Η επίσκεψη του Υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη, στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας συνοδεύτηκε από πλήθος εξαγγελιών και επαίνων. Ωστόσο, οι πραγματικές πολιτικές της κυβέρνησης μιλούν διαφορετικά. Ο κ. Πιερρακάκης, παρά τα όμορφα λόγια για διεθνοποίηση και αναπτυξιακή στρατηγική, υπηρετεί τη συστηματική αποδυνάμωση του δημόσιου πανεπιστημίου.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με τον πρόσφατο νόμο για την ιδιωτική εκπαίδευση και τις πολιτικές που ευνοούν τα κολέγια, έχει καταστήσει σαφή τη στόχευσή της: να ωθήσει τους νέους σε ιδιωτικές λύσεις, απαξιώνοντας τα δημόσια πανεπιστήμια.Οι υποσχέσεις για διορισμούς και ενίσχυση είναι προσχηματικές. Πώς μπορεί ο κ. Πιερρακάκης να μιλά για στήριξη, όταν η κυβέρνηση αδιαφορεί για τις πραγματικές ανάγκες των περιφερειακών Ιδρυμάτων; Όταν δεν δίνει λύση στην υποστελέχωση, στη στέγαση των φοιτητών και στη σύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας;
Η αλήθεια είναι ξεκάθαρη: η Νέα Δημοκρατία θέλει ένα δημόσιο πανεπιστήμιο περιθωριοποιημένο, για λίγους, με χαμηλότερο κύρος από τα ιδιωτικά συμφέροντα που εξυπηρετεί. Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής στηρίζει ένα ισχυρό, ποιοτικό, δημόσιο πανεπιστήμιο που θα αποτελεί πραγματικό εργαλείο προόδου για τη νεολαία και τη χώρα μας.
Οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Κοζάνης για την παιδεία είναι οι εξής:
Αύξηση της δημόσιας δαπάνης ώστε να φτάσει σταδιακά στη μέση δαπάνη των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ενίσχυση της ποιότητας στην εκπαίδευση.
Ριζικός εκσυγχρονισμός και εφαρμογή των 16 δεικτών ποιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας για την κάλυψη των μαθησιακών κενών και την αντιμετώπιση των ανισοτήτων.
Αξιοποίηση των σύγχρονων ψηφιακών δυνατοτήτων Ένας υπολογιστής για κάθε μαθητή και κάθε εκπαιδευτικό και ένας διαδραστικός πίνακας με υπολογιστή σε κάθε τάξη.
Στήριξη του ολοήμερου νηπιαγωγείου και δημοτικού με αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Πιστοποίηση ξένης γλώσσας και ηλεκτρονικών υπολογιστών έως τη Γ Γυμνασίου.
Ολόπλευρη στήριξη της Ειδικής Αγωγής και των δομών της για το σχολείο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
Προτεραιότητα την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τη Διά Βίου Μάθηση με σύνδεση με τις σύγχρονες ανάγκες της παραγωγής .
Με κατοχύρωση επαγγελμάτων και καθορισμό επαγγελματικών δικαιωμάτων.
Ασφαλές σχολικό περιβάλλον και υπηρεσίες ψυχολογικής και κοινωνικής στήριξης για την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας στα σχολεία.
Καθιέρωση Εθνικού Απολυτηρίου κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα Οικονομική στήριξη των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης αλλά και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των συντελεστών που το διαμορφώνουν.
Εξωστρεφή πανεπιστήμια με σύνδεση με την παραγωγή και την τοπική ανάπτυξη με χρηματοδότηση της έρευνας και της καινοτομία