• Latest
μαθητες εξετασεις σχολειο

Η Κεραμέως τα αλλάζει όλα στην Παιδεία -Τέλος σε άσυλο και αιώνιους φοιτητές

23 Ιουλίου 2019
Συμμετοχή του Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Πενταλόφου Δήμου Βοΐου στο Θερινό Καλλιτεχνικό Σχολείο Βοΐου

Συμμετοχή του Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Πενταλόφου Δήμου Βοΐου στο Θερινό Καλλιτεχνικό Σχολείο Βοΐου

8 Αυγούστου 2025

Στο επίκεντρο του ορεινού τουρισμού τον Δεκαπενταύγουστο η Σιάτιστα – Έθιμα, Αρχιτεκτονική και πλούσια φύση

8 Αυγούστου 2025
«Ευχαριστήρια επιστολή» του Γυμνασίου Σιάτιστας

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Διεθνές δι-ιδρυματικό μεταπτυχιακό για τον ποιοτικό έλεγχο τροφίμων σε συνεργασία με το UFT Βουλγαρίας

8 Αυγούστου 2025
Π. Κουκουλόπουλος: «Πληθωρισμός με την υπογραφή του καθεστώτος Μητσοτάκη»

Π. Κουκουλόπουλος: «Πληθωρισμός με την υπογραφή του καθεστώτος Μητσοτάκη»

8 Αυγούστου 2025
Πτολεμαΐδα: Πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Το κράνος δεν είναι επιλογή … είναι ανάγκη»

Πτολεμαΐδα: Πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Το κράνος δεν είναι επιλογή … είναι ανάγκη»

8 Αυγούστου 2025
Κοζάνη: Αισιόδοξα τα μηνύματα για τον 55χρονο που δηλητηριάστηκε από μονοξείδιο του άνθρακα(βίντεο)

Πρωτοφανές περιστατικό στο Μαμάτσειο Νοσοκομείο Κοζάνης-Εφημερεύων ειδικός γιατρός φέρεται να αρνείται να εξετάσει γυναίκα-ασθενή αν και αυτό κρίθηκε αναγκαίο άμεσα από την παθολόγο-Εξετάζει και μήνυση ο σύζυγός της

8 Αυγούστου 2025
Δήμος Σερβίων: Υπογραφή σύμβασης για αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις στην Δ.Κ. Τρανοβάλτου

Ο Δήμαρχος Σερβίων Χρήστος Ελευθερίου για την απώλεια του Στάθη Χατζηιωαννίδη

8 Αυγούστου 2025
Ο Γιώργος Κασαπίδης στη σήραγγα Κλεισούρας

Ο Γιώργος Κασαπίδης στη σήραγγα Κλεισούρας

8 Αυγούστου 2025
Την Κυριακή, 18 Αυγούστου, στο Ύψωμα Αννίτσα, η Ετήσια Εκδήλωση Τιμής και Μνήμης για τους Γρεβενιώτες Πεσόντες κατά τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο

Στις 17 Αυγούστου στο Ύψωμα Αννίτσα η ετήσια εκδήλωση τιμής και μνήμης για τους Γρεβενιώτες Πεσόντες κατά τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο

8 Αυγούστου 2025
Δήμος Βοΐου: Πρόγραμμα Πολιτιστικών Εκδηλώσεων – Καλοκαίρι 2025

Δήμος Βοΐου: Πολιτιστικό καλοκαίρι – Κυριακή 10 Αυγούστου

8 Αυγούστου 2025
Δήμος Βοΐου: Πρόγραμμα Πολιτιστικών Εκδηλώσεων – Καλοκαίρι 2025

Δήμος Βοΐου: Πολιτιστικό καλοκαίρι – Σάββατο 09 Αυγούστου

8 Αυγούστου 2025
Συλλυπητήρια από το σωματείου “ΦΙΛΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ – ΑΝΘΗ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑΣ” για τον Πενταλοφίτη μάστορα Κώστα Ταρνανά

Φτωχότερη η οικογένεια του Σπάρτακου. Καλό ταξίδι φίλε Χάρη

8 Αυγούστου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Σάββατο, 9 Αυγούστου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Η Κεραμέως τα αλλάζει όλα στην Παιδεία -Τέλος σε άσυλο και αιώνιους φοιτητές

sierafm by sierafm
23 Ιουλίου 2019
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
μαθητες εξετασεις σχολειο
29
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως από το βήμα της Βουλής εξήγγειλε την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου ως μία από τις πρώτες προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής που θα εφαρμόσει η κυβέρνηση.

Οπως είπε χαρακτηριστικά «επιστρέφουμε τα πανεπιστήμια σε αυτούς στους οποίους πραγματικά ανήκουν, δηλαδή στους φοιτητές, στους καθηγητές και στο διοικητικό προσωπικό, καταργώντας το κακώς εννοούμενο άσυλο. Οι δημόσιες αρχές θα μπορούν να επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός πανεπιστημίου»

Οι αλλαγές στην εκπαίδευση
Η κ. Κεραμέως παρουσίασε αναλυτικά όλες τις δράσεις στην πρωτοβάθμια δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση και τόνισε με νόημα οι «για εμάς η αριστεία δεν είναι ρετσινιά. Για εμάς η αριστεία είναι στάση ζωής, αριστεία είναι να προσπαθείς διαρκώς να υπερβαίνεις τον εαυτό σου, να επιδιώκεις καθημερινά να γίνεσαι καλύτερος.

Για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
«Κεντρική μας επιδίωξη είναι να απελευθερώσουμε το σχολείο από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου Παιδείας, και να δείξουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας.
Απλουστεύουμε μια σειρά από διαδικασίες για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών δράσεων, όπως για παράδειγμα η διενέργεια σχολικών εκδρομών και η συμμετοχή σε διαγωνισμούς και ολυμπιάδες.
Θωρακίζουμε θεσμικά τη σχολική μονάδα, αναβαθμίζουμε το ρόλο του Διευθυντή, προωθούμε ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, αναδιοργανώνουμε τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, με γνώμονα δομές πιο κοντά στις σχολικές μονάδες, με σταδιακή κατάργηση των υφιστάμενων, υδροκέφαλων και συγκεντρωτικών δομών.
Δίνουμε μεγαλύτερη ελευθερία στους εκπαιδευτικούς όσον αφορά τη διδασκαλία στην τάξη.

Επενδύουμε περισσότερο στους εκπαιδευτικούς, σημαίνει ότι τους προσφέρουμε τα κατάλληλα εργαλεία προκειμένου να επιτελούν απρόσκοπτα το έργο τους. 
Εστιάζουμε, μετά από πολλά χρόνια, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Προωθούμε ένα σύστημα αξιολόγησης, ξεκινώντας από τις σχολικές μονάδες και προχωρώντας στους εκπαιδευτικούς, με αποκλειστικό στόχο την επιβράβευση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωσή τους μέσω επιμόρφωσης.
Καταγράφουμε συγκεκριμένες ανάγκες που υπάρχουν για εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης ανά τη χώρα και επιλύουμε σταδιακά το μείζον θέμα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Και ανακοινώνουμε σήμερα τη μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς, για να επιστρέψουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί στις τάξεις.

Στην ειδική αγωγή, προχωρούμε ήδη στην επίσπευση της διαδικασίας πρόσληψης 4.500 εκπαιδευτικών.
Σε ένα τρίτο επίπεδο, διασφαλίζουμε πρόσβαση σε ποιοτικότερη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές και τους εξοπλίζουμε με νέες δεξιότητες.
Επαναφέρουμε και ενισχύουμε τον θεσμό των πρότυπων και πειραματικών σχολείων.
Μείωση των αποσπάσεων σε φορείς για να επιστρέψουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί στην τάξη.

Μελετούμε ένα νέο συνεκτικό πρόγραμμα σπουδών από το Δημοτικό έως το Λύκειο. Το πρόγραμμα σπουδών εμπλουτίζεται με νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεβασμός στον άλλο, προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, διατροφή και υγιεινή.
Ενισχύουμε, την εκμάθηση ξένων γλωσσών και γνώσεων πληροφορικής.
Δίνουμε έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), όπως π.χ. η δημιουργικότητα, η κριτική και συνθετική σκέψη και η ομαδική δουλειά, όπως και στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων (digital skills), π.χ. ψηφιακή χρήση, ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή ασφάλεια, ψηφιακή συναισθηματική νοημοσύνη, ψηφιακά δικαιώματα.

Καθιερώνουμε τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό από το Γυμνάσιο, ώστε να αναδεικνύονται οι κλίσεις και οι δεξιότητες όλων των μαθητών.
Στην Ειδική Αγωγή, προσαρμόζουμε σταδιακά το εκπαιδευτικό μας σύστημα στην κατεύθυνση της πλήρους ανάπτυξης της ενταξιακής εκπαίδευσης (inclusive education), δημιουργούμε προγράμματα σπουδών για τις σχολικές δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, κατάλληλα σταθμισμένα ως προς το είδος της αναπηρίας και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, και ιδρύουμε προστατευμένα εργαστήρια μαθητείας και κατάρτισης.
Ενισχύουμε τον αυτόνομο παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου, με στοχευμένες παρεμβάσεις αναφορικά με το Εθνικό Απολυτήριο και τις προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη.
Θεσπίζουμε νέο πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση με μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας, για παράδειγμα όσον αφορά στην εκπόνηση πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, και προστατεύουμε τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Βελτιώνουμε άμεσα στρεβλώσεις τους ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και σε βάθος χρόνου, επιφέρουμε ουσιαστικότερες αλλαγές μετά από ενδελεχή διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς.
Καθορίζουμε ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα. Τα ιδρύματα θα μπορούν να καθορίζουν βάση εισαγωγής υψηλότερη της ελάχιστης και θα ορίζουν επίσης τον ετήσιο αριθμό των εισακτέων. Τα ιδρύματα θα ορίζουν τον ετήσιο αριθμό των εισακτέων.

Για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τη Δια βίου μάθηση
«Στόχος μας, η Επαγγελματική Εκπαίδευση, από λύση ανάγκης για λίγους, να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς. Ενδεικτικά:
Ιδρύουμε πρότυπα ΕΠΑ.Λ. και προβλέπουμε ενεργότερο ρόλο των κοινωνικών εταίρων σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
Θεσπίζουμε νέο πλαίσιο λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας.
Στη Δια Βίου Μάθηση:
Παρέχεται η δυνατότητα πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων σε κάθε ενδιαφερόμενο, στο πλαίσιο της μη τυπικής και άτυπης μάθησης.
Αναβαθμίζουμε τις δεξιότητες των ενηλίκων για τη βέλτιστη ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας και τη μείωση του κοινωνικού αποκλεισμού.

Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση: Πραγματικά, αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα και ανταγωνιστικά πανεπιστήμια.

«Θεσπίζουμε σύγχρονες και αποτελεσματικές δομές διοίκησης, με  διακριτές και σαφώς καθορισμένες αρμοδιότητες.
Καθιερώνουμε ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2, πλην εξαιρέσεων.
Ενισχύουμε την αυτονομία και εξωστρέφεια των Ιδρυμάτων.
Απελευθερώνουμε τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Διευρύνουμε τη δυνατότητα δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων.

Ενισχύουμε τα θερινά/χειμερινά σχολεία σε τομείς που η χώρα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα (π.χ. πολιτισμός, ναυτιλία, τουρισμός).
Αναπτύσσουμε εκπαιδευτικά προγράμματα εξ αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, με επένδυση στις νέες τεχνολογίες.
Αξιοποιούμε τη δυνατότητα ΣΔΙΤ για την κάλυψη επιμέρους αναγκών των Ιδρυμάτων (π.χ. για κατασκευή φοιτητικών εστιών).
Εισάγουμε νέο θεσμικό πλαίσιο για δωρεές προς τα Ιδρύματα και για την υλοποίηση πατεντών και επιστημονικών ιδεών.

Προχωρούμε στην απλοποίηση του πλαισίου λειτουργίας των ΕΛΚΕ, χωρίς να παραβιάζονται οι κανόνες διαφάνειας και λογοδοσίας.
Επεκτείνουμε τον θεσμό της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.
Θωρακίζουμε την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π) και εισάγουμε διαδικασίες αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα.

