Στις 15/01/2021 ο πρώην Υπουργός κ. Κουκουλόπουλος δημοσιοποίησε άρθρο με τίτλο: “Δεν είναι τυχαίο ότι ο Σιδηρόδρομος απουσιάζει εκκωφαντικά από το περιβόητο σχέδιο Πισσαρίδη όπως και από το θλιβερό master plan για την περιοχή μας”.
Πέρα από την διαπίστωση ότι ο Σιδηρόδρομος όντως απουσιάζει από το Master Plan για την περιοχή μας στην οποία και συμφωνούμε, ο κ. Κουκουλόπουλος καταφεύγει σε σειρά ανακριβειών προκειμένου να στηρίξει τα πολιτικά του επιχειρήματα, προσαρμόζοντας την «πραγματικότητα» στα δικά του δεδομένα.
Το κείμενο, μεταξύ άλλων, αναφέρεται στο περιβόητο σχέδιο που είχε εκπονήσει ο ίδιος ως Δήμαρχος για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην πόλη της Κοζάνης και μάλιστα με αναλυτικές αναφορές στον αριθμό των κυλιόμενων σκαλών.
Η αλήθεια είναι ότι όντως ο ΟΣΕ είχε καταρχήν αποδεχτεί την παραπάνω πρόταση, αλλά, ήδη από το 2006 επι της κυβέρνηση Ν.Δ. ο συγκεκριμένος σχεδιασμός εκ μέρους του ΟΣΕ είχε ανατραπεί, εξού και το γεγονός ότι από τότε έως και πριν από λίγα χρόνια δεν είχε γίνει το παραμικρό ως προς την υλοποίηση του.
Η δε επίκληση του συγκεκριμένου σχεδίου και με δεδομένο πως από τότε έχουν περάσει σχεδόν 20 χρόνια, θυμίζει εμμονή σε άλλες εποχές, σε μια περίοδο μάλιστα που απαιτούνται σύγχρονες και ρεαλιστικές προτάσεις.
Συμφωνώ απόλυτα με τον κ. Κουκουλόπουλο στην διαπίστωση ότι η κατασκευή εμπορευματικού σταθμού πλησίον της ΒΙΠΕ είναι νευραλγικής σημασίας υποδομή για την ανάπτυξη της περιοχής.
Αγνοεί, μάλλον σκοπίμως ότι, η δημιουργία του εμπορευματικού σταθμού στην περιοχή της ΒΙΠΕ δρομολογήθηκε επίσημα με την προγραμματική σύμβαση που υπέγραψε ο Δήμος Κοζάνης με τον ΟΣΕ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ στις 24.7.2017 για την παραχώρηση της έκτασης στον Δήμο Κοζάνης της έκτασης του σιδηροδρομικού σταθμού για 99 χρόνια. Μια προγραμματική σύμβαση που τα στελέχη της παράταξης «Ενότητα» που ο ίδιος ίδρυσε, καταψήφισαν.
Επί της ουσίας, τα τελευταία 20 χρόνια, οι ουσιαστικές παρεμβάσεις (CUT & COVER, ανάπλαση ΟΣΕ κ.λ.π.) και τα σημαντικά έργα στον περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού δρομολογήθηκαν κατά την προηγούμενη δημοτική περίοδο 2015-2019.
Όχι λόγια, άλλα πρωτοβουλίες με χειροπιαστά αποτελέσματα!
Σχετικά με την απόφαση για το γκρέμισμα των Γεφυρών, αυτή δρομολογήθηκε την περίοδο της συγκυβέρνησης Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ στην οποία ο κ. Κουκουλόπουλος ήταν βουλευτής αλλά και Αν. Υπουργός, του υπενθυμίζουμε ακόμα ότι, στην τελετή στην οποία αναφέρεται δεν παρευρέθηκε ο τότε Δήμαρχος Κοζάνης, αλλά ο Υπουργός που επι των ημερών του δρομολογήθηκε το γκρέμισμα των Γεφυρών. Παράλληλα και πριν το γκρέμισμα υπήρξε συμφωνία μεταξύ περιφέρειας και ΟΣΕ που προέβλεπε την εκ νέου κατασκευή τους, τα παραπάνω αποτυπώνονται στην απόφαση 284/14 (ΑΔΑ: ΩΔΧΨ7ΛΨ-ΚΜΥ) του Π.Σ. Δυτ. Μακεδονίας.
Όσον αφορά την σιδηροδρομική γραμμή Κοζάνη – Καλαμπάκα. Η ένταξη της σιδηροδρομικής γραμμής Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Καλαμπάκα – Κοζάνη εντάχθηκε για πρώτη φορά στα διευρωπαϊκά δίκτυα το 2004 με την απόφαση 884/2004/EU.
Επίσης, είναι ανακριβές πως το παραπάνω έργο ήταν ενταγμένο στο ΕΣΠΑ, αφού ήταν ανώριμο για κάτι τέτοιο καθώς και οι μελέτες δεν είχαν ολοκληρωθεί.
Αυτό που συνέβη ήταν ο ΟΣΕ να υποβάλει αίτημα χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση των μελετών της συγκεκριμένης γραμμής που όμως απορρίφθηκε.
Τέλος, ένα σχόλιο σχετικά με την αναφορά του κ. Κουκουλόπουλου στους «Οικολόγους Κατ΄ όνομα». Δεν είναι η πρώτη φορά που εισπράττουμε τέτοιου είδους αφορισμούς και απαξιωτικές επιθέσεις. Η πολιτική αξιοπιστία του καθενός μας κρίνεται από την συνέπεια των απόψεων του διαχρονικά και πως αυτές δικαιώνονται στο χρόνο ή όχι.
Και επειδή τελευταίως διεκδικεί για τον εαυτό του, δεν είναι ο μόνος βέβαια, το τίτλο του εκφραστή της πράσινης μετάβασης, αξίζει να θυμηθούμε πως το 2017 ο ίδιος έλεγε δημόσια πως η περιοχή δεν έχει εισέλθει στην μεταλιγνιτική εποχή και παράλληλα υποσχόταν νέες λιγνιτικές μονάδες, ενώ είμαι σίγουρος ότι ήξερε πολύ καλά ποια ήταν η πραγματική κατάσταση. Και βέβαια αξίζει να θυμηθούμε ότι ήταν από αυτούς που το 2011 είχε εναντιωθεί στα σχέδια της κ. Μπιρμπίλη για τη ενεργειακή μετάβαση της χώρας, αν και σήμερα την υποστηρίζει.
Που θα είμασταν σήμερα αν η μετάβαση ξεκινούσε αργά και σταθερά από τότε;
Σε κάθε περίπτωση όμως, αυτό στο οποίο συμφωνούμε, και απαιτείται συμπόρευση όλων των τοπικών δυνάμεων, είναι η προσπάθεια να αναδειχθεί η αναγκαιότητα των επενδύσεων σε σιδηροδρομικές υποδομές για τη Δυτ. Μακεδονία.