Τσολακόπουλος Ανδρέας, Νεάπολη Κοζάνης 7/4/2018. Επανάληψη και συμπλήρωση της προηγούμενης τεχνοκρατικής Πρότασης
ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Με τη φιλοσοφία της απλής αναλογικής
Αρχικά, αναφερόμαστε στο Δήμο Βοΐου με το 27/μελές Δημοτικό Συμβούλιο.
ΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ:
Αποτελείται από 3 περιοχές: Α΄, Β΄ και Γ΄.
Α΄. ΠΕΡΙΟΧΗ: Των υποψηφίων Δημάρχων, κατά αλφαβητική σειρά, από τους οποίους εκλέγεται Δήμαρχος, εκείνος που θα πλειοψηφήσει.
Από τους υπόλοιπους επιλαχόντες δημάρχους, της Α΄ περιοχής, εκλέγονται ως μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, με τη σειρά, και μέχρι 10% (δηλαδή, για το Δήμο Βοΐου, μέχρι 3 επί πλέον,), όσοι έλαβαν τουλάχιστον 15% των συνολικών ψήφων.
(το ποσοστό, στην ουσία είναι μικρότερο, λόγω του διπλού σταυρού προτίμησης).
Β΄. ΠΕΡΙΟΧΗ: Των υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων, κατά αλφαβητική σειρά, από τους οποίους εκλέγονται κατά σειρά οι υπόλοιποι Δημοτικοί Σύμβουλοι, (αφαιρουμένου του αριθμού των παραπάνω επιλαχόντων Δημάρχων του 10% και ενδεχόμενα των υποψηφίων αναπληρωτών Δημάρχων, όπως θα δούμε στη συνέχεια).
Γ΄. ΠΕΡΙΟΧΗ: Των υποψηφίων, για τις αντίστοιχες κοινότητες:
α)..Των Πενταμελών Συμβουλίων για τις 2 Δημοτικές Κοινότητες:
(με πληθυσμό ≥2.000 κατοίκων και κατά σειρά).
Σιάτιστας και Νεάπολης (μαζί με τον οικισμό Μελιδονίου), από όπου εκλέγονται 5 μέλη (με αναπληρωματικά) και με πρόεδρο εκείνον που θα πλειοψηφήσει, ή
β)..Των Τριμελών Συμβουλίων για τις 7 Τοπικές Κοινότητες
(με πληθυσμό ≥ 300 κατοίκων και κατά σειρά):
Γαλατινής, Τσοτιλίου, Εράτυρας, Καλονερίου, Πενταλόφου, Μικροκάστρου, Παλαιοκάστρου, από όπου εκλέγονται 3μέλη (με τα αναπληρωματικά) και με πρόεδρο εκείνον που θα πλειοψηφήσει ή
γ..Των Εκπροσώπων των 50 τοπικών κοινοτήτων, (σε σύνολο 64 οικισμών), ανά ένας σε κάθε τοπική κοινότητα, των πρώην δήμων και κοινοτήτων:
Ι. ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ: 0 (δεν έχει καμία). ΙΙ. ΑΣΚΙΟΥ=3: Σισανίου, Πελεκάνου, Ναμάτων.
ΙΙΙ. ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ=19: Δρυόβουνου, Αλιάκμονα, Μολόχας, Αξιόκαστρου (με το Κλήμα), Ασπρούλας (με το Κρυονέρι), Βελανιδιάς (με τη Στέρνα), Σκαλοχωρίου, Τραπεζίτσας (μαζί με την Πανάρετη), Πλατανιάς, Χορηγού, Αηδονοχωρίου (με Καλλιστράτι), Πεπονιάς, Πυλωρίου, Χειμερινού, Μεσόλογγου, Σήμαντρου, Πολύλακκου, Περιστέρας, Λευκοθέας (κατά σειρά πληθυσμού).
ΙV. ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΥ=3: Βυθού, Αγ. Σωτήρας, Δίλοφου.
- V. ΤΣΟΤΙΛΙΟΥ=25: Αυγερινού, Δαμασκηνιάς, Βροντής (με Απιδέα, Λευκάδι), Ανθοχωρίου (με Φυτώκι), Ζώνης, Πολυκάστανου, Χρυσαυγής, Ομαλής (με Γλυκοκερασιά), Κορυφής, Μόρφης, Σταυροδρομίου, Αγιάσματος (με Αγ. Θεόδωρους, Αχλαδέα, Κοιλάδι), Κλεισώρειας, Λούβρης, Ροδοχωρίου, Διχείμαρου, Δραγασιάς, Λουκομίου, Κριμινίου, Βουχωρίνας, Ανθούσας (με Τριάδα), Αγ. Αναργύρων, Δάφνης, Λικνάδων (με Λεύκη) και Πλακίδας, από όπου εκλέγεται όποιος πλειοψήφησε, με επιλαχόντα τον επόμενο.
Σημείωση: Επιτρέπεται η συμμετοχή κάθε υποψήφιου, μόνο σε μία περιοχή.
Επιτρέπονται μέχρι 2 το πολύ σταυροί προτίμησης σε κάθε περιοχή, εκτός από την περίπτωση που οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από 3 (ένας ή δύο), οπότε τίθεται το πολύ ένας σταυρός προτίμησης.
Σε περίπτωση παραίτησης ή θανάτου κλπ κάποιου στελέχους, ακολουθείται από την αρχή όλη η διαδικασία, με βάση την αρχική ψηφοφορία.
Όταν εξαντληθεί ο αντίστοιχος πίνακας υποψηφίων, σε κάποια περιοχή, συμπληρώνεται ο αριθμός (με πλειοψηφία του Δ.Σ.), μεταξύ των δημοτών, μετά από αίτησή τους.
Ο μέγιστος χρόνος, εις το εξής, ορίζεται στις δύο πενταετείς θητείες.
ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Τα στελέχη των Δήμων, ασκούν τις νόμιμες αρμοδιότητες με τις αντίστοιχες γενικές πρωτοβουλίες και υπευθυνότητες, που καθορίζονται κεντρικά, καθώς επίσης και τις τοπικές αποφάσεις του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου και των επιτροπών.
Όλες οι αποφάσεις, πάντως, λαμβάνονται δημοκρατικά, από την πλειοψηφία του αναλογικού και αντιπροσωπευτικού Δ. Σ. και όχι αλαζονικά, όπως συμβαίνει σήμερα, από μία κλίκα δημοτών, που ενώνονται με ταπεινά πελατειακά και μη αξιοκρατικά κριτήρια (γνωριμίες, συγγένειες, οικονομικά κλπ).
Οι σημερινές διατάξεις του Ν.3852/2010, είναι μάλλον επαρκείς, με τις διάφορες θεσμικές επιτροπές (Οικονομική, Ποιότητας ζωής, Εκτελεστική, Διαβούλευσης, Μεταναστευτική, Συμπαραστάτης, Νομικά πρόσωπα, Επιχειρήσεις κλπ, ικανοποιητικές διοικητικές δομές, με ελάχιστες τροποποιήσεις, ως προς την αυτοτέλεια και την κατανομή των πόρων, για μία πραγματική ανάπτυξη, κοινωνική συνοχή και συμμετοχή).
Ο Δήμαρχος επιλέγει, από τους εκλεγέντες δημοτικούς συμβούλους, τον μισό αριθμό των αντιδημάρχων, ώστε να «διαθέτει» μία βασική «πλειοψηφία υποστήριξης», για τον προγραμματισμό και την εισήγηση των θεμάτων της ημερήσιας συζήτησης και οι λοιποί αντιδήμαρχοι ορίζονται από την πλειοψηφία όλων των εκλεγμένων δημοτικών συμβούλων (συμπεριλαμβανομένου και του εκλεγέντος Δημάρχου)..
Ο ρόλος του Δημάρχου είναι συντονιστικός και φυσικά, καταργείται η θέση του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου.
Δίπλα από κάθε υποψήφιο Δήμαρχο του ψηφοδελτίου, μπορεί να αναγράφεται και «συνεργαζόμενος» υποψήφιος αναπληρωτής Δήμαρχος, για κάθε μελλοντική αναπλήρωση, χωρίς σταυρό προτίμησης, ο οποίος εκλέγεται αριστίδην, ως Δημοτικός σύμβουλος, στην περίπτωση εκλογής του αντίστοιχου δημάρχου και εάν το ποσοστό και άλλου επιλαχόντος υποψήφιου Δημάρχου ξεπερνά το 30%, τότε, εκλέγεται Δημοτικός Σύμβουλος, αριστίδην και ο υποψήφιος αναπληρωτής του (μαζί, φυσικά με τον ίδιο τον επιλαχόντα υποψήφιο Δήμαρχο).
Μπορεί να γίνεται εισήγηση θεμάτων για συζήτηση και σχετική απόφαση (πάντα από την πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου), μετά από πρόταση, ενός ή περισσοτέρων αντιδημάρχων, ή του ενός έκτου των Δημοτικών Συμβούλων (5), ή με πρόταση τουλάχιστον 50 δημοτών, που υπογράφουν.
Κάθε απόφαση, σε κάθε περίπτωση, όπως τονίζεται, λαμβάνεται από την πλειοψηφία του Δ.Σ.
Για «νομοθετικές» τροπολογίες (όπως οι συγχωνεύσεις δήμων, ή η διαίρεση τους σε πρώην Δήμους κλπ) απαιτείται η εισήγηση του 30% των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου (9), ή 1000 δημοτών και μετά από σχετικό τοπικό δημοψήφισμα.
ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ:
Τα σύστημα είναι αξιοκρατικό και υπέρ της Άμεσης τοπικής Δημοκρατίας.
Στην απλή αναλογική, δε νοούνται επαναληπτικές εκλογές στην επόμενη Κυριακή (οι οποίες καταργούν, στην ουσία, την απλή αναλογική, αλλά και λόγω οικονομίας), αφού αυτό το σύστημα απαιτεί, έτσι κι αλλιώς, συναίνεση και συνεργασία.
Ο καθένας κρίνεται από τις προσωπικές ικανότητες και το πρόγραμμά του, αυτοτελώς, με περιορισμένα έως ανύπαρκτα κομματικά χρίσματα.
Ο υποψήφιος Δήμαρχος δεν χρειάζεται την υποστήριξη τρίτων υποψηφίων, για να «αγωνίζονται» για κείνον και προπαντός των τοπικών κοινοτήτων, οι οποίοι θα εκλέγονται οι καλύτεροι, αυτοτελώς.
Όλα τα στελέχη, κρίνονται με την προσωπική τους αξία! και προκύπτει ένα αποτέλεσμα άξιων και ικανών προσώπων.
Περιμένουμε σχόλια. (Ακολουθεί πρόταση, για τα οργανωτικά και τα οικονομικά του Δήμου)
Καλή Ανάσταση! Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
Τσολακόπουλος Ανδρέας Ηλεκτρολόγος-Μηχανολόγος-Μαθηματικός.