Η κρατική χρηματοδότηση προς τα ανώτατα ιδρύματα θα εξαρτάται από αντικειμενικά κριτήρια όπως  το κόστος σπουδών ανά φοιτητή, η διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών, μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος αλλά θα συνδέεται, σε κάποιο βαθμό, και με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.
Ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π και στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, ώστε να μην επαναληφθεί το καταστροφικό φαινόμενο ίδρυσης νέων τμημάτων και συγχωνεύσεων τμημάτων για την εξυπηρέτηση καθαρά ψηφοθηρικών σχεδιασμών και μικροπολιτικών συμφερόντων.

Η κ. Κεραμέως ολοκληρώνοντας την ομιλία της ανέφερε ότι κάποιες απο τις προγραμματικές θέσεις για την παιδεία απαιτούν χρήματα για να υλοποιηθούν, και θα επιδιωχθεί η αύξηση του κρατικό προϋπολογισμό για την παιδεία, αλλά οι  περισσότερες παρεμβάσεις απαιτούν απλώς πολιτική βούληση και αλλαγή νοοτροπίας.

«Η Ελλάδα του αύριο, είναι η Ελλάδα που επενδύει πρώτα στα παιδιά της. Σχεδιάζει για αυτά, οραματίζεται με τόλμη, βελτιώνει διαδικασίες και υποδομές, και διαμορφώνει τις συνθήκες για ένα ακόμη καλύτερο μέλλον από το δικό μας παρόν.  Πιστεύουμε βαθιά ότι το μέλλον μας περνάει μέσα από τα σχολεία και τα πανεπιστήμια της χώρας μας. Είναι στο χέρι μας το αύριο.»

Δείτε τις προγραμματικές δηλώσεις της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως:

Πηγή: iefimerida.gr – https://www.iefimerida.gr/politiki/allages-se-protobathmia-deyterobathmia-tritobathmia-ekpaideysi

Previous Post

Τρεις συμβουλές για πιο λευκά δόντια

Next Post

Ψήφος εμπιστοσύνης με 158 «ναι» για την κυβέρνηση Μητσοτάκη – Ξεκινά με 10 νομοσχέδια

Next Post
ΒΟΥΛΗ

Ψήφος εμπιστοσύνης με 158 «ναι» για την κυβέρνηση Μητσοτάκη - Ξεκινά με 10 νομοσχέδια

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Συμμετοχή του Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Πενταλόφου Δήμου Βοΐου στο Θερινό Καλλιτεχνικό Σχολείο Βοΐου
  • Στο επίκεντρο του ορεινού τουρισμού τον Δεκαπενταύγουστο η Σιάτιστα – Έθιμα, Αρχιτεκτονική και πλούσια φύση
  • Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Διεθνές δι-ιδρυματικό μεταπτυχιακό για τον ποιοτικό έλεγχο τροφίμων σε συνεργασία με το UFT Βουλγαρίας
  • Π. Κουκουλόπουλος: «Πληθωρισμός με την υπογραφή του καθεστώτος Μητσοτάκη»
  • Πτολεμαΐδα: Πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Το κράνος δεν είναι επιλογή … είναι ανάγκη»

Πρόσφατα σχόλια

  1. Χρυσα στο Αυγερινός: Έξω οι παιδεραστές από το χωριό, έγραψαν κάτοικοι. Η επιστολή της κοπέλας που βιάστηκε πριν 15 χρόνια!!
  2. Ευδοκία στο Αυγερινός: Έξω οι παιδεραστές από το χωριό, έγραψαν κάτοικοι. Η επιστολή της κοπέλας που βιάστηκε πριν 15 χρόνια!!
  3. Θανος στο Σε εξέλιξη το πανελλήνιο πρωτάθλημα Αγωνιστικού αλεξίπτωτου πλαγιάς σε Σιάτιστα και Γαλατινή. Βίντεο
  4. Θανατηφόρο τροχαίο κοντά στο Βογατσικό Καστοριάς – NEA KASTORIAS στο Θανατηφόρο τροχαίο στο Βογατσικό Καστοριάς
  5. Θανατηφόρο τροχαίο στο Βογατσικό Καστοριάς - kastoria365 - καστορια 365 στο Θανατηφόρο τροχαίο στο Βογατσικό Καστοριάς
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr