• Latest
παιδι

Πώς να βοηθήσετε το δύο ετών παιδί σας να αναπτυχθεί γλωσσικά

24 Δεκεμβρίου 2019
Οζίδια φωνητικών χορδών

Οζίδια φωνητικών χορδών

1 Ιουλίου 2025
Εορδαία: Βρήκαν κατασπαραγμένα τα πουλερικά τους – Διαμαρτυρίες κατοίκων για καταστροφές από αρκούδες

Εορδαία: Βρήκαν κατασπαραγμένα τα πουλερικά τους – Διαμαρτυρίες κατοίκων για καταστροφές από αρκούδες

1 Ιουλίου 2025
Τροχαίο στην Εγνατία στο ύψος της Καλαμιάς. Φωτογραφίες

Τροχαίο στην Εγνατία στο ύψος της Καλαμιάς. Φωτογραφίες

1 Ιουλίου 2025
Χάθηκε το 31% των ελληνικών αγροκτημάτων – Τα στοιχεία νέας μελέτης για τη Δυτική Μακεδονία. Βίντεο

Κατασκευή θερμοκηπίων και προσπελάσιμων στεγάστρων φυτικής παραγωγής στη Δυτική Μακεδονία

1 Ιουλίου 2025
Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες  του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Οίνου

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Οίνου

1 Ιουλίου 2025
Απολογισμός 1ης μέρας στο τουρνουά Μπάσκετ Σιάτιστας

5η μέρα τουρνουά μπάσκετ του ΑΓΣ Η Σιάτιστα

1 Ιουλίου 2025
Ομιλία Π. Κουκουλόπουλου για την Τηλεθέρμανση στην Ολομέλεια της Βουλής

Π. Κουκουλόπουλος: «Μεγάλος χαμένος οι έντιμοι αγρότες από τις δημοσιονομικές επιπτώσεις του σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ»

1 Ιουλίου 2025
Συνελήφθη από αστυνομικούς της Ομάδας ΔΙ.ΑΣ Κοζάνης, 38χρονος  για κατοχή ναρκωτικών ουσιών

Νέος Κ.Ο.Κ. : Η χρήση προστατευτικού κράνους στο επίκεντρο των ελέγχων της Ελληνικής Αστυνομίας

1 Ιουλίου 2025
Μαθημα Κυκλοφοριακής Αγωγής του Τμήματος Τροχαίας Κοζάνης

Μαθημα Κυκλοφοριακής Αγωγής του Τμήματος Τροχαίας Κοζάνης

1 Ιουλίου 2025
Πρόγραμμα “Μαριέττα Γιαννάκου”:  Εντός του Ιουνίου ξεκινούν εργασίες  ανακαίνισης και αναβάθμισης του 1ου Ημερήσιου Γυμνασίου Γρεβενών

Ηλεκτρονικές Αιτήσεις Εγγραφής, Ανανέωσης και Μετεγγραφής στο 1ο Ημερήσιο ΕΠΑ.Λ. Γρεβενών

1 Ιουλίου 2025
Συνεργασία του Κ.Φ.Α.Α. Πενταλόφου με την οργάνωση ΝΑΟΜΙ, Οικουμενικό Εργαστήριο Προσφύγων

Συνεργασία του Κ.Φ.Α.Α. Πενταλόφου με την οργάνωση ΝΑΟΜΙ, Οικουμενικό Εργαστήριο Προσφύγων

1 Ιουλίου 2025
ΕΣΠΑ 

Παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης έως τις 31/7/2025 στις Δράσεις ΕΣΠΑ «Επιχειρηματική Εκκίνηση» και «Επιχειρηματική Ανάκαμψη» του Προγράμματος «Δυτική Μακεδονία 2021-2027»

1 Ιουλίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τρίτη, 1 Ιουλίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πώς να βοηθήσετε το δύο ετών παιδί σας να αναπτυχθεί γλωσσικά

sierafm by sierafm
24 Δεκεμβρίου 2019
in ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
παιδι
2
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τη γλώσσα ως μέσο επικοινωνίας αλλά επίσης επειδή έχουν την ικανότητα να μιμούνται τα άτομα του περιβάλλοντος τους.

Τα παιδιά που μεγαλώνουν σε ένα λεκτικά φτωχό περιβάλλον θα μεγαλώσουν έχοντας περιορισμένη γλωσσική ικανότητα τόσο στον τομέα της κατανόησης τους όσο και στον τομέα της έκφρασης τους.

Η Παιδιατρική εταιρία Κύπρου προτείνει τους παρακάτω τρόπους για να μπορέσουν τα παιδιά να αναπτυχθούν λεκτικά.

Βιβλία:

Σε αυτή την ηλικία τα βιβλία που αγοράζουμε έχουν απλές σύντομες ιστοριούλες με μεγάλες έγχρωμες εικόνες και μικρό τίτλο. Οι ήρωες τους είναι χαρακτήρες με τους οποίους το παιδί μας μπορεί να ταυτιστεί. Διαλέγουμε βιβλία όπου υπάρχουν επαναλαμβανόμενες φράσεις, ή βιβλία με ρίμα, δηλαδή ομοιοκαταληξία, έτσι το παιδί νιώθει ότι ένα μέρος του βιβλίου μπορεί να το διαβάσει από μόνο του αλλά επίσης με αυτό τον τρόπο μπορεί να μάθει να αναγνωρίζει λέξεις.

Ένα παιδί μπορεί να διδαχθεί πολλά πράγματα από ένα βιβλίο. Μαθαίνει πως οι ιστορίες έχουν αρχή και τέλος, μαθαίνει πως ο γραπτός λόγος ξεκινάει από αριστερά και καταλήγει δεξιά, μαθαίνει νέο λεξιλόγιο. Εμείς ως γονείς μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί μας με πολλούς τρόπους μέσα από ένα βιβλίο. Δεν είναι καν απαραίτητο να το διαβάσουμε στο παιδί αλλά ίσως είναι καλύτερα να πλάσουμε την ιστορία βλέποντας τις εικόνες, κάτι που μετά θα είναι η σειρά του παιδιού μας να κάνει. Είναι καλύτερα να μη ρωτάμε ερωτήσεις μετά που ολοκληρώνουμε ένα βιβλίο όπως ‘Τι είναι αυτό;’ ή ‘Τι έγινε μετά;’. Μια καλή ιδέα είναι να προσποιηθούμε πως έχουμε συγχυστεί, ή πως έχουμε ξεχάσει εντελώς την ιστορία αφού είμαστε ο κύριος ή η κυρία Ξεχασιάρα και έτσι αστειευόμενοι μπορούμε να καταφέρουμε το παιδί να μας περιγράψει όλα τα γεγονότα του βιβλίου αλλά και να μας ονομάσει και να περιγράψει όλους τους ήρωες χωρίς να το καταλάβει. Συνήθως παιδιά ηλικίας 3 χρόνων μπορούν να αφηγηθούν μέρος μίας ιστορίας ενώ παιδιά ηλικίας 5 χρόνων μπορούν να την αφηγηθούν δίνοντας αρχή, μέση και τέλος.

Επιτραπέζια Παιχνίδια:

Διδάσκουν το παιδί να περιμένει τη σειρά του, τους αριθμούς ή τα χρώματα, να εκτελεί πολυσκελείς οδηγίες και να ακολουθεί μια γραμμή (προετοιμασία για μαθηματικά). Υπάρχουν παιγνίδια που διδάσκουν λεξιλόγιο όπως τα καταστήματα στην πόλη, τα μέρη του σώματος αλλά και πολλές άλλες κατηγορίες. Από την ηλικία των 4 χρόνων τα παιδιά μπορούν να περιμένουν τη σειρά τους και να παίξουν απλά επιτραπέζια παιχνίδια.

Πάζλ:

Υπάρχουν πολλά πάζλ που διδάσκουν πολλές έννοιες όπως τις μέρες της εβδομάδας, τους αριθμούς, τα δωμάτια, τους μήνες, τις εποχές. Τα παιγνίδια πρέπει να είναι συγυρισμένα και οργανωμένα με τέτοιο τρόπο ώστε τα παιδί να μπορεί να τα απολαμβάνει.

Τραγούδια – Ποιηματάκια:

Κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε δραστηριότητας μας με τα παιδιά μας μπορούμε να διδάξουμε λεξιλόγιο χρησιμοποιώντας είτε τραγουδάκια είτε και ποιηματάκια ή ακόμα και απλώς σχολιάζοντας το τι γίνεται. Την ώρα που κάνουμε μπάνιο τα παιδιά είναι η τέλεια ευκαιρία να διδάξουμε τα μέρη του σώματος, τα είδη ρουχισμού αλλά ακόμα και τη σειρά εργασίας που ακολουθήσαμε. Την ώρα του φαγητού τα παιδιά θα ακολουθήσουν οδηγίες για το στρώσιμο του τραπεζιού, θα βοηθήσουν στο να φέρουν τα λαχανικά από το ψυγείο, το ψωμί, τα μαχαιροπήρουνα αλλά και να συμβάλουν ενεργά στην προετοιμασία του φαγητού. Βοηθώντας μας, τα παιδιά μαθαίνουν να ακολουθούν πολυσκελείς οδηγίες, κάτι που θα κάνουν συνέχεια στο δημοτικό σχολείο.

Το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε όμως ως γονείς, είναι να φροντίσουμε να μάθουμε τα τραγουδάκια που μαθαίνει το παιδί μας στο νηπιαγωγείο. Συνήθως οι νηπιαγωγοί για κάθε ενότητα που διδάσκουν μαθαίνουν στα παιδιά σχετικά τραγουδάκια. Αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο. Ο ρυθμός είναι αποδεδειγμένα μία πολύ καλή μέθοδος απομνημόνευσης. Αν τραγουδούμε στο σπίτι τα τραγουδάκια που το παιδί τραγουδά στο σχολείο, τότε συμβάλουμε ενεργά στην αύξηση τόσο του παθητικού του, αλλά και του εκφραστικού του λεξιλογίου.

Επισκέψεις:

Επισκέψεις στην υπεραγορά, στο κρεοπωλείο, στη δανειστική βιβλιοθήκη, στο πάρκο, στο πανηγύρι, στην εκκλησία κλπ. Αναθέτουμε ευθύνες στο παιδί ώστε να μάθει νέο λεξιλόγιο. ‘Πήγαινε στο ράφι με τα βαζάκια και φέρε μαρμελάδα φράουλας’ ή ‘πήγαινε στο ράφι με τα δημητριακά και πάρε τα δημητριακά σου’.

Είμαστε το σωστό γλωσσικό πρότυπο:

Εμείς ως γονείς μιλάμε σωστά. Γινόμαστε έτσι το σωστό γλωσσικό πρότυπο για το παιδί μας. Αυτό σημαίνει με απλά λόγια πως λέμε τα πράγματα με το όνομα τους σε ολοκληρωμένες προτάσεις με ορθή συντακτική δομή.

Μία άλλη καλή τακτική είναι καθώς μιλάμε στο παιδί μας, σε οτιδήποτε και αν αναφερόμαστε, χρησιμοποιούμε συνώνυμα, π.χ. στην πρόταση ‘Θα πάτε θέατρο αύριο.’, μπορούμε να πούμε ‘Θα πάτε θέατρο αύριο. Θα πάτε να δείτε μια θεατρική παράσταση’.

Τηλεόραση:

Τα παιδιά αυτής της ηλικίας μπορούν να παρακολουθήσουν ένα ή δύο παιδικά προγράμματα την ημέρα (μέχρι μία ώρα). Τα προγράμματα αυτά πρέπει να τα επιλέξουμε με προσοχή και εκτός από το να ψυχαγωγούν τα παιδιά να έχουν κάτι να τα διδάξουν.

Καθημερινές Δραστηριότητες:

Ήδη έχουν αναφερθεί κάποιες δραστηριότητες όπως είναι η ώρα του μπάνιου, η ώρα του φαγητού ή κάποια επίσκεψη σε ένα κατάστημα της περιοχής μας. Επίσης, η ώρα του προγεύματος μπορεί nα γίνει η τέλεια ώρα για να διδάξουμε τα βασικά σχήματα. Τα τυράκια μπορεί να είναι τρίγωνα, τετράγωνα ή κύκλοι. Το ίδιο και το ψωμί. Με το ίδιο σκεπτικό μπορούμε να κινηθούμε και κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού.

Πηγή:baby.gr

Tags: ΠΑΙΔΙ
Previous Post

Κάλαντα από το ΚΑΠΗ και τους μαθητές στον Δήμαρχο Σερβίων (βίντεο)

Next Post

Θύματα ληστών έπεσαν παιδιά που έλεγαν τα κάλαντα

Next Post
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Θύματα ληστών έπεσαν παιδιά που έλεγαν τα κάλαντα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

FIESTA VOIO NEW (2)

Πρόσφατα άρθρα

  • Οζίδια φωνητικών χορδών
  • Εορδαία: Βρήκαν κατασπαραγμένα τα πουλερικά τους – Διαμαρτυρίες κατοίκων για καταστροφές από αρκούδες
  • Τροχαίο στην Εγνατία στο ύψος της Καλαμιάς. Φωτογραφίες
  • Κατασκευή θερμοκηπίων και προσπελάσιμων στεγάστρων φυτικής παραγωγής στη Δυτική Μακεδονία
  • Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Οίνου

Πρόσφατα σχόλια

  1. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει μόνο ποδόσφαιρο: Η ποδηλασία κατακτά τους φιλάθλους - SieraFM στο 3ος ο Δημήτρης Σελέτης στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ορεινού Δρόμου στο Καρπενήσι. Βίντεο
  2. Χαρά στο Δήμος Γρεβενών: «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2025» -Το πρόγραμμα της 1ης περιόδου
  3. Σάκης στο Συνεδρίαση με ερώτηση για το κόστος συνδέσεων αερίου στη Γαλατινή. Βίντεο
  4. Βασιλω στο Προσλήψεις 3 ατόμων στο ΠΤΑ Δυτικής Μακεδονίας
  5. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ στο Ο Δήμος Κοζάνης απαγορεύει ποδήλατα, πατίνια & μπάλες στην κεντρική πλατεία
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr