• Latest
Παρασκευή Βρυζίδου

Π. Βρυζίδου_νομοσχέδιο: «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών»

10 Μαρτίου 2021
Ο Σπάρτακος ζητά από την κυβέρνηση να αποσύρει το σχέδιο νόμου που φαλκιδεύει το δικαίωμα της συλλογικής διαπραγμάτευσης

Σπάρτακος: Καταστροφικό και επισφαλές το πρόγραμμα περικοπών

5 Ιουνίου 2025
ηλικιωμένοι

Εικόνες ντροπής σε δομή φιλοξενίας ηλικιωμένων – Εντοπίστηκαν ληγμένα τρόφιμα στην κουζίνα

5 Ιουνίου 2025
Τραγωδία στη Χαλκιδική: Αγόρι 8 ετών κατέρρευσε και πέθανε μπροστά στους γονείς του

Ηλικιωμένος έπεσε από τις σκάλες μέσα στο σπίτι του και σκοτώθηκε

5 Ιουνίου 2025
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ, διασωληνωμένος

Τζάνειο: Έκαναν μετάγγιση σε λάθος ασθενή -Υπέστη πολλαπλά εγκεφαλικά 62χρονη, αναζητείται ο βοηθός νοσηλευτής

5 Ιουνίου 2025
Η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Δ. Μακεδονίας και το Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας σας προσκαλούν στην εκδήλωση του έργου “RRI-LEADERS: Leadership for Territorial Development through Responsible Science and Innovation”

Ψήφισμα της ΠΕΔ Δυτικής Μακεδονίας για την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού και σύνταξης στους εργαζόμενους στο Δημόσιο τομέα και στους συνταξιούχους

5 Ιουνίου 2025
Η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Δ. Μακεδονίας και το Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας σας προσκαλούν στην εκδήλωση του έργου “RRI-LEADERS: Leadership for Territorial Development through Responsible Science and Innovation”

Η ΠΕΔ Δυτικής Μακεδονίας για την απομάκρυνση της 106ης Μοίρας Πυροβολικού Αμυνταίου

5 Ιουνίου 2025
Μαγιάγκας Γεώργιος: Για μια Δίκαιη Μετάβαση χρειάζονται τολμηρές αποφάσεις

Συνεδριάζει η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Βοΐου την Τετάρτη 11 Ιουνίου 2025

5 Ιουνίου 2025
Τραγωδία στη Χαλκιδική: Αγόρι 8 ετών κατέρρευσε και πέθανε μπροστά στους γονείς του

Σιάτιστα: Τσομπανόσκυλο προκάλεσε τροχαίο σε μηχανάκι που οδηγούσε ο πρόεδρος του Αιμοδοτικού Συλλόγου

5 Ιουνίου 2025
ασθενοφορο

Βόιο: Τροχαίο ατύχημα στο λεωφορείο του ΚΔΑΠ- ΜΕΑ

5 Ιουνίου 2025
Προσλήψεις 3 ατόμων στο ΠΤΑ Δυτικής Μακεδονίας

Σιάτιστα: Ζητείται υπάλληλος γραφείου από επιχείρηση

5 Ιουνίου 2025
ΑΡΤΗΡΙΑΚΗ ΠΙΕΣΗ

Έχετε υπέρταση; Αυτά είναι τα 8 πράγματα που πρέπει να κάνετε

5 Ιουνίου 2025
ΝΕΡΟ ΛΕΜΟΝΙ

Βάλε λίγο λεμόνι στο νερό σου… Και θα δεις τι θα γίνει

5 Ιουνίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Παρασκευή, 6 Ιουνίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Π. Βρυζίδου_νομοσχέδιο: «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών»

sierafm by sierafm
10 Μαρτίου 2021
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
0
Παρασκευή Βρυζίδου
0
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Καταρχήν, θα ήθελα να εκφράσω την συμπαράστασή μου στο βαριά τραυματισμένο αστυνομικό και να ευχηθώ γρήγορη ανάρρωση.

Το παρόν νομοσχέδιο κινείται αναμφίβολα στη σωστή κατεύθυνση.

‣ Θέτει συγκεκριμένο πλαίσιο και επιλύει με οργανωμένο τρόπο ζητήματα που σχετίζονται με την κίνηση στις πόλεις.

‣ Δημιουργεί συνθήκες για τη βελτίωση της κινητικότητας στον αστικό ιστό.

‣ Εισάγει κανόνες και προωθεί εναλλακτικές και βιώσιμες λύσεις.

‣ Παράλληλα εμπεδώνει μια νέα κουλτούρα κίνησης και κυκλοφορίας στις πόλεις μας.

Όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες της Ευρώπης, έτσι και στη δική μας, οφείλουμε να δούμε την αλλαγή των τρόπων μετακίνησης, ως μία ευκαιρία για την αλλαγή του αστικού τοπίου, κάνοντάς το πιο φιλικό για τους πολίτες.

Μέχρι σήμερα, όταν μιλούσαμε για κινητικότητα στις πόλεις, εννοούσαμε μόνο την κινητικότητα των οχημάτων.

Με τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αυτό αλλάζει.

Παράλληλα με την στήριξη των υφιστάμενων πρακτικών πολεοδομικού και κυκλοφοριακού σχεδιασμού, γίνεται ένα σημαντικό βήμα, για ένα ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον, πλαίσιο κινητικότητας των πολιτών.

Αυτό θα συντελεστεί, μέσω της πραγματοποίησης έργων, σε όλες τις Περιφέρειες και τους Δήμους με πληθυσμό πάνω από 30.000 κατοίκους.

Τα έργα αυτά αφορούν τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την προώθηση της μικροκινητικότητας, την διευκόλυνση της ηλεκτροκίνησης, την ανάπτυξη ευφυών συστημάτων μετακίνησης, την ενίσχυση των δημοσίων συστημάτων μεταφοράς και βεβαίως την μέριμνα για την βελτίωση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία.

Τα ΣΒΑΚ σχετίζονται με την ποιότητα ζωής και την ασφάλεια των πολιτών, αλλά συνδέονται και με το περιβάλλον, την αειφορία και την κλιματική αλλαγή.

Τα σχέδια αυτά είναι σημαντικό να τονιστεί ότι δεν εκπονούνται αυτοτελώς.

Λαμβάνονται υπόψη και άλλες παράμετροι, όπως ο πολεοδομικός, ο χωροταξικός σχεδιασμός.

Αποτελούν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους ΟΤΑ να επιδιώξουν, είτε μόνοι τους, είτε με διαδημοτικές δράσεις, τη βελτίωση της εικόνας τους. Δίνεται έτσι η δυνατότητα, να εκπονήσουν σχέδια και να λάβουν χρηματοδότηση και να επιτύχουν τον εκσυγχρονισμό του αστικού ιστού.

Έχουμε ανάγκη για σύγχρονες πόλεις, σχεδιασμένες με επίκεντρο τον άνθρωπο και όχι το αυτοκίνητο.

Εξίσου σημαντική είναι και μικροκινητικότητα, η οποία αποτελεί κομμάτι της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Μέσω των διατάξεων του νομοσχεδίου, που ψηφίζουμε σήμερα, εισάγονται κανόνες κυκλοφορίας για τα ηλεκτρικά πατίνια, τα τροχοπέδιλα, τα σκέϊτμπόρντς και λοιπά.

Όλα αυτά τα οχήματα τα εντάσσουμε πλέον στην κατηγορία που ονομάζεται Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.).

Τα οχήματα αυτά είναι κατάλληλα για μετακίνηση εντός του αστικού ιστού, με δημοφιλέστερα εξ αυτών τα ηλεκτρικά πατίνια.

Τα τελευταία τα συναντούμε περίπου εδώ και μία διετία ολοένα και συχνότερα στις ελληνικές πόλεις.

Είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα δε στις εφηβικές ηλικίες.

Για το λόγο αυτό είναι ιδιαίτερα πολύτιμη η ομαδοποίηση που επιτυγχάνεται με το παρόν νομοσχέδιο για τα οχήματα αυτά.

Θα επιτρέπεται δηλαδή, η κυκλοφορία τους σε δύο ζώνες, ανάλογα με την ταχύτητα που κινούνται.

Με ταχύτητα μέχρι 6 χιλιόμετρα ανά ώρα, κυκλοφορούν όπου και οι πεζοί, ενώ με ταχύτητα μέχρι 25 χιλιόμετρα ανά ώρα, θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν όπου και τα ποδήλατα.

Πολύ σημαντικό επίσης, ότι απαγορεύεται αυτά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και τα μικρά οχήματα να κινούνται σε δρόμους, όπου αναπτύσσουν ταχύτητες πάνω από 50 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Για πρώτη φορά βλέπουμε ότι μπαίνουν κανόνες.

Εισάγεται ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για την κυκλοφορία των οχημάτων αυτών, τα οποία μέχρι σήμερα, κινούνταν δίχως να είναι σαφές, τι προβλέπεται γι΄αυτά.

Έτσι, σε συνδυασμό και με τις προβλέψεις για τα διακριτικά των οδηγών και τον εξοπλισμό των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, δημιουργείται ένα αίσθημα ασφάλειας στους πολίτες, στους οδηγούς και στους γονείς που θέλουν να ξέρουν ότι τα παιδιά τους δεν κινδυνεύουν,.

Το αίσθημα ασφάλειας όμως ενισχύεται και από άλλους παράγοντες.

Ρυθμίζονται θέματα αγοράς για τα οχήματα αυτά, όπως η κατασκευή, διάθεση και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση τους.

Παράλληλα, προβλέπεται η λήψη μέτρων από την τοπική αυτοδιοίκηση για τη ρύθμιση ή τον περιορισμό της κυκλοφορίας των ΕΠΗΟ και ο καθορισμός χώρων για την οργανωμένη στάθμευση των οχημάτων αυτών.

Βλέπουμε ότι η στόχευση για την κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων γίνεται βάσει σχεδίου και όχι στην τύχη.

Άλλωστε είναι σαφές ότι τα πλεονεκτήματα τους  είναι πολλά.

Δεν έχουν εκπομπές ρύπων και θορύβου, δεν καταναλώνουν μεγάλη ενέργεια και είναι εύκολα στη χρήση.

Ο κάθε πολίτης μπορεί να μετακινείται στην πόλη του με αυτά χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιεί αυτοκίνητο.

Ειδικά σε πιο μικρές πόλεις που οι αποστάσεις είναι πιο μικρές, τα οχήματα αυτά μπορούν να γίνουν το πιο διαδεδομένο μέσο μεταφοράς.

Αρκεί βέβαια να υπάρχει ένα κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο όπως αυτό που εισάγει με το παρόν νομοσχέδιο η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Η βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών συνδέεται άμεσα με το ζήτημα της μικροκινητικότητας και θεωρώ ότι ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε σε μια νέα εποχή.

Επίσης θα ήθελα να τονίσω ότι στην κατηγορία των κατηγορία των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.) εντάσσονται τα ηλεκτροκίνητα αναπηρικά αμαξίδια.

Καταδεικνύεται έτσι για μια ακόμα φορά η στόχευση της Κυβέρνησης για την υποβοήθηση των συνανθρώπων μας με κινητικά προβλήματα. Και αυτό δεν γίνεται μόνο στο παρόν νομοσχέδιο, αλλά συνολικά.

Όσον αφορά τα λοιπά ζητήματα του νομοσχεδίου,

Θα ήθελα να αναφερθώ κατ΄αρχάς στο μητρώο ελεγκτών ΚΤΕΟ.

Ακούσαμε τον Υπουργό  στην αρμόδια Επιτροπή που ανέφερε ότι,  στην Ελλάδα το ποσοστό απόρριψης των οχημάτων στα ΚΤΕΟ είναι μόλις 4,5%. Το αντίστοιχο ποσοστό απόρριψης στη Γερμανία  είναι 35,5%.

Το παρόν νομοσχέδιο φέρνει έναν ισχυρό μηχανισμό ελέγχου για να εξασφαλιστεί η ορθή λειτουργία των ΚΤΕΟ.

Επίσης είναι πολύ σημαντικό ότι, με το άρθρο 51, μπαίνει τάξη στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Στη χώρα μας υπάρχουν αυτή τη στιγμή χιλιάδες εισαγόμενα αυτοκίνητα, τα οποία δεν είναι καταχωρημένα πουθενά.

Το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων, υποχρεώνει τους εισαγωγείς να καταχωρούν τα εισαγόμενα αυτοκίνητα, τον αριθμό πλαισίου, μοντέλο και άλλα στοιχεία.

Με βάση αυτά ο καταναλωτής που θα επιθυμεί να αγοράσει ένα εισαγόμενο αυτοκίνητο, νοιώθει ασφαλής και δεν θα κινδυνεύει να πέσει θύμα εξαπάτησης.

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,

εκσυγχρονιζόμαστε, συμπληρώνουμε κενά της νομοθεσίας, προστατεύουμε το περιβάλλον και υλοποιούμε το αναγκαίο βήμα στο μέλλον, όπως οφείλουμε σαν Σύγχρονο Ευρωπαϊκό Κράτος

Tags: Παρασκευή Βρυζίδου
Previous Post

Λαϊκή Συσπείρωση: Το μεγάλο σκάνδαλο είναι η εμπορευματοποίηση της ενέργειας και η απολιγνιτοποίηση

Next Post

Σε Βόϊο, Κοζάνη, Εορδαία και Σέρβια τα κρούσματα της Τετάρτης 10/3 στην Π.Ε. Κοζάνης

Next Post
κορονοιος

Σε Βόϊο, Κοζάνη, Εορδαία και Σέρβια τα κρούσματα της Τετάρτης 10/3 στην Π.Ε. Κοζάνης

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

FIESTA VOIO NEW (2)

Πρόσφατα άρθρα

  • Σπάρτακος: Καταστροφικό και επισφαλές το πρόγραμμα περικοπών
  • Εικόνες ντροπής σε δομή φιλοξενίας ηλικιωμένων – Εντοπίστηκαν ληγμένα τρόφιμα στην κουζίνα
  • Ηλικιωμένος έπεσε από τις σκάλες μέσα στο σπίτι του και σκοτώθηκε
  • Τζάνειο: Έκαναν μετάγγιση σε λάθος ασθενή -Υπέστη πολλαπλά εγκεφαλικά 62χρονη, αναζητείται ο βοηθός νοσηλευτής
  • Ψήφισμα της ΠΕΔ Δυτικής Μακεδονίας για την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού και σύνταξης στους εργαζόμενους στο Δημόσιο τομέα και στους συνταξιούχους

Πρόσφατα σχόλια

  1. Χαρά στο Δήμος Γρεβενών: «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2025» -Το πρόγραμμα της 1ης περιόδου
  2. Σάκης στο Συνεδρίαση με ερώτηση για το κόστος συνδέσεων αερίου στη Γαλατινή. Βίντεο
  3. Βασιλω στο Προσλήψεις 3 ατόμων στο ΠΤΑ Δυτικής Μακεδονίας
  4. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ στο Ο Δήμος Κοζάνης απαγορεύει ποδήλατα, πατίνια & μπάλες στην κεντρική πλατεία
  5. Νικοςασπραδακης ετών 80 στο Μπαράζ Ανόδου: Ο Εορδαϊκός ξανά στη Γ’ Εθνική
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr