Το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής εξαίρεται σε όλες τις σχετικές επιστημονικές μελέτες τόσο ως αυτοτελές μάθημα, όσο και ως ένα σημαντικό μεθοδολογικό εργαλείο που ενθαρρύνει συστηματικά τους μαθητές και τις μαθήτριες να επικοινωνούν και να συνεργάζονται αποτελεσματικά, να ενδυναμώνουν την δημιουργική τους φαντασία και να καλλιεργούν την ενσυναίσθηση, στοιχείο σπουδαίο και για την πρόληψη στη χρήση βίας σε όλες τις μορφές.
Ωστόσο, η πολιτεία δεν έχει μεριμνήσει επαρκώς για την ίδρυση οργανικών θέσεων και τη σταθερή παρουσία στα δημόσια σχολεία εκπαιδευτικών θεατρολόγων, με αποτέλεσμα η πλειονότητα των κενών να καλύπτεται από διαρκώς μετακινούμενους από τόπο σε τόπο αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που απολύονται κάθε Ιούνιο και –εάν σταθούν τυχεροί- επαναπροσλαμβάνονται την επόμενη χρονιά σε διαφορετικά σχολεία, με διαφορετικούς μαθητές και μια νέα πραγματικότητα να αντιμετωπίσουν κάθε φορά.
Όπως άλλωστε οι ίδιοι αναπληρωτές, με τουλάχιστον 10ετή προϋπηρεσία, καταγγέλλουν σε δημόσια επιστολή τους, κατά το τρέχον σχολικό έτος 2021-2022, διακόσιοι εκπαιδευτικοί ΠΕ91.01 θεατρολόγοι δεν κλήθηκαν να ανανεώσουν τις συμβάσεις εργασίας τους, αντιμετωπίζοντας το σκληρό πρόσωπο της ανεργίας και της εργασιακής επισφάλειας, εν μέσω της καλπάζουσας οικονομικής κρίσης.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει αναδείξει το συγκεκριμένο θέμα με διαδοχικές κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του, όμως το πρόβλημα παραμένει καθώς για το τρέχον έτος συστάθηκαν μόλις 171 οργανικές θέσεις. Με τους συγκεκριμένους διορισμούς καλύπτεται μετά βίας το 20% των υπαρχόντων λειτουργικών κενών, ενώ σε πολλά σχολεία δεν διδάσκεται καθόλου το αντικείμενο, αφού το Υπουργείο δεν φροντίζει εγκαίρως να καλύψει το σύνολο των κενών ούτε καν με αναπληρωτές.
Επειδή το μάθημα της θεατρικής αγωγής είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη δεξιοτήτων και συμβάλλει στη γενική καλλιέργεια των μαθητών και στη δημιουργική επαφή τους με τις τέχνες και τον πολιτισμό,
Επειδή η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θεατρολόγων παραμένουν αναπληρωτές για περισσότερα από δέκα χρόνια χωρίς να είναι εφικτή η απαιτούμενη σταθερή και ποιοτική εκπαιδευτική τους σχέση με τους μαθητές και τις μαθήτριες των δημόσιων σχολείων,
Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
- Πόσα είναι τα λειτουργικά κενά των σχολείων στη Θεατρική Αγωγή, τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική εκπαίδευση και ποιος είναι ο σχεδιασμός ώστε αυτά να καλυφθούν επαρκώς κατά την επόμενη χρονιά;
- Προτίθεται να προχωρήσει στη σύσταση περαιτέρω οργανικών θέσεων του κλάδου εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Βέττα Καλλιόπη