Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, η αρχαιότερη δημόσια υπηρεσία της χώρας, με 2 αιώνες προσφοράς στην οικονομία, την επιχειρηματική, την πολιτιστική και περιφερειακή ανάπτυξη οδηγούνται σε απαξίωση.
Ο Πρωθυπουργός από την ΔΕΘ δεσμευόταν για «δραστικό σχέδιο εξυγίανσης των ΕΛΤΑ» και ο αρμόδιος υπουργός 6 μήνες αργότερα δήλωνε από το βήμα της Βουλής ότι «το σχέδιο διάσωσης θέλει χρόνο για να καταρτιστεί. Θεωρήστε, όμως, δεδομένο ότι θα καταρτιστεί» !!!.
Αντί για σχέδιο διάσωσης όμως γίναμε μάρτυρες της ακατανόητης και αναιτιολόγητης απόφασης της Διοίκησης να απαξιώσει και να υποβαθμίσει την διανομή, μειώνοντας στο μισό την συχνότητα της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης. Μια απόφαση, (παγκόσμια καινοτομία, αυξάνει τα ταχυδρομικά τέλη μειώνοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών !!!), η οποία θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην εξυπηρέτηση, κύρια των ευπαθών κοινωνικών ομάδων των απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών.
Μια απόφαση που σηματοδοτεί ουσιαστικά την απαξίωση συνολικά των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Διαφαίνεται ξεκάθαρα ότι, ο κύριος στόχος κυβέρνησης και Διοίκησης δεν είναι να λύσουν τα προβλήματα, αλλά μέσα από μεθοδεύσεις να εντείνουν την κρίση και να προετοιμάσουν την παράδοση του ταχυδρομικού έργου και του δικτύου στην κατεύθυνση που δρομολογούν τα διάφορα συμφέροντα, τα οποία χρόνια τώρα, επιδιώκουν διακαώς να αρπάξουν και να λεηλατήσουν τα φιλέτα της ταχυδρομικής αγοράς. Και όλοι γνωρίζουν ότι είναι πολλά τα λεφτά της ταχυδρομικής πίτας !
Το έργο δεν είναι καινούργιο. Οι εργαζόμενοι και η κοινωνία το έχουμε ζήσει πολλές φορές στο παρελθόν, με εντεταλμένους διοικητικούς και κυβερνητικούς παράγοντες που προσπάθησαν να βλάψουν τα ΕΛΤΑ, μέσω της απαξίωσης και της υποβάθμισης των προσφερόμενων υπηρεσιών, με στόχο να τα βγάλουν ουσιαστικά από την ταχυδρομική αγορά και τον ανταγωνισμό.
Καλούμε την Κυβέρνηση και Διοίκηση των ΕΛΤΑ να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στο Ταχυδρομείο και την κοινωνία. Να αναλογιστούν την οικονομική συγκυρία, τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της χώρας μας, το περιβάλλον της ταχυδρομικής αγοράς και τις αρνητικές επιπτώσεις που θα προκαλέσει η απόφαση ουσιαστικά της μη ταχυδρομικής εξυπηρέτησης των πολιτών.
Να σταματήσουν τους επικίνδυνους ακροβατισμούς και πειραματισμούς και να τηρήσουν τις υποσχέσεις και τις δεσμεύσεις τους για έναν ΕΛΤΑ σύγχρονο, ανεπτυγμένο, αντάξιο της ιστορίας του.
Να γίνει πράξη η δήλωση του αρμόδιου υπουργού ότι «τα ΕΛΤΑ είναι ένας οργανισμός με 192 χρόνια ζωής, είναι εξίσου αρχαίος με το ελληνικό κράτος και γι’ αυτόν τον λόγο θα τα διασώσουμε … »
Δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα να αποπροσανατολίσει τον κόσμο του Ταχυδρομείου και να συκοφαντήσει τον ΕΛΤΑ στην κοινωνία.
Ο ΕΛΤΑ έχει ιστορία, παρόν και μέλλον που ταυτίζεται με τα συμφέροντα των Ελλήνων πολιτών και της Χώρας. Η ανάπτυξη και η βιωσιμότητα του Ταχυδρομείου είναι ευθύνη και υποχρέωση όλων μας. Δεν θα αφήσουμε τον ΕΛΤΑ, μέσα από πολιτικές αποφάσεις που επιδιώκουν τη συρρίκνωση του, να απομακρυνθεί και να απεμπολήσει τον ιστορικό και κοινωνικό του ρόλο και προσανατολισμό.
Οι πολιτικές και διοικητικές ευθύνες για το παρόν και το μέλλον των ΕΛΤΑ είναι τεράστιες.
Το ταχυδρομείο είναι υπόθεση όχι μόνο των εργαζομένων του αλλά και όλης της ελληνικής κοινωνίας και δεν το χαρίζουμε σε κανέναν.
Καλούμε τους θεσμικούς εκπροσώπους, τους φορείς, τους πολίτες να αντιδράσουν και να μην επιτρέψουν τη διάλυση του Ταχυδρομείου.
Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΣΑΟΥΣΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΚΡΑΝΑΣ