• Latest
ΤΡΕΝΟ

Πώς Γερμανία και Βρετανία έβαλαν τέλος στην κλοπή χαλκού από τους σιδηροδρόμους τους

26 Μαρτίου 2023
Δήμος Βοΐου: Στα 9,7 εκατομμύρια ο ισολογισμός του 2021. Βίντεο

Δήμος Βοΐου. Όλη η τακτική συνεδρίαση της Παρασκευής 21 Νοεμβρίου. Βίντεο

21 Νοεμβρίου 2025
Παπαγούσιας- Ζιμπιλίδης. Κόντρα με απειλή μηνύσεων. Βίντεο

Παπαγούσιας- Ζιμπιλίδης. Κόντρα με απειλή μηνύσεων. Βίντεο

21 Νοεμβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Έναρξη λειτουργιάς των Παιδικών Σταθμών και των ΚΔΑΠ

Συγχώνευση νηπιαγωγείων στη Σιάτιστα προτείνει η Αθμια Εκπαίδευση Κοζάνης

21 Νοεμβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Στα 9,7 εκατομμύρια ο ισολογισμός του 2021. Βίντεο

Δήμος Βοΐου: Στα 9,7 εκατομμύρια ο ισολογισμός του 2021. Βίντεο

21 Νοεμβρίου 2025
Ζωντανή μετάδοση της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Βοΐου

Ζωντανή μετάδοση της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Βοΐου

21 Νοεμβρίου 2025
ποδοσφαιρο

Αναβολή όλων των Πρωταθλημάτων της ΕΠΣ Κοζάνης λόγω έντονων καιρικών φαινομένων

21 Νοεμβρίου 2025
Καστοριά: Περιμένουν την υποχώρηση των νερών για να απεγκλωβιστούν οι πέντε κτηνοτρόφοι στον Γράμμο

Καστοριά: Περιμένουν την υποχώρηση των νερών για να απεγκλωβιστούν οι πέντε κτηνοτρόφοι στον Γράμμο

21 Νοεμβρίου 2025
Κακοκαιρία από το βράδυ της Δευτέρας (09-09-24) με ισχυρές βροχές και καταιγίδες με μεγάλη συχνότητα κεραυνών και χαλαζοπτώσεις

Δήμος Γρεβενών: Οδηγίες Προστασίας για Καταιγίδες-Πλημμύρες

21 Νοεμβρίου 2025
Η νέα εποχή της Βασιλίτσας: Επίσημη παρουσίαση στο Δημοτικό Συμβούλιο Γρεβενών του επενδυτικού σχεδίου της D Group για την «Βασίλισσα των Χιονοδρομικών Κέντρων»

Η νέα εποχή της Βασιλίτσας: Επίσημη παρουσίαση στο Δημοτικό Συμβούλιο Γρεβενών του επενδυτικού σχεδίου της D Group για την «Βασίλισσα των Χιονοδρομικών Κέντρων»

21 Νοεμβρίου 2025
Κλειστή η Εθνική Οδός Κοζάνης Λάρισας, λόγω κατολίσθησης

Κλειστή η Εθνική Οδός Κοζάνης Λάρισας, λόγω κατολίσθησης

21 Νοεμβρίου 2025
Εναρκτήρια συνάντηση του έργου RU READY – Reduce, reUse and RecyclE Actions for cross borDer interplay

Εναρκτήρια συνάντηση του έργου RU READY – Reduce, reUse and RecyclE Actions for cross borDer interplay

21 Νοεμβρίου 2025
Η Δυτική Μακεδονία στο επίκεντρο των DESTINATION WEDDING PLANNERS – Επιτυχημένο FAM TRIP με καταξιωμένους επαγγελματίες του κλάδου

Η Δυτική Μακεδονία στο επίκεντρο των DESTINATION WEDDING PLANNERS – Επιτυχημένο FAM TRIP με καταξιωμένους επαγγελματίες του κλάδου

21 Νοεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Πώς Γερμανία και Βρετανία έβαλαν τέλος στην κλοπή χαλκού από τους σιδηροδρόμους τους

sierafm by sierafm
26 Μαρτίου 2023
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
ΤΡΕΝΟ
0
SHARES
6
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

To τεχνητό DNA στα καλώδια των σιδηροδρόμων της Γερμανίας και της Βρετανίας αποτρέπει την κλοπή τους εδώ και πάνω από δέκα χρόνια.

Το ζήτημα της κλοπής σιδηροδρομικών καλωδίων αναδύεται στον δημόσιο διάλογο με τον τραγικό τρόπο, μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη και η κυβέρνηση βρίσκεται σε αναζήτηση λύσεων.

Τον δρόμο ίσως μπορούσε, υπό προϋποθέσεις, να δείξει η Γερμανία και η Βρετανία, χώρες οι οποίες κατάφεραν να αποτρέψουν τις κλοπές στα σιδηροδρομικά δίκτυά τους, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ των Data Journalists.

Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn) κατάφεραν να βάλουν τέλος στις κλοπές στο δίκτυό τους, το οποίο εκτείνεται σε 34.000 χιλιόμετρα σε όλη τη Γερμανία. Η απόσταση του δικτύου είναι ίση με μιάμιση φορά γύρω από τον κόσμο. Η Ελλάδα, από την άλλη, διαθέτει ένα ισχνό σιδηροδρομικό δίκτυο 2.345 χλμ., από τα μικρότερα στην ΕΕ.

Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι από το 2012 μαρκάρουν τα καλώδια με ένα αόρατο υλικό, το τεχνητό DNA. Πρόκειται για ένα ειδικά διαμορφωμένο σπρέι που περιέχει δείκτες υπεριώδους ακτινοβολίας, συνθετικό DNA και σωματίδια μετάλλου. Το σπρέι απλά ψεκάζεται σε καλώδια και οποιοδήποτε άλλο εξοπλισμό στην σιδηροδρομική γραμμή δικτύου.

Το σπρέι, με την ονομασία SelectaDNA Trace, ενδείκνυται για μαρκάρισμα μετάλλων σε εξωτερικούς χώρους και περιέχει δύο αναγνωριστικά που προσδιορίζουν ποιος είναι ο εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης. Ο κωδικός στα μεταλλικά σωματίδια που περιέχονται στο διάλυμα μπορεί να διαβαστεί επιτόπου χωρίς την ανάγκη εργαστηριακής ανάλυσης και συνδέεται με μια ασφαλή βάση δεδομένων στην οποία έχει πρόσβαση ανά πάσα στιγμή η αστυνομία.

Μόνο για το 2011, οι υλικές ζημιές για τον γερμανικό σιδηρόδρομο ανήλθαν σε 15 εκατ. ευρώ, με επιπλέον κόστος και ζημιές να προέρχονται από ακυρώσεις σε υπηρεσίες. Εκείνη τη χρονιά 11.000 τρένα στη χώρα είχαν συνολικά 150.000 λεπτά καθυστερήσεων ως αποτέλεσμα της κλοπής μετάλλων.

Από την αμέσως επόμενη χρονιά είχαν ήδη μαρκάρει με σπρέι DNA τα καλώδια στο δίκτυο σε Σαξονία, Σαξονία-Άνχαλτ, Αμβούργο, Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, Σάαρλαντ. Στο ίδιο έτος (2012) ο γερμανικός σιδηροδρομικός φορέας Deutsche Bahn ανέφερε την πρώτη σύλληψη δύο κλεφτών μετάλλων στο Σάαρλαντ, αφού προσπάθησαν να πουλήσουν καλώδιο σε έναν έμπορο παλιοσίδερων. Ο έμπορος υποψιάστηκε και ειδοποίησε την τοπική αστυνομία.

Η αστυνομία διαπίστωσε ότι το καλώδιο είχε σήμανση με ένα υψηλής τεχνολογίας και μοναδικά κωδικοποιημένο προϊόν ιατροδικαστικής σήμανσης DNA και αυτό τους επέτρεψε να το συνδέσουν με τον Γερμανικό Σιδηρόδρομο. Στη συνέχεια οι δύο άνδρες συνελήφθησαν και τέθηκαν υπό κράτηση.

Τον Ιούλιο 2012, μάλιστα, η Deutsche Bahn, η Deutsche Telekom, ο πάροχος κοινής ωφελείας RWE και η Γερμανική Ένωση Εμπόρων Μετάλλων δημιούργησε μια εταιρική σχέση ασφαλείας για την καταπολέμηση της κλοπής μετάλλων. Οι κλοπές καλωδίων και μετάλλων δεν περιορίζονταν μόνο στα τρένα αλλά είχαν εξαπλωθεί και σε άλλα δίκτυα όπως ίντερνετ και τηλεφωνία, με αποτέλεσμα βλάβες και στο τηλεπικοινωνιακό δίκτυο.

Στην Βρετανία χρησιμοποιείται επίσης το τεχνητό DNA για να αντιμετωπιστούν οι κλοπές στα καλώδια του σιδηροδρόμου. Κατά την περίοδο 2012-‘13 αυτή η μέθοδος βοήθησε στη μείωση της κλοπής καλωδίων στη γραμμή Anglia της Network Rail κατά 82% και στη μείωση των καθυστερήσεων κατά 86%.

Εκτός από τα καλώδια, προστατεύουν με τον ίδιο τρόπο και υποδομή, εργαλεία κι εξοπλισμό.

Το 2016 στη γραμμή HS1 είχαν ήδη πάψει εδώ να σημειώνονται κλοπές καλωδίων, με την χρήση τεχνητού DNA. Στην συγκεκριμένη διαδρομή έχουν επίσης τοποθετηθεί έως 2.000 πινακίδες κατά μήκος του σιδηροδρόμου που ενημερώνουν ότι κάθε μέταλλο και καλώδιο προστατεύεται. Και μόνο μια τέτοια σήμανση, σύμφωνα με Βρετανούς σιδηροδρομικούς, αποτελεί βασικό παράγοντα αποτροπής, αφού οι κλέφτες γνωρίζουν ότι ένα μαρκαρισμένο καλώδιο τούς είναι πρακτικά άχρηστο και θα τους συνδέσει με τα κλοπιμαία άμεσα.

www.ieidiseis.gr

Tags: ΤΡΕΝΟ
Previous Post

Χειμώνας εξπρές, από Δευτέρα. Βίντεο

Next Post

Νέα πτώση αναμένεται στις τιμές του πετρελαίου – Ελάχιστη η πτώση στη βενζίνη

Next Post
ΚΑΥΣΙΜΑ ΒΕΝΖΙΝΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

Νέα πτώση αναμένεται στις τιμές του πετρελαίου – Ελάχιστη η πτώση στη βενζίνη

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Δήμος Βοΐου. Όλη η τακτική συνεδρίαση της Παρασκευής 21 Νοεμβρίου. Βίντεο
  • Παπαγούσιας- Ζιμπιλίδης. Κόντρα με απειλή μηνύσεων. Βίντεο
  • Συγχώνευση νηπιαγωγείων στη Σιάτιστα προτείνει η Αθμια Εκπαίδευση Κοζάνης
  • Δήμος Βοΐου: Στα 9,7 εκατομμύρια ο ισολογισμός του 2021. Βίντεο
  • Ζωντανή μετάδοση της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Βοΐου

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr