Έπειτα από μία συνηθισμένη επίσκεψη σε πρατήριο καυσίμων, ο κινητήρας του αυτοκινήτου ενός άτυχου οδηγού σταμάτησε να λειτουργεί μετά από οδήγηση 200-300 μέτρων.
Ένας οδηγός πίστεψε ότι η επίσκεψή του σε ένα πρατήριο καυσίμων θα ήταν ως συνήθως υπόθεση ρουτίνας, ωστόσο λίγο μετά τον ανεφοδιασμό σε πρατήριο στην κοινότητα Carpentras της νοτιοανατολικής Γαλλίας, ο κινητήρας του αυτοκινήτου του ξεκίνησε να ρετάρει, ώσπου τελικά σταμάτησε να λειτουργεί, 200 με 300 μέτρα παρακάτω.
Το συμβάν σημειώθηκε στις 22 Σεπτεμβρίου. Παραξενεμένος από τη συμπεριφορά του οχήματος, ο Γάλλος ηλεκτρολόγος ονόματι Pascal Ricard κάλεσε την οδική βοήθεια. Έπειτα από τον καθιερωμένο έλεγχο στο συνεργείο, διαπιστώθηκε ότι το ρεζερβουάρ του επαγγελματικού οχήματός του -χωρητικότητας 60 λίτρων- ήταν γεμάτο με νερό αντί για diesel.
Σύμφωνα με δηλώσεις του οδηγού, δύο διερχόμενες οδηγοί τον ενημέρωσαν ότι δύο ακόμη οχήματα είχαν την ίδια τύχη και βρίσκονταν ακινητοποιημένα κοντά στο σημείο. Επίσης, του είπαν ότι στο συγκεκριμένο πρατήριο έχουν σημειωθεί ξανά στο παρελθόν αντίστοιχα περιστατικά νοθείας.
Ωστόσο στην περίπτωση που δεν πρόκειται για νοθεία, τρία από τα πιο πιθανά σενάρια -σύμφωνα με ειδικούς- είναι η πιθανή διείσδυση νερού στις υπόγειες δεξαμενές του πρατηρίου λόγω ατυχήματος ή κακοτεχνίας, κάποιο λάθος κατά την παράδοση καυσίμου από το βυτιοφόρο, ή ακόμη και η ελλιπής συντήρηση των δεξαμενών.
Δυστυχώς, οι συνέπειες ενός τέτοιου περιστατικού δεν είναι αμελητέες. Ως γνωστόν, το νερό διαταράσσει άμεσα τη λειτουργία του κινητήρα. Μπορεί να προκαλέσει καταστροφή της αντλίας καυσίμου, να φράξει τα μπεκ (στην περίπτωση μοτέρ βενζίνης), ενώ σε σοβαρές περιπτώσεις ακόμη και να καταστρέψει τον στρόφαλο και τη μπιέλα.
Προκύπτει λοιπόν ότι η παρουσία νερού στο καύσιμο μπορεί να οδηγήσει σε ιδιαίτερα υψηλό κόστος επισκευών. Δεν αρκεί απλώς να αδειάσει το ρεζερβουάρ πλήρως, αφού συνήθως απαιτείται καθάρισμα ολόκληρου του συστήματος κυκλοφορίας του καυσίμου, αντικατάσταση των φίλτρων, αλλά και έλεγχος της αντλίας καυσίμου και των μπεκ.
Το κόστος των επισκευών που κλήθηκε να πληρώσει ο άτυχος οδηγός ήταν 7.396 ευρώ, ωστόσο αναμένει την έκβαση της υπόθεσης δικαστικά. Οι οδηγοί δυστυχώς δεν διαθέτουν κάποιον αποτελεσματικό τρόπο να προστατευτούν πλήρως από έναν τέτοιο κίνδυνο, εκτός φυσικά από το να επιλέγουν πρατήρια δοκιμασμένα και αξιόπιστα.
Παρόλο που ένα τέτοιο συμβάν τυχαίνει πολύ σπάνια, οι οδηγοί πρέπει να έχουν στον νου τους ότι αν παρατηρήσουν ρετάρισμα του κινητήρα (τρέμουλο ή δυσκολία να ανεβάσει στροφές) αμέσως μετά τον ανεφοδιασμό, τότε πρέπει να ακινητοποιήσουν άμεσα το όχημά τους και να καλέσουν την οδική βοήθεια, ώστε το όχημά τους να μεταφερθεί στο συνεργείο.
Τέλος, σε περίπτωση επιβεβαιωμένης νοθείας καυσίμου, και εφόσον διαπιστωθεί νοθευμένο καύσιμο στις δεξαμενές του πρατηρίου έπειτα από έλεγχο των αρμόδιων αρχών, οι οδηγοί έχουν δικαίωμα να ζητήσουν αποζημίωση από τον πρατηριούχο.