• Latest
παιδι

Σημάδια μαθησιακών δυσκολιών στην προσχολική ηλικία

21 Αυγούστου 2018
Οριστικοποιήθηκε η λειτουργία Σχολής Πέτρας στον Πεντάλοφο

Οριστικοποιήθηκε η λειτουργία Σχολής Πέτρας στον Πεντάλοφο

23 Δεκεμβρίου 2025
ΡΟΝΑΣ

Ψηφίστηκε ο νόμος για ένταξη του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ Του κ. Ιωάννη Ρόνα

23 Δεκεμβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Αλλαγή της τηλεφωνικής γραμμής του ΚΕΠ Νεάπολης λόγω προσωρινής βλάβης

Δήμος Κοζάνης: Κλειστά τα ΚΕΠ το Σάββατο 27 Δεκεμβρίου 2025

23 Δεκεμβρίