Θέμης Μουμουλίδης: «Με την ψήφιση του νόμου θα έχουμε ένα Πανεπιστημιακό Ιδρυμαο. ΙσχυρτικκακΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
το οποίο θα μπορεί να διαδραματίσει ρόλο αναπτυξιακού πυλώνα στη Δυτική Μακεδονία και να συνδεθεί με την επόμενη ημέρα και με το παραγωγικό μοντέλο της περιοχής».
Ομιλία του Θέμη Μουμουλίδη στην Ολομέλεια του Κοινοβουλίου κατά την συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο « Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία , Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις» (22/4/2019)
Αγαπητοί συνάδελφοι
Δεν εκπλήσσει πλέον η στάση της Νέας Δημοκρατίας.
Συστηματικά και μεθοδικά και στη σημερινή συζήτηση, επαναλαμβάνει τον γνώριμο διαχρονικό εαυτό της.
Συνεχίζει την τεχνική της πόλωσης που υιοθετεί διαχρονικά ως αντιπολίτευση με στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων.
Η αλήθεια είναι πως θα μας εξέπληττε η ΝΔ αν και σήμερα δεν επιχειρούσε δια των εκπροσώπων της να απαξιώσει , (ωστόσο ανεπιτυχώς) το κυβερνητικό έργο, όπως και κάθε κυβερνητική πρωτοβουλία.
Σήμερα η Ν.Δ. αποδεικνύει πως δεν επιθυμεί καμιά ουσιαστική αλλαγή στον νευραλγικό τομέα της Παιδείας.
Ωστόσο, εκείνο που είναι θλιβερό και απόδειξη ενός παρακμιακού μοντέλου διαλόγου είναι πως η ΝΔ δεν κατέθεσε καμιά ουσιαστική πρόταση ο ρικ ή ηή
ή αντιπρόταση.
Επί τρία έτη μοναδικό αίτημα και πρόταση της ΝΔ είναι η εμμονική πλέον επιθυμία για πρόωρη προσφυγή στις κάλπες.
Δυστυχώς έχει και η πολιτική τα δικά της φαινόμενα συνδρόμου στέρησης! και καθώς ο χρόνος μικραίνει βλέποντας πως ο στόχος δεν επιτυγχάνεται και το έργο της κυβέρνησης εξελίσσεται, η Ν.Δ. προχωράει σε σειρά ατοπημάτων.
Έχουμε λοιπόν μια αξιωματική αντιπολίτευση που ασκεί μια αγχωμένη, αγωνιώδη, ατυχή ιδιοτελή αντιπολίτευση, και μάλιστα τη στιγμή που η χώρα αλλάζει πορεία, βγαίνει με σταθερά βήματα από την κρίση και η αισιοδοξία επιστρέφει.
ΕΠΙΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ για το Σ/Ν
Το Νομοσχέδιο ολοκληρώνει ένα κύκλο νομοθετημάτων, για το σύνολο των 3 βαθμίδων εκπαίδευσης, αν και ο κύκλος διαβουλεύσεων και παρεμβάσεων στον τομέα της παιδείας δεν κλείνει ποτέ, καθώς η διαδικασία εκσυγχρονισμού και ανανέωσης, του εκπαιδευτικού συστήματος είναι αέναη.
Το παρόν Σχέδιο Νόμου:
Αλλάζει το σύστημα εισόδου στα τριτοβάθμια Ιδρύματα, αναβαθμίζοντας την καταργημένη στην πράξη Γ Λυκείου. Ανακουφίζει την ελληνική οικογένεια που δαπανά περισσότερα από 2,5 δις ετησίως για την εισαγωγή μαθητών στην Γ/βάθμια εκπαίδευση.
Αξίζει να σημειωθεί πως από τους διαγωνιζόμενους μαθητές μόνο το 30% εισάγεται σε σχολή της επιλογής του.
Με το παρόν σ/ν ολοκληρώνονται οι δομικές αλλαγές στη λειτουργία των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων, με κυρίαρχη πολιτική επιλογή την συνολική αναβάθμιση των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων της χώρας.
Σημαντική τομή αποτελεί η δημιουργία ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
-Ενσωμάτωση ΤΕΙ στο Πανεπιστήμιο
-Δημιουργία Σημαντικών ισχυρών Πανεπιστημιακών Σχολών και τμημάτων, που συνδέονται με το αναπτυξιακό μοντέλο της περιοχής.
-Δημιουργία ενός ισχυρού ανταγωνιστικού Πανεπιστημίου στη Δυτική Μακεδονία. Πρόκειται για ένα ισχυρό πανεπιστημιακό πόλο, που συνδέεται με τις σύγχρονες ακαδημαϊκές εξελίξεις στην Ευρώπη.
Συνδέεται όμως κυρίως, με την επόμενη ημέρα αλλά και με το παραγωγικό μοντέλο της περιοχής.
Επομένως, έχουμε πλέον ένα Πανεπιστημιακό Ιδρυμαο.
ΙσχυρτικκακΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
το οποίο μπορεί να διαδραματίσει ρόλο αναπτυξιακού πυλώνα στη Δυτική Μακεδονία.
ΚΟΖΑΝΗ
- Ισχυρή Πολυτεχνική Σχολή
- Ισχυρή Σχολή Οικονομικών Επιστημών.
- Ινστιτούτο Αρχειακής Τεκμηρίωσης, που αναμένουμε να συνδεθεί άμεσα με την Κοβεντάρειο Βιβλιοθήκη.
ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ
- Έδρα της Σχολής Επιστημών Υγείας. Τρία τμήματα επιστημών υγείας συμβάλλουν πλέον σημαντικά στο αναπτυξιακό μοντέλο που θα υιοθετήσει η περιοχή. Αυτονόητη εξέλιξη είναι η σύνδεση των εν λόγω τμημάτων με το Μποδοσάκειο Νοσοκομείο και με τη δημιουργία Πανεπιστημιακών κλινικών.
- Ακόμη, στον νεοσύστατο Δήμο ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ, θα δημιουργείται η νέα Σχολή Εκπαίδευσης αγροτών
Διανύουμε την εποχή των μεγάλων αλλαγών στα οπτικοακουστικά μέσα.
Η μεγάλη παγκόσμια βιομηχανία των οπτικοακουστικών δημιουργεί νέες προκλήσεις.
Το σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης για δυναμική ανάπτυξη των οπτικοακουστικών μέσων, αποτελεί ένα στοίχημα που μπορούμε να κερδίσουμε. Μέχρι το τέλος του έτους περισσότερες από 100 κινηματογραφικές παραγωγές θα γυρίζονται στην Ελλάδα. Πρόκειται για μια νέα οικονομική πραγματικότητα που πρέπει να αξιοποιήσουμε.
Η δημιουργία στους χώρους του ΑΗΣ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ κινηματογραφικών στουντιο, ανοίγει νέους δρόμους στην προοπτική της περιοχής, που από καιρό έχει εισέλθει αμετάκλητα στη μεταλιγνιτική εποχή.
Δημιουργεί ένα αισιόδοξο μέλλον που απαντά άμεσα στο ζήτημα της ανεργίας αλλά και της ποιότητας ζωής.
Μια νέα εποχή στον άξονα ΚΟΖΑΝΗ -ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ –ΦΛΩΡΙΝΑ- ΒΑΛΚΑΝΙΑ ανοίγει.
Θέλω να ευχαριστήσω τον Υπουργό και να χαιρετίσω την απόφασή του να εντάξει στον ακαδημαϊκό χάρτη πλα﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽αθχνικγχνικικ και ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
της Δυτικής Μακεδονίας το τμήμα «Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων» στην Οικονομική Σχολή , με έδρα την Κοζάνη, καθώς και τη δημιουργία τμήματος Κινηματογράφου στη Φλώρινα που αγάπησε ο Θόδωρος Αγγελόπουλος.
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Έχουν πλέον ωριμάσει οι συνθήκες για ουσιαστικό διάλογο και νομοθέτηση σημαντικών νομοθετημάτων για την καλλιτεχνική εκπαίδευση και καλλιτεχνική παιδεία.
Είναι σημαντικός ο διάλογος που θα οδηγήσει σε ένα βιώσιμο σχέδιο ανάπτυξης πλα﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽αθχνικγχνικικ και ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
της καλλιτεχνικής παιδείας.
Ως λαός διαθέτουμε όπλα που δεν έχουμε αξιοποιήσει γιατί απλά δεν συζητήσαμε δεν συμφωνήσαμε δεν σχεδιάσαμε.
Η παιδεία , η καλλιτεχνική παιδεία η καλλιτεχνική εκπαίδευση μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν πυλώνες πάνω στους οποίους θα χτιστεί η επόμενη μέρα της χώρας.
Είναι ώριμες οι συνθήκες να δημιουργήσουμε τη νέα πραγματικότητα στον τομέα της εκπαίδευσης στα οπτικοακουστικά μέσα.
Είναι ώριμες οι συνθήκες για ρυθμίσεις στο χώρο της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.
Η συζήτηση για την διαβάθμιση των Ωδείων και τη μουσική εκπαίδευση, θα μπορούσε να έχει ως πρώτη απάντηση την πολιτική επιλογή της δημιουργίας των 9τάξιων μουσικών σχολείων.
Θα περιμένουμε με ενδιαφέρον τη συζήτηση για την καλλιτεχνική παιδεία και την καλλιτεχνική εκπαίδευση.