ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ Π.Ο.Υ. ΓΙΑ ΤΟΝ COVID-19
Πέρασαν οι γιορτές του δωδεκαημέρου και μπήκαμε ήδη στην καθημερινότητα της ωμής πραγματικότητας . Στην επικρατούσα κατάσταση της Ελλάδας, όχι μόνο στον τομέα της υγείας των κατοίκων, συνεπεία του conid-19, αλλά και στον οικονομικό.
Γίνονται πολύπλευρες Κυβερνητικές ενέργειες ( κατά την άποψη της ) για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Την ονομάζουν πανδημία. Έχει όμως χαρακτηριστεί έτσι από τον Π.Ο.Υ ( Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας) ; Αν ναι, τότε είναι και νομικά αυτός υπεύθυνος για τα πράγματα που συμβαίνουν, όποια και αν είναι αυτά, αφού έτσι την διέδωσε, την επέβαλε και συντονίζει τη μάχη κατά του covid-19.
Και επειδή λέμε ότι ο κορωνοϊός είναι πανδημία σημαίνει ότι είναι μια ρητορική έκφραση και τίποτα άλλο; H λέξη αυτή όμως εμπεριέχει ευθύνη με συνέπεια.
Και αφού ο Π.Ο.Υ. διαδραματίζει ηγετικό ρόλο σε διάφορα επιτεύγματα του, εκεί σταματά ; Προσεχώς μπορεί να κατατεθούν στη Δικαιοσύνη αγωγές για διεκδίκηση αποζημιώσεων, εκ μέρους μικροεπιχειρήσεων που διαλύονται ή διαλύθηκαν, λόγω κορωνοϊού, αδιάφορα αν ο Π.Ο.Υ διεκδικήσει και αυτός αποζημίωση από την Κίνα, που από εκεί διασπάρθηκε, η πανδημία, κατά λάθος(!!!), σε όλο τον κόσμο και της αποδόθηκαν ήδη, της Κίνας, ευθύνες. Έτσι λένε.
Κατά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, οι χώρες του άξονα για ικανοποίηση των σχεδίων τους έβλαψαν την Ελλάδα, με τα γνωστά κατορθώματά τους. Οι Γερμανοί δε δανείστηκαν υποχρεωτικά, ως κατακτητές, από τη χώρα μας και αρνούνται ακόμα την υποχρέωση τους αυτή. Η Ελλάδα δεν μπορεί νομότυπα και επίμονα να διεκδικήσει τα δίκαιά της;
Εμείς πιστεύουμε, χωρίς να είμαστε ειδικοί βέβαια, ότι θα νικήσουμε τον κορωνοϊό, που μας επιτίθεται μεταλλασσόμενος και αυτό επειδή πρόκειται για μικρόβιο, υπολογίζοντας στη μικρή διάρκεια ζωής του (κατά την ερμηνεία της λέξης ). Πάντα όμως με τις προφυλάξεις.
ΤΑ ΣΥΣΣΩΡΕΥΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΉΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η Ελλάδα, εκτός του covid-19, που αυτός αναστάτωσε τον κόσμο δημιουργώντας τόσα δεινά, με την εύθραυστη οικονομία της , έχει να λύσει και άλλα προβλήματα που δημιουργούν ασφυξία π.χ στις συνεχείς απειλές της γείτονος Τουρκίας, το «μεταναστευτικό και προσφυγικό», λεγόμενο, το Μακεδονικό θέμα, τις δανειακές υποχρεώσεις του κράτους, των επιχ/σεων και των ιδιωτών, τις οφειλές φόρων και εισφορών του επιχειρηματικού κόσμου και τόσα άλλα.
Γενικότερα, το οικονομικό θέμα, που όπως εξελίχθηκαν οι καταστάσεις, δεν παλεύεται. Βάρος δίνουμε στην Ε.Ε, που ως φτωχός εταίρος που είμαστε, ελπίζουμε στη σωτηρία μας. Είναι όμως έτσι ; Στο παρόν άρθρο μ αυτό θα ασχοληθούμε.
Παγκοσμίως τα κράτη, οι τράπεζες, οι εταιρίες, οι πολίτες, έχουν ένα χρέος που ανέρχεται στα 270 τρις δολάρια. Δηλαδή 3,5 φορές το παγκόσμιο ΑΕΠ. Έτσι γράφηκε. Από Ιανουάριο έως Σεπτέμβριο του 2020, το παγκόσμιο χρέος αυξήθηκε 15 τρις δολάρια (Διεθνές Χρηματοοικονομικό Ινστιτούτο «ΙΙF»).
Οι εταιρίες αυξάνουν τα χρέη τους, ενώ τα έσοδα μειώνονται κατακόρυφα (υπάρχουν βέβαια και οι εξαιρέσεις).
Οι πολίτες μας δεν μπορούν να διατηρήσουν το βιοτικό τους επίπεδο. Όσο πιο γρήγορα αναδιαρθρωθεί το ιδιωτικό χρέος τόσο το καλύτερο για όλους ( κράτος, τράπεζες, επιχειρήσεις, ιδιώτες ).
Οι συμβάσεις δανεισμού, βάσει των μνημονίων, που έλαβε η χώρα μας από το 2010 είναι παράνομες και αντισυνταγματικές, λένε ειδικοί, χωρίς όμως να καταγγέλλονται από κάποια Ελληνική Κυβέρνηση, ως τώρα. Οι τότε 27 χώρες της Ε.Ε δεν μας δάνεισαν όλες αλλά οι 15 εξ αυτών συν η ΚΤΕ και το ΔΝΤ, εξ ου και τρόϊκα, δημιουργώντας τον μηχανισμό στήριξης.
Στο πρώτο δανειακό σύμφωνο αναγράφηκε από τους δανειστές ότι το Ελληνικό κράτος «παραιτείται αμετάκλητα και άνευ όρων» από κάθε ασυλία προστασίας της Εθνικής Κυριαρχίας του, ως την οριστική αποπληρωμή βέβαια. (εις τους αιώνες των αιώνων !!!). Και έτσι οι πράξεις του νόμου , προς εφαρμογή, σχετικά με τα μνημόνια , προσβάλλονται.
Αυτές οι 15 χώρες- εταίροι μας, η ΚΤΕ συν το ΔΝΤ, ασκούν πιέσεις , κατά αποικιοκρατικό τρόπο, στην Ελλάδα, για τακτοποίηση των δόσεων των δανείων και όχι μόνο.
Κατά τη γνώμη μας στην σύνοδο των 27 της Ε.Ε το κάθε κράτος- μέλος είναι ισότιμο στις αποφάσεις . Έχει λόγο και veto. Η σχέση της Ελλάδας με τις 15 δανείστριες της μπορεί να είναι διαφορετικές και δεν πρέπει να επηρεάζει την ολομέλεια.
Σήμερα, εξ αιτίας του κορωνοϊού, τα κράτη- μέλη της Ε.Ε. παίρνουν αρκετά χρήματα απ αυτή. Δηλαδή την ΚΤΕ. Αυτά όμως είναι δανεικά, εκτός ορισμένων βοηθημάτων.
Ακόμα, οι οφειλόμενες δόσεις των μνημονίων επί των δανείων των 15, πηγαίνουν χρονικά πίσω. Αναγκαστικό και αποδεκτό μορατόριο, δηλαδή. Ναι, αλλά κάποια στιγμή αυτά θα σταματήσουν και οι Έλληνες πολίτες θα υποχρεωθούν όπως τα παραπάνω, μαζί με τις κανονικές οφειλόμενες δόσεις των δανείων, που πήραν παράταση, όπως είπαμε, αλλά και τις τρέχουσες τότε δόσεις, να τα πληρώσουν όλα. Αυτό, απ ό,τι φαίνεται, δεν θα μπορέσουν λόγω αδυναμίας, φυσικά. Γι αυτό θα επιβληθούν άλλοι δυσβάστακτοι φόροι, αλλά όμως δεν θα εισπράττονται, γιατί « δεν θα υπάρχει μία!!!», κατά το κοινώς λεγόμενο.
Τα στοιχεία της Ε.Ε για το 2019, ανέφεραν ότι ποσοστό που πλησιάζει το 23-25% στην Ελλάδα, χαρακτηρίζουν τον λαό μας φτωχό. Θα δούμε το ποσοστό τελικά της ένδειας για το 2020 πως θα διαμορφωθεί και ανακοινωθεί, αφού σ αυτό θα προστεθεί και το σοβαρό οικονομικό πρόβλημα που ενέκυψε, συνεπεία του επηρεασμού από τον covid-19. Φοβούμαστε μήπως προσεγγίσουμε ή και ξεπεράσουμε ακόμα το 40%.
Τι άλλο πρέπει να γνωστοποιηθεί, αναφορικά με την ένδεια του Έλληνα, για να πειστούμε ότι δεν πάμε καλά και πρέπει να λάβουμε τα μέτρα μας ως χώρα, για την καλυτέρευση του βιοτικού επιπέδου του λαού μας ;
Αυτές οι οικονομικές δυσκολίες, η κατάντια του Έλληνα, επηρεάσθηκαν ασφαλώς και από τον κορονοϊό, που κατέστη πανδημία.
ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΪΟ ΩΣ ΑΝΩΤΕΡΑ ΒΙΑ
Όμως, με βάσει τις συνθήκες που επικρατούν, δεν έγινε επισήμως γνωστό ποιό θα είναι το κόστος που θα αντιμετωπίσει η Χώρα μας, με γνώμονα τις ενισχύσεις του Π.Ο.Υ, τις δυνατότητες κράτους και λαού, καθ ότι τα μέτρα που επιβλήθηκαν απ έξω και προβλήθηκαν για την προστασία μας από τον ιό, που εν πολλοίς εφαρμόζονται, διαπιστώθηκε καταστροφή σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εξ αιτίας βέβαια του λεγόμενου lockdown. Με τους οικονομικούς υπολογισμούς ειδικών οι ζημιές αυτές είναι ανεπανόρθωτες. Όλο αυτό που συμβαίνει δεν μπορεί να μη χαρακτηρίζεται ως ανωτέρα βία και να λέγεται υπευθύνως και αρμοδίως, με όλες τις συνέπειες. Το κράτος δε ακόμα, δεν γνώρισε στους επιτηδευματίες αν υπάρχει πρόθεση του για πολλές φορολογικές ελαφρύνσεις, στις οποίες θα συμβάλλουν οι απ έξω και οι οποίοι επέβαλαν τους κανόνες για την προστασία μας, όπως προείπαμε. Εμείς, το πρώτο που προτείνουμε για να επιβληθεί είναι η κατάργηση, για το έτος 2020 και 2021, τουλάχιστον, το τέλος επιτηδεύματος, αφού με εντολή του κράτους μεγάλα χρονικά διαστήματα του 2020 οι επιχειρήσεις παρέμειναν κλειστές ή κάποιες λειτούργησαν περιοδικώς. Εδώ λοιπόν πρόκειται για ανωτέρα βία και εξ αυτής υπάρχουν συνέπειες στον επιχειρηματικό κόσμο, γι αυτό επιζητείται η νόμιμη συμπαράσταση και μάλιστα, θα λέγαμε, υποχρεωτικώς με άμεσες ενέργειες τώρα και όχι αργότερα και βλέπουμε!
Γι αυτά, αφού αμέσως γίνουν καταγραφές, οι συνέπειες του κορωνοϊου δηλαδή, να μεταφερθούν στους απ έξω, που προείπαμε, με απαίτηση αποζημίωσης.
Με αυτές τις επικρατούσες συνθήκες η Ελλάδα μπορεί να ανταποκριθεί στις δανειακές της υποχρεώσεις; Τα Ελληνόπουλα, θα ανταποκριθούν στις οφειλόμενες δόσεις των τραπεζικών των δανείων ή στις οφειλές, ρυθμιζόμενες ή όχι, προς τη Δ.Ο.Υ. τα τελωνεία και τα ασφαλιστικά ταμεία;
Οι μεροκαματιάρηδες δεν θα μπορούν να συμβάλλουν στην εξόφληση κανενός χρέους. Το χρέος του κράτους θα το εξοφλήσουν οι λαθρομετανάστες; Αδύνατον.
Πρόβλημα θα υπάρξει αν ξεκινήσει ομαδική μετανάστευση που κανείς δεν το θέλει αυτό.
Οι μικρο-μεσαίες επιχειρήσεις κινδυνεύουν να μειωθούν σημαντικά, εκ των πραγμάτων και βάσει των προγραμμάτων που μελετούνται για να καταρτιστούν . Αυτές δε, οι μικρο- μεσαίες επιχειρήσεις, θεωρούνται σήμερα η «ραχοκοκαλιά» της Ελληνικής οικονομίας. Αύριο δεν θα υπάρχουν, έτσι όπως τις ξέρουμε. Θα ελαττωθούν και μέχρι του 50% αυτών. Ίσως.
Εξ αυτού του λόγου θα πρέπει να αντιμετωπιστεί και το συνταξιοδοτικό θέμα, το οποίο θα κινδυνεύει και θα δημιουργήσει πρόβλημα στους συνταξιούχους, που δε φταίνε, ως προς το μέγεθος των συντάξεων των.
Γίνεται ενθάρρυνση για λειτουργία μεγάλων επιχειρήσεων, με κεφάλαια προερχόμενα από το εξωτερικό κυρίως, αλλά και το εσωτερικό. Και αυτό εντάσσεται στα πλαίσια της ανάπτυξης. Όμως, θα σημάνει την μεγάλη μείωση των μικρο- επιχειρήσεων, όπως είπαμε παραπάνω. Ήδη ζούμε το δράμα των μικροεπαγγελματιών χωρίς δουλειά, επειδή λειτουργούν, λόγω κορωνοϊου, τα μεγάλα super-market π.χ. Για του λόγου δε του αληθές αυτό θα το δούμε όταν συνταχθούν και κατατεθούν οι ισολογισμοί των για το φορολογικό έτος 2020, συγκριτικά με του 2019 . Τότε θα φανεί για μας η διαφορά.
Οι μικροί δεν μπορούν να πληρώσουν στοιχειώδεις υποχρεώσεις των. Μάλιστα δε αυτοί ή μέρος αυτών, με τα προγράμματα που μελετώνται,, προβλέπεται να απορροφηθούν στο απώτερο μέλλον από τους μεγάλους. Και στο εγγύς; Στο εγγύς, είπαμε παραπάνω, απαιτείται να αποζημιωθούν γενναία, εξ αιτίας της καταστροφικής των βλάβης που υπέστησαν εκ του κορωνοϊου. Διερωτώμεθα μήπως οι απ έξω αφήνουν να επέλθει η καταστροφή των μικρομεσαίων στην Ελλάδα για να είναι εύκολη η προγραμματιζόμενη ίδρυση μεγάλων επιχειρήσεων, στα πλαίσια των επενδύσεων ; Ε, όχι και έτσι. Είναι βαρύ αυτό για τους απ έξω.
Τα ίδια, ως άνω και για την «βαριά μας βιομηχανία» που λέγεται τουρισμός.
Έχουμε προσωπικές εμπειρίες με εξειδικευμένες γνώσεις και είμαστε αντίθετοι μ αυτά που μελετούνται για να συμβούν στην Ελλάδα, σ αυτόν τον τομέα που αναφερόμαστε, γι αυτό και έχουμε άποψη. Είμαστε υπέρ της ανάπτυξης, ασφαλώς, όχι όμως σε βλάβη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και μικρομεσαίων επιχειρηματιών που αυτοί κράτησαν την οικονομία της χώρας, για να ιδρυθούν μεγάλες επιχειρήσεις, στα πλαίσια, όπως είπαμε, της ανάπτυξης που έχει ανάγκη η χώρα . Όμως, εδώ είναι Ελλάδα και η κουλτούρα της είναι αλλιώς. Τα ξένα πρότυπα είναι για εκείνους. Για να τα αλλάξουμε, οι λόγοι θα είναι μόνο κερδοσκοπικοί για κάποιους και όχι τόσο οικονομικοί και κοινωνικοί για τους πολλούς.
ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ ΤΩΝ ΧΡΕΩΝ
Ακόμα και αν το κράτος, οι τράπεζες, εφαρμόσουν στο μέλλον την εξατομίκευση για την συντήρηση των μικρών, δεν πρόκειται να υπάρξει ανταπόκριση γιατί ο κόσμος, οι μικροεπιχειρήσεις, όσες θα υπάρξουν, δεν θα επιβιώνουν για να ανταποκρίνονται. Άλλη κουλτούρα έχουν οι Έλληνες, που δεν μπολιάζουν με άλλους όσο και αν επιμένουν οι δανειστές ή όποιοι άλλοι σε τέτοιες μεταρρυθμίσεις (για το καλό μας!!!).
Υπάρχει όμως λύση για να ανασάνει ο Έλληνας, να αποφευχθεί η ένδεια στο μεγάλο ποσοστό, που αναφερθήκαμε και να πέσει χρήμα στην αγορά προς όφελος και του κράτους, που με δανεικά και άλλες βοήθειες, κατά το πλείστον, ζει και θα ζεί ;
Ναι, υπάρχει. Είναι η οριζόντια ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΑ. ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ. Και αυτό να γίνει τώρα, όχι αύριο γιατί θα είναι πολύ αργά. Αν γινόταν πριν από χρόνια, που το λέγαμε και εμείς, αλλιώς θα ήταν τώρα η χώρα. Σήμερα ο Έλληνας παραλύει. Φταίει και ο κορωνοϊός. Ενδιαφέρεται για κάποιο επίδομα να βολευτεί για λίγες μέρες, όπως η επιστρεπτέα, λεγόμενη, προκαταβολή, αν και αυτή δάνειο είναι. Η ρευστότητα μόνο στα όνειρα του θα ρθεί.
Η Κυβέρνηση θέλει να συμβάλλει σε τακτοποιήσεις αλλά φοβάται «τον μπαμπούλα» και λειτουργεί με το « βλέποντας και πράττοντας». Λίγο τσαμπουκά λέμε.
Από τα μέσα ενημέρωσης έγινε γνωστό ότι έχει αποφασισθεί αρμοδίως η ρύθμιση όλων των οφειλών του ιδιωτικού χρέους (προς τις τράπεζες, το δημόσιο, ΕΦΚΑ, δήμους κ.ά ), σε 240 δόσεις (20 χρόνια), εντόκως όμως. Μορατόριο δηλαδή.
Εν πρώτοις, μια τέτοια ενέργεια μπορεί να θεωρηθεί ως δοκιμή, πριν αποφασιστεί τελικά η σεισάχθεια . Μέσα σε ένα χρόνο θα φανούν οι διαθέσεις και οι δυνατότητες των οφειλετών για να ανταποκριθούν, καθ ότι αυτό, το ένα έτος , είναι το κρίσιμο. Σαυτό το 1 έτος οι πολίτες θα δοκιμαστούν σοβαρά στο οικονομικό θέμα, επειδή θα είναι σκληρό έτος και λόγω κορωνοϊού. Σ αυτή την περίοδο θα δούμε «πως τραβάει η μηχανή». Οπότε, αν υπάρξει δυνατότητα αποπληρωμών όλοι θα ωφεληθούν και χρήμα θα πέσει στην αγορά. Βέβαια, θα σκλαβωθούν δυό γενιές μέχρι την αποπληρωμή, αλλά θα υπάρξει μια ανάσα και μείωση του άγχους που βασανίζει τους οφειλέτες , που συνεχώς αυξάνονται. Μετά και από αυτό δεν έχει άλλη δοκιμή.
Αν όμως το εγχείρημα αυτό δεν θα πετύχει , μέσα στο έτος, τι άλλη μαρτυρία αδυναμίας θα χρειάζεται να μας πείσει ότι η μόνη λύση είναι η σεισάχθεια ;
Εμείς θα προτείναμε, σ αυτό, να μη υπάρξει προθεσμία λήξης της ένταξης στη διαδικασία των 240 δόσεων γιατί θα επέλθει αναταραχή. Ο οφειλέτης ας έχει χρόνο αρκετών μηνών να αποφασίσει. Στο διάστημα αυτό οι πιστωτές και το δημόσιο θα εισπράττουν κανονικά αυτά που κάθε μήνα εισπράττουν ως τώρα. Βέβαια, αν οι 240 δόσεις ήταν άτοκες θα υπήρχε μεγαλύτερη δυνατότητα επιτυχίας αυτού του εγχειρήματος.
Τελικά, ας μη πειραματιζόμαστε για να περνά ο καιρός των πολιτικών. Μια είναι η λύση γι αυτούς και για την Ελλάδα του σήμερα και του αύριο:
Γενναία οριζόντια σεισάχθεια μεγάλου μέρους των τραπεζικών δανείων κάθε μορφής, είτε πράσινα, είτε κόκκινα, είτε προς ρύθμιση, είτε ρυθμισμένα, είτε βρίσκονται στη δικαιοσύνη, οποιουδήποτε βαθμού, που οι δανειολήπτες υποχρεώθηκαν στην ταλαιπωρία αυτή.
Το ίδιο και για τις οφειλές στις Δ.Ο.Υ, τα τελωνεία, τα ασφαλιστικά ταμεία.
Μερικοί διαφωνούν σ αυτό το δραστικό εγχείρημα που φωνάζουμε εδώ και χρόνια (δηλαδή την γενναία διαγραφή χρεών), από δειλία, νομίζουμε, προς τους δανειστές. Δηλαδή, λένε ότι οι συνθήκες στην Ε.Ε είναι άλλες. Μα, εκεί διασπαθίζεται το χρήμα των κρατών- μελών, για να υπάρχουν διάφοροι «μάγοι» της οικονομίας και της «πολιτικής». Τα βλέπουμε άλλωστε. Ή αν δεν βλέπουμε τα ακούμε. Ή αν δεν ακούμε, διαβάζουμε. Ή αν δεν διαβάζουμε καταλαβαίνουμε.
Μάλιστα δε, αρκετοί εδώ και στην λοιπή Ευρώπη, λένε ότι η διαγραφή δεν είναι νόμιμη. Εμείς και άλλοι υποστηρίζουμε ότι οι νόμοι επιβάλλονται από τα Κοινοβούλια και δεν προέρχονται εκ Θεού. Το ίδιο και οι συνθήκες, από πολιτικούς καταρτίζονται και ψηφίζονται, αν ψηφίζονται. Άρα οι νόμοι αλλάζουν, τροποποιούνται.
Κάποιοι άλλοι είπαν ότι είναι δύσκολη αυτή η διαγραφή για την Ελλάδα επειδή δεν το εγκρίνει η Ε.Ε των 27, αλλά περισσότερο οι 15 του Ευρωγκρούπ και το ΔΝΤ που έχουμε αιχμαλωτιστεί ως κράτος, λόγω μνημονίων και γι αυτό, ιδιαίτερα, δεν μπορούμε να τύχουμε ενός τέτοιου ευεργετήματος.
Αν δεν μπορούμε έτσι, μπορούμε αλλιώς. Να καταγγείλουμε δηλαδή τις δανειακές συμβάσεις της τρόϊκας, όχι μόνο γιατί υπάρχει πλήρης αδυναμία εξοφλήσεως, που αυτό φαίνεται, αλλά και λόγω κορονοϊού, που θεωρείται ανωτέρα βία, δεδομένου, αν συνεχίσουμε θα πάθουν σοβαρή βλάβη ύπαρξης των τα Ελληνόπουλα και αυτό είναι ένας λόγος νόμιμος στα πλαίσια της αιτιολογίας, αλλά και επειδή δεν μπορεί να ανεχόμαστε αυτές τις δανειακές συμβάσεις(!!!) που είναι αντισυνταγματικές και παράνομες, όπως αυτά υποστηρίχθηκαν από αρμόδιους και ειδικούς να εκφράσουν τη νομική θέση των.
Δυστυχώς, θα περιμένουμε ώσπου οι ίδιοι οι δανειστές μας να προβούν στην αναφερόμενη ενέργεια της διαγραφής , όσων απομείνουν, λόγω αδυναμίας πληρωμής των, ή θα βρεθούν κάποια στιγμή πολιτικοί, και τώρα, αποφασισμένοι να ερμηνεύσουν αλλιώς την νομιμότητα και την συνταγματικότητα των δανειακών συμβάσεων και μνημονίων.
Αυτά για το εξωτερικό μας χρέος. Όμως για το εσωτερικό ; Δημόσιο ταμείο δηλαδή, ΕΦΚΑ, τελωνεία, τράπεζες που αυτές όμως ανακεφαλαιοποιήθηκαν, όπως ξέρουμε και έπεται και άλλη ανακεφαλαιοποίηση των με κεκαλυμμένο τρόπο. Αυτόν που ξέρουν. Τουλάχιστον έτσι ακούγεται.
Εμείς, δεν θα σταματήσουμε να υποστηρίζουμε ότι χωρίς «κούρεμα» των χρεών ή μεγάλο μέρος αυτών, δεν υπάρχει προκοπή στο λαό και το κράτος.
Σε άρθρα μας αναφερθήκαμε αρκετές φορές σ αυτό που υποστήριζε ο Αριστοτέλης. Ότι δηλαδή : Όταν υπάρχουν πολλά χρέη, σπατάλες, μεγάλες δαπάνες και υψηλή ανεργία, δεν αναπτύσσεται μια πόλη (κράτος). Κάπως έτσι. Και εδώ υπάρχουν όλα τα παραπάνω και περισσεύουν.
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