Στο Δημοτικό Συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 19 Ιανουαρίου φάνηκε για μια ακόμα φορά ότι η δημοτική αρχή όχι μόνο στηρίζει την αντιλαϊκή πολιτική αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις πρωτοστατεί στο να προωθηθούν αντιδραστικές εξελίξεις.
Αυτό πιστοποιείται από το γεγονός ότι το Δημοτικό Συμβούλιο υπερψήφισε την υπογραφή μνημονίου με το σωματείο «Διάζωμα», που στην ουσία αποτελεί παράδοση της πολιτιστικής παράδοσης, των μνημείων της περιοχής για αξιοποίηση στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Δεν είναι τυχαίο που ο Δήμαρχος τα έβαλε με έναν ολόκληρο κλάδο, των αρχαιολόγων που τους επέρριψε την ευθύνη για την μικρή επισκεψιμότητα του μουσείου Αιανής, γεγονός που δείχνει ότι έχει μπει στο στόχαστρο της «αξιοποίησης» του ιδιωτικού κεφαλαίου. Δεν είδε πουθενά την υποστελέχωση των αρχαιολογικών υπηρεσιών, την έλλειψη πόρων από την πολιτική των κυβερνήσεων κ.α.
Εκεί όμως που η δημοτική αρχή παίζει το ρόλο του λαγού στο να προωθηθούν αντιδραστικές εξελίξεις είναι το κάλεσμα του Δημάρχου να ανοίξουν τα σχολεία με τηλεκπαίδευση για τις μέρες που επικρατούν χαμηλές θερμοκρασίες. Μπροστά στην κακοκαιρία εν μέσω πανδημίας επιλέγεται η «ανέξοδη λύση», για κυβέρνηση και τοπική διοίκηση, της τηλεκπαίδευσης. Εφαρμόζουν την υπουργική απόφαση (120126/ΓΔ4/30.09.2020) όπου αναφέρεται «Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος…» είναι υποχρεωτική η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ερμηνεύοντας την κατά το δοκούν το τι σημαίνει έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός, δείχνοντας πως όσα μέτρα πάρθηκαν με πρόσχημα την πανδημία, ήρθαν για να μείνουν. Ερμηνεύουν κατά το δοκούν την υπουργική απόφαση, αυτοί που δεν πήραν μισό μέτρο για να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια . Από πού προκύπτει για τη Κοζάνη ότι είναι έκτακτη συνθήκη οι χαμηλές θερμοκρασίες και οι χιονοπτώσεις;
Οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή της πανδημίας και χωρίς καμιά στήριξη από το Υπουργείο Παιδείας δώσανε τον καλύτερό τους εαυτό και στηρίξαν τους μαθητές με όλους τους τρόπους. Δήλωσαν, ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση εφαρμόζεται μόνο εξαιτίας της πανδημίας και για κανένα άλλο λόγο. Τα σχολεία στη Κοζάνη είναι κλειστά εξαιτίας του ολικού παγετού και όχι λόγω της πανδημίας. Άρα δεν υπάρχει λόγος για τηλεκπαίδευση. Αν φοβούνται ότι επειδή δεν μπορουν να ανοίξουν τα παράθυρα από τον παγετό, δε θα αερίζονται οι τάξεις ας αραιώσουν τα τμήματα σύμφωνα με τις προτάσεις των εκπαιδευτικών και να προσλάβουν όλο το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό στη καθαριότητα. Όλα τα υπόλοιπα είναι εκ του πονηρού.
Η Δημοτική Αρχή από την αρχή της χρονιάς έδειξε την διάθεση να «ωραιοποιήσει» την κατάσταση. Η Λαϊκή Συσπείρωση στην αρχή της χρονιάς αλλά και στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο έφερε θέμα για συζήτηση τους όρους ανοίγματος των σχολείων, με συγκεκριμένες προτάσεις για το τι μπορεί να κάνει ο Δήμος σε αυτή την κατεύθυνση, όπως να υποδείξει αίθουσες που μπορούν να αξιοποιηθούν για μαθήματα, να συμβάλει με το προσωπικό και τα μέσα για το στήσιμο τους, να συμβάλει οικονομικά για την αγορά rapid tests ώστε να γίνονται περιοδικά σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, εργαζόμενους, να προσλάβει καθαρίστριες, να πιέσει την κεντρική εξουσία για προσλήψεις εκπαιδευτικών, γιατρών με σκοπό την προστασία της υγείας της εκπαιδευτικής κοινότητας και του λαού συνολικά.
Η δημοτική αρχή στην αρχή της χρονιάς παρουσίαζε μια ειδυλλιακή κατάσταση και τώρα στο δεύτερο κύμα της πανδημίας έκρυψε τις ευθύνες της λέγοντας πως «δεν είναι αρμόδια», είτε αξιοποιώντας το δήθεν «ρεαλισμό» της οικονομικής κατάστασης «που δεν επιτρέπει για τέτοιου είδους παρεμβάσεις».
Στην ουσία, ενώ, δεν έχουν κάνει τίποτα στην κατεύθυνσή βελτίωσης της κατάστασης παίρνουν την πρωτοβουλία να αξιοποιήσουν την υπουργική απόφαση ανοίγοντας τον δρόμο στο να γενικευτεί τηλεκπαίδευση, κατά το δοκούν. Έκτακτη συνθήκη θα βαφτίζουν την έλλειψη εκπαιδευτικών στις τάξεις, έκτακτη συνθήκη θα βαφτίζουν τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των μαθητών. Ο δρόμος που ανοίγει είναι επικίνδυνος για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Ουσιαστικές προϋποθέσεις ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής, δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία κατά τη διάρκεια του χειμώνα και εν μέσω πανδημίας αποτελεί η αραίωση των μαθητών ανά τμήμα, η εξασφάλιση της καθαριότητας των χώρων του σχολείου, ο αποχιονισμός δρόμων, αυλών, πεζοδρομίων για την ασφαλή μετακίνηση από και προς το σχολείο, η εξασφάλιση επαρκούς θέρμανσης όλων των σχολείων, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Αυτά αποτελούν μια σειρά προϋποθέσεις που σήμερα στον 21ο αιώνα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες για να καλυφθούν, το μόνο εμπόδιο είναι η αντιμετώπισή τους διαχρονικά από κυβερνήσεις και τοπική διοίκηση, ως κόστος που πρέπει να περιοριστεί.
Σε αυτήν την κριτική που ασκήσαμε στο Δήμαρχο η απάντηση του με ψέματα δείχνει ότι μόνο τυχαία δεν ήταν η παρέμβαση του. Το ποιος «κάνει γαργάρα» ότι τα σχολεία μένουν κλειστά για 3 μήνες λόγω πανδημίας, ο κύριος Δήμαρχος θα πρέπει να το ψάξει στον καθρέπτη. Οι κομμουνιστές από την πρώτη στιγμή με όλες τους τις δυνάμεις, με αγώνες στα σχολεία, στα νοσοκομεία, στους χώρους δουλειάς, μέσα στο κίνημα και τα σωματεία, στη Βουλή , στα Περιφερειακά και Δημοτικά Συμβούλια με όλους τους τρόπους δίνουν την μάχη για την προστασία της υγείας του λαού για την εξασφάλιση των μορφωτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των νέων. Γι’ αυτό έφτασε στο σημείο να αναφέρει στον επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης ότι «σαν μέλος του ΚΚΕ θα πρέπει να αφήσει το Δημοτικό Συμβούλιο να κάνει την δουλειά του», λες δεν έχουμε εκλεγεί σαν Δημοτικοί Σύμβουλοι από το λαό. Αυτό δείχνει ότι δεν θέλουν τους κομμουνιστές στα πόδια τους να τους χαλάνε την σούπα της συναίνεσης στην αντιλαϊκή πολιτική. Είναι γελασμένοι.