Η δημοσιοποίηση του MASTER PLAN για την Μετάβαση ένα χρόνο μετά την εξαγγελία της Βίαιης Απολιγνιτοποίησης από τον Πρωθυπουργό τον Αύγουστο του 2019 έναν τίτλο μόνο μπορεί να έχει: ΩΔΙΝΕΝ ΟΡΟΣ ΚΑΙ ΕΤΕΚΕΝ ΜΥΝ, κοιλοπονούσαν το ΜΕΛΛΟΝ και γέννησαν ΜΙΑ ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ
Βασικές Παρατηρήσεις
1ο Το ίδιο το κείμενο αποδομεί το βασικό επιχειρημα της Κυβέρνησης για την Βίαιη Απολιγνιτοποίηση με την παραδοχή ότι : «Οι κύριοι λόγοι για την απολιγνιτοποίηση σχετίζονται …με τοπικές και εθνικές προτεραιότητες»
- Η εξυπηρέτηση συμφερόντων των ξένων μεγάλων επενδυτών Φ/Β που θα γίνουν μεγαλοτσιφλικάδες στον τόπο μας και θα βγάζουν τα κέρδη εκτός, είναι τοπική προτεραιότητα;
- Είναι εθνική προτεραιότητα η ενεργειακή εξάρτηση κατά 100% της Χώρας από εισαγόμενο καύσιμο Φυσικό Αέριο ως καύσιμο βάσης;
Επιτέλους η μάσκα του δήθεν πόνου της Κυβέρνησης για το περιβάλλον, το κλίμα και την Υγεία μας έπεσε. ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΑΛΛΩΝ εξυπηρετεί η απόφαση για την Απολιγνιτοποίηση το 2023
2ο το Σχέδιο αποδομεί το ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ. Το 2023 δεν βγαίνει! Το πρώτο μέρος του Σχεδίου που αναλύει τι επιπτώσεις τις βίαιης Απολιγνιτοποίησης αναιρείται από το Δεύτερο μέρος που δεν αντιμετωπίζει το τις επιπτώσεις αυτές.
Όλες οι εμβληματικές δράσεις έχουν χρόνο ολοκλήρωσης μετά το 2023
Όλα τα παραδείγματα επιτυχημένης μετάβασης διεθνώς αναφέρουν την σταδιακή ομαλή Μετάβαση!
Αναφέρονται χώρες όπως η Γερμανία με μετάβαση από τη χρήση και εξόρυξη άνθρακα – 2000-2040
Και η Πολωνία με Σταδιακή απόσυρση ανθρακωρυχείων στην Πολωνία – 1990 (σημ θα πάει έως το 2050)
Και το συμπέρασμα που αναφέρεται το εκλαμβάνουμε ως μπλακ χιούμορ: Η αναδιάρθρωση της οικονομίας των περιοχών με ορυχεία απαιτεί αρκετό χρόνο και στρατηγικό σχέδιο ….
ΕΜΕΙΣ ΟΥΤΕ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΑΠ ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΥΤΕ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΧΟΥΜΕ
3ο Το σχέδιο δεν αντιμετωπίζει την ΑΝΕΡΓΙΑ . 25.000 νέοι άνεργοι θα προστεθούν μέχρι το 2023. Ήδη το 2020 σύμφωνα με το Σχέδιο υπάρχουν 10.000 επαγγελματίες που πλέον δεν έχουν δουλειά και πρέπει να απορροφηθούν από την αγορά εργασίας
‘Όμως σύμφωνα με το Σχέδιο ακόμη και αν γίνουν όλες οι επενδύσεις μόλις 11.500 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν και αυτές μετά το 2023.
Δεν απαντάει τι θα γίνει με αυτούς τους 25,000 ανθρώπους.
Απλά διαπιστώνει την ΕΡΗΜΩΣΗ της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ όταν λέει ότι το ~4% του πληθυσμού της Δ. Μακεδονίας έφυγε από την περιοχή, με την Κοζάνη να αγγίζει μέχρι το ~7% ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑΕΙ ΟΜΩΣ ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΑΣΤΡΑΦΕΙ ΑΥΤΟ
Δεν απαντάει πώς θα αναστραφεί η γήρανση του πληθυσμού αφού διαπιστώνει ότι το ποσοστό των νέων έχει μειωθεί σε χαμηλότερο επίπεδο σε σχέση με τη χώρα (Στη ΔΜ σε κάθε 10 άτομα εργατικού δυναμικού, αντιστοιχούν ~4 ηλικιωμένοι (65+)
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΟ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΕΠΑΡΚΕΣ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ
4ο Δεν αντιμετωπίζει την κατάρρευση του ΑΕΠ. Το ~1.8ΔΙΣ€ ΑΠΑ που οφείλονται ετήσια στη λιγνιτική δραστηριότητα χάνεται – Αυτό αντιπροσωπεύει ~40% της ΑΠΑ της Περιφέρειας το οποίο δεν φαίνεται να αναπληρώνεται από τις ΑΟΡΙΣΤΕΣ και ΑΝΩΡΙΜΕΣ επενδύσεις που περιγράφονται κα βασίζονται σε αβέβαιες ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΡΑ ΠΟΥ είναι ακόμη σε φάση διαπραγμάτευσης με την ΕΕ
ΜΙΣΟ ΑΕΠ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΜΙΣΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΜΙΣΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΜΙΣΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΜΙΣΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Μόνο μέχρι το2028 σύμφωνα με τη μελέτη του ΤΕΕ θα χαθούν από την τοπική οικονομία 2,5 δις € και το ζεστό χρήμα του Σχεδίου είναι μόλις 488εκ€ για Δυτική Μακεδονία και Μεγαλόπολη και τα υπόλοιπα Ιδιωτικά Κεφάλαια και Δάνεια.
Δηλαδή το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης από 1,7δις€ κατέληξε στα 488εκ€…
Τα 3 δις€ του κ. Χατζηδάκη για τα εμβληματικά έργα εξαρτώνται από το αν υπάρξουν επενδυτές.
Πάνω από το 50% από τα 3δις€ πάει στα Φ/Β που θα γίνουν από τρίτους στα εδάφη της ΔΕΗ όταν ενδεικτικά αναφέρουμε
- την Επιχειρηματικότητα την στριμώχνει στις λοιπές επενδύσεις με 26εκ€
- τις μεταφορικές υποδομές με 50εκ€ όταν μόνο τα δύο Διευρωπαϊκά δίκτυα κοστίζουν 500εκ
Δεν υπάρχει καν κάποια πρόβλεψη για άμεση στήριξη της οικονομίας μέχρι το 2023. ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΕΝΑ ΠΑΚΕΤΟ σαν αυτό της Κεντρικής Μακεδονίας (που με επιχορηγήσεις καλύπτει Κεφάλαιο Κίνησης ίσο με το 50% των εξόδων της επιχείρησης έχοντας ως βάση το έτος 2019, αξιοποιώντας το Προσωρινό πλαίσιο που υιοθέτησε η ΕΕ λόγω των εξαιρετικών περιστάσεων που δημιουργήθηκαν από την έξαρση της νόσου COVID-19, για τη διάσωση των πολύ μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, για έξοδα κίνησης όχι με Δάνεια αλλά με επιχορηγήσεις. Επιχορηγήσεις για ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΔ και για όλες τις επιχειρήσεις, τόσο τις φερέγγυες όσο και τις λιγότερο φερέγγυες επιχειρήσεις που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν αιφνίδια έλλειψη ή ακόμη και ανυπαρξία ρευστότητας. Η επιχορήγηση μπορεί να είναι και ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΟΡΙΟ ΤΩΝ 200.000€ (deminimis) έως 800.000€. Η ρύθμιση αυτή ισχύει μέχρι το τέλος του 2020.
Οι πόροι μπορούν να βρεθούν σήμερα από το ΠΕΠ της Περιφέρειας καθώς τα ΑΔΙΑΘΕΤΑ ξεπερνούν τα 200εκ€….. αρκεί να μην τα πάρει και αυτά η Κυβέρνηση για οριζόντιες δράσεις
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΜΕ ΑΕΡΑ ΚΟΠΑΝΙΣΤΟ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ
5ο Από το Σχέδιο ΜΕΝΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΟΙ ΔΥΟ Περιφερειακές Ενότητες Γρεβενών και Καστοριάς. Ενώ χρησιμοποιούνται οι πόροι του ΕΣΠΑ που είναι για όλη την Περιφέρεια το Σχέδιο δεν περιλαμβάνει τις δύο Περιφερειακές Ενότητες Γρεβενών και Καστοριάς.
Αν Η Μετάβαση δεν εχει Περιφερειακή διάσταση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΔΙΚΑΙΗ ΟΥΤΕ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ
6ο Τα Φωτοβολταικα είναι στις εμβληματικές επενδύσεις η μόνη συγκεκριμένη επένδυση! Δεσμεύουν το 50% των πόρων των εμβληματικών έργων (1,6δις), δεσμεύουν το σύνολο σχεδόν των εκτάσεων των ορυχείων της ΔΕΗ, δίνουν μόλις 400 θέσεις εργασίας κατά τη λειτουργία και δίνουν κέρδη σε λίγους εκτός ΔΜ.
ΕΔΩ ΟΙ ΟΛΕΘΡΙΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΛΛΟΥ ΤΑ ΟΦΕΛΗ
Αν το ποσό αυτό δινόταν για ένα πρόγραμμα εξοικονομώ – αυτονομώ θα καλυπτόταν το σύνολο του κτιριακού αποθέματος της ΔΜ (~ 80.000 κτίρια) θα μειωνόταν κατά 70% το κόστος θέρμανσης για κάθε νοικοκυριό στην Περιφέρεια και θα δημιουργούνταν 30.000 θέσεις εργασίας.
7Ο Αντί να μας πηγαίνουν στην Ευρώπη μας πάνε στα Βαλκάνια.
Την ώρα που δημιουργείται η ενιαία «Ευρωπαϊκή Περιοχή Μεταφορών» με ένα πλήρως λειτουργικό πανευρωπαϊκό πολυτροπικό «κεντρικό δίκτυο» Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (∆Ε∆-Μ), έως το 2030 και ένα υψηλής ποιότητας και µεταφορικής ικανότητας δίκτυο, ταυτόχρονα µε ένα αντίστοιχο σύνολο υπηρεσιών πληροφοριών και εφοδιαστικών αλυσίδων (logistics) έως το 2050, από το Σχέδιο λείπουν οι δύο Διευρωπαϊκοί Άξονες της Δυτικής Μακεδονίας. Οι Δυτικομακεδόνες θα εξακολουθούν να πηγαίνουν στην Αθήνα από το Σαραντάπορο αφού στο σχέδιο δεν υπάρχουν:
- Ο Πανευρωπαϊκός Διάδρομος Χ δυτικός κλάδος με το τμήμα ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ Ο∆ΟΥ “ΝΙΚΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ – ΚΟΖΑΝΗ – ΛΑΡΙΣΑ” π/υ261εκ€ που θα μας συνδέει με την Κεντρική Ευρώπη – και τη Νότια Ελλάδα και θα μικραίνει την απόσταση για Αθήνα κατά δυο ώρες
- Και η Ευρωπαϊκή Οδός Ε 65 που συνδέει τον Ευρωπαϊκό Βορρά με το Νότο συνδέοντας 12 ευρωπαϊκές χώρες με αρχή από το Μάλμοε και Τέλος τα Χανιά. Το Τμήμα του Ε 65 που αφορά τη Δυτική Μακεδονία είναι η σύνδεση µε την Εγνατία Οδό του οδικού άξονα Λαμία-Τρίκαλα- Καλαμπάκα-Εγνατία (Ε 65)»
Και στο σχέδιο αυτό χαρακτηρίζεται «καλή οδική σύνδεση με αστικά κέντρα της Ελλάδας και γειτονικών Βαλκανικών χωρών»!!!
Στο Σχέδιο προέχει η σύνδεση με τα Βαλκάνια και όχι με την Ευρώπη! Το Master Plan Που συνέταξαν Ευρωπαϊκοί θεσμοί η ΕΕ με την Παγκόσμια Τράπεζα Και η Grandd Thorton θεώρησαν πιο σημαντική τη συντόμευση της σύνδεσης Καστοριά – Πτολεμαίδα κατά 20min από την μείωση του χρόνου προς Αθήνα και προς Ευρώπη – Σκανδιναβία ;;;
Σε αντιδιαστολή η Αρκαδία ολοκληρώνει την Ολυμπία οδό” τον “Μορέα” και την”Ιωνία οδό!
Την ώρα που στην ΕΥΡΩΠΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΦΙΛΟΔΟΞΟ ΣΧΕΔΙΟ έτσι ώστε το 30% των οδικών εµπορευµατικών µεταφορών σε αποστάσεις άνω των 300 km σχεδιάζεται να γίνεται με τον σιδηρόδροµο έως το 2030 και έως το 2050 το ποσοστό αυτό πρέπει να υπερβεί το 50% από το Σχέδιο λείπει ο Σιδηρόδρομος που θα μας συνδέει με την Ευρώπη μέσω των Λιμάνιων της Ηγουμενίτσας και της Θεσσαλονίκης και μας συνδέουν με την Αλβανία Η σύνδεση με την Αλβανία αποκτά αξία μόνο αν κουμπώνει στη Σιδηροδρομική Εγνατία
Όταν στην Ευρώπη δημιουργείται ο «Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός» που σημαίνει ολοκλήρωση του Κοινού Ευρωπαϊκού Αεροπορικού Χώρου
Τα αεροδρόμια της ΔΜ εκτός σχεδιασμού. Το Διεθνές Αεροδρόμιο Καστοριάς δεν είναι στα εμβληματικά έργα.
Στο Σχέδιο αναφέρεται: «Κοιτώντας ευρύτερα στην περιοχή, το διεθνές αεροδρόμιο “Μακεδονία” απέχει 1.5-2 ώρες οδικώς από την περιοχή και εξυπηρετεί πολλαπλάσιες αφίξεις εσωτερικού και εξωτερικού»
ΣΤΗ διεθνή καλή πρακτική ωστόσο αναφέρεται στο ΣΧΕΔΙΟ ότι «Η βελτίωση των υποδομών (φυσικών και ψηφιακών) υλοποιείται στην πρώτη φάση μετάβασης και λειτουργεί ως καταλύτης επενδύσεων»
Με λίγα λόγια το σχέδιο δεν χτίζει μια ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ αλλά μια ΑΠΟΜΟΝΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΞΕΚΟΜΕΝΗ
ΦΤΩΧΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ
8ο ΦΥΣΙΚΟ Αέριο μετά το 2023
Η Μονάδα ΦΑ που υπήρχε στο σχέδιο δυο μέρες πριν,,,,,εξαφανίστηκε με εντολή Υπουργού παρότι ήταν και εμβληματική επένδυση που φαινόταν ότι θα τροφοδοτούσε και Τηλεθερμάνσεις
Ο χάρτης ανάπτυξης του δικτύου διανομής φυσικού αερίου περιλαμβάνει τη Δ. Μακεδονία και την Αρκαδία στη Φάση 2, με ορίζοντα έως το 2023
Η Επέκταση του ΕΣΦΑ προς Δυτική Μακεδονία με αγωγό υψηλής πίεσης (hydrogen ready Κατασκευή αγωγού υψηλής πίεσης για τη μεταφορά Φυσικού Αερίου στη Δυτική Μακεδονία Έναρξη λειτουργίας Μάρτιος 2023
Δίκτυα διανομής Φυσικού Αερίου: Έναρξη κατασκευών πλήρους κλίμακας μετά το 2023 • Πιλοτικές και σημειακές εφαρμογές άμεσα (CNG) • Small Scale LNG > 2021
Η Δυτική ΜακεδονίαΜ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΗ 2Η ΦΑΣΗ! ΟΙ FAST TRACK ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΙ ΘΕΩΡΙΕΣ
9ο Τηλεθέρμανση στον αέρα
~43.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις που επωφελούνται από την τηλεθέρμανση χάνουν το συνολικό όφελος της τηλεθέρμανσης έναντι του πετρελαίου ανέρχεται κατά ΜΟ~ 40εκ€ το χρόνο
Μονάδα Φυσικού Αερίου δεν προβλέπεται στη ΔΜ και η χρηματοδότηση της Τ/Θ είναι υποτυπώδης μόνο για αναβάθμιση δικτύων 75εκ€ (12,5εκ€ επιχορήγηση) … ΣΥΘΗΑ δεν αναφέρεται πουθενά στο χρηματοδοτικό πλάνο
Οι ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΕΙΣ ΚΑΡΚΙΝΟΒΑΤΟΥΝ ΚΑΙ ΣΒΗΝΟΥΝ
10ο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Συμμετέχει υποτυπωδώς και με απλή αναφορά.
Το Πεδίο ενεργειακής έρευνας και τεχνολογίας/ ΠΕΝΕΤ χρηματοδοτείται με ψίχουλα. Επώνυμες έδρες, ξενόγλωσσα τμήματα γενναία ερευνητική χρηματοδότηση στελέχωση, και αύξηση με νέες σχολές και Τμήματα δεν υπάρχουν
Το ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΑ ΓΕΜΙΣΕΙ ΜΕ ΠΑΧΙΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΑΔΕΙΑΖΕΙ ΑΠΟ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
11ο Η διείσδυση ίντερνετ υψηλών ταχυτήτων στην Ελλάδα παραμένει η χαμηλότερη σε όλη την Ευρώπη. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑ προβλέπεται στις λοιπές επενδύσεις για όλη τη Χώρα
12ο Η πολυσυζητημένη πρόταση για το Υδρογόνο, σύμφωνα με το Σχέδιο κρίνεται ότι η τεχνολογία βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο και έχει αναπτυχθεί σε μικρή κλίμακα 2030-2050. Στο Σχέδιο αναφέρεται συγκεκριμένα «…Η τεχνολογία ωριμάζει και αναπτύσσεται με μεγάλης κλίμακας επενδύσεις. Το κόστος παραγωγής “πράσινου” υδρογόνου αναμένεται να είναι ανταγωνιστικό από το 2030-35…»
Το project White Dragon σύμφωνα με το ΣΧΕΔΙΟ βασίζεται σε μια τεχνολογία που βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο και έχει αναπτυχθεί σε μικρή κλίμακα που θα έχει προοπτική μέχρι το 2050 ΑΛΛΑ ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2023.
Αποδεικνύεται ότι η μονομερής ενασχόληση του Περιφερειάρχη με μια πρόταση που δεν δίνει απαντήσεις για το 2023 ήταν λάθος. ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΘΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ 2023 ή ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΧΡΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2050
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ
Από το σύνολο της Διεθνούς Εμπειρίας και των παραδειγμάτων καλών πρακτικών Μετάβασης προκύπτει ότι η ΜΕΤΑΒΑΣΗ πέτυχε όταν υπήρχε ΧΡΟΝΟΣ- ΧΡΗΜΑ- ΣΧΕΔΙΟ – ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ
Στη ΔΜ
- Χρόνος δεν υπάρχει. Το χρονοδιάγραμμα δεν βγαίνει.
- Χρήμα δεν υπάρχει μετά τις μεγάλες περικοπές του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης και αυτό μετά το 202(Το ΤΔΜ ξεκινάει μετά το 2024) δεν υπάρχει και γι’ αυτό δημόσιες επενδύσεις και οι σοβαρές Υποδομές δεν περιλαμβάνονται στο χρηματοδοτικό σχήμα
- Σχέδιο δεν υπάρχει γιατί Σχέδιο που δεν λύνει τα προβλήματα δεν είναι Σχέδιο, Το MASTER PLAN δεν εκπονήθηκε με σκοπό να λύσει τα προβλήματα που δημιουργεί η απόφαση της Κυβέρνησης στην Περιφέρεια αλλά μάλλον για να «ντύσει» την εκχώρηση του τομέα της ενέργειας σε συμφέροντα τρίτων.
- ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ θεσμικών ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ
Ο Συνδυασμός μας είχε καταθέσει εγκαίρως τους προβληματισμούς του και τις προτάσεις του.
- Κατήγγειλε την μεθόδευση της Κυβέρνησης και του Περιφερειάρχη να μας φέρουν προ τετελεσμένων αγνοώντας την καταστροφή της Περιφέρειας
- ΔΗΛΩΣΕ ΑΠΕΡΙΦΡΑΣΤΑ ΟΤΙ ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ και δυστυχώς δικαιωθήκαμε
Για άλλη μια φορά δηλώνουμε ότι:
ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΕΔΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΟ ΑΝ ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ Χειροπιαστές ΑΜΕΣΕΣ ΛΥΣΕΙΣ και δεν συμπεριλάβει ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ:
1ο ΔΕΝ ΥΙΟΘΕΤΕΙ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΙΚΑΝΟ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
2ο ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΜΕΤΡΑ ΑΜΕΣΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
- ΣΩΤΗΡΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Κεφάλαιο Κίνησης ίσο με το 50% των εξόδων της επιχείρησης έτους 2019 ήτοι από 5.000 € κατ’ ελάχιστο έως του ποσού των 50.000,00€ (μέγιστο) επιχορήγηση.) 100 εκ €
- ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΑΥΤΟΝΟΜΩ 100εκ€ ΌΧΙ ΨΊΧΟΥΛΑ για 6000 κατοικίες ΑΛΛΑ για 80.000 κατοικίες/κτιριακό απόθεμα
3ο ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΜΙΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ με ενίσχυση ΜΕ ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ συγκεκριμένα
- Συνδυασμένες Μεταφορές: Κάθετος Εγνατίας Λάρισα Νίκη, Ε65, Σιδηρόδρομος, Διεθνές Αεροδρόμιο Καστοριάς και Αεροδρόμιο Γενικής Αεροπορίας Κοζάνης για εκπαιδευτικούς σκοπούς
- ΙΣΧΥΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Με στελέχωση, με υψηλό ερευνητικό πακέτο που θα το καθιστά ελκυστικό για επιστημονικό προσωπικό, με ξενόγλωσσα τμήματα και επώνυμες έδρες 350 θέσεις
- ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ 2000 θέσεις
- ΑΡΔΕΥΤΙΚΑ
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ: Τους τουριστικούς οδικούς άξονες Φλώρινα Πισοδέρι Πρέσπες, Γρεβενά Βασιλίτσα, Τον δρόμο Βεργίνα – Αιανή που συνδέει 6 λίμνες μεταξύ αυτών και τον Πολύφυτο, το ιστορικό κέντρο της Καστοριάς, τις ναυταθλητικές υποδομές στις λίμνες, τον Όρλιακα, το Γεωπάρκο και τη σύνδεσή του με τα Μετέωρα, το Παραδοσιακό Αξιοθέατο του Πόντου,
- Μονάδα ΦΑ
4ο ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΜΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ επενδύσεις για Α) Εγκατάσταση έξυπνων μετρητών Β) Πράσινη Οικοδομή μηδενικών ρύπων Γ) Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων Δ) Τηλεθέρμανσεις /ΣΥΘΗΑ
5ο ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ αν δεν διασφαλίζει την υλοποίηση του ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕ ΜΙΑ ΙΣΧΥΡΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Η ΠΡΌΤΑΣΉ Μας ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΑΜΕΣΑ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΑΦΕΝΟΣ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ Η ΕΠΙΧΙΕΡΗΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ Της ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΦΕΤΕΡΟΥ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Η εκτίμηση μας είναι πάνω από 3.000 θέσεις εργασίας
Αν τέλος ΔΕΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΣΥΝΕΝΑΙΣΗ ΚΑΙ Ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΑ ΘΕΣΜΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ.
ΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΕΤΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΠΑΞΙΩΤΙΚΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΤΩΠΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
Η συνταγή είναι γνωστή…
Να μας κρατούν στο σκοτάδι και να μας φέρουν προ τετελεσμένων
Η πρόσφατη επίσκεψη Χατζηδάκη το επιβεβαίωσε
Χειροκροτητές και σιωπηλοί κομπάρσοι της καταστροφής του τόπου μας δεν θα γίνουμε
- Καλούμε τους πολίτες, την Δυτικομακεδονική Κοινωνία να αντιδράσει.
- Καλούμε τα ΜΜΕ να συνδράμουν στην προσπάθεια μας
- Καλούμε τους θεσμικούς φορείς να ενεργοποιηθούν -Η σκληρή διαπραγμάτευση τώρα αρχίζει
Στοιχιζόμαστε και θα αγωνιστούμε μαζί και δίπλα με όσους δηλώνουν ότι αυτό το ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ. Ο ΜΟΝΟΣ ΧΑΜΕΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΟΘΗΚΕ