• Latest
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ο αριθμός των εισακτέων και τι σημαίνει

16 Μαΐου 2021
Δήμος Βοΐου: Έναρξη λειτουργιάς των Παιδικών Σταθμών και των ΚΔΑΠ

Εγγραφές στους Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Δήμου Κοζάνης σχολικού έτους (2025-26) από 12/05/2025 έως και 20/06/2025

9 Μαΐου 2025
Δεντροφύτευση στο Δημοτικό Σχολείο Καλονερίου – Μικροκάστρου. Φωτογραφίες

Δεντροφύτευση στο Δημοτικό Σχολείο Καλονερίου – Μικροκάστρου. Φωτογραφίες

9 Μαΐου 2025
Προβολές ταινιών και θεατρικά έργα από το καλλιτεχνικό σχολείο την Πέμπτη 15 Μαΐου 7:30 μ.μ στο ΔΗΠΕΘΕ

Προβολές ταινιών και θεατρικά έργα από το καλλιτεχνικό σχολείο την Πέμπτη 15 Μαΐου 7:30 μ.μ στο ΔΗΠΕΘΕ

9 Μαΐου 2025
Σιάτιστα: Κλαδεύτηκε ο πλάτανος στην Πλατεία χώρας. Φωτογραφίες

Σιάτιστα: Κλαδεύτηκε ο πλάτανος στην Πλατεία χώρας. Φωτογραφίες

9 Μαΐου 2025
Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας στην Έκθεση DEFEA 2025- Παρουσία με κύρος και δυναμική εξωστρέφεια στον τομέα της άμυνας και ασφάλειας

Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας στην Έκθεση DEFEA 2025- Παρουσία με κύρος και δυναμική εξωστρέφεια στον τομέα της άμυνας και ασφάλειας

9 Μαΐου 2025
Startup Europe Week Kozani | «Ανάπτυξη Τοπικού Οικοσυστήματος Νεοφυών Επιχειρήσεων σε μια Περιφέρεια Δίκαιης Μετάβασης», Δευτέρα 12 Μαΐου 2025

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Startup έρχεται στη Δυτική Μακεδονία

9 Μαΐου 2025
Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η εκπαιδευτική δράση «Σαφάρι στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης»

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η εκπαιδευτική δράση «Σαφάρι στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης»

9 Μαΐου 2025
Στάθης Κωνσταντινίδης: Η δημιουργία 2 Ωνάσειων Σχολείων στην περιοχή μας αποτελεί μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη

Ομιλία του βουλευτή ΠΕ Κοζάνης Στάθη Κωνσταντινίδη στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, με τίτλο: «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»

9 Μαΐου 2025
Επιτυχής Διοργάνωση των Δράσεων «Επαναχρησιμοποίηση και Ανακύκλωση στην Πράξη» της ΔΙΑΔΥΜΑ σε Μελίτη και Αιανή – Επόμενες Στάσεις: Καρπερό, Μεσοποταμία και Λιβαδερό

Επιτυχής Διοργάνωση των Δράσεων «Επαναχρησιμοποίηση και Ανακύκλωση στην Πράξη» της ΔΙΑΔΥΜΑ σε Μελίτη και Αιανή – Επόμενες Στάσεις: Καρπερό, Μεσοποταμία και Λιβαδερό

9 Μαΐου 2025
ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

Αιτήσεις εγγραφής και επανεγγραφής νηπίων στους Παιδικούς Σταθμούς του Δήμου Βοΐου

9 Μαΐου 2025
Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η εκπαιδευτική δράση «Σαφάρι στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης»

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η εκπαιδευτική δράση «Σαφάρι στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης»

9 Μαΐου 2025
ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Άδεια οδήγησης: Η διάρκεια ανά κατηγορία – Τι αλλάζει μετά τα 65 έτη

9 Μαΐου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Ο αριθμός των εισακτέων και τι σημαίνει

sierafm by sierafm
16 Μαΐου 2021
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
0
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας ο αριθμός των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μαζί με τους συντελεστές για τον προσδιορισμό της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Οι μεταβολές στον αριθμό των εισακτέων δεν είναι μεγάλες, αφού η μεγάλη πλειοψηφία των τμημάτων διατήρησε τον ίδιο αριθμό εισακτέων με πέρυσι. Τη διαφορά θα κάνει φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που θα αφήσει αρκετές χιλιάδες από τις θέσεις των εισακτέων κενές.

Ο συνολικός αριθμός των θέσεων στα ΑΕΙ είναι 77.415. Το Υπουργείο Παιδείας χρησιμοποίησε διάφορα κριτήρια για τον προσδιορισμό του αριθμού των εισακτέων. Ένα από αυτά αφορά στην «Τη βελτίωση της σύνδεσης της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, με την αύξηση εισακτέων σε Τμήματα με αναμενόμενη αύξηση της απορρόφησης των αποφοίτων τους, όπως π.χ. στα Τμήματα Επιστημών Αγωγής στην Πρώιμη και Παιδική Ηλικία, στα Τμήματα Νηπιαγωγών, στα τμήματα Πληροφορικής, στην Κτηνιατρική.», όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου. Συμφωνώ απόλυτα με την Πληροφορική (το έχω γράψει πολλές φορές) και την Κτηνιατρική. Το πρόβλημα είναι με τα τμήματα Νηπιαγωγών και Βρεφονηπιοκόμων. Το 2019 είχαμε 83.763 γεννήσεις και 124.965 θανάτους. Η χώρα μας αντιμετωπίζει πολύ σημαντική μείωση του πληθυσμού της. Να θυμίσουμε ότι το 2011 είχαμε 106.428 γεννήσεις και το 2016 92.898 γεννήσεις. Όταν οι φετινοί εισακτέοι θα αποφοιτήσουν και θα εργαστούν θα υπάρχουν στα Νηπιαγωγεία μας σχεδόν 10.000 λιγότερα παιδιά. Εν τω μεταξύ οι άνεργοι νηπιαγωγοί είναι πολλοί αφού εδώ και 10 χρόνια δεν έχουν γίνει διορισμοί. Δεν μπορώ να καταλάβω πως το σκέφτηκαν.

Ένα άλλο κριτήριο που χρησιμοποιήθηκε είναι η προσπάθεια στήριξης των ΑΕΙ των ακριτικών περιοχών (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας). Με την εισαγωγή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής αναμένεται να μειωθούν δραματικά οι φοιτητές αυτών των Πανεπιστημίων. Αυξάνοντας τον αριθμό των εισακτέων φοβάμαι ότι δεν θα υπάρξει αποτέλεσμα στην πράξη, αφού θα μείνουν κενές πάρα πολλές θέσεις. Θα βρεθεί το Υπουργείο Παιδείας μπροστά στο πρόβλημα να τα διατηρήσει με ελάχιστους φοιτητές ή να τα κλείσει.

Το Πανεπιστήμιο Πατρών εισηγήθηκε το κλείσιμο 4 τμημάτων και το Υπουργείο Παιδείας έκανε δεκτή την εισήγησή του και δεν όρισε εισακτέους σ’ αυτά τα τμήματα.

Στους πίνακες βλέπουμε τα τμήματα με τη μεγαλύτερη αύξηση και τη μεγαλύτερη μείωση του αριθμού των εισακτέων. Διαπιστώνουμε ότι έχουμε πολύ μεγάλη αύξηση στις στρατιωτικές σχολές και πολύ μεγάλη μείωση στην Αστυνομία, μετά τη μεγάλη περσινή αύξηση. Έτσι ερχόμαστε στην προπέρσινη κατάσταση. Στις σχολές με τη μεγαλύτερη αύξηση του αριθμού των εισακτέων βλέπουμε μεγάλη αύξηση σε σχολές σε περιφερειακά Πανεπιστήμια που θα ”χτυπηθούν ” από την ΕΒΕ και, συνεπώς, θα μείνουν κενές. Πρόκειται, δηλαδή, για θέσεις θεωρητικές και όχι πραγματικές.

Ως προς το συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) 196 τμήματα επέλεξαν το χαμηλότερο δυνατό συντελεστή.  το 0,8. Μεταξύ αυτών και κάποια υψηλόβαθμα τμήματα, που σημαίνει μάλλον ότι αδιαφορούν ή αντιτίθενται στο συγκεκριμένο μέτρο. Τα περισσότερα υψηλόβαθμα τμήματα επέλεξαν τον υψηλότερο συντελεστή, το 1,2, που πρακτικά δεν έχει καμία σημασία στα υψηλόβαθμα τμήματα. Σε τμήματα που αρνήθηκαν να ορίσουν συντελεστή το Υπουργείο Παιδείας όρισε αυτό το συντελεστή για τον υπολογισμό της ΕΒΕ, όπως προβλέπεται από το νόμο, και επέλεξε τον χαμηλότερο, δηλαδή το 0,8.

Κάποια τμήματα έθεσαν πολύ υψηλούς συντελεστές στο ειδικό μάθημα του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου, που πιθανόν να τους στερήσει πολλούς φοιτητές. Το τμήμα Γραφιστικής και αρκετά τμήματα Αρχιτεκτόνων όρισαν ως συντελεστή για τα δύο σχέδια το 1, που σημαίνει ότι οι υποψήφιοι πρέπει να γράψουν τουλάχιστον 15 για να έχουν δικαίωμα να δηλώσουν το τμήμα. Στο τμήμα της Ξάνθης οι συντελεστές και για τα μαθήματα και για τα σχέδια είναι 1,1, που σημαίνει ότι στα σχέδια πρέπει να γράψει ο μαθητής τουλάχιστον 16,5 (πάντα με τα περσινά στοιχεία) για να έχει δικαίωμα να δηλώσει τη σχολή. Αυτό συνιστά αιφνιδιασμό των υποψηφίων που γνώριζαν μέχρι ένα μήνα πριν τις εξετάσεις ότι αρκεί το 10 στα σχέδια και ξαφνικά γίνεται 15 και πιθανό να αφήσει πολλές κενές θέσεις σ’ αυτά τα τμήματα.

Θα δούμε πως θα επηρεάσει τον αριθμό των φοιτητών η πρώτη εφαρμογή της ΕΒΕ, που αναμένεται να δημιουργήσει νέο τοπίο σε κάποια Πανεπιστήμια, που θα δρομολογήσει εξελίξεις. Το μόνο που γνωρίζουμε με βεβαιότητα είναι ότι αλλάζει η έννοια του αριθμού των εισακτέων. Δεν δείχνει ποια πόσοι θα εισαχθούν, αλλά πόσες θέσεις προσφέρονται στα Πανεπιστήμια. Πόσοι θα εισαχθούν είναι κάτι που θα μάθουμε στα τέλη Αυγούστου.

Οι εισακτέοι 2021 με μια ματιά
335 τμήματα χωρίς μεταβολή του αριθμού των εισακτέων
10 τμήματα με μείωση > 50 θέσεων
25 τμήματα με μείωση μεταξύ 20 και 50 θέσεων
13 τμήματα με αύξηση >50 θέσεων
27 τμήματα με αύξηση μεταξύ 20 και 50 θέσεων
Μελέτη: Στράτος Στρατηγάκης

 

Τα 10 τμήματα με τη μεγαλύτερη αύξηση αριθμού εισακτέων
ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΣΧΟΛΗΣ ΙΔΡΥΜΑ ΠΕΔΙΟ ΕΙΣ. 2021 ΕΙΣ. 2020 21-20
Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά) Παν. Δυτ. Μακεδ. 4 452 300 152
Ευελπίδων (ΣΣΕ) – Όπλα Γεν. Σειρά Στρατ. Σχολές 2 247 113 134
Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων (Αγρίνιο) Παν. Πάτρας 2&3 280 180 100
Στατιστικής και Αναλογιστικών – Χρηματοοικονομικών Μαθηματικών  (Σάμος) Παν. Αιγαίου 2&4 300 220 80
Αγροτικής Ανάπτυξης (Ορεστιάδα) ΔΠΘ 2&3 350 272 78
Περιβάλλοντος (Μυτιλήνη) Παν. Αιγαίου 2&3 170 98 72
Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (Κοζάνη) Παν. Δυτ. Μακεδ. 4 470 400 70
Μονίμων Υπαξιωματικών Στρατού (ΣΜΥ) – Όπλα  Γεν. Σειρά Στρατ. Σχολές 2 198 146 52
Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής (Λήμνος) Παν. Αιγαίου 2&3 200 150 50
Μαθηματικών (Καστοριά) Παν. Δυτ. Μακεδ. 2 150 100 50
Μελέτη: Στράτος Στρατηγάκης

 

Τα 10 τμήματα με τη μεγαλύτερη μείωση αριθμού εισακτέων
ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΣΧΟΛΗΣ ΙΔΡΥΜΑ ΠΕΔΙΟ ΕΙΣ. 2021 ΕΙΣ. 2020 21-20
Αστυφυλάκων Γεν. Σειρά Αστ. Σχολές 1&2&4 310 730 -420
Αγροτικής Ανάπτυξης, Αγροδιατροφής και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων  (Ψαχνά Ευβοίας) ΕΚΠΑ 3&4 80 230 -150
Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου (Ψαχνά Ευβοίας) ΕΚΠΑ 1&2&3&4 100 230 -130
Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης (Πειραιάς) Παν. Πειραιά 2&4 180 268 -88
Διοίκησης Επιχειρήσεων (Αιγάλεω) Παν. Δυτ. Αττικής 4 332 403 -71
Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας (Ψαχνά Ευβοίας) ΕΚΠΑ 4 230 300 -70
Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής (Αιγάλεω) Παν. Δυτ. Αττικής 2&4 300 361 -61
Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης (Αθήνα) Γεωπονικό Παν. 3&4 76 134 -58
Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πειραιάς) Παν. Πειραιά 4 300 354 -54
Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής (Αιγάλεω) Παν. Δυτ. Αττικής 2&4 300 361 -61
Μελέτη: Στράτος Στρατηγάκης
Του Στράτου Στρατηγάκη 
Μαθηματικού – Ερευνητή
[email protected], www.stadiodromia.gr
Πηγή: naftemporiki.gr

 

Tags: Πανελλαδικές
Previous Post

Ο Covid-19 έχει χωριστεί σε δύο πανδημίες

Next Post

10 πράγματα που πρέπει να ξέρουμε όλοι για την ομάδα αίματός μας

Next Post
αιματολογικες εξετάσεις

10 πράγματα που πρέπει να ξέρουμε όλοι για την ομάδα αίματός μας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Εγγραφές στους Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Δήμου Κοζάνης σχολικού έτους (2025-26) από 12/05/2025 έως και 20/06/2025
  • Δεντροφύτευση στο Δημοτικό Σχολείο Καλονερίου – Μικροκάστρου. Φωτογραφίες
  • Προβολές ταινιών και θεατρικά έργα από το καλλιτεχνικό σχολείο την Πέμπτη 15 Μαΐου 7:30 μ.μ στο ΔΗΠΕΘΕ
  • Σιάτιστα: Κλαδεύτηκε ο πλάτανος στην Πλατεία χώρας. Φωτογραφίες
  • Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας στην Έκθεση DEFEA 2025- Παρουσία με κύρος και δυναμική εξωστρέφεια στον τομέα της άμυνας και ασφάλειας

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ελπίδα στο Πάτρα: «Δεν βρίσκω κάτι να έχω κάνει κακό στα παιδιά, έστω και αφορμή έστω» – Η συνέντευξη της Ρούλας Πισπιρίγκου από τη φυλακή
  2. Σιάτιστα: Η ενορία Αγίου Δημητρίου υποδέχθηκε την εικόνα της Παναγίας Μικροκάστρου - Orizontes στο Σιάτιστα: Η Ενορία Αγίου Δημητρίου υποδέχθηκε την Εικόνα της Παναγίας Μικροκάστρου. Βίντεο
  3. sierafm στο Τι ισχύει με την αναρρωτική άδεια και το επίδομα ασθενείας, πώς πληρώνεται, ποιος το χορηγεί
  4. Μπάμπης στο Τι ισχύει με την αναρρωτική άδεια και το επίδομα ασθενείας, πώς πληρώνεται, ποιος το χορηγεί
  5. sierafm στο Τι ισχύει με την αναρρωτική άδεια και το επίδομα ασθενείας, πώς πληρώνεται, ποιος το χορηγεί
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr