Τσολακόπουλος Ανδρέας Ηλεκτρολόγος-Μηχανολόγος-Μαθηματικός – Μανιφέστο για τις δημοτικές εκλογές του Βοΐου..
ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ:
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρώτου βαθμού, στο Βόιο, πέρασε από πολλές διακυμάνσεις και κύματα.
Από τις παλιές επαρχίες (Ανασελίτσας, Βοΐου), στους ξεχωριστούς δήμους του Καποδίστρια, στον «ενιαίο» δήμο του Καλλικράτη, ως τον αναλογικότερο δήμο του Κλεισθένη.
Τελευταία, υπήρξε η διαμάχη της έδρας, που διακρίνουμε τα υπολείμματά της και αρκετοί προτείνουν ακόμη και την κατάτμηση του δήμου.
Παραμένει ο διχαστικός ανταγωνισμός του Άνω με το Κάτω Βόιο και μας κάνει άνω-κάτω, με τις πάμπολλες υποψηφιότητες εκατέρωθεν, με απουσία των λοιπών δημοκρατικών δυνάμεων, ως συνήθως.
Μείναμε τόσοι λίγοι, στον ιδιαίτερα όμορφο και παρθένο τούτο τόπο, που είναι απαράδεκτο να είμαστε διχασμένοι, κυρίως από μικροκομματικές σκοπιμότητες, ή μάταιες προσωπικές φιλοδοξίες, δογματισμούς, ή αρχομανίες, για την αυτονόητη επίλυση των κοινών μας τοπικών προβλημάτων.
*Να «φτιάξουμε» το δήμο και όχι να μας φτιάξει.
*Να τον υπηρετήσουμε και όχι να τον ποδηγετήσουμε, από θέση ισχύος και «εξουσίας».
Δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα το ουσιαστικό, μεταξύ μας και μέσα στις μικρές μας κοινωνίες.
Δε θα επιλύσουμε, στα στενά πλαίσια του δήμου, το κυπριακό, το μεσανατολικό, το μεταναστευτικό, το εκκλησιαστικό, το συνταγματικό, ή το μακεδονικό, τα προβλήματα της υφαλοκρηπίδας, ή της παγκοσμιοποίησης κλπ, αλλά να συνυπάρξουμε για την αντιμετώπιση των απλών τοπικών μας προβλημάτων, που είναι για όλους μας κοινά, αλλά είναι πολλά, για να τα περιφρονούμε..
Ευχής έργο θα ήταν να τα «βρουν» όλοι οι επί-κεφαλής και να σχηματίσουν ενιαίο συνδυασμό.
Τέτοιες πρωτοβουλίες θα εκτιμηθούν από όλους τους δημότες….
Κανένας, όμως, δεν είναι μοναδικός και αυτόφωτος σε ιδέες και πρακτικές, για να είναι αλαζονικός σωτήρας και αγάς μας..
Δυστυχώς, και στα τοπικά κανάλια ενημέρωσης, στα διάφορα πάνελ με τους υποψήφιους δημοτικούς, παρατηρούμε τους δημοσιογράφους να επικεντρώνονται σε ερωτήσεις για μείζονα «εθνικά» θέματα, θεωρώντας ότι έχουν μπροστά τους διεθνολόγους, συνταγματολόγους, ή άλλους ειδικούς καθηγητές πανεπιστημίου κλπ, για να τους πιάσουν αδιάβαστους σε ειδικά ζητήματα.
Είναι προτιμότερο να ασχοληθούν και τα Μ.Μ.Ε. με την ανάλυση των δημοτικών προβλημάτων, που γνωρίζουν καλά και να αναζητούν λύσεις παρά να μας αποπροσανατολίζουν.
Δεν είναι άμοιρα ευθυνών, π.χ. για τη μόλυνση των υδάτων και της παραλίας του Αλιάκμονα κλπ.
Θέλουμε τους τοπικούς άρχοντες να ενεργοποιηθούν περισσότερο στο δικό μας τοπίο, χωρίς να αγνοούμε, βέβαια, ότι όλα τα θέματα, περιέχουν πολιτική χροιά, αλλά τα «μεγαλύτερα», ας τα αφήσουμε να τα επιλύσουμε, πάλι εμείς οι ίδιοι, συμμετέχοντας σε πιο σύνθετες συλλογικότητες (στην περιφέρεια, στην ευρωβουλή, στην κεντρική πολιτική σκηνή), για να εκτονωνόμαστε και κομματικά…
Και μέσα από τη διαφορετική κομματική μας επιρροή, ο καθένας, ας προβάλλουμε, κατά προτεραιότητα, τα δημοτικά μας «συμφέροντα».
ΟΙ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΡΑΜΑΤΑ:
*Να πιστεύουμε, πραγματικά:
–Στον καθοριστικό ρόλο του θεσμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ως βασικού δημοκρατικού κυττάρου και στην αναγκαιότητα της ενίσχυσης και της λειτουργικής αναβάθμισής της.
-Στην ενεργή και παραγωγική συμμετοχή των δημοτών, ώστε να συμβάλουμε, όλοι μαζί, στην προώθηση της οικονομικής, της κοινωνικής και της πολιτιστικής ανάπτυξης, της παραμελημένης περιοχής μας.
*Να πρεσβεύουμε ακράδαντα:
-Στην εδραίωση και στην εμβάθυνση της δημοκρατίας, με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, τόσο στα ατομικά, όσο και σ’ αυτά όλων των κοινωνικών ομάδων.
Στη δημοκρατία ισχύει η αρχή της πλειοψηφίας, αλλά, όμως, με κατάθεση και με σεβασμό όλων των απόψεων, που η σύνθεσή τους να έχει τη μέγιστη δυνατή αποδοχή και συναίνεση.
*Να αγωνιζόμαστε σθεναρά και με εντιμότητα:
-Για τη διατήρηση της εθνικής μας εδαφικής ακεραιότητας και την εξασφάλιση της ειρήνης και της φιλίας μεταξύ των λαών, χωρίς αλυτρωτικές διαθέσεις, σοβινισμό, ρατσισμό, άκρατο εθνικισμό, ή ιμπεριαλισμό κλπ.. και γενικά, για μια χειραφετημένη και όχι χειραγωγημένη Ελλάδα.
-Για την τήρηση του συντάγματος και των νόμων.
-Για την αναγνώριση της λαϊκής κυριαρχίας, της ισότητας (γιατί η ανισότητα, τουλάχιστον δεν είναι στόχος!), της ανθρώπινης αξίας, της ζωής, της υγείας, της τιμής, της ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και των κανόνων του διεθνούς δικαίου, της ανεξιθρησκίας, της ελεύθερης προσωπικότητας, του πατριωτισμού χωρίς πατριδοκαπηλία….
-Για την υποστήριξη της γνήσιας παράδοσης της ελληνοχριστιανικής μας ορθοδοξίας.
-Για την εξάπλωση του αθλητισμού, την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, της εργασίας, της οικογένειας, της μητρότητας, της παιδικής ηλικίας, της νεότητας, του γήρατος, των πολυτέκνων, των αναπήρων, των ατόμων με ειδικές ανάγκες, μέσω της ειδικής αγωγής, της περίθαλψης των απόρων, την απαγόρευση της αναγκαστικής εργασίας, της εκμετάλλευσης και της καταπίεσης του ανθρώπου από άνθρωπο, της συνδικαλιστικής ελευθερίας, της ακώλυτης άσκησης των δικαιωμάτων της απεργίας χωρίς βία, της έντιμης ιδιωτικής πρωτοβουλίας, χωρίς αισχροκέρδεια…
-Για το απαραβίαστο του ασύλου της κατοικίας, και της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής, της ιδιοκτησίας, του απορρήτου, της ελεύθερης έκφρασης ή διάδοσης των στοχασμών, της απαγόρευσης της λογοκρισίας.
*Να επιδιώκουμε κατά προτεραιότητα:
-Τη διαφάνεια των θεσμών, τη χρηστή διοίκηση και διαχείριση, την ανιδιοτέλεια, τον κοινωνικό έλεγχο, τη λογοδοσία των οργάνων της πολιτείας και την πάταξη της φοροδιαφυγής, της διαφθοράς και της διαπλοκής..
*Να υποστηρίζουμε ανεπιφύλακτα:
-Τις αρετές του εκλογικού συστήματος της απλής αναλογικής, που προάγει τη συνεννόηση και τη συνεργασία, μεταξύ όλων των συμμέτοχων, με επιχειρήματα.
*Να φροντίζουμε έμπρακτα:
-Για τη διάδοση του εθελοντισμού και της κοινωνικής μέριμνας.
-Για την κοινωνία της αλληλεγγύης, μεταξύ των ευπαθών κοινωνικά και οικονομικά ομάδων.
Ο ήλιος ανατέλλει, κάθε πρωί, ο ίδιος, για όλους τους ανθρώπους, χωρίς διακρίσεις.
*Να θεωρούμε σταθερά, ότι:
-Όλοι μας, ως άνθρωποι, είμαστε ισότιμοι, ο καθένας από το προσωπικό του (και όχι μόνο, βέβαια) μετερίζι, και τουλάχιστον για το χρήσιμό του ρόλο, χωρίς συγκρίσεις και διακρίσεις, που δεν μπορούν να προκύπτουν αυτές, μέσα από τις διαφορετικότητες, για να χωρίζουμε τους ανθρώπους σε «αμνούς και ερίφια».
Όσα πτυχία και να διαθέτει κάποιος, υπάρχουν πολύ περισσότερα που του λείπουν και δεν υποτιμούμε κανένα επάγγελμα.
-Η περιβόητη (αριστοκρατική) αριστεία είναι δυναμική και αναφέρεται, κυρίως στην προσπάθειά μας να γινόμαστε ολοένα και «καλύτεροι», σε αυτά που πράττουμε, κατά την πορεία της ζωής μας.
-Δεν μπορούμε, όμως, να δημιουργούμε προκαταβολικά, π.χ. πρότυπα σχολεία με σαθρά κι εφήμερα κριτήρια, ότι κάποιοι που πέτυχαν σε ειδικές εξετάσεις και σε πρώιμη ηλικία, να κατέχουν τα «προνόμια» της ισοβιότητας της αριστείας και μάλιστα σε όλους τους τομείς, επειδή διαθέτουν τις οικονομικές δυνατότητες και μεγάλωσαν σε «θερμοκήπια».
Υπάρχουν ιδιαίτερες υπηρεσίες (εταιρεία μαθηματικών, ένωση φυσικών, φιλολόγων, καλών τεχνών κλπ), από όπου αναδεικνύονται και επιβραβεύονται, κάθε στιγμή και τα προικισμένα παιδιά, ως ιδιοφυίες, κυρίως σε έναν τομέα και όχι επί παντός επιστητού και προκαθορισμένα.
Θα υπάρχουν, βέβαια και τμήματα για «προχωρημένους, σε κάποιο γνωστικό πεδίο.
Αναγνωρίζουμε, φυσικά το διακριτό ρόλο των απαραίτητων πειραματικών (όχι προτύπων) σχολείων, όπου εκεί ασκούνται κι επιμορφώνονται οι εκπαιδευτικοί.
Πάντως, μέσα στο σχολείο δεν αρμόζει, γενικά, η επιλεκτική αξιολόγηση, παρά μόνον η διαγνωστική για να προωθούνται οι κλίσεις και τα ταλέντα, καθώς και η διαμορφωτική για να καλύπτονται (με ενισχυτική κλπ) τα κενά των βασικών γνώσεων, της ελάχιστης κρίσιμης μάζας της ύλης, που πρέπει να εμπεδώνεται από όλους τους μαθητές, για να προχωρούν στις επόμενες τάξεις…
-Μπορεί να ισχυριζόμαστε ότι δίνουμε ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά, να καθίσουν στα ίδια θρανία από την πρώτη τάξη του δημοτικού, αλλά, για πολλά παιδιά, είναι, σχεδόν αργά πλέον, γιατί μέχρι τότε, έμαθαν μόνο, πώς να περπατούν «ξυπόλυτα στ’ αγκάθια», οπότε, δεν έχουν τις ίδιες αφετηρίες, στην εκκίνηση, για να κάνουμε, από νωρίς αξιολογήσεις και να επιλέγουμε την «ελίτ» της κοινωνίας, επειδή κατέχει μερικές στατικές γνώσεις κι έτσι να συγχέουμε τη χαρισματική νοημοσύνη με την προσωρινή γνώση..
Όσα παιδιά «υστερούν», μπορούν, έστω δύσκολα, να καλύψουν, τα διάφορα, γνωστικά κυρίως, κενά τους, για μια επανεκκίνηση και σε καμιά περίπτωση δεν τα θεωρούμε ως παιδιά ενός κατώτερου θεού…
Για να μην λησμονούμε και τους «εν υπνώσει Αϊνστάιν», που κάποτε ξυπνούν…
*Προληπτικά, επομένως, η πολιτεία, μέσω του δήμου, μπορεί να επικεντρωθεί στην προσχολική και προπαντός στη νηπιακή ηλικία θεσμικά και όχι καιροσκοπικά και επιδοματικά (φάε και σκάσε).
Η φροντίδα για το παιδί και μάλιστα πριν τη γέννησή του, μπορεί να γίνει με τις σχετικές γονικές άδειες, για να είναι τουλάχιστον ο ένας γονιός, εκ περιτροπής, δίπλα στα πρώτα βήματα του παιδιού του και με τη βοήθεια του βρεφοκόμου και όχι να μεγαλώνει το νήπιο, «μόνο» του σε «ξένα» χέρια, με μόνη αρωγή της πολιτείας τα περιβόητα κουπόνια, ή τις πρόχειρες και μη θεσμικές χρηματικές επιδοτήσεις.
Παράλληλα, φυσικά, ο γονιός θα παρακολουθεί και τη «δημοτική σχολή» γονέων.
Έτσι, θα «κλείσουν» φυλακές και δικαστήρια, οπότε, ας αφήσουμε, λοιπόν, όλους τους σπόρους να καρπίσουν, ο καθένας στο δικό του χωροχρόνο και ν’ ανθίσουν όλα τα λουλούδια.
ΟΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ:
Να γίνει το άτομο πρόσωπο και να μάθουμε να ζούμε ενεργητικά, στο χώρο και το χρόνο.
Να παραμείνουμε ενταγμένοι στην Ε.Ε., αλλά να αγωνιζόμαστε για μία Ελληνοκεντρική αντίληψη, τόσο στην Ευρώπη όσο και πλανητικά και να διατηρήσουμε αναλλοίωτες τις παραδόσεις μας.
Να προσαρμοζόμαστε στα κοινωνικά δρώμενα, αλλά και με προοπτική βελτίωσής τους.
Να αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του ΒΟΙΟΥ και με τη βοήθεια των πόρων του Ευρωπαϊκού καταστατικού χάρτη που προβλέπει ο «Κλεισθένης», για την τοπική αυτονομία των ΟΤΑ.
Η υπεράσπιση και η εξυπηρέτηση των ιδεωδών της αλήθειας, της αδελφοσύνης, της ανθρωπιάς, του ωραίου και ο σεβασμός στις κοινά παραδεκτές αρχές και τις αξίες:
Τις οικουμενικές (αποδοχή της διαφορετικότητας, ως προς την ισοτιμία των δύο φύλων, την εθνικότητα, την κοινωνική τάξη, τη θρησκεία, την ιδεολογία), τις εθνικές (τον πολιτισμό μας, τις λαϊκές παραδόσεις, την εθνική ομοψυχία), τις ανθρωπιστικές και ηθικές (κοινωνικός ανθρωπισμός, αλληλοσεβασμός, συλλογικότητα, εντιμότητα, γενναιότητα), τις ιδεοπολιτικές (εκπαίδευση χωρίς φραγμούς, με δημοκρατική και προοδευτική κατεύθυνση), τις αξιολογικές (στους δημοκρατικούς θεσμούς, στην αξιοκρατία και στην ανεξαρτησία του ατόμου, στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις (στην εργασία κλπ), την υπευθυνότητα, στην ισοτιμία πνευματικής και χειρονακτικής εργασίας), τις κοινωνικές (κοινωνικοποίηση, πρωτοβουλίες, συντονισμός, κοινωνική κινητικότητα, συνειδητοποίηση των αναγκών και των προοπτικών στην κατανομή των ρόλων, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες, τις κλίσεις, τις δυνατότητες και τις δεξιότητες του καθένα), τις γνωστικές ικανότητες (επιστημονικές, νοητικές, πνευματικές) τις βιολογικές (προστασία περιβάλλοντος και της οικολογίας), τις επαγγελματικές (προσαρμογή στη νέα τεχνολογία) κλπ.
-Η εύρυθμη λειτουργία του δήμου, με αποκεντρωμένες υπηρεσίες, για την εξυπηρέτηση των πολιτών, με βάρδιες επιφυλακής για όλο το 24ωρο. (για πλημμύρες, πυρκαγιές, άλλες βοήθειες κλπ).
-Με διαβούλευση, σε κάθε γειτονιά, χωρίς υστεροβουλία, σαν μία οικογένεια, ακόμη και με δημοψηφίσματα και με συνεχή ενημέρωση μέσα από την ιστοσελίδα ή από την εφημερίδα, για κάθε άποψη, για τα έργα που προσδοκούμε να εκτελέσουμε, για την αγροτική ανάπτυξη με τα μοναδικά και γνήσια προϊόντα, τη γούνα, το περιβάλλον τον τουρισμό, την επιχειρηματικότητα…..
-Μία θητεία είναι υπεραρκετή για να εργαστούμε και να κουραστούμε βιολογικά, «τρέχοντας», συνεχώς και προσφέροντας…
-Ο διαρκής αγώνας μας, για την εξάλειψη της μάστιγας των ναρκωτικών και της κατάρας της ανεργίας και του επαναπατρισμού, με κάθε τρόπο, των επιστημόνων και άλλων δημοτών μας, είτε από το εξωτερικό ή το εσωτερικό, για να σταματήσει η τάση φυγής, κυρίως της νεολαίας μας.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ
Προτείνουμε, την κατάργηση των διχαστικών συνδυασμών, για τους μικρούς δήμους (μέχρι 25.000 κατοίκους), που ταλαιπωρούνται, χωρίς λόγο, στην προσπάθειά τους, να τους καταρτίσουν.
Το παραπάνω είναι ομόφωνα αποδεκτό από όλους τους δήμους και περιμένουμε το νέο υπουργό να κάνει τις αλλαγές που υποσχέθηκε.
Αν δεν γίνει αυτό, να πρωτοστατήσουμε, για τη δημιουργία ενός ενιαίου ψηφοδελτίου στο Βόιο, μετά από σχετική διαβούλευση των σημερινών επικεφαλής, να καθορίσουν, συμμετρικά, τους υποψήφιους συμβούλους, από όλες τις συλλογικότητές τους και τον υποψήφιο δήμαρχο, ως ουδέτερο και όχι προσηλωμένο μόνο στο συνδυασμό του, οπότε, να εκλέγονται οι καλύτεροι σε κάθε ενότητα και μάλιστα όσοι πράγματι το επιθυμούν, για να κάνουν τον αγώνα αυτόνομα και προσωπικά και όχι όσοι εξαναγκάζονται για τη συμπλήρωση των ψηφοδελτίων.
Υπάρχουν αρκετές θέσεις ευθύνης, για όλους και μη στοχεύουμε αποκλειστικά στη θέση του δημάρχου, που αυτός κυρίως συντονίζει (αφού, ούτε καν ψηφίζει! και όλες τις κρίσιμες αποφάσεις τις παίρνει η πλειοψηφία του Δ.Σ.). Ευχαριστώ. ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.
Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ 2
Αναλυτικά εξηγήθηκε σε προηγούμενα σημειώματα.
Καλημέρα και καλή χρονιά
Για τις δημοτικές εκλογές, σε δήμους με πληθυσμό μέχρι 25.000 κατοίκους, καταργούνται οι συνδυασμοί και ως συνδυασμός θεωρείται ο υποψήφιος δήμαρχος με τον αναπληρωτή του.
**Σε κάθε κοινότητα θα υπάρχει μόνον μία κάλπη, με ενιαίο ψηφοδέλτιο, που θα αποτελείται από 3 πίνακες, χωρίς ποσοστώσεις των δύο φύλων και χωρίς αποκλεισμό μεμονωμένων υποψηφίων:
*Τον πίνακα Α, με τους υποψήφιους δημάρχους, με αύξοντα αριθμό και κατά αλφαβητική σειρά.
Στην επόμενη σειρά, με τον ίδιο αύξοντα αριθμό, του αντίστοιχου υποψήφιου δημάρχου, με κοινό σταυρό προτίμησης, θα αναγράφεται το «όνομα» του αναπληρωτή του.
Ο υποψήφιος δήμαρχος και ο αναπληρωτής του, μπορεί να δηλώνουν υποψηφιότητα σε οποιαδήποτε εκλογική ενότητα (πλην των μονοεδρικών) και στην αντίστοιχη εκλογική ενότητα, και ως απλοί υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι.
Ακολουθούν τα υπόλοιπα ζεύγη των υποψηφίων δημάρχων, όπου κάθε ζεύγος αποτελεί το «συνδυασμό» του αντίστοιχου υποψήφιου δημάρχου.
Αν στην πρώτη Κυριακή, δεν υπερβεί, κανένας συνδυασμός το 50% των εγκύρων ψήφων, τότε, ακολουθεί η ψηφοφορία της δεύτερης Κυριακής, με αναμέτρηση των δύο πρώτων «συνδυασμών» για να εκλεγεί ο δήμαρχος κι ο αναπληρωτής του, κατά την οριστική κρίση των δημοτών.
Ο δήμαρχος που εκλέγεται είναι πέραν του αριθμού των μελών του Δ.Σ., ο δε αναπληρωτής του εκλέγεται αριστίδην δημοτικός σύμβουλος, στην αντίστοιχη ενότητά του, που δήλωσε, (εκτός των μονοεδρικών) στην οποία ενότητα, καταλαμβάνει την πρώτη έδρα.
Από τους υπόλοιπους συνδυασμούς, οι υποψήφιοι δήμαρχοι εκλέγονται δημοτικοί σύμβουλοι, κατά προτεραιότητα, αν ο συνδυασμός τους υπερβεί το εκλογικό μέτρο της αντίστοιχης ενότητας.
Ο ψηφοφόρος θέτει έναν (κοινό) σταυρό προτίμησης, στον αντίστοιχο «συνδυασμό» του υποψήφιου δημάρχου, μαζί με τον αναπληρωτή του.
*Τον πίνακα Β, με τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους, κατά εκλογική ενότητα και κατά αλφαβητική σειρά, όπου ο ψηφοφόρος θέτει μέχρι 3 σταυρούς στην οικεία εκλογική του ενότητα και μέχρι 1 σταυρό, σε μία «ξένη».
Εκλέγονται κατά φθίνουσα σειρά, μέχρι να συμπληρωθεί ο αριθμός των εδρών, στην αντίστοιχη ενότητα, μετά την αφαίρεση των εδρών του αναπληρωτή του δημάρχου και των άλλων υποψηφίων δημάρχων..
*Τον πίνακα Γ, με τους υποψήφιους, κοινοτικούς συμβούλους, ή τους υποψήφιους προέδρους των κοινοτήτων, ανάλογα με τον πληθυσμό, κατά κοινότητα και αλφαβητική σειρά, όπου ο ψηφοφόρος σημειώνει 1 σταυρό για τα πενταμελή κοινοτικά συμβούλια και 1 ή 2 στα υπόλοιπα κοινοτικά συμβούλια, ή 1 σταυρό σε υποψήφιο πρόεδρο κοινότητας.
-Για κάθε κοινοτικό συμβούλιο, εκλέγονται οι σύμβουλοι κατά φθίνουσα σειρά, μέχρι να συμπληρωθεί ο αριθμός των εδρών, οι οποίοι, στη συνέχεια, εκλέγουν τον πρόεδρο του κοινοτικού συμβουλίου, μεταξύ των δύο πρώτων.
-Για κάθε κοινότητα, με πληθυσμό μέχρι 300 κατοίκους, εκλέγεται πρόεδρος, όποιος πλειοψηφήσει.
Κατά τα λοιπά, που δεν ορίζονται διαφορετικά, εφαρμόζεται ο νόμος 4555/2018 (Κλεισθένης).
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ: Από τους 325 δήμους με πληθυσμό από 152 μέχρι 664000 κατοίκους (Δ. Αθηναίων):
Το 1/3 περίπου (114) έχουν πληθυσμό μεγαλύτερο των 60.000 κατοίκων (κυρίως οι δήμοι Αττικής και Θεσσαλονίκης και μερικές πρωτεύουσες νομών), οι 24 με πληθυσμό από 25.000 μέχρι 30.000, η πλειοψηφία (106) από 10.000 μέχρι 25.000 και οι υπόλοιποι (81) δήμοι με πληθυσμό από 152! μέχρι 10.000 κατοίκους, που ο πληθυσμός τους, σήμερα, συρρικνώθηκε και κυρίως στους μικρούς δήμους.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ:
-Παρατηρείται αντικειμενική αδυναμία συγκρότησης συνδυασμών, ιδίως στους μικρούς δήμους.
-Η παραπάνω τροπολογία είναι ομόφωνα αποδεκτή, από τους υποψήφιους, όλων των δήμων.
-Τηρείται η ενιαία φιλοσοφία της αυτονομίας των υποψηφίων και της αποδέσμευσης από τον ουδέτερο συντονιστή δήμαρχο, όπως συμβαίνει και με τους υποψήφιους προέδρους μικρών κοινοτήτων (δύο μέτρα και δύο σταθμά).
-Ειδικά, για τα κοινοτικά συμβούλια, η κατάργηση των ανώφελων και προβληματικών συνδυασμών, θα καταργήσει, αυτόματα και την επιπλέον δεύτερη αχρείαστη κάλπη.
-Θα λειτουργήσει ολοκληρωμένα η απλή αναλογική της άμεσης δημοκρατίας, για να διαφανούν τα πλεονεκτήματα και οι αρετές της, για περαιτέρω επέκταση.
Διαφορετικά, ακυρώνεται η απλή αναλογική, π.χ. με την εφαρμογή του άρθρου 30, με τις αλχημείες, τις ανακολουθίες και τις καραμπόλες, όπου δεν εκλέγονται οι καλύτεροι σε κάθε ενότητα και συνδυασμό.
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ Τσολακόπουλος Ανδρέας