Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλά στο carandmotor για όλες τις σημαντικές πρωτοβουλίες στους τομείς της οδικής ασφάλειας και της ηλεκτροκίνησης, ενώ αποκαλύπτει κάποιες από τις μεγάλες αλλαγές που θα ακολουθήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα.
Εκτενή αναφορά σε όλες τις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί τα τελευταία χρόνια από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στους τομείς της οδικής ασφάλειας, της ηλεκτροκίνησης και της ψηφιοποίησης, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ανάδειξη της Ελλάδας σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος, έκανε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας στο carandmotor.gr.
Ο Κοζανίτης υφυπουργός αναφέρθηκε, επίσης, στα επόμενα μεγάλα βήματα που σχετίζονται με την περαιτέρω προώθηση της ηλεκτροκίνησης και αποκάλυψε το πότε θα τεθεί σε ισχύ ο νέος, σύγχρονος Κ.Ο.Κ., ο οποίος θα απενοχοποιεί το όχημα και δεν θα το «τιμωρεί».
Παράλληλα, εστίασε στην επικείμενη αλλαγή των ορίων ταχύτητας στους δρόμους και στο πώς θα δοθεί τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων, ενώ γνωστοποίησε ότι το υπουργείο εργάζεται πάνω στη δημιουργία ζωνών εντός των πόλεων όπου θα μπορούν να εισέλθουν αποκλειστικά μηδενικών ρύπων οχήματα.
Ακολουθεί η συνέντευξη του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου, στο carandmotor:
Carandmotor: Κύριε Υπουργέ, έχετε συμπληρώσει ήδη πάνω από 1 χρόνο σε αυτή τη θέση κατά τη διάρκεια του οποίου έχουμε δει πολλά να αλλάζουν, να εισάγονται νέες καινοτομίες και κυρίως, να διαφοροποιούνται πολλές αντιλήψεις και πρακτικές του παρελθόντος. Ποιες από όλες αυτές τις αλλαγές θεωρείτε εσείς ότι ήταν οι πιο σημαντικές;
Υφυπουργός Μεταφορών: Για να είμαι έντιμος στη συζήτησή μας, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω το εξής: Είναι μια προσπάθεια η οποία δεν ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο, όταν ο Πρωθυπουργός μου έκανε την τιμή να αναλάβω την θέση του Υφυπουργού Μεταφορών, αλλά επανεκκίνησε το 2019.
Για παράδειγμα στην ηλεκτροκίνηση, τα πρώτα βήματα έγιναν το 2014 όταν είχα την τιμή και την ευκαιρία να έχω την αντίστοιχη θέση (σ.σ. στην τότε κυβέρνηση) την περίοδο 2012-2014. Τότε έγινε η πρώτη νομοθέτηση και τότε τοποθετήθηκαν οι πρώτοι φορτιστές, οι οποίοι μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν ελάχιστοι. Δυστυχώς, πέρασαν 4,5 χρόνια χωρίς να γίνουν βήματα μπροστά. Από το 2019 και μετά, ωστόσο, άρχισε μία αλματώδης αύξηση τόσο των φορτιστών όσο και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και γενικότερα προωθήθηκε η ηλεκτροκίνηση.
Άλλωστε, ειδικά στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, ο δικός μας στόχος σήμερα είναι συγκεκριμένος. Να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα προτού δημιουργηθούν και όχι αφού δημιουργηθούν, όπως συνηθίζεται να γίνεται στην Ελλάδα.
Τι εννοώ με αυτό: Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει τρεις φάσεις: Η πρώτη είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η δεύτερη είναι η φόρτιση, και η τρίτη φάση, που τη θεωρώ εξίσου σημαντική, είναι το τι γίνεται με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο όταν κλείσει ο κύκλος ζωής του. Τι γίνεται λοιπόν με την μπαταρία όταν κλείσει ο κύκλος της;
Όλα αυτά είναι ζητήματα νομικής και τεχνικής φύσεως τα οποία προσπαθούμε να λύσουμε αυτή την περίοδο. Σε λίγο διάστημα θα εκδώσουμε μία υπουργική απόφαση η οποία θα ρυθμίζει – μεταξύ άλλων – πώς θα πιστοποιούνται οι τεχνίτες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και το τι θα γίνεται με τις μπαταρίες αυτοκινήτων όταν ολοκληρώνεται ο κύκλος ζωής τους.
Όλα αυτά τα ζητήματα θα ρυθμίζονται με μια υπουργική απόφαση, η οποία παράλληλα ολοκληρώνει το νομικό και τεχνικό πλαίσιο γύρω από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Με αυτό τον τρόπο φροντίζουμε εκ των προτέρων για μια σειρά από ζητήματα που θα εμφανιστούν στο προσκήνιο όταν αναπτυχθεί περαιτέρω η ηλεκτροκίνηση.
Το ίδιο κάναμε και με το αυτόνομο λεωφορείο στα Τρίκαλα μέσω νομοθετικής πράξης το 2014. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ήταν η πρώτη νομοθετική και νομική παρέμβαση για ένα αυτοκίνητο χωρίς οδηγό στην Ευρώπη.
Για την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών
Όσον αφορά στην ψηφιοποιήση, πρόκειται για ένα κομβικό σημείο. Με τον συγκεκριμένο τομέα έχουμε ασχοληθεί από τον Σεπτέμβριο του 2021 και προϊόντος του χρόνου αποδείχθηκε ότι ήταν μια πρωτοβουλία καθολικά αποδεκτή από τους πολίτες.
Προχωρήσαμε, μεταξύ άλλων, στην ψηφιοποίηση του διπλώματος οδήγησης και της ταυτότητας, ενώ δώσαμε την ευκαιρία στους πολίτες να ολοκληρώνουν τη μεταβίβαση των αυτοκινήτων τους με ηλεκτρονικό τρόπο. Ψηφιοποιήσαμε σχεδόν όλες τις υπηρεσίες και δράσεις που σχετίζονται με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τις Περιφέρειες.
Σημαντικό ρόλο στην ψηφιοποίηση διαδραμάτισε μια πολύ ουσιαστική παρέμβαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, μιας και μετά από 38 χρόνια άλλαξε το Πληροφοριακό Σύστημα. Το καινούργιο Πληροφοριακό Σύστημα της ONEX IoT μπορεί να υποστηρίξει νέες υπηρεσίες, επιτρέποντας τη διασύνδεση της βάσης δεδομένων των Διευθύνσεων Μεταφορών με πληροφοριακά συστήματα άλλων Υπηρεσιών, με άμεσο όφελος την ταχύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη. Αν δεν είχε γίνει αυτή η αλλαγή, δεν θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε τις σχετικές δράσεις.
Για την Οδική ασφάλεια και τον Νέο Κ.Ο.Κ.
Περνώντας στην οδική ασφάλεια, έχω την τιμή να προεδρεύω στη Διυπουργική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια. Μία από τις προτεραιότητές μας είναι η επικαιροποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο οποίος έχει να ανανεωθεί από το 2007.
Έχει καταγραφεί σημαντική πρόοδος και η έκδοση του επικαιροποιημένου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα γίνει πριν τα Χριστούγεννα.
Η οδική ασφάλεια έχει ως κεντρικό άξονα έναν νέο Κ.Ο.Κ. ο οποίος θα λειτουργεί βάσει της σημερινής πραγματικότητας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να απενεχοποιήσουμε το όχημα. Δεν φταίει κανένα άλλο μέλος μιας οικογένειας, αν ένα στενό συγγενικό του πρόσωπο περάσει ένα κόκκινο.
Ο νέος Κ.Ο.Κ. θα σηματοδοτεί αρχικά την επικαιροποίηση των δεδομένων, μιας και έχουν αλλάξει οι εποχές, οι πόλεις και οι δρόμοι. Ειδικά οι δρόμοι έχουν αναβαθμιστεί σε σημαντικό βαθμό, κάτι στο οποίο έχει συνδράμει καθοριστικά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τεράστια έργα σε όλη την Ελλάδα, βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια.
Για τον μηδενικό ΦΠΑ στο κράνος
Μια σημαντική μου πρόταση, την οποία έχω συζητήσει με τον πρωθυπουργό και την εξετάζουμε σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, είναι η θέσπιση μηδενικού ΦΠΑ στα κράνη.
Μην ξεχνάμε ότι το κράνος ως προϊόν έχει ημερομηνία λήξης, και επομένως ανά μερικά χρόνια – και ανάλογα με τη χρήση του- πρέπει να αντικαθίσταται. Επομένως, πρέπει να δώσουμε τη δυνατότητα στους Έλληνες πολίτες -και κυρίως στη νέα γενιά που χρησιμοποιεί μοτοσικλέτα – να αγοράζει κράνος τη στιγμή που πρέπει. Και ασφαλώς να εμφυσήσουμε στους νέους ανθρώπους την κουλτούρα του «φοράω κράνος για προσωπική μου ασφάλεια».
Για το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια
Βασικός άξονας για την οδική ασφάλεια αποτελεί, επίσης, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030. Πριν από λίγο καιρό ολοκληρώθηκε η διαβούλευση, όπου είχαμε καλέσει όλους τους φορείς αλλά και τους απλούς πολίτες.
Σύντομα θα ανακοινώσουμε τον Στρατηγικό Σχεδιασμό που αφορά την οδική ασφάλεια για την περίοδο 2021-2030.
Η οδική ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης. Και κάποια στιγμή πρέπει όλοι μας να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη. Οι πράξεις έχουν, πέρα από οικονομικό, και πολιτικό κόστος, καθώς η υφιστάμενη κουλτούρα δεν συνάδει με την οδική ασφάλεια. Είναι, λοιπόν, υποχρέωση όλων μας, συμπεριλαμβανομένου του Υπουργείου Παιδείας, να διαμορφώσουμε από την παιδική ηλικία ένα κλίμα που θα προάγει την οδική ασφάλεια.
Carandmotor: Μιας και αναφερθήκατε στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια, εκεί περιλαμβάνεται και μια νέα ψηφιακή διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων. Πιστεύετε ότι έτσι θα δοθεί τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων;
Υφυπουργός Μεταφορών: Πρόκειται για μία παρέμβαση που συνδέεται με τον Κ.Ο.Κ., αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα. Πρέπει, όμως, κάποια στιγμή να τελειώνει το θέμα των «παρεμβάσεων» στις τροχαίες παραβάσεις, κάτι το οποίο θα γίνει μόνο όταν εφαρμοστεί μία ψηφιακή διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων.
Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει πως κάποιος δεν έχει το δικαίωμα να κάνει ένσταση. Εξετάζουμε, μάλιστα, τη δημιουργία μίας επιτροπής που αρμοδιότητά της είναι να εξετάζει τις ενστάσεις που υποβάλλουν οι πολίτες για τις τροχαίες παραβάσεις.
Carandmotor: Συνεχίζοντας με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια, οι παρεμβάσεις αφορούν και στη δημιουργία ζωνών 30 χλμ./ώρα σε όλες τις κεντρικές αστικές περιοχές. Οι δήμοι θα αποφασίσουν που θα μειωθεί το όριο ταχύτητας;
Υφυπουργός Μεταφορών: Δίνουμε στους δήμους και τις περιφέρειες τη δυνατότητα δημιουργήσουν στο οδικό δίκτυο που υπάγεται στη δικαιοδοσία τους ζώνες στις οποίες το ανώτατο όριο ταχύτητας θα περιορίζεται σε 30 χλμ./ώρα. Από την άλλη, δεν γίνεται όλοι οι δρόμοι της Αθήνας να έχουν ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα. Κάτι τέτοιο θα ήταν παράλογο και πρακτικά αδύνατο. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να υπάρχει μια διαβάθμιση.
Για παράδειγμα στον Δήμο Φιλοθέης – Ψυχικού, υπάρχουν Δρόμοι Ήπιας Κυκλοφορίας, δηλαδή δρόμοι με προτεραιότητα στην κίνηση των πεζών. Σε αυτούς τους δρόμους ένα όχημα δεν γίνεται να κινηθεί με ταχύτητα 30 χλμ./ώρα. Επίσης, δεν γίνεται σε όλη τη Μεσογείων να κινείσαι με 30 χλμ./ώρα. Κάτι τέτοιο θα ήταν αδιανόητο. Επομένως, οι δήμοι θα πρέπει να προβούν σε μία διαβάθμιση των δρόμων τους και να αποφασίσουν ποια θα είναι τα όρια ταχύτητας.
Carandmotor: Θα δώσετε τη δυνατότητα και να αυξήσουν τα όρια ταχύτητας;
Υφυπουργός Μεταφορών: Εκφράζοντας αποκλειστικά και μόνο την προσωπική μου άποψη, υπάρχουν κομμάτια στην εθνική οδό τα οποία φαίνεται να μην έχουν επικαιροποιημένη σηματοδότηση του ορίου ταχύτητας. Δηλαδή σε μία εξαιρετικά μεγάλη ευθεία με δύομισι λωρίδες, όπως η Αθηνών-Θεσσαλονίκης, δεν μπορείς να έχεις όριο ταχύτητας 80 χλμ./ώρα.
Δεν λέω ότι τα όρια ταχύτητας στα συγκεκριμένα κομμάτια πρέπει να μικρύνουν ή να μεγαλώσουν. Προσωπική μου άποψη είναι ότι πρέπει να γίνει μια μελέτη η οποία θα καθορίζει ποιο ανώτατο όριο ταχύτητας ταιριάζει σε κάθε τμήμα των αυτοκινητοδρόμων.
Carandmotor: Πέρα από τις ζώνες όπου θα ισχύει χαμηλότερο όριο ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα, υπάρχει περίπτωση να δούμε εντός των πόλεων ζώνες μηδενικών ρύπων όπου θα εισέρχονται αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Ή κάτι τέτοιο είναι πολύ πρώιμο;
Υφυπουργός Μεταφορών: Όχι δεν είναι πρώιμο. Στην Ελλάδα συνήθως νομοθετούμε και ασχολούμαστε με πράγματα τα οποία συμβαίνουν τώρα.
Φυσικά, σήμερα δεν θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε κάτι τέτοιο. Παρά τη ραγδαία αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια, σήμερα ο αριθμός των σχετικής τεχνολογίας οχημάτων δεν είναι ικανός να υποστηρίξει μία ζώνη μηδενικών ρύπων, και ως εκ τούτου όχι μόνο δεν θα βοηθούσαμε τους κατοίκους, αλλά θα τους δημιουργούσαμε και πρόβλημα.
Έως τα τέλη του 2023, όμως, που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι πολύ περισσότερα, ίσως τότε θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ζώνες μηδενικών ρύπων, δίνοντας την ευκαιρία στους πολίτες να κεφαλαιοποιήσουν την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Εμείς ήδη το σκεφτόμαστε και το σχεδιάζουμε, απλώς θέλουμε να το ξεκινήσουμε στην τρέχουσα κυβερνητική θητεία μας και να το συνεχίσουμε στην επόμενη θητεία μας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος.
Carandmotor: Στα αστικά κέντρα της Ελλάδας, οι πολίτες ζουν σε πολυκατοικίες και όχι σε μονοκατοικίες όπως σε άλλες χώρες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Δανίας και της Νορβηγίας. Για να προωθηθεί, λοιπόν, περαιτέρω η ηλεκτροκίνηση τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει με τα σημεία φόρτισης;
Υφυπουργός Μεταφορών: Το πρόβλημα της Αθήνας δεν είναι μόνο ότι δεν είναι εύκολο να βρεις σημεία φόρτισης, αλλά είναι δύσκολο να βρεις τις απαραίτητες γραμμές και υποδομές προκειμένου να φορτίσεις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μερικοί φορτιστές χρειάζονται αρκετά ισχυρή ισχύ στο δίκτυο, κάτι το οποίο δεν γίνεται να υλοποιηθεί σε μία ημέρα. Εμείς περιμένουμε από τους δήμους, ειδικά μέσω των ΣΒΑΚ (σ.σ. Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) να χωροθετήσουν σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εφόσον γίνει μια σοβαρή και ορθή χωροθέτηση, δεν χρειάζεται να υπάρχει κάτω από κάθε πολυκατοικία φορτιστής.
Αυτό διότι σε αρκετούς δρόμους όπου σταθμεύουν τα αυτοκίνητα θα υπάρχουν σημεία φόρτισης που θα εξυπηρετούν τα ηλεκτρικά οχήματα. Παράλληλα, για λόγους σωστής διαχείρισης, θα υπάρχουν συγκεκριμένα χρονικά όρια σύνδεσης του κάθε οχήματος με τον φορτιστή. Επίσης, μέσω των smartphones τους, οι οδηγοί θα μπορούν να κάνουν «κράτηση» για έναν φορτιστή, γλιτώνοντας με αυτό τον τρόπο την ταλαιπωρία.
Carandmotor: Έγινε πολύς λόγος για την πρωτοβουλία σας να καταστήσετε υποχρεωτικές τις αντιολισθητικές αλυσίδες, οι οποίες πρέπει να υπάρχουν στο όχημα εφόσον εκδοθεί σχετική απόφαση από τις αρμόδιες αρχές. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που, αναμφίβολα, βοηθά σημαντικά στο να μην επαναληφθούν δυσάρεστες καταστάσεις όπως αυτές του περυσινού χειμώνα.
Υφυπουργός Μεταφορών: Κάποιοι λένε ότι έκανα το αυτονόητο. Στην Ελλάδα, όμως, δεν υπάρχουν αυτονόητα. Εγώ έκανα αυτό που ζω ο ίδιος. Η μεγάλη πρόκληση για κάθε πολιτικό είναι να μεταφέρει στις αποφάσεις του αυτό που βιώνει η κοινωνία και ο κόσμος.
Κάθε χρόνο όταν ξεκινάει χιονόπτωση δημιουργείται το ίδιο πρόβλημα και όλοι παρατηρούμε σε συγκεκριμένα σημεία νταλίκες να διπλώνουν, αυτοκίνητα να κολλάνε και να μπλοκάρει όλος ο δρόμος. Αυτό διότι, κακώς επιτρέπουν τη διέλευση οχημάτων που δεν «φοράνε» αντιολισθητικές αλυσίδες ή δεν φέρουν χιονολάστιχα.
Αποφασίσαμε, λοιπόν, από τις αρχές Οκτωβρίου έως τα τέλη Απριλίου, ότι οι αντιολισθητικές αλυσίδες πρέπει να υπάρχουν μέσα στο όχημα, όταν η Τροχαία ή η Πολιτική Προστασία εκδώσει σχετική απόφαση.
Οι οδηγοί, λοιπόν, μπορούν εύκολα να έχουν τις αλυσίδες τους στο όχημα, στον χώρο όπου έχουν είτε τη ρεζέρβα ή το κιτ επισκευής του ελαστικού. Άρα είτε θα έχεις τις αλυσίδες στο αυτοκίνητό σου, όπως έχεις το φαρμακείο και τον πυροσβεστήρα, είτε τις βάζεις στο όχημα όταν ανακοινωθεί από την Τροχαία ή την Πολιτική Προστασία ότι θα έχει χιόνι ή παγετό.
Παράλληλα, θέλω να ευχαριστήσω τις σχολές οδηγών που δέχθηκαν να εκπαιδεύουν τους υποψήφιους οδηγούς στο πώς τοποθετούνται και αφαιρούνται οι αντιολισθητικές αλυσίδες.
Για τους υπόλοιπους οδηγούς, εμείς διοργανώνουμε διάφορες δράσεις σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία, τα συνεργεία, και τις εταιρείες αυτοκινήτων, όπου ο κόσμος θα έχει τη δυνατότητα για μία ή δύο μέρες να δει πώς γίνεται η τοποθέτηση και η αφαίρεση των αντιολισθητικών αλυσίδων.
Όσον αφορά στα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, οι εταιρείες δεν είναι υποχρεωμένες να πάρουν ίδιο αριθμό αλυσίδων με τον αριθμό των αυτοκινήτων που έχουν. Αλλά όταν κάποιος νοικιάζει ένα αυτοκίνητο και ζητάει αλυσίδες ή χιονολάστιχα, τότε η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να αγοράσει αντιολισθητικές αλυσίδες και να του τις παρέχει.
Carandmotor: Θα θέλαμε να αναφερθούμε σε ένα σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας χιλιάδων πολιτών, την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Έχει προαναγγελθεί ότι σταδιακά η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα παραλάβουν 1.300 νέα, φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία.
Υφυπουργός Μεταφορών: Όπως έχει αναφέρει και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, το 2023 περιμένουμε την παραλαβή των νέων φιλικών προς των περιβάλλον λεωφορείων που πέρα από ηλεκτρικά θα είναι και φυσικού αερίου, ενώ θα δοκιμαστούν και λεωφορεία υδρογόνου.
Carandmotor: Τέλος, υπάρχουν κάποιες άλλες πρωτοβουλίες σας που δεν έχουν γίνει ευρέως γνωστές στους πολίτες;
Μια σημαντική αλλαγή που κάναμε είναι στα ιστορικά αυτοκίνητα, που εκδίδουν πλέον πινακίδες στο Υπουργείο Μεταφορών και πιστοποιούνται από τους νόμιμους εκπροσώπους της FIA και της FIVA στην Ελλάδα. Μετά τη χορήγηση ειδικών πινακίδων από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών, τα οχήματα εγγράφονται στο Μητρώο Οχημάτων Ιστορικού Ενδιαφέροντος του Υπουργείου, και επομένως μπορούμε να γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό τους.
Επίσης, πριν από λίγες ημέρες εξέδωσα μία υπουργική απόφαση που αφορά τα αυτοκίνητα με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) και υγραέριο (LPG). Η συγκεκριμένη απόφαση «συμμαζεύει» την κατάσταση και δίνει τη δυνατότητα τόσο στα συνεργεία όσο στα ΚΤΕΟ να χειριστούν απροβλημάτιστα τα σχετικής τεχνολογίας οχήματα και να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες.
Μέχρι πρότινος οι κάτοχοι αυτοκινήτων που ενσωμάτωναν εκ κατασκευής σύστημα LPG ή CNG έπρεπε να προσκομίσουν σχετική βεβαίωση από τις εταιρείες που τα κατασκεύασαν. Κάτι τέτοιο, ήταν παράλογο.