• Latest
εξετασεις, σχολειο

Πανελλήνιες 2019: Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις -Πτώση στο 2ο και στο 3ο πεδίο

16 Ιουνίου 2019
Ενοικιάζεται όμορφο διαμέρισμα στη Σιάτιστα στον 1 ο όροφο

Ενοικιάζεται όμορφο διαμέρισμα στη Σιάτιστα στον 1 ο όροφο

12 Μαΐου 2025
Μουσικό Σχολείο Σιάτιστας: Παρουσίαση ξένων και ελληνικών λογοτεχνικών έργων που μεταφέρθηκαν στον κινηματογράφο

Μουσικό Σχολείο Σιάτιστας: Παρουσίαση ξένων και ελληνικών λογοτεχνικών έργων που μεταφέρθηκαν στον κινηματογράφο

12 Μαΐου 2025
Επίσκεψη του Διοικητή 1ης Στρατιάς στον Περιφερειάρχη Γιώργο Αμανατίδη

Επίσκεψη του Διοικητή 1ης Στρατιάς στον Περιφερειάρχη Γιώργο Αμανατίδη

12 Μαΐου 2025
Νίκη του αντρικού του ΑΓΣ Η ΣΙΑΤΙΣΤΑ

ΑΓΣ Η Σιάτιστα: Συγχαρητήρια στον Μακεδονικό Σιάτιστας

12 Μαΐου 2025
ΑΓΣ Η Σιάτιστα – Αίαντας Αμυνταίου 75-39

ΑΓΣ Η Σιάτιστα – Αίαντας Αμυνταίου 75-39

12 Μαΐου 2025
Δήμος Κοζάνης: Ενημέρωση για το πρόγραμμα εκσκαφών οπτικών ινών (12 Μαΐου – 17 Μαΐου 2025)

Δήμος Κοζάνης: Ενημέρωση για το πρόγραμμα εκσκαφών οπτικών ινών (12 Μαΐου – 17 Μαΐου 2025)

12 Μαΐου 2025
Έκθεση Εφηβικού και Παιδικών Τμημάτων Εικαστικού Εργαστηρίου Δήμου Κοζάνης – Εγκαίνια την Τρίτη 13

Έκθεση Εφηβικού και Παιδικών Τμημάτων Εικαστικού Εργαστηρίου Δήμου Κοζάνης – Εγκαίνια την Τρίτη 13

12 Μαΐου 2025
Σιάτιστα: Μοναχές και ιερείς ενημερώθηκαν στην αντιμετώπιση απατεώνων και στην κατάσβεση πυρκαγιών

Σιάτιστα: Μοναχές και ιερείς ενημερώθηκαν στην αντιμετώπιση απατεώνων και στην κατάσβεση πυρκαγιών

12 Μαΐου 2025
Η νεολαία της Δυτικής Μακεδονίας καλείται να πάρει τον λόγο για το μέλλον της

Η νεολαία της Δυτικής Μακεδονίας καλείται να πάρει τον λόγο για το μέλλον της

12 Μαΐου 2025
Υπεγράφη η Προγραμματική Σύμβαση για τη συντήρηση της οδού διασύνδεσης της Επαρχιακής Οδού Δυτικής Εορδαίας με τη Δευτερεύουσα  Επαρχιακή Οδό Πτολεμαΐδας- Αναρράχης

Υπεγράφη η Προγραμματική Σύμβαση για τη συντήρηση της οδού διασύνδεσης της Επαρχιακής Οδού Δυτικής Εορδαίας με τη Δευτερεύουσα  Επαρχιακή Οδό Πτολεμαΐδας- Αναρράχης

12 Μαΐου 2025
Δήμος Βοΐου: Εκδήλωση μνήμης για τη Γενοκτονία των Ποντίων στο Τσοτύλι

Δήμος Βοΐου: Εκδήλωση μνήμης για τη Γενοκτονία των Ποντίων στο Τσοτύλι

12 Μαΐου 2025
Συνάντηση Δημάρχου Γρεβενών με το ΔΣ της Περιφερειακής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία Δυτικής Μακεδονίας

Συνάντηση Δημάρχου Γρεβενών με το ΔΣ της Περιφερειακής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία Δυτικής Μακεδονίας

12 Μαΐου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Πανελλήνιες 2019: Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις -Πτώση στο 2ο και στο 3ο πεδίο

sierafm by sierafm
16 Ιουνίου 2019
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
εξετασεις, σχολειο
8
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Πολύ πιθανή θεωρείται η πτώση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ στο 2ο και στο 3ο επιστημονικό πεδίο για τους υποψηφίους που έδωσαν φέτος Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Αυτές τουλάχιστον είναι οι πρώτες εκτιμήσεις που κάνουν εκπαιδευτικοί οι οποίοι ασχολούνται επί σειρά ετών µε τις εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ. Οι ίδιοι, όπως αναφέρει το «Έθνος της Κυριακής», επισηµαίνουν ότι η πιθανότητα της πτώσης είναι ορατή για αυτά τα δύο πεδία λόγω των χαµηλών επιδόσεων των µαθητών, όχι όµως για το 1ο και το 4ο πεδίο, για τα οποία η εικόνα των βάσεων πιθανολογείται σταθερή.

Από τι εξαρτάται η πορεία των βάσεων στις Πανελλήνιες

Οι ίδιοι, πάντως, τονίζουν ότι είναι πάρα πολύ νωρίς ώστε κάποιος να κάνει ασφαλείς εκτιµήσεις για την πορεία των βάσεων, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εξετάσεις και βέβαια δεν έχει προχωρήσει η βαθµολόγηση των γραπτών.

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η πορεία των βάσεων εξαρτάται από τρεις παράγοντες: Από τον αριθµό των εισακτέων, από τη δυσκολία των θεµάτων, δηλαδή τις επιδόσεις των µαθητών, και ασφαλώς από τις επιθυµίες τους, έτσι όπως θα αποτυπωθούν στο µηχανογραφικό δελτίο. Από αυτούς τους τρεις παράγοντες αυτήν τη στιγµή γνωρίζουµε µόνο τον αριθµό των εισακτέων, ο οποίος είναι αυξηµένος για το 2019.
Μέτριες επιδόσεις σχεδόν σε όλα τα μαθήματα, προς πτώση των βάσεων

Όσον αφορά στην εικόνα των γραπτών, µέχρι αυτήν τη στιγµή σε γενικές γραµµές, όπως τονίζουν στην εφημερίδα βαθµολογητές, οι επιδόσεις είναι µέτριες σχεδόν σε όλα τα µαθήµατα και κυρίως στη Νεοελληνική Γλώσσα, στα Αρχαία, στα Μαθηµατικά, και σίγουρα στη Φυσική, βασικό µάθηµα στο 2ο πεδίο, κάτι που θα επιφέρει και πτώση των βάσεων στο πεδίο.

Σύµφωνα µε µαθηµατικούς, οι ασκήσεις στα Μαθηµατικά ήταν κλιµακούµενης δυσκολίας και συνεπώς µπορούσαν να ανταποκριθούν οι περισσότεροι υποψήφιοι, αλλά άριστες βαθµολογίες (18-20) θα κατακτήσουν ελάχιστοι, καθώς τα ζητήµατα κάλυπταν µεγάλο εύρος της ύλης, ενώ το ∆’ ζήτηµα ήταν αυξηµένης δυσκολίας.

Αλλά και στη Χημεία τα θέματα ήταν υψηλής δυσκολίας και εκτιμάται ότι οι μαθητές αντιμετώπισαν προβλήματα, όπως άλλωστε και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.

Όσο για το ποσοστό των γραπτών που θα κινηθεί κάτω της βάσης, προβλέπεται πάρα πολύ υψηλό (πέρυσι ήταν 83,17%) για την κατεύθυνση Οικονοµίας και Πληροφορικής.

Για τα Αρχαία Ελληνικά οι εκτιµήσεις των φιλολόγων είναι θετικές και τονίζουν ότι τα θέµατα ήταν κατανοητά και αναµενόµενα. Το διδαγµένο από τον Πρωταγόρα του Πλάτωνα και οι ερωτήσεις που το συνόδευαν ήταν απλές, ενώ το παράλληλο µεταφρασµένο κείµενο που δόθηκε ήταν απόσπασµα από τον «Προµηθέα ∆εσµώτη» του Αισχύλου και υπήρχε στο σχολικό βιβλίο. Το αδίδακτο κείµενο από τον «Κυνηγετικό» του Ξενοφώντα δεν παρουσίασε ιδιαίτερες δυσκολίες στην επεξεργασία του, ενώ η νοηµατική ερώτηση που ζητήθηκε για πρώτη φορά στις εξετάσεις, σύµφωνα µε τη φιλοσοφία του νέου προγράµµατος σπουδών, ήταν καλά διατυπωµένη.
Λίγοι οι «άριστοι» στις Πανελλήνιες 2019

Πάντως οι καθηγητές τόσο των δηµόσιων σχολείων που διδάσκουν το µάθηµα όσο και των φροντιστηρίων επισηµαίνουν ότι το ποσοστό των υποψηφίων που θα κατακτήσει το άριστα δεν πρόκειται να ξεπεράσει το 5%-7%. Πέρυσι στο µάθηµα αυτό εξετάστηκαν 28.902 υποψήφιοι και το 37% έγραψε κάτω από τη βάση. Στα Αρχαία Ελληνικά οι επιδόσεις των υποψηφίων είναι σχεδόν κάθε χρόνο µέτριες και συνήθως οι πολλοί υποψήφιοι «συνωστίζονται» στις µεσαίες βαθµολογίες (13-15).

Στο µάθηµα της Νεοελληνικής Γλώσσας οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σε ένα κείµενο από το βιβλίο του Νορµπέρτο Μπόµπιο, Ιταλού φιλοσόφου, πολιτειολόγου και πολιτικού, το «Μέλλον της ∆ηµοκρατίας». Οι µαθητές λένε ότι τα πήγαν καλά, αλλά οι διορθωτές φαίνεται ότι έχουν άλλη γνώµη και όπως τονίζουν, λίγοι κατάφεραν να διαπραγµατευθούν µε επιτυχία το θέµα. Μάλιστα οι ίδιοι τονίζουν ότι εξαιρετικά σπάνια εντοπίζουν γραπτό άριστων επιδόσεων (18-20).
Συγγνώμη από καθηγητή σε παιδιά που βγήκαν κλαίγοντας

Ενδεικτική, ίσως, της κατάστασης που αναμένεται να διαμορφωθεί γύρω από τις βάσεις 2019 να είναι η επιστολή που έστειλε καθηγητής, ζητώντας συγγνώμη από τους υποψηφίους, λόγω της δυσκολίας των θεμάτων.

Γράφει, συγκεκριμένα, ο καθηγητής, όπως αναφέρουν τα «Φοιτητικά νέα»: «Στενοχωριέμαι αφάνταστα όταν βλέπω παιδιά να βγαίνουν από τις αίθουσες των Πανελλαδικών Εξετάσεων με δάκρυα στα μάτια. Όχι, δεν είναι οι μαθητές που δεν προετοιμάστηκαν καλά. Είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες που σ’ όλη τους τη σχολική ζωή προσπάθησαν να είναι συνεπείς, που διάβασαν πολύ και διαπιστώνουν ότι για κάποιους “υψηλούς νόες” του Υπουργείου που βάζουν τα θέματα, η προσπάθειά τους δεν είναι αρκετή.

Τα θέματα της Φυσικής ήταν 8 σελίδες! Τα θέματα, όχι οι απαντήσεις. Προχθές τα μαθηματικά δεν παλεύονταν. Ιδιαίτερα οι μαθητές των Θετικών Σπουδών κάθε χρόνο δέχονται απίστευτη πίεση, έχοντας να αντιμετωπίσουν μεγάλη ύλη, άπειρες ασκήσεις και τα…χούγια αυτών που εμπνέονται τα θέματα, για να αποδείξουν τι; Πόσο μεγάλοι επιστήμονες είναι; Ζούμε σε τούτη τη χώρα το εξής παράλογο. Στην Α και τη Β Λυκείου για να περάσεις την τάξη χρειάζεσαι μέσο όρο 9,5. Γενικό μέσο όρο, όχι σε κάθε μάθημα ξεχωριστά. Τουτέστιν, μαθητές με 8 μαθήματα κάτω από τη βάση προάγονται στην επόμενη. Τί σου λέει το σύστημα; Παιδάκι μου, μη διαβάζεις, γιατί όσο χάλια και να πας δεν πρόκειται να μείνεις. Κανείς δεν έχει τολμήσει να καταργήσει αυτό το 9,5, κι όταν αυτό πήγε να γίνει, με λάθος τρόπο (το 2014) λύσαξαν όλοι και το πήραν πίσω.

Κι έρχεται η Γ Λυκείου. Όπου ξαφνικά το σύστημα, εκεί που σου έλεγε “κοιμήσου αγγελούδι μου κι η τύχη σου δουλεύει” σε βάζει να χτυπιέσαι κάτω σαν χταπόδι για να περάσεις σε μια σχολή της προκοπής. Διότι το πιο πιθανό είναι ότι με λίγη προσπάθεια κάπου θα περάσεις. Τουτέστιν, αν θες να μπεις σε μια σχολή με ωραίο όνομα και χωρίς συγκεκριμένο αντικείμενο, και να κάνεις ζωάρα για μερικά χρόνια, ξεκοκαλίζοντας το οικογενειακό εισόδημα, γράφεις ένα 5-6 στις πανελλαδικές και καθάρισες. Αν όμως θες να κάνεις κάτι πιο ουσιαστικό, κάτι πιο κοντά σε αυτό που ονειρεύεσαι,, όχι, πρέπει να υποφέρεις.

Κι εκεί που σου λέγαμε, δεν πειράζει, καλό είναι και το 9,5, τώρα σε βάζουμε να τρέχεις σαν το άλογο κούρσας. Και άντε να μάθεις συντακτικό στη Γ Λυκείου (κι ας έκανες αρχαία από την Α Γυμνασίου), κι άντε να πολεμάς να καταλάβεις τα μαθηματικά προσανατολισμού χωρίς να ξέρεις να κάνεις διαίρεση. Σ’ αυτό το ονειρικό σύστημα, αυτοί που υποφέρουν είναι οι καλοί μαθητές. Κι όσο περνάει ο καιρός γίνονται όλο και λιγότεροι. Δέκα χρόνια είμαι στην εκπαίδευση – μικρός ο χρόνος, αλλά κάθε χρόνο η βουτιά είναι μεγαλύτερη. Κι όσο κατεβαίνει ο πήχυς, οι πολλοί εφησυχάζουν και οι συνεπείς υποφέρουν περισσότερο. Θέλω να ζητήσω σήμερα μια μεγάλη συγνώμη από τα παιδιά που βγήκαν κλαίγοντας από τις αίθουσες. Ντρέπομαι που είμαι μέρος ενός συστήματος που λειτουργεί τόσο άδικα και τόσο παράδοξα.

Συγνώμη από όλους τους μαθητές μου που τόσα χρόνια διαβάζουν, προσπαθούν και αγωνίζονται για κάτι καλύτερο. Κι εμείς τους ρίχνουμε σφαλιάρες, σαν να τους λέμε “Γιατί διάβαζες τόσα χρόνια; Ας έγραφες κι εσύ ένα 5 – φοιτητής θα ήσουνα πάλι. Γιατί να έχεις στόχους;” Αλλά ξέχασα. Στη χώρα τούτη, η αριστεία είναι κακό πράγμα. Πανελλαδικές 2019: “Για τα παιδιά που είδα να κλαίνε” Η αλλαγή της Γ Λυκείου που θα ισχύσει από φέτος, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση – αλλά δεν μπορεί να κάνει τίποτα μόνη της.Και οι λιγότερες εξετάσεις στην Α και στη Β είναι θετικό μέτρο, αλλά τίποτα δεν μπορεί να γίνει αν δεν γίνει ένα πρώτο βήμα: Να καταργηθεί αυτό το “9,5”, που σου περνάει το μήνυμα “Μην κάνεις τίποτα, θα περάσεις”. Που παράγει γενιές χωρίς γενική παιδεία, ουσιαστικά πολιτισμικά αναλφάβητες. Που ψηφίζουν χωρίς να ξέρουν πώς διορίζεται η Κυβέρνηση. Ναι. Σας το υπογράφω. Εγώ είμαι ο δάσκαλος που δεν κατάφερε ούτε αυτό να μάθει στα παιδιά. Που 7 Ιουλίου βγάζουν κι αυτά πρωθυπουργό….

Γιατί να το μάθουν; Αφού θα περάσουν και χωρίς αυτό. Συγνώμη, λοιπόν, παιδιά… Αλλά, ξέρετε κάτι; Μην το βάζετε κάτω. Η γνώση, η συνέπεια, η αξία δεν κρίνονται μόνο από ένα γραπτό. Όταν έχεις μάθει να δουλεύεις και να αγωνίζεσαι, η ζωή θα στο ανταποδώσει. Ακόμα και στη χώρα αυτή, που μισεί την προσπάθεια, που δεκαετίες τώρα εξισώνει τα πάντα προς τα κάτω. Βάλτε πείσμα. Ακόμα και με μάτια δακρυσμένα, φιλαράκι, μην ξεχνάς να κοιτάς ψηλά. Και μπροστά».

Πηγή: iefimerida.gr

Tags: ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Previous Post

Καιρός: Υψηλές θερμοκρασίες και σήμερα -Πού θα βρέξει από το μεσημέρι

Next Post

Ποιες θεραπείες κερδίζουν έδαφος στη μάχη κατά του καρκίνου

Next Post
ΚΑΡΚΙΝΟΣ

Ποιες θεραπείες κερδίζουν έδαφος στη μάχη κατά του καρκίνου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Ενοικιάζεται όμορφο διαμέρισμα στη Σιάτιστα στον 1 ο όροφο
  • Μουσικό Σχολείο Σιάτιστας: Παρουσίαση ξένων και ελληνικών λογοτεχνικών έργων που μεταφέρθηκαν στον κινηματογράφο
  • Επίσκεψη του Διοικητή 1ης Στρατιάς στον Περιφερειάρχη Γιώργο Αμανατίδη
  • ΑΓΣ Η Σιάτιστα: Συγχαρητήρια στον Μακεδονικό Σιάτιστας
  • ΑΓΣ Η Σιάτιστα – Αίαντας Αμυνταίου 75-39

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ελπίδα στο Πάτρα: «Δεν βρίσκω κάτι να έχω κάνει κακό στα παιδιά, έστω και αφορμή έστω» – Η συνέντευξη της Ρούλας Πισπιρίγκου από τη φυλακή
  2. Σιάτιστα: Η ενορία Αγίου Δημητρίου υποδέχθηκε την εικόνα της Παναγίας Μικροκάστρου - Orizontes στο Σιάτιστα: Η Ενορία Αγίου Δημητρίου υποδέχθηκε την Εικόνα της Παναγίας Μικροκάστρου. Βίντεο
  3. sierafm στο Τι ισχύει με την αναρρωτική άδεια και το επίδομα ασθενείας, πώς πληρώνεται, ποιος το χορηγεί
  4. Μπάμπης στο Τι ισχύει με την αναρρωτική άδεια και το επίδομα ασθενείας, πώς πληρώνεται, ποιος το χορηγεί
  5. sierafm στο Τι ισχύει με την αναρρωτική άδεια και το επίδομα ασθενείας, πώς πληρώνεται, ποιος το χορηγεί
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr