• Latest
παιδι

Μαθησιακές δυσκολίες, διάγνωση και αντιμετώπιση

9 Ιουλίου 2018
ΓΑΜΟΣ, ΝΥΦΗ

Γαμπρός το έσκασε από τη γαμήλια δεξίωση – Εγκατέλειψε τη νύφη για την ξαδέλφη της λίγα λεπτά μετά την τελετή

1 Ιουνίου 2025
ασθενοφορο

50χρονος με τζιπ μπέρδεψε το γκάζι με το φρένο και καρφώθηκε σε φούρνο σκοτώνοντας βρετανίδα τουρίστρια

1 Ιουνίου 2025
Κινητοποίηση του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Κοζάνης για αλληλεγγύη στον λαό της Παλαιστίνης

Κινητοποίηση του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Κοζάνης για αλληλεγγύη στον λαό της Παλαιστίνης

31 Μαΐου 2025
Νίκος Παπαθανάσης

Νέο και σημαντικό πρόγραμμα ενίσχυσης 1000 πολύ μικρών επιχειρήσεων στη Δυτική Μακεδονία ανακοίνωσε ο αν. υπουργός Οικονομίας Ν. Παπαθανάσης – Με 70% επιδότηση – Πότε θα ξεκινήσει – Βίντεο

31 Μαΐου 2025
Σε Αιανή και Λευκοπηγή οι συνοδοί των αντιπροσώπων τψν Επιμελητηρίων

Σε Αιανή και Λευκοπηγή οι συνοδοί των αντιπροσώπων τψν Επιμελητηρίων

31 Μαΐου 2025
Αγροβόιο: Οι νέες τεχνολογίες με τη χρήση Drone παρουσιάστηκαν με επιτυχία. Βίντεο και φωτογραφίες

Αγροβόιο: Οι νέες τεχνολογίες με τη χρήση Drone παρουσιάστηκαν με επιτυχία. Βίντεο και φωτογραφίες

31 Μαΐου 2025
Με βραβεύσεις έκλεισε η πρώτη ημέρα της Γενικής Συνέλευσης της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος το βράδυ της Παρασκευής 30 Μαΐου στα Πετρανά Κοζάνης

Με βραβεύσεις έκλεισε η πρώτη ημέρα της Γενικής Συνέλευσης της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος το βράδυ της Παρασκευής 30 Μαΐου στα Πετρανά Κοζάνης

31 Μαΐου 2025
Κοζάνη – Γενική Συνέλευση Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος – Πρόγραμμα Συνοδών Παρασκευή 30 Μαΐου

Κοζάνη – Γενική Συνέλευση Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος – Πρόγραμμα Συνοδών Παρασκευή 30 Μαΐου

31 Μαΐου 2025
Καστοριά: Έψαχνε παράνομα για λίρες και αρχαία

Καστοριά: Έψαχνε παράνομα για λίρες και αρχαία

31 Μαΐου 2025
Ομιλία του Προέδρου του Επιμελητηρίου Κοζάνης κ. Γιάννη Μητλιάγκα στην Γενική Συνέλευση της διοίκησης της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ): Η Ελλάδα μπορεί να αλλάξει και θα αλλάξει από τα Επιμελητήριά της»

Ομιλία του Προέδρου του Επιμελητηρίου Κοζάνης κ. Γιάννη Μητλιάγκα στην Γενική Συνέλευση της διοίκησης της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ): Η Ελλάδα μπορεί να αλλάξει και θα αλλάξει από τα Επιμελητήριά της»

31 Μαΐου 2025
Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος την Τετάρτη 07-08-2024

Διακοπή Ηλεκτρικού Ρεύματος σε περιοχές του Δήμου Βοΐου

31 Μαΐου 2025
ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ

Κέντρο Υγείας Σιάτιστας: Οι επισκέπτες γιατροί για τον Ιούνιο 2025

31 Μαΐου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Κυριακή, 1 Ιουνίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Μαθησιακές δυσκολίες, διάγνωση και αντιμετώπιση

sierafm by sierafm
9 Ιουλίου 2018
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
παιδι
1
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Τα εργαλεία για μια πιο εύκολη ζωή.

Μπορεί τα σχολεία να έχουν κλείσει, αλλά οι έγνοιες των γονέων για το πώς θα τα πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο με τη νέα χρονιά δεν σταματούν ποτέ. Ειδικά για τους γονείς παιδιών με μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες.

Σύμφωνα με έρευνες, το ποσοστό των παιδιών αυτών παγκοσμίως μεγαλώνει, ωθώντας έτσι τα εκπαιδευτικά συστήματα να παρέχουν προβλέψεις για όλο το φάσμα των δυσκολιών.

Στην Ελλάδα, η Ειδική Αγωγή, αν και… «πολύπαθη», προσφέρει μία λύση. Πότε, όμως, ένα παιδί εντάσσεται στην ειδική εκπαίδευση; Μέχρι πρόσφατα, τα Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) ήταν επιφορτισμένα με την αξιολόγηση των μαθητών και γνωμοδοτούσαν και εισηγούνταν για το κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο φοίτησης.

Μετά την πρόσφατη ψήφιση του νόμου για τις δομές Εκπαίδευσης, τα ΚΕΔΔΥ μετεξελίσσονται σε Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), έχοντας εκτός των αρμοδιοτήτων των ΚΕΔΔΥ και εκείνη της υποστήριξης των μαθητών στο σχολικό πλαίσιο και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τους.

«Για το σκοπό αυτό, ορίζεται υπεύθυνος εκπαιδευτικός ως σύνδεσμος επικοινωνίας με το ΚΕΣΥ της περιοχής του σχολείου με σκοπό την άμεση επικοινωνία και υποστήριξη από τη διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΣΥ στην οποία μετέχουν εκπαιδευτικός, ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός και εφόσον κρίνεται απαραίτητο λογοθεραπευτής, εργοθεραπευτής και φυσικοθεραπευτής», ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής Ειδικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας, Παναγής Κασσιανός.

Η μετεξέλιξη των ΚΕΔΔΥ σε ΚΕΣΥ για τον κ. Κασσιανό είναι μεγάλης σημασίας, ειδικά στο κομμάτι της σύνδεσης με τη σχολική διαδικασία.

Η πρώιμη παρέμβαση και η παραπομπή σε ειδικούς

Πολλοί, γονείς, ωστόσο, έχουν το άγχος μήπως όταν αποταθούν σε ειδικούς, είναι ήδη αργά. Όντως, για όσους ασχολούνται με την Ειδική Αγωγή, το ζήτημα της πρώιμης παρέμβασης (στην ηλικία 2-4 χρόνων) είναι πολύ σημαντικό, αναγνωρίζεται όμως ότι δεν υπάρχει καθορισμένο πλαίσιο, μέσα στο οποίο να μπορέσουν να κινηθούν οι γονείς.

«Η διαπίστωση των διαταραχών της ανάπτυξης σε πρώιμο ηλικιακό στάδιο που πιθανόν να προκαλέσουν δυσκολίες μάθησης δεν είναι μια απλή διαδικασία που μπορεί να εκτιμηθεί από τους γονείς μέσα από μια σειρά οδηγιών», σχολίασε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κασσιανός.

Πράγματι, υπάρχουν ενδείξεις κατά την πρώιμη φάση της ανάπτυξης ενός παιδιού, που μπορούν να «χτυπήσουν το καμπανάκι» για τους γονείς, όπως είναι η καθυστέρηση στην ομιλία και στην ανάπτυξη της κίνησης, η αδυναμία συγκέντρωσης της προσοχής και η εύκολη διάσπαση αυτής από δραστηριότητες.

«Η εμπειρία δείχνει ότι εύκολα μπορεί να υπερεκτιμηθούν ή να αγνοηθούν οι παρατηρήσεις των γονέων. Γι αυτό χρειάζεται ψυχραιμία και να μην διστάζουμε να ζητήσουμε βοήθεια από ειδικούς», πρότεινε ο κ. Κασσιανός.

Σε πρώτο στάδιο, στη βρεφική και πρώτη παιδική ηλικία ο παιδίατρος είναι το πλέον οικείο πρόσωπο για τους γονείς. Γι αυτό κρίνεται απαραίτητη πλέον η εκπαίδευση των παιδιάτρων στην ανίχνευση πρώιμων διαταραχών της ανάπτυξης ώστε να είναι σε θέση να κατευθύνουν τους γονείς σε άλλους ειδικούς.

Σε δεύτερο στάδιο, πρόσωπο-κλειδί είναι ο εκπαιδευτικός στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό, που θα πρέπει να είναι σε θέση να καθοδηγήσει τους γονείς για την περαιτέρω διερεύνηση των δυσκολιών του παιδιού τους.

Όπως σημείωσε ο κ. Κασσιανός, μεγάλο θέμα είναι το κατά πόσο οι γονείς είναι έτοιμοι να αποδεχτούν αυτό που παρατηρούν ή τους εντοπίζουν άλλοι και να ζητήσουν υποστήριξη από ειδικούς.

«Το γνωρίζουμε ότι είναι ένα πολύ δύσκολο θέμα η παραδοχή κάποιου μικρού ή μεγάλου ελλείμματος στην πορεία ανάπτυξης του παιδιού τους. Οι γονείς δεν χρειάζεται να κατηγορούνται γι αυτό αλλά να βοηθούνται να το αποδεχτούν», τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Εξάλλου, όσο πιο έγκαιρη είναι η υποστήριξη του παιδιού στο στάδιο της πρώιμης παρέμβασης, τόσο πιο εύκολη η υποστήριξη των παραμέτρων που σχετίζονται άμεσα με τη γνωστική ανάπτυξη και την ικανότητά του να ανταποκριθεί στις ακαδημαϊκές απαιτήσεις του σχολικού πλαισίου.

Σημαντικό είναι, βέβαια, να υπογραμμιστεί για μία ακόμη φορά το κομμάτι της ψυχραιμίας με την οποία θα πρέπει να παρατηρούν οι γονείς τις σχετικές ενδείξεις ή τα σχόλια των δασκάλων.

Τι γίνεται μετά τα ΚΕΣΥ

Με την έναρξη λειτουργίας των ΚΕΣΥ, ο κάθε μαθητής με μαθησιακή ή άλλη δυσκολία μπορεί να ενταχθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία και να υποστηριχθεί με τους εξής τρόπους:

α) Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, εφόσον πρόκειται για μαθητές με ήπιες μαθησιακές δυσκολίες, υποστηριζόμενοι από τον εκπαιδευτικό της τάξης.

β) Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, με παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση, από εκπαιδευτικούς με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή, όταν αυτό επιβάλλεται από το είδος και το βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Η παράλληλη στήριξη παρέχεται σε μαθητές που μπορούν με κατάλληλη ατομική υποστήριξη να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης.

γ) Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, υποστηριζόμενοι από ειδικά οργανωμένα και κατάλληλα στελεχωμένα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) που λειτουργούν μέσα στα σχολεία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.

δ) Όταν η φοίτηση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη στα σχολεία του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος ή στα τμήματα ένταξης, λόγω των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους, η εκπαίδευση των μαθητών αυτών παρέχεται σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ή με διδασκαλία στο σπίτι, όταν αυτή κρίνεται αναγκαία, για σοβαρά βραχυχρόνια ή χρόνια προβλήματα υγείας, τα οποία δεν επιτρέπουν τη μετακίνηση και φοίτηση των μαθητών στο σχολείο.

Βοήθεια στην καθημερινότητα

Όταν μιλάμε για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι δυσκολίες αυτές δεν εξαντλούνται στη ζωή τους μέσα στην σχολική τάξη, αλλά κυρίως έξω από αυτήν. Μεταξύ άλλων, σε ένα περιβάλλον που οι περισσότερες διαδικασίες γίνονται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή και χρήσης του διαδικτύου, ένα βοήθημα που επιτρέπει την πρόσβαση σε αυτά είναι βασικό.

Ένα τέτοιο βοήθημα είναι το «3asyR», το οποίο έχει ως στόχο να βοηθήσει τους ανθρώπους με αναγνωστικές δυσκολίες στη διαδικτυακή ανάγνωση και μάλιστα, είναι διαθέσιμο προς χρήση για τη σελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, www.amna.gr.

«Χρησιμοποιούμε διάφορες επιλογές που μπορεί να χρησιμοποιήσουν οι χρήστες από το μενού, όπως να αυξήσουν τη γραμματοσειρά, να αλλάξουν τη γραμματοσειρά σε dyslexic font, να επιλέξουν το χρώμα του μαρκαδόρου, ανάμεσα σε 15 φιλικά προς σε αυτά χρώματα, να υπογραμμίσουν μια παράγραφο, να επιλέξουν τη γλώσσα που επιθυμούν και την επιλογή του text tο speech, ανάμεσα σε 20 φωνές διαφορετικών γλωσσών. Να ακούσουν δηλαδή το κείμενο που υπογράμμισαν», εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η CEO και συνιδρύτρια του «3asyR», Μαρία Τσιάνα.

«Ως δυσλεξική, ο τρόπος που είχα βρει να διαβάζω ευκολότερα είναι να χρησιμοποιώ μαρκαδόρο, ώστε τα μάτια να είναι εστιασμένα στο κείμενο. Ουσιαστικά, με το “3asyR” μεταφέραμε αυτή την εμπειρία online», πρόσθεσε.

Το «3asyR» μπορεί ο κάθε χρήστης να το χρησιμοποιεί ως επέκταση του Chrome, ως εργαλείο διαβάσματος για τις ιστοσελίδες που επισκέπτεται. Είναι διαθέσιμο ωστόσο και ως «web plugin», όπως είναι στο σάιτ του https://www.amna.gr/ για εταιρίες και οργανισμούς που θέλουν η ιστοσελίδα τους να είναι προσβάσιμη σε ανθρώπους με αναγνωστικές δυσκολίες.

Πηγή:Newsbeast.gr

Tags: ΠΑΙΔΙ
Previous Post

Θερμή υποδοχή στον πρωθυπουργό ετοιμάζουν στη Θεσσαλονίκη

Next Post

Έξι λόγοι που τα ζευγάρια χωρίζουν μετά τις διακοπές

Next Post
ΖΕΥΓΑΡΙ σχεση

Έξι λόγοι που τα ζευγάρια χωρίζουν μετά τις διακοπές

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

FIESTA VOIO NEW (2)

Πρόσφατα άρθρα

  • Γαμπρός το έσκασε από τη γαμήλια δεξίωση – Εγκατέλειψε τη νύφη για την ξαδέλφη της λίγα λεπτά μετά την τελετή
  • 50χρονος με τζιπ μπέρδεψε το γκάζι με το φρένο και καρφώθηκε σε φούρνο σκοτώνοντας βρετανίδα τουρίστρια
  • Κινητοποίηση του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Κοζάνης για αλληλεγγύη στον λαό της Παλαιστίνης
  • Νέο και σημαντικό πρόγραμμα ενίσχυσης 1000 πολύ μικρών επιχειρήσεων στη Δυτική Μακεδονία ανακοίνωσε ο αν. υπουργός Οικονομίας Ν. Παπαθανάσης – Με 70% επιδότηση – Πότε θα ξεκινήσει – Βίντεο
  • Σε Αιανή και Λευκοπηγή οι συνοδοί των αντιπροσώπων τψν Επιμελητηρίων

Πρόσφατα σχόλια

  1. Σάκης στο Συνεδρίαση με ερώτηση για το κόστος συνδέσεων αερίου στη Γαλατινή. Βίντεο
  2. Βασιλω στο Προσλήψεις 3 ατόμων στο ΠΤΑ Δυτικής Μακεδονίας
  3. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ στο Ο Δήμος Κοζάνης απαγορεύει ποδήλατα, πατίνια & μπάλες στην κεντρική πλατεία
  4. Νικοςασπραδακης ετών 80 στο Μπαράζ Ανόδου: Ο Εορδαϊκός ξανά στη Γ’ Εθνική
  5. Σιάτιστα: Καίγεται σπίτι στην περιοχή του 3ου Δημοτικού Σχολείου – kastoria365 – καστορια 365 στο Σιάτιστα: Καίγεται σπίτι στην περιοχή του 3ου Δημοτικού Σχολείου
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr