Σύμφωνα με τη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κοζάνη,έγιναν προσπάθειες μεταφοράς υπάρχοντος βοηθητικού προσωπικού από την περιοχή στο συγκεκριμένο σχολείο.
Εκτός σχολείου τουλάχιστον για ένα μήνα, κινδυνεύει να μείνει ένας μαθητής ΑμεΑ στην Κοζάνη.
Το παιδί που φοιτά στη Β΄Γυμνασίου, πάσχει από σπαστική τετραπληγία και παρά το ότι ετοιμαζόταν με ενθουσιασμό για τη νέα σχολική χρονιά, δεν ξεκίνησε μαθήματα καθώς το άτομο που τον βοηθάει στο σχολείο έλαβε 15ήμερη άδεια προκειμένου να εισαχθεί αιφνιδιαστικά στο νοσοκομείο για εγχείρηση.
Κατά συνέπεια το παιδί, αναγκάστηκε να μείνει αυτές τις ημέρες στο σπίτι. Μάλιστα ο διευθυντής του σχολείου ενημέρωσε την οικογένεια πως η άδεια της βοηθού του μαθητή θα παρατεινόταν ακόμα 15 ημέρες φτάνοντας τον μήνα, χωρίς να είναι γνωστό αν θα ζητηθεί και ακόμα μία παράταση.
Σημειώνεται, ότι – όπως πληροφορήθηκε η οικογένεια του παιδιού – τα σχολεία δεν μπορούν να ζητήσουν αναπλήρωση βοηθητικού προσωπικού εάν το βοηθητικό προσωπικό δεν ζητήσει μακροχρόνια άδεια, άδεια δηλαδή άνω του ενός μήνα.
Στην περίπτωση που η άδεια θεωρηθεί μακροχρόνια, τότε η διεύθυνση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να περιμένει την πρόσκληση του υπουργείου Παιδείας ώστε να καταχωρήσει το κενό που προέκυψε και να ζητήσει αναπλήρωση. Μέχρι να σταλούν τα κενά και να διορίσει το υπουργείο τον επόμενο αναπληρωτή, το παιδί με ειδικές ανάγκες παραμένει χωρίς βοηθητικό προσωπικό, κάτι που στην συγκεκριμένη περίπτωση συνεπάγεται παραμονή του μαθητή στην οικία του.
Τι λέει η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Σύμφωνα με τη voria.gr, που επικοινώνησε με τη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κοζάνη,έγιναν προσπάθειες μεταφοράς υπάρχοντος βοηθητικού προσωπικού από την περιοχή στο συγκεκριμένο σχολείο προκειμένου να υποστηρίξει τον μαθητή έως ότου λήξει η άδεια της συναδέλφου τους. Κάτι τέτοιο ωστόσο κατέστη αδύνατο καθώς οι δύο γυναίκες που εργάζονται ως ειδικό βοηθητικό προσωπικό στην περιοχή είναι απολύτως απαραίτητες για τα σχολεία τους υποστηρίζοντας η καθεμία δύο μαθητές.
Η μόνη εναλλακτική προς το παρόν, σύμφωνα με τη διεύθυνση, είναι η οικογένεια να προσλάβει ένα ιδιώτη βοηθό, ο οποίος θα πηγαίνει στο σχολείο με τον μικρό μαθητή ώστε να τον υποστηρίζει για να συνεχίσει κανονικά την εκπαίδευσή του έως ότου επιστρέψει η βοηθός του δημοσίου ή έρθει η αναπληρώτριά της.
«Ο χρόνος είναι αντίπαλος για τα παιδιά με αναπηρία»
Το θέμα δημοσιοποίησε ο αδελφός του μαθητή, με ανάρτησή του στο Facebook, η οποία ξεπέρασε τις 440 κοινοποιήσεις.
«Είναι εύκολο να κλείνουμε τα μάτια και να πούμε “θα λυθεί”. Ο χρόνος όμως είναι αντίπαλος για τα παιδιά με αναπηρία. Όταν χάνουν χρόνο, χάνουν έδαφος από την εξέλιξή τους», αναφέρει ο ίδιος, μεταφέροντας την απογοήτευση του αδερφού του, που πρέπει να παραμένει στο σπίτι.
«Για παιδιά με ειδικές ανάγκες το σχολείο είναι ένα βασικό μέσο κοινωνικοποίησης. Είναι εκεί που θα δουν τους φίλους τους. Τώρα ο αδελφός μου το στερείται αυτό», σημειώνει.
Πηγή:in.gr