Διακοπές μόνο για έναν από τους τρεις Έλληνες προβλέπονται φέτος, σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος.
Η έρευνα του ΣΕΛΠΕ, που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 9 και 19 Ιουνίου 2020 μέσω Πανελλήνιας Έρευνας σε δείγμα 865 καταναλωτών, υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Πόσοι θα κάνουν διακοπές
Mόνο το 14% του καταναλωτικού κοινού εκτιμά ότι θα κάνει διακοπές όπως κάθε χρόνο, σύμφωνα με την έρευνα ενώ το 18% θεωρεί ότι θα κάνει διακοπές μεν, αλλά πιο περιορισμένα. Αυτό μπορεί να σημαίνει είτε μειωμένη δαπάνη, είτε αλλαγές στις συνήθειες των διακοπών (π.χ. επιλογή δωματίων αντί μονάδων).
Επιπλέον, το 44% των ερωτηθέντων θεωρεί βέβαιο ότι δεν θα κάνει διακοπές το φετινό καλοκαίρι ενώ ποσοστό της τάξης του 24% δεν γνωρίζει τι θα κάνει και αναμένει τις εξελίξεις. Από αυτούς που θα πάνε διακοπές, μόλις το 15% δήλωσε ότι θα πάει τον Ιούλιο, το 30% τον Αύγουστο και 10% αργότερα μέσα στο 2020.
Μόλις 1% είχε δηλώσει υπέρ των διακοπών τον Ιούνιο (υπενθυμίζεται ότι η έρευνα διεξήχθη μεταξύ 9 και 19 Ιουνίου 2020).
Καταναλωτικά κριτήρια
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα ένας στους δύο καταναλωτές, ποσοστό της τάξης του 49%, δηλώνει ότι ο πιο σημαντικός παράγοντας όταν αγοράζει τρόφιμα, είναι τα χρήματα ενώ μόλις το 23% δηλώνει ότι είναι η ποιότητα.
Με κριτήριο την υγιεινή και την ασφάλεια αγοράζει μόλις το 10% των καταναλωτών ενώ ένα 6% δηλώνει το κριτήριο της άνεσης και της ευκολίας(convenience) που επίσης σχετίζεται με τα μέτρα λειτουργίας των καταστημάτων.
Σε ό,τι αφορά στην επιλογή των καταστημάτων βασικό κριτήριο για τους καταναλωτές είναι οι χαμηλές τιμές και οι προσφορές ενώ ακολουθούν παράγοντες όπως η καθαριότητα, το προσωπικό και η διαμόρφωση του καταστήματος.
Η καθαριότητα δε, «μεταφράζεται» σε απόλυτη συνάφεια με την πανδημία καθώς γίνεται ιδιαίτερος λόγος για την χρήση γαντιών.
Πηγή:dikaiologitika.gr