• Latest
κωστας ντιος

Κώστας Ντιός: «Ο ζωγράφος είναι ένας μεσολαβητής. Μεταφέρει σφραγισμένες επιστολές αγνώστου περιεχομένου σε άγνωστους παραλήπτες που, ενδεχομένως, θα δεχτούν να τις παραλάβουν»

17 Δεκεμβρίου 2025
Περιφερειακό Συμβούλιο: Βύζας και Μπαρδάκας ήρθαν…κεφάλι με κεφάλι. Διακόπηκε η συνεδρίαση. Βίντεο

Περιφερειακό Συμβούλιο: Βύζας και Μπαρδάκας ήρθαν…κεφάλι με κεφάλι. Διακόπηκε η συνεδρίαση. Βίντεο

18 Δεκεμβρίου 2025
Μπλόκο και σε παράδρομους της Εγνατίας από αγρότες και κτηνοτρόφους στη Σιάτιστα

Στάση αναμονής σήμερα από τους αγρότες του μπλόκου της Μπάρας Σιάτιστας

17 Δεκεμβρίου 2025
Επίσκεψη κλιμακίου ΠΑΣΟΚ  στην Λαϊκή Αγορά της Πτολεμαΐδας

Επίσκεψη κλιμακίου ΠΑΣΟΚ στην Λαϊκή Αγορά της Πτολεμαΐδας

17 Δεκεμβρίου 2025
Στάθης Κωνσταντινίδης: Η δημιουργία 2 Ωνάσειων Σχολείων στην περιοχή μας αποτελεί μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη

Παρέμβαση του Βουλευτή Στάθη Κωνσταντινίδη για τη δημιουργία του Εργοστασίου Τεχνητής Νοημοσύνης στην ΠΕ Κοζάνης

17 Δεκεμβρίου 2025
Δυναμικό τριήμερο διεκδικήσεων για τον Δήμο Καστοριάς με ενεργή συμμετοχή στις κινητοποιήσεις της ΚΕΔΕ

Δυναμικό τριήμερο διεκδικήσεων για τον Δήμο Καστοριάς με ενεργή συμμετοχή στις κινητοποιήσεις της ΚΕΔΕ

17 Δεκεμβρίου 2025
Καλλιόπη Βέττα: «Καλή επιτυχία στις νέες και τους νέους της Π.Ε. Κοζάνης που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις»

Καλλιόπη Βέττα: «Οι αγρότες της Π.Ε. Κοζάνης ζουν σε μια μόνιμη ανασφάλεια κι έλλειψη προοπτικών»

17 Δεκεμβρίου 2025
Νικόλαος Λυσσαρίδης

Απολογισμός Εκθέσεων 2024–2025 και Στρατηγική Εξωστρέφειας 2026 από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας

17 Δεκεμβρίου 2025
Στο 145% η τελική απορρόφηση του Leader που υλοποιήθηκε από την ΑΝΚΟ

Στο 145% η τελική απορρόφηση του Leader που υλοποιήθηκε από την ΑΝΚΟ

17 Δεκεμβρίου 2025
Συγκρότηση σε σώμα του νέου Δ.Σ. του Γεωπονικού Συλλόγου Ν. Κοζάνης

Αγροτικές κινητοποιήσεις και ανάδειξη του έργου των γεωπόνων ως βασικών συμπαραστατών του αγροτικού κόσμου

17 Δεκεμβρίου 2025
Συλλυπητήρια από το σωματείου “ΦΙΛΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ – ΑΝΘΗ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑΣ” για τον Πενταλοφίτη μάστορα Κώστα Ταρνανά

Συλλυπητήριο μήνυμα του Δημάρχου Γρεβενών για την απώλεια του Στέλιου Ψευτογκά

17 Δεκεμβρίου 2025
Σιάτιστα: Ίδρυμα Δημητρίου  και Θεολογίας Τσιστοπούλου – Χρηματική ενίσχυση σε αριστούχους αποφοίτους Λυκείων

Ο Δήμος Βοΐου τιμά την επιθυμία του Ευεργέτη Γεωργίου Καραγιάννη, δίνοντας και φέτος υποτροφίες σε φοιτητές

17 Δεκεμβρίου 2025
Ο Σπάρτακος ζητά από την κυβέρνηση να αποσύρει το σχέδιο νόμου που φαλκιδεύει το δικαίωμα της συλλογικής διαπραγμάτευσης

Η ΔΕΗ παρακάμπτει επιχειρήσεις της περιοχής

17 Δεκεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κώστας Ντιός: «Ο ζωγράφος είναι ένας μεσολαβητής. Μεταφέρει σφραγισμένες επιστολές αγνώστου περιεχομένου σε άγνωστους παραλήπτες που, ενδεχομένως, θα δεχτούν να τις παραλάβουν»

sierafm by sierafm
17 Δεκεμβρίου 2025
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
0
κωστας ντιος
0
SHARES
40
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Είναι από τους πιο αξιόλογους σύγχρονους ζωγράφους. Καλλιτέχνης ασυμβίβαστος, δεν υπακούει σε κανόνες, υπηρετεί την τέχνη του με πάθος και αφοσίωση εδώ και πολλά χρόνια. Η ζωγραφική του, εντελώς ιδιαίτερη και προσωπική, αφήνει το ωραιότερο αποτύπωμα στην άμμο του καλλιτεχνικού χωροχρόνου. Η τέχνη του μας συνεπαίρνει και μας «κερδίζει» άνευ όρων και άνευ ορίων. Ο Κώστας Ντιός σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης…

– Σπουδάσατε στο Παρίσι, την πόλη του Φωτός. Τι κρατάτε από αυτή τη μαθητεία σας; Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι  που συναντήσατε κατά τη διάρκειά της και πώς επηρέασαν την ζωγραφική σας; 

Στο Παρίσι βρέθηκα απαράσκευος, εφοδιασμένος ανεπαρκώς με τα πενιχρά πολιτισμικά ψήγματα της επαρχίας στην οποία μεγάλωσα. Το να βρίσκεσαι σε μια χώρα με διαφορετικό πολιτισμό, σε υποχρεώνει να προσαρμοστείς σ’ αυτόν. Η Σχολή Καλών Τεχνών στο Παρίσι, την εποχή που ήμουν φοιτητής, ήταν ένας πραγματικός παράδεισος για νέους καλλιτέχνες. Ξεκινώντας απ’ τους καταξιωμένους στην τέχνη τους καθηγητές – είχα την τύχη να βρίσκομαι στο εργαστήριο ενός από τους μεγαλύτερους Γάλλους ζωγράφους του 20ου αι. του Olivier Debré, ενώ για ένα χρόνο μαθήτευσα στο εργαστήριο γλυπτικής του εξίσου μεγάλου Γάλλου γλύπτη Cezar- ως την επαφή με τις διαφορετικές τεχνοτροπίες των συμφοιτητών μου άλλων εργαστηρίων. Επίσης πολύτιμη εμπειρία αποτέλεσαν οι πολυάριθμες εικαστικές εκθέσεις και τα καταπληκτικά μουσεία τέχνης του Παρισιού. Την εποχή εκείνη της μεταπολίτευσης και λόγω των πολιτικών γεγονότων που είχαν προηγηθεί στην Ελλάδα, είχε διαμορφωθεί ένα κλίμα φιλελληνισμού στο Παρίσι. Συναντούσες εύκολα ανθρώπους όπως ο Θεοδωράκης, ο Τσαρούχης, ο Χατζιδάκις, ο Μαυρουδής, ο Πετρόπουλος και άλλους. Επισκεφθήκαμε, με μια παρέα φοιτητών, τον Ηλία Πετρόπουλο στο σπίτι του. Ο Φασιανός επισκεπτόταν συχνά τα εργαστήρια της σχολής και συνομιλούσαμε για τα έργα μας. Τον Τσαρούχη τον έβλεπα κάποια πρωϊνά να επισκέπτεται ένα μικρό όμορφο café στην οδό Saint André des arts. Είχα την τύχη να γνωρίσω και να συναναστραφώ τον μεγάλο Σέρβο συγγραφέα Danilo Kis. Οι επισκέψεις στο Beaubourg αλλά και σε μουσεία με πιο κλασσικά εκθέματα ήταν επίσης σημαντικοί χώροι εκπαίδευσης. Μας δινόταν τακτικά η ευκαιρία να συμμετέχουμε σαν φοιτητές με έργα μας σε εκθέσεις που διοργάνωναν διάφοροι φορείς. Η παραμονή μου στο Παρίσι διαμόρφωσε ριζικά την άποψή μου για τη ζωγραφική, καθώς μου δόθηκε η δυνατότητα να ζήσω το όνειρο κάθε νέου σπουδαστή των καλών τεχνών.

– Η πορεία σας μέχρι τώρα, πώς έχει επηρεάσει τον τρόπο ζωγραφικής σας; Πότε καταλάβατε πως η Ζωγραφική σάς χαρακτηρίζει;

Ζωγραφίζοντας, καταγράφουμε τη βιολογική και διανοητική μας πορεία. Σε νεότερη ηλικία περίσσευε στη δουλειά μου η τόλμη, ο αυτοσχεδιασμός, η πληθώρα ιδεών και η αδιαφορία για τους ζωγραφικούς κανόνες. Σήμερα διαπιστώνω περίσσευμα αμφιβολιών, εμμονική προσκόλληση στην τεχνική αρτιότητα των έργων και μια σχετική αβεβαιότητα για τις θεματολογικές μου επιλογές. Όσο περισσότερο αποκτώ τον έλεγχο της τέχνης μου τόσο περισσότερο επιστρέφω στις πρώτες  εντυπώσεις που είχα γι’ αυτήν.  Φαντάζομαι πως στο τέλος της ζωής του ο καλλιτέχνης καταφέρνει να ξαναβρεί όλες τις αξίες της παιδικής του ηλικίας, εκείνες που του προκάλεσαν τον «πρώτο έρωτα» για τη ζωγραφική. Δεν σκέφτηκα ποτέ να γίνω ζωγράφος, απλά γιατί το να ζωγραφίζω το θεωρούσα εξίσου φυσιολογικό με το να αναπνέω. Άλλωστε λέγεται, ότι ο σκοπός είναι ένα είδος σκλαβιάς. Απ’ τα πρώτα σχολικά μου χρόνια θυμάμαι ότι ζωγράφιζα παντού όπου έβρισκα χώρο λευκό, ακόμα και στα ελάχιστα κενά περιθώρια των σχολικών βιβλίων.  

– Τι είναι αυτό που σας γοητεύει στην Ζωγραφική; Πότε θεωρείτε ότι ένας πίνακας έχει ολοκληρωθεί;

Η ζωγραφική σου δίνει τη δυνατότητα να μιλήσεις, στο λιγοστό χρόνο που αναλογεί στον καθένα μας, να ψάξεις το ίχνος σου, τροφοδοτεί ιδέες, ανακινεί συναισθήματα. Η ζωγραφική είναι η απουσία της βεβαιότητας, της όποιας βεβαιότητας. Παρεκτρέπεται, δεν ακολουθεί επ’ ουδενί τη λογική και δεν ερμηνεύεται. Είναι ο ατελέσφορος διάλογος του καλλιτέχνη με το έργο του, εκείνο που δημιουργεί και τη γοητεία της ζωγραφικής. Στην ζωγραφική τον πρώτο λόγο έχει η διαίσθηση που ισοδυναμεί με πεποίθηση. Όπως πολύ παραστατικά έγραψε ο Μοσκώφ σε ένα κείμενό του για τον Κώστα Λαχά «η ζωγραφική είναι ένας ποταμός που κυλάει, διασχίζοντας το συλλογικό κορμί της ανθρώπινης ιστορίας  αντίθετα στη φυσική ροή των ποταμών». Η ζωγραφική προστατεύει, τουλάχιστον τον καλλιτέχνη, από τη διολίσθηση στον άχρωμο χώρο μιας βάρβαρης καθημερινότητας και την απομάγευση των πραγμάτων που οδηγεί στον κυνισμό. Ένα έργο τέχνης δεν τελειώνει ποτέ. Απλά ο ζωγράφος σταματάει την εξέλιξη του έργου όταν φτάνει στα όρια των καλλιτεχνικών του δυνατοτήτων τη στιγμή της δημιουργίας του. Ανά πάσα στιγμή, μπορεί να επανέλθει στο έργο εάν το κρίνει αναγκαίο και αφού έχει μεσολαβήσει κάποιος χρόνος ικανός να κάνει το μάτι του να ξεχάσει την προηγούμενη εικόνα.

– Ποια είναι η πιο σημαντική σας καλλιτεχνική στιγμή;

Θα προτιμούσα να αναφερθώ σε δύο ανθρώπους που δημιούργησαν προϋποθέσεις για την παραμονή μου στο χώρο της ζωγραφικής, πράγμα καθόλου αυτονόητο. Ο ένας υπήρξε ο πατέρας μου, ο οποίος μετά την αποτυχία μου να εισαχθώ στην Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας, επέμεινε να φύγω στη Γαλλία και να σπουδάσω εκεί ζωγραφική. Ο ίδιος ήταν απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών Αθήνας επί των ημερών του περίφημου ζωγράφου Γεωργίου Ιακωβίδη, αλλά δεν ασχολήθηκε ποτέ με την τέχνη του για βιοποριστικούς λόγους. Ο δεύτερος είναι ο αείμνηστος Κώστας Λαχάς, ο οποίος το 1987 μου πρότεινε να συμμετέχω σε μια ομαδική έκθεση στη Θεσσαλονίκη με άλλους δύο ζωγράφους, και οι τρεις μας πρωτοεμφανιζόμενοι στο χώρο της τέχνης. Ήταν την εποχή που βρισκόμουνα σε ένα απίστευτο καλλιτεχνικό τέλμα προσπαθώντας να επιβιώσω μέσα από διάφορα καλλιτεχνικά πάρεργα. Αυτή του η πρόσκληση με επανέφερε στο δρόμο της ζωγραφικής που είχα χάσει. Θεωρώ λοιπόν αυτές τις δύο χρονικές στιγμές ως τις σημαντικότερες στην καλλιτεχνική μου πορεία. Τα υπόλοιπα, εφόσον το δράμα παίζεται ακόμη, είναι προς μελλοντική αξιολόγηση.

– Μπορείτε να μας αναφέρετε ορισμένα στοιχεία που σας χαρακτηρίζουν ως ζωγράφο;

Θα απαντήσω γενικότερα για το τι πιστεύω ότι χαρακτηρίζει τους ζωγράφους. Ο ζωγράφος είναι ένας μεσολαβητής. Μεταφέρει σφραγισμένες επιστολές αγνώστου περιεχομένου σε άγνωστους παραλήπτες που, ενδεχομένως, θα δεχτούν να τις παραλάβουν. Επιχειρεί ενάντια σε κάθε φροντίδα για σύμβαση, τάξη ή εμπόριο να επινοήσει αυτό που δεν υπήρξε πριν απ’ αυτόν μιλώντας με την τέχνη του για άλλα ήδη υπάρχοντα έργα τέχνης. Ελπίζει, πως σε στιγμές διαύγειας – όταν το πνεύμα επιβεβαιώνει τις δυνατότητές του – θα κατανοήσει το μυστήριο κάποιων πραγμάτων που μας φαίνονται οικεία και γνωστά. Η διαδικασία της εικονοποιΐας είναι αρκετά περίπλοκη και ασαφής με μεγάλη δόση υποσυνείδητου για να μπορείς να την περιγράψεις κι ακόμα περισσότερο να την προγραμματίσεις. Όταν «σκηνοθετείς» τον κόσμο σου, επιστρατεύεις όλη τη γνώση σου προκειμένου να είσαι διαυγής και τα στοιχεία του έργου σου να μπορούν να επανοριστούν από το βλέμμα του θεατή.

– Αφού ζωγραφίζετε, γιατί νιώθετε την ανάγκη να γράφετε ενίοτε;

Ανέκαθεν θαύμαζα τους ανθρώπους που έχουν την ικανότητα να χειρίζονται τον γραπτό λόγο. Είμαι ένας μέτριος αναγνώστης και ο τρόπος επικοινωνίας μου είναι βεβαίως η εικόνα. Στον απόηχο του θαυμασμού μου για τους συγγραφείς, συντάσσω κατά καιρούς μικρά κείμενα, πράγμα που με βοηθάει να διηγηθώ πιο άμεσα πράγματα που δύσκολα απεικονίζονται με την ζωγραφική. Άλλωστε πολλοί καλλιτέχνες κατά καιρούς, άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο, εισπηδούν σε αλλότρια χωράφια απ’ αυτά της τέχνης τους.

– Πού πάει η τέχνη της ζωγραφικής όταν τελειώνει ένα έργο;

Θα μπορούσα να απαντήσω με τα λόγια της φίλης ζωγράφου Τέτας Μακρή: «Περιφέρεται εκεί έξω στο σύμπαν σκαρώνοντας ιστορίες με τα αστέρια, ιστορίες που επιστρέφουν στη γη για να αποκοιμίσουν τα παιδιά, για να παρηγορήσουν τους ενήλικες».

– Τα αισθήματα έχουν χρώμα η έχουν μόνο περίγραμμα και σχήμα;

«Το χρώμα επηρεάζει άμεσα την ψυχή. Χρώμα το πληκτρολόγιο, τα μάτια τα σφυριά, η ψυχή το πιάνο με πολλές χορδές. Ο καλλιτέχνης είναι το χέρι που παίζει, ακουμπώντας το ένα ή το άλλο σφυρί σκοπευτικά για να προκαλέσει δονήσεις στην ψυχή», λέει ο Kandinsky. Έτσι κι αλλιώς, κατά τη γνώμη μου, το χρώμα είναι εκείνο που δομεί και το σχέδιο και το σχήμα.

Δήμητρα Καραγιάννη

Στέλλα Τέλλιου 

*Η συνέντευξη αποτελεί αναδημοσίευση από το www.paremvasiculture.gr και δημοσιεύεται εκ νέου με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου «Πορτρέτα του Κώστα Ντιό», την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου, στις 6 μ.μ., στο Λαογραφικό Μουσείο Κοζάνης. 

*Ο Kώστας Ντιός γεννήθηκε στη Σιάτιστα Κοζάνης το 1959. Σπούδασε στην Ecole Nationale Supérieure des Beaux – Arts στο Παρίσι (1978-1984), γλυπτική στο εργαστήριο του César και ζωγραφική στο εργαστήρι του Οlivier Debré. Από το 1996 μέχρι το 2002 ήταν καλλιτεχνικός υπεύθυνος στο εικαστικό εργαστήρι του δήμου Κοζάνης. Εργάστηκε για πολλά χρόνια στη Μέση Εκπαίδευση ως καθηγητής καλλιτεχνικών μαθημάτων. Συμμετείχε σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και κατά τη διάρκεια των σπουδών του στη Γαλλία.

Tags: ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΙΟΣ
Previous Post

Απολογισμός Εκθέσεων 2024–2025 και Στρατηγική Εξωστρέφειας 2026 από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας

Next Post

Καλλιόπη Βέττα: «Οι αγρότες της Π.Ε. Κοζάνης ζουν σε μια μόνιμη ανασφάλεια κι έλλειψη προοπτικών»

Next Post
Καλλιόπη Βέττα: «Καλή επιτυχία στις νέες και τους νέους της Π.Ε. Κοζάνης που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις»

Καλλιόπη Βέττα: «Οι αγρότες της Π.Ε. Κοζάνης ζουν σε μια μόνιμη ανασφάλεια κι έλλειψη προοπτικών»

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Περιφερειακό Συμβούλιο: Βύζας και Μπαρδάκας ήρθαν…κεφάλι με κεφάλι. Διακόπηκε η συνεδρίαση. Βίντεο
  • Στάση αναμονής σήμερα από τους αγρότες του μπλόκου της Μπάρας Σιάτιστας
  • Επίσκεψη κλιμακίου ΠΑΣΟΚ στην Λαϊκή Αγορά της Πτολεμαΐδας
  • Παρέμβαση του Βουλευτή Στάθη Κωνσταντινίδη για τη δημιουργία του Εργοστασίου Τεχνητής Νοημοσύνης στην ΠΕ Κοζάνης
  • Δυναμικό τριήμερο διεκδικήσεων για τον Δήμο Καστοριάς με ενεργή συμμετοχή στις κινητοποιήσεις της ΚΕΔΕ

Πρόσφατα σχόλια

  1. Αντώνης Φωτόπουλος στο Ηλεκτρονικό εξοπλισμό παρέδωσε στη Σχολή Πυροσβεστών Τσοτυλίου ο Δήμαρχος Βοΐου, Χρήστος Ζευκλής. Βίντεο
  2. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  3. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Νέα casino για Έλληνες παίκτες

 

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr