Ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξακαθάρισε ότι η τεχνολογία θα κάνει πολύ πιο εύκολη την επιβολή των προστίμων.
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό σχετικά με το νέο ΚΟΚ, αλλά και τις λειτουργίες που θα αποκτήσουν οι κάμερες.
Πιο συγκεκριμένα ο κ. Κυρανάκης μιλώντας στο Open αποκάλυψε ότι οι κάμερες θα μπορούν να συγκρίνουν την ταχύτητα από το ένα σημείο στο άλλο και έτσι θα είναι πολύ πιο εύκολη η επιβολή προστίμων.
Με αυτό τον τρόπο στο παιχνίδι των ελέγχων είναι μάλλον σίγουρο ότι θα εισέλθουν και οι κάμερες που υπάρχουν στους αυτοκινητόδρομους ελέγχοντας τον χρόνο μετάβασης των οχημάτων από το έναν σταθμό διοδίων στον επόμενο και το Πληροφοριακό Σύστημα θα μπορεί να ελέγξει αν ο οδηγός του οχήματος κινούνταν με τα όρια του ΚΟΚ ή με υπερβολική ταχύτητα.
Μέχρι σήμερα οι περισσότεροι οδηγοί γνωρίζουν σε ποια σημεία των αυτοκινητοδρόμων έχουν τοποθετηθεί οι σταθερές κάμερες με αποτέλεσμα να μειώνουν ταχύτητα όταν τις προσεγγίζουν και μόλις τις περάσουν να αναπτύσσουν και πάλι υπερβολική ταχύτητα.
Με το νέο σύστημα αν η απόσταση μεταξύ δύο σταθμών διοδίων είναι 130 χλμ. και ο οδηγός την διανύσει σε 1 ώρα δεν θα υπάρχει θέμα. Αν όμως την ίδια απόσταση φανεί ότι την έχει διανύσει σε λιγότερο από μία ώρα τότε ο οδηγός μάλλον θα λάβει την κλήση στην προσωπική του θυρίδα στο Gov.gr όπου θα ενημερώνεται για την παράβαση και βέβαια αν κινούνταν με υπερβολική ταχύτητα και για τις επιπλέον κυρώσεις που προβλέπει ο ΚΟΚ.
Ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης σχετικά με το νέο ΚΟΚ έκανε λόγο για μια νέα λογική επισημαίνοντας ότι: «Εισάγεται μια νέα λογική με ένα ένα θεσμικό πλαίσιο που στέλνει ένα νέο μήνυμα. Ποιο είναι αυτό; Εισάγεται η έννοια της υποτροπής δηλαδή ότι υπάρχουν υψηλά πρόστιμα για την πρώτη φορά αλλά γίνονται εξοντωτικά την δεύτερη και την τρίτη φορά.
Από τον Σεπτέμβριο άλλωστε ξεκινούν να λειτουργούν και οι κάμερες που θα υπάρχουν σε λεωφόρους, σε φανάρια. Τον Ιούλιο ξεκινά την εγκατάστασή τους η Περιφέρεια Αττικής και από τον Σεπτέμβριο θα λειτουργούν και οι 380 κάμερες οι οποίες σταδιακά θα αυξάνονται!
Το Πληροφοριακό Σύστημα ωστόσο θα είναι έτοιμο το αργότερο έως τον Σεπτέμβριο οπότε όποια καινούρια κάμερα συνδέεται στο σύστημα θα μπορεί αυτομάτως θα στέλνει τις παραβάσεις ψηφιακά και ειδικότερα μέσω της θυρίδας του πολίτη στο Gov.gr.
Οι κάμερες είναι και ο τρόπος να μπορέσεις να δημιουργήσει το σύστημα της υποτροπής καθώς το Πληροφοριακό Σύστημα θα μπορεί να ανακαλύπτει αμέσως αν κάποιος οδηγός κάνει παράβαση για πρώτη, δεύτερη ή τρίτη φορά μέσα σε 5 χρόνια!
Δηλαδή οι οδηγοί εντός της πενταετίας έχουν τρεις ευκαιρίες.
Η λογική δεν είναι θα αυξηθούν τα όρια ταχύτητας αντίθετα μειώνονται στον αστικό ιστό και ειδικότερα σε δρομάκια που είναι μπροστά από τις πολυκατοικίες εκεί το όριο θα είναι 30 χλμ./ώρα.
Αλλά τα πρόστιμα που έχουν μεγαλύτερη σημασία και ο τρόπος με τον οποίο θα επιβάλλονται εκτιμώ ότι θα δώσουν ένα μήνυμα ότι πάμε να γίνουμε Ευρώπη!
Γιατί εμείς οι Έλληνες οδηγοί όταν οδηγούμε στην Ευρώπη ξαφνικά αλλάζουμε συμπεριφορά, ξαφνικά γινόμαστε Ευρωπαίοι. Όταν επιστρέφουμε στη χώρα μας αλλάζουμε οδική συμπεριφορά.
Τα μπλόκα της Τροχαίας είναι αυξημένα και γίνονται με ένα νέο τρόπο κλείνοντας όλες τις λωρίδες κυκλοφορίας του δρόμου απροειδοποίητα ώστε να μπορέσουμε να μειώσουμε τα τροχαία δυστυχήματα που γίνονται βράδι και ειδικά τα Σαββατοκύριακα.
Οι κάμερες που θα μπορούν να συγκρίνουν την ταχύτητα από το ένα σημείο στο άλλο θα είναι πολύ πιο εύκολη η επιβολή προστίμων!
Όμως θέλουμε να δώσουμε και άλλες δυνατότητες στην Πολιτεία και στην Αυτοδιοίκηση να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα.
Για παράδειγμα ένα πολύ μεγάλο ποσοστό θανατηφόρων γίνεται στα νησιά το καλοκαίρι. Άρα θα είμαστε πάρα πολύ αυστηροί με τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα τα οποία έχουν υποχρέωση εκ του νόμου να ενοικιάζουν μαζί με το δίκυκλο και κράνος και δεν το κάνουν. Θα είμαστε αμείλικτοι αυτό το καλοκαίρι με αυτές τις επιχειρήσεις που ενοικιάζουν δίκυκλα και δεν δίνουν κράνος!
Επίσης θα πάμε να δούμε μέτρα με την Αυτοδιοίκηση και νησιωτικούς Δήμους τα οποία μπορούν να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια.
Όλα αυτά μαζί είναι μέρος μιας στρατηγικής καθώς ούτε μόνο ο ΚΟΚ φτάνει ούτε τα μέτρα επιβολής και οι κάμερες. Όλα μαζί όμως σώζουν ζωές!
Όταν τα πρωινά κινούμαστε με τα αυτοκίνητά μας και βλέπουμε τον κόσμο να περιμένει υπομονετικά το λεωφορεία για να πάει στη δουλειά του ενώ προσωπικά νιώθω απεριόριστο σεβασμό προς αυτούς τους ανθρώπους που έχουν βάλει το λεωφορείο στον τρόπο ζωής τους.
Με υπομονή και αξιοπρέπεια πηγαίνουν στη δουλειά τους κάνοντας χάρη σε όλους εμάς καθώς δεν παίρνουν το αυτοκίνητό τους αν έχουν ή δεν έχουν κάποιο όχημα διευκολύνοντας όλους εμάς που κινούμαστε με τα αυτοκίνητά μας.
Για αυτούς τους ανθρώπους θα κάνω ότι μπορώ για να βελτιώσω την καθημερινότητά τους.
Η εισήγηση του ΟΑΣΑ που έχω στα χέρια μου είναι να απαγορευθεί πλήρως η κίνηση των Ταξί στις λεωφορειολωρίδες.
Εγώ λοιπόν έχω προτείνει μια ενδιάμεση λύση σύμφωνα με την οποία δεν θέλουμε να στερήσουμε έσοδα από τους ιδιοκτήτες Ταξί επιβιβάζοντας και αποβιβάζοντας πελάτες στις λεωφορειολωρίδες στην οποία προστίθενται τα αμιγώς ηλεκτρικά Ταξί αλλά και τα ειδικού τύπου ΑμεΑ.»