Κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου που ψηφίστηκε χθες από την Ολομέλεια της Βουλής με θέμα την «Ιδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής», ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Κοζάνης Θέμης Μουμουλίδης,ξεκίνησε την ομιλία του σχολιάζοντας τις δηλώσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Κυριάκου Μητσοτάκη:
« Θα μπορούσαμε να συγχαρούμε ή και να ευχαριστήσουμε τον κ. Μητσοτάκη, γιατί με την παρουσία του εδώ και την ομιλία του στη σημερινή συνεδρίαση, ουσιατικά, επιβραβεύει μια πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης. Το ομολόγησε άλλωστε καθώς αναφέρθηκε στους λόγους για τους οποίους συμφωνεί με την δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Γιατί τι έκανε σήμερα ο κ. Μητσοτάκης;
Ομολόγησε ότι συμφωνεί με την τολμηρή και οραματική κυβερνητική επιλογή, απλά μας δήλωσε ότι εκείνος θα το έκανε καλύτερα!
Αγνοεί, προφανώς, ότι οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν τόλμησαν να επιχειρήσουν να βάλουν τάξη και να δημιουργήσουν τις αναγκαίες τομές στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Δυστυχώς για τη Νέα Δημοκρατία, ο κ. Μητσοτάκης ήρθε σήμερα εδώ να επιβραβεύσει την ορθότητα ενός οραματικού σχεδίου, ενδεχομένως με αδυναμίες, αυτού της ίδρυσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής -και μάλιστα σε μια περιοχή με ιδιαίτερο πολιτικό συμβολισμό, αφού πρόκειται για περιοχή διαχρονικά παραμελημένη, που για πρώτη φορά αυτή η Κυβέρνηση επιχειρεί συστηματικά και με σχέδιο να αναβαθμίσει».
Στη συνέχεια ο κ. Μουμουλίδης αναφέρθηκε στην ανάγκη κατάθεσης και ψήφισης του νομοσχεδίου που πηγάζει από την διαπίστωση των σοβαρών προβλημάτων στη λειτουργία αρκετών τεχνολογικών ιδρυμάτων.
«Η απόφαση της Κυβέρνησης είναι μια σαφής πολιτική επιλογή και αποτελεί προιόν του διαλόγου που προηγήθηκε. Η δημιουργία ενός μεγάλου Πανεπιστημίου σε μια περιοχή ιδιαίτερα υποβαθμισμένη, όπως είναι αυτή της Δυτικής Αττικής είναι ένα πρώτο βήμα», τόνισε ο κ. Μουμουλίδης, και συνέχισε:“Είναι εμφανή τα σημάδια κόπωσης αρκετών τεχνολογικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Αποτελεί κοινό τόπο η παραδοχή πως μεταξύ των σχολών των ΤΕΙ , παρατηρείται σημαντική ανομοιογένεια, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα το επιστημονικό περιβάλλον να περιορίζεται πλέον σημαντικά. Κάποια τμήματα παρέμειναν στάσιμα, καθώς δεν αναπτύχθηκαν και αδράνησαν. Η Κυβέρνηση επιχειρεί το αυτονόητο, που θα έπρεπε να έχει συμβεί εδώ και χρόνια. Μια διαδικασία συνένωσης κάποιων σχολών και ανάπτυξης κάποιων άλλων. Οι αλλαγές στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι πολλές και επιτακτικές. Παραμένει σταθερή η πολιτική επιλογή του Υπουργείου για την σταδιακή αναμόρφωση του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.»
Τονίζοντας δύο βασικά σημεία του Νομοσχεδίου, ο κ. Μουμουλίδης αναφέρθηκε πρώτον στη δυνατότητα δημιουργίας Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης διετούς φοίτησης και δεύτερον στο άρθρο 17 του Νομοσχεδίου με το οποίο νομοθετείται η δυνατότητα για τις οικογένειες που έχουν περισσότερα από δυο παιδιά να μπορούν να σπουδάζουν στο ίδιο μέρος, ώστε να διευκολυνθούν οι γονείς με χαμηλά εισοδήματα.
Σχετικά με την δημιουργία Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης διετούς φοίτησης ο βουλευτής τόνισε ότι: «Τα KEE θα λειτουργούν με την ευθύνη και την εποπτεία των πανεπιστημιακών σχολών και θα παρέχουν αναβαθμισμένα επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προσόντων. Η δημιουργία των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης διετούς φοίτησης είναι μια ευκαιρία σύνδεσης της εκπαίδευσης με την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, αλλά και σύνδεσης των κέντρων με την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε περιοχής, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη»
Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Μουμουλίδης ανάφερε :
« Εάν το πολιτικό σύστημα της χώρας επιθυμεί τον εκσυγχρονισμό του, ο χώρος της παιδείας αποτελεί σημαντική πρόκληση αλλά και σημείο συνάντησης. Οι καινούργιες εποχές δεν αρχίζουν αμέσως. Οφείλουμε να πάρουμε αποφάσεις τολμηρές, καινοτόμες, απαλλαγμένες από σκοπιμότητες και συντεχνιασμούς», και ολοκλήρωσε την ομιλία του: «Το μεγάλο μεταρρυθμιστικό έργο αυτής της κυβέρνησης στον χώρο της παιδείας δεν μπορεί παρά να ξεκινάει από ριζοσπαστικές αλλαγές που μπορεί να γίνουν στο εκπαιδευτικό μας μοντέλο, με την αναβάθμιση, ενθάρρυσνη και εισαγωγή νέων καλλιτεχνικών μαθημάτων στην εκπαίδευση. Με άλλα λόγια χρειαζόμαστε περισσότερο πολιτισμό στην εκπαίδευση. Είμαστε μάρτυρες του σημαντικού έργου που παράγουν τα καλλιτεχνικά και μουσικά σχολεία της χώρας. Η πολιτιστική παράδοση, οι τέχνες και τα γράμματα, ο ελληνικός πολιτισμός πρέπει να ενταχθούν στον πυρήνα του εκπαιδευτικού μας σχεδίου και να αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος μιας διαφορετικής αντίληψης που στόχο θα έχει την αέναη ανανέωση και αναβάθμιση της ελληνικής παιδείας.»
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμη Μουμουλίδη