Σύμφωνα με τη Μοντεσόρι, το παιχνίδι είναι η δουλειά του παιδιού. Τι γίνεται όμως όταν σε ένα κόσμο που οι οθόνες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής όλων και ”κλέβουν” πολύτιμο χρόνο από το παιχνίδι τους;
Πολλοί γονείς αναρωτιούνται πως να χρησιμοποιήσουν ορθά τις οθόνες και πως να περάσουν <<δημιουργικό χρόνο>> με τα μικράκια τους.
- Είστε το πρότυπο: Τα παιδιά έχουν την τάση να μιμούνται. Δείξτε τους την ορθή χρήση και περιορίστε τις οθόνες εσείς πρώτα. Έτσι θα είστε πιο διαθέσιμοι και θα δημιουργήσετε ισχυρούς δεσμούς μεταξύ σας.
- Αντιμετωπίστε τες όπως κάθε άλλη δραστηριότητα του παιδιού σας: Γνωρίστε τι τους αρέσει να χρησιμοποιούν και συζητείστε μαζί τους. Οριοθετήστε τες, όπως θα κάνατε και με μια ώρα προπόνησης στο αγαπημένο τους άθλημα.
- Δώστε έμφαση στις offline δραστηριότητες: Συνομιλήστε μαζί τους και δείξτε τους τη σημασία της ανθρώπινης επαφής. Έρευνες έχουν δείξει πως οι γλωσσικές δεξιότητες βελτιώνονται σημαντικά όταν υπάρχει αλληλεπίδραση και διάλογος παρά ”μονόδρομη΄΄ επικοινωνία.
- Αποφύγετε να χρησιμοποιήσετε τα τεχνολογικά μέσα ως συναισθηματική πιπίλα: Τα μέσα αυτά έχουν την ικανότητα να ηρεμούν το παιδί, ωστόσο δεν πρέπει να μάθουν να ηρεμούν μόνο μέσα από αυτά ή να βρίσκουν ενδιαφέρον σε αυτά στις στιγμές που βαριούνται.
- Διαβάστε Βιβλία: Τα παραμύθια, οι ιστορίες είναι εξαιρετικός ποιοτικός χρόνος και είναι μέσο ανάπτυξης και βελτίωσης της ομιλίας και της επικοινωνίας. Συνδυάστε τις ιστορίες με την πραγματική ζωή ή/και δώστε χρώμα στη φωνή σας όταν διαβάζετε. Έτσι το παιδί θα σας προσέξει περισσότερο.
- Δημιουργείστε ζώνες χωρίς τεχνολογικά μέσα: Η ώρα του φαγητού, του ύπνου των οικογενειακών ή φιλικών συγκεντρώσεων είναι επίσης στιγμές αλληλεπίδρασης, ανάπτυξης των γλωσσικών ερεθισμάτων και δημιουργίας σχέσεων. Εκμεταλευτείτε αυτές τις στιγμές.
- Παίξτε: Και όπως είπαμε το παιχνίδι είναι η δουλειά του παιδιού. Καθήστε στο πάτωμα διαλέξτε ένα ή κανένα παιχνίδι και περάστε όμορφες και χαριτωμένες πολλές φορές στιγμές μεταξύ σας!