίδα” την Καστοριά. Με την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Ε65, ανοίγονται νέες δυνατότητες για τη σύνδεση της περιοχής με τα Μετέωρα, αλλά και με την Αθήνα ενισχύοντας τη διαδρομή και την τουριστική κίνηση».
Κύρια σημεία και δράσεις που παρουσιάστηκαν:
- Επενδύσεις & Προβολή: Η Περιφέρεια επενδύει ετησίως 350.000€ για την ενίσχυση του τουρισμού, ενώ έχουν ήδη εξασφαλιστεί πρόσθετοι πόροι για στοχευμένες δράσεις προβολής. Παράλληλα, η Εταιρεία Τουρισμού διαθέτει επιπλέον 100.000€ κάθε χρόνο για την τουριστική ανάπτυξη.
- Φιλοξενία Δημοσιογράφων: Προγραμματίζεται η φιλοξενία 30 δημοσιογράφων εξειδικευμένων στον τουρισμό στην Αθήνα, με στόχο την ευρύτερη προβολή της περιοχής σε πανελλαδικό επίπεδο.
- Νέο Διαφημιστικό Σποτ: Η Περιφέρεια ετοιμάζει νέο σποτ για την τουριστική προβολή της Δυτικής Μακεδονίας, το οποίο θα προβληθεί σε μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια και μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ). Το σποτ θα είναι έτοιμο τον Δεκέμβριο και θα δημιουργηθεί σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδόχων.
- Αναβάθμιση Ιστοσελίδας: Παράλληλα, έως τον Νοέμβριο ολοκληρώνεται η ανανέωση της ιστοσελίδας της Περιφέρειας, με επιμέλεια από τουριστική δημοσιογράφο της εφημερίδας “Το Έθνος”.
- Προβολή Τοπικών Αξιοθέατων: Συνεργασία με τους Δήμους για την καταγραφή και ανάδειξη σημείων ενδιαφέροντος, με έμφαση στη λίμνη της Καστοριάς ως πόλο έλξης.
- Συνάντηση στην Αθήνα: Τον Σεπτέμβριο προγραμματίζεται συνάντηση στην Αθήνα με επίκεντρο την προβολή τοπικών προϊόντων της Δυτικής Μακεδονίας, ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής σύνδεσης του πρωτογενούς και τουριστικού τομέα.
- Fam Trips και Εκθέσεις: Η κα Φαρμάκη ανακοίνωσε την πρόθεση της Περιφέρειας να διοργανώνει Fam Trips και να συμμετέχει σε τουριστικές εκθέσεις, με τη συμμετοχή και των ξενοδόχων, οι οποίοι καλούνται να υποβάλουν προτάσεις για τις διοργανώσεις.
- Καλύτερες Αεροπορικές Συνδέσεις: Οι ξενοδόχοι έθεσαν το αίτημα για αλλαγή των ημερών και ωρών των πτήσεων από Αθήνα προς Καστοριά και Κοζάνη, ιδίως κατά τη χειμερινή περίοδο. Ο Περιφερειάρχης ενημέρωσε ότι το θέμα εξετάζεται ήδη, όπως και η πιθανότητα αεροπορικής σύνδεσης με την Κρήτη.
- Τελωνείο Λαιμού – Νέα Πύλη Εισόδου: Ιδιαίτερη μνεία έγινε στο τελωνείο του Λαιμού, το οποίο αναμένεται να μετατραπεί σε μία σύγχρονη ευρωπαϊκή πύλη εισόδου, με τη δημιουργία κυκλικού κόμβου (roundabout), που θα ενισχύσει περαιτέρω τη διασυνοριακή τουριστική ροή.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε σε θετικό κλίμα, με τις δύο πλευρές να επιβεβαιώνουν τη βούλησή τους για στενή συνεργασία. Διευκρινίστηκε ότι παλαιότερη παρεξήγηση οφειλόταν σε λανθασμένη ερμηνεία δημοσιεύματος από την πλευρά του Προέδρου των Ξενοδόχων, ο οποίος ανέλαβε την ευθύνη και υπογράμμισε την ανάγκη ενότητας και κοινού οράματος.
Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας συνεχίζει με συνέπεια να επενδύει σε συνέργειες, υποδομές και δυναμική προβολή, επιδιώκοντας τη δημιουργία ενός σύγχρονου, ελκυστικού και ανταγωνιστικού τουριστικού προϊόντος.
Επιμέλεια Φωτογραφικού Υλικού: Μαρία Τζάκα