Πρόκειται για δύο από τις 100 ερευνητικές εργασίες από 80 σχολικές μονάδες που θα παρουσιαστούν στο 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής. Και φέτος, για δεύτερη συνεχή χρονιά το Μαθητικό Συνέδριο διεξάγεται διαδικτυακά (20 έως 23 Απριλίου) και αναμένεται να λάβουν μέρος, εξ αποστάσεως, περισσότεροι από 900 μαθητές και 190 εκπαιδευτικοί.
Και μπορεί το αποτύπωμα της πανδημίας να είναι κυρίαρχο, «μπορεί τα μαθήματα να γίνονται εδώ και μήνες μέσω της τηλεκπαίδευσης, ωστόσο η τεχνολογία, η ευρηματικότητα των μαθητών, το μεράκι και το ταλέντο τους, έδωσαν και φέτος σε μια ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία, όχι μόνο καινοτόμες εφαρμογές, και πρωτότυπες εργασίες, αλλά κυρίως την ελπίδα ότι η δραστήρια και μαχητική νέα γενιά μπορεί να δημιουργήσει τις συνθήκες για ένα καλύτερο μέλλον» επισημαίνουν οι διοργανωτές.
Στις εργασίες που θα παρουσιαστούν και σχετίζονται με την πανδημία είναι κι αυτές του 1ου Γενικού Λυκείου Αγίου Αθανασίου Θεσσαλονίκης οι μαθητές του οποίου παρουσιάζουν ένα σύστημα καταμέτρησης ατόμων εντός των καταστημάτων, ώστε να τηρούνται οι όροι αποφυγής συνωστισμού ενώ μία εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης από το Γυμνάσιο Ελληνογαλλικής σχολής «Καλαμαρί» υπόσχεται να δώσει λύση αναγνώρισης χρήσης μάσκας σε δημόσιους χώρους, ώστε να γίνονται οι απαραίτητες συστάσεις λόγω της πανδημίας.
Οι μαθητές συνδυάζουν τις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές για την ιστορία και στην κατηγορία websites μαθητές από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς θα παρουσιάσουν την εργασία τους με τίτλο «Ταξιδεύοντας προς την Ελευθερία- Ιστορικός περίπατος σε πρόσωπα και γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821». Επίσης ένας ιδιαίτερος ιστότοπος παρουσιάζεται, με τίτλο «Το 1821 στα παλιά αναγνωστικά του Δημοτικού Σχολείου» από 9ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης.
Οι μαθητές της Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάζουν και σειρά εφαρμογών, ώστε να βελτιώνεται η καθημερινότητα των ατόμων με ειδικές ανάγκες:
Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς προτείνει το ρομπότ-αμφίδρομο μεταφραστή Braille, που προορίζεται για τυφλούς ενώ το 4 ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς παρουσιάζει android εφαρμογή για ανθρώπους με μειωμένη όραση, ώστε να προσαρμόζονται στο φυσικό τους περιβάλλον μέσω αισθητήρων. Το ίδιο σχολείο έχει ετοιμάσει και μια πρωτότυπη εφαρμογή android για εύρεση ράμπας σε πεζοδρόμια για άτομα με αναπηρία.
Οι μαθητές από το Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας δημιούργησαν μια εφαρμογή με την οποία άτομα με μερική ή ολική απώλεια όρασης διευκολύνονται ώστε να αναγνωρίσουν τα χρώματα και οι μαθητές της σύμπραξης σχολείων του 5ου και 1ου ΓΕΛ Σερρών, του 1ου ΕΠΑΛ Καβάλας και του ΕΕΕΕΚ Σερρών, κατασκεύασαν το ρομπότ «ΠΑΙΣ», το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τη στήριξη, την ανάπτυξη και την έκφραση δεξιοτήτων παιδιών που έχουν αυτισμό και κινητικά προβλήματα.
Φύλακας από το μέλλον για το σχολείο
Οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ Ωραιοκάστρου, παρουσιάζουν το σύστημα ανίχνευσης πυρκαγιάς σε δασικές εκτάσεις με χρήση αισθητήρων ανίχνευσης καπνού και ελέγχου θερμοκρασίας, ενώ παράλληλα υπάρχει εποπτεία από μη επανδρωμένο μέσο ελέγχου. Έναν ιδιαίτερο σεισμογράφο– γεώφωνο προτείνουν οι μαθητές του 2ου Γενικού Λυκείου Καλαμαριάς και τους μετεωρολογικούς σταθμούς παρουσιάζουν οι μαθητές από το Γυμνάσιο Βιωματικής Μάθησης και από το Πειραματικό Γυμνάσιο του ΑΠΘ , τη δική του πρόταση για τον Μελλοντικό Φύλακα Σχολείου έχει το 1 ο ΕΠΑΛ Ελευθερίου Κορδελιού με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης, αναγνωρίζοντας πρόσωπα μαθητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού για τον έλεγχο της πρόσβασης και την προστασία της σχολικής μονάδας.
Μία ρομποτική κατασκευή από την σύμπραξη Γυμνασίου Κοπανού και 2 ου Γυμνασίου Νάουσας φιλοδοξεί να κάνει πιο εύκολο το δίπλωμα ρούχων στο σπίτι, ενεργώντας αυτόματα, μόλις ο αισθητήρας αντιληφθεί την κίνηση του χεριού…
Την ευθύνη της διοργάνωσης έχει η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, το Ίδρυμα ΝΟΗΣΙΣ-Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας, το σωματείο Φίλοι του Ιδρύματος Κ.Δ.Ε.Μ.Τ. και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου Πληροφορικής.
Πηγή: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων