Μέχρι το 2050, είναι ο ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας Κοζάνης, σύμφωνα με απάντηση του Υπουργείου σε ερώτηση της Ελληνικής Λύσης.
Δείτε τι αναφέρει..
Απάντηση της υπ’ αριθμ. 6247/22-04-2021 ερώτησης του βουλευτού κ. Κυριάκου Βελόπουλου με θέμα «Σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας-Κοζάνης»
Η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας-Κοζάνης αποτελεί ελλείπουσα σύνδεση του Αναλυτικού Δικτύου του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών σύμφωνα με το κανονισμό 1315/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Επιτροπής (ΔΕΔ-Μ).
Τα κράτη μέλη υποχρεούνται να ολοκληρώσουν αναλυτικό Δίκτυο των ΔΔΜ μέχρι το 2050 .
Ως εκ τούτου ο ΟΣΕ ως Φορέας υλοποίησης του έργου και λαμβάνοντας υπόψη την σημασία της σύνδεσης της Δυτικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας Παλαιφάρσαλος-Καλαμπάκα-Ηγουμενίτσα με την Δυτική Μακεδονία, την Θεσσαλία , την Νότια Ελλάδα και τα Βορειοδυτικά σύνορα μας Αλβανία -Βόρεια Μακεδονία υλοποιώντας την ελλείπουσα σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας-Κοζάνης, έχει συμπεριλάβει στο επιχειρησιακό σχέδιο του 2018-2023 την ολοκλήρωση της Β’ και Γ’ φάσης μελετών για την κατασκευή της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα – Κοζάνη.
Την περίοδο 2007-2010 υλοποιήθηκαν με δαπάνες του ΟΣΕ μελέτες της Α φάσης για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα – Κοζάνη και έχει υποβάλει αίτημα χρηματοδότησης από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» CEF 2014-2020 σε ανάλογη πρόσκληση.