Το τελευταίο διάστημα η Διοίκηση των ΕΛΤΑ έχει προχωρήσει σε μία «καταιγίδα» κλεισίματος καταστημάτων των ΕΛΤΑ σε όλες τις περιοχές.
Μέχρι τα τέλη του Οκτώβρη επιδίωκει να έχουν κλείσει 141 καταστήματα από τα 578 που λειτουργούσαν στις αρχές του έτους και τα οποία απασχολούσαν εκατοντάδες εργαζόμενους.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα ΕΛΤΑ προχώρησαν στην αναδιοργάνωση του δικτύου τους και τη μείωση του λειτουργικού του κόστους, με την ενοποίηση υποστελεχωμένων και μη κερδοφόρων καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, που θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, πρόκειται, όπως τονίζεται, για ένα “φιλόδοξο πλάνο μετασχηματισμού”, το οποίο στόχο έχει να ξεκλειδώσει περαιτέρω την αξία των ΕΛΤΑ και τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα.
Η απόφαση αυτή λήφθηκε δίχως να υπολογίζονται οι ανάγκες των κατοίκων που εξυπηρετούν τα συγκεκριμένα ταχυδρομικά καταστήματα, παρέχοντας υπηρεσίες ταχυδρομικές, χρηματοοικονομικές και ταχυμεταφορών, που περιλαμβάνουν, ανάμεσα σε άλλα, πληρωμές συντάξεων, πληρωμές λογαριασμών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, κτλ.
Ο λαός των περιοχών που κλείνουν τα Ταχυδρομικά Καταστήματα είναι ανάστατος, καθώς βλέπει ότι η περιοχή που ζει και εργάζεται να υποβαθμίζεται και η καθημερινότητά του γίνεται ακόμη πιο δύσκολη. Συγκεκριμένα, η ταλαιπωρία για τους κατοίκους και τους μικροεπαγγελματίες των περιοχών που κλείνουν τα Καταστήματα ΕΛΤΑ είναι δεδομένη, με βάση και τις δυσκολίες που υπάρχουν, όπως οι αποστάσεις, το οδικό δίκτυο, η αραιή ή ανύπαρκτη συγκοινωνία, οι ανάγκες εξυπηρέτησης των ηλικιωμένων. Ήδη οργανώνονται κινητοποιήσεις από τους κατοίκους των περιοχών αυτών, όπως στην Κάντανο στα Χανιά και στην Επισκοπή Χερσονήσου.
Εκτός από την υποβάθμιση των ταχυδρομικών υπηρεσιών για το κοινό, δυσμενείς είναι οι συνέπειες και για τους εργαζόμενους στα ΕΛΤΑ, καθώς το εργασιακό μέλλον τους είναι ρευστό και έρχονται αντιμέτωποι με αλλαγές που επηρεάζουν αρνητικά τόσο την επαγγελματική όσο και την προσωπική τους ζωή, ενώ με απόλυση κινδυνεύουν οι συμβασιούχοι και οι “ενοικιαζόμενοι” εργαζόμενοι.
Στο επίκεντρο των αναδιαρθρώσεων στα ΕΛΤΑ βρίσκεται η αντιδραστική λογική του κόστους – οφέλους για την διασφάλιση της κερδοφορίας τους, για να καταστούν ελκυστικά είτε για την είσοδο Στρατηγικού Επενδυτή, είτε για την ιδιωτικοποίηση τους.
Αποδεικνύεται, για άλλη μια φορά, ότι η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την “απελευθέρωση” – ιδιωτικοποίηση κρίσιμων υπηρεσιών, όπως είναι οι ταχυδρομικές και τραπεζικές υπηρεσίες, οι τηλεπικοινωνίες, μεταφορές, ενέργεια κλπ., που διαδοχικά εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, υπηρετεί μόνο τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων σε βάρος των λαϊκών αναγκών.
Η κυβέρνηση δεν μπορεί να κρύβεται πίσω από το γεγονός ότι οι μετοχές των ΕΛΤΑ έχουν παραχωρηθεί στο Υπερταμείο, πρέπει όχι μόνο να πάρει θέση αλλά και να παρέμβει.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για την επαναλειτουργία όλων των παραπάνω καταστημάτων που οδηγούνται στο κλείσιμο, για να μην υπάρξει καμία απόλυση εργαζόμενου, αλλά και να καλυφθούν οι ανάγκες για προσωπικό με πλήρη δικαιώματα.
Οι Βουλευτές
Καραθανασόπουλος Νικόλαος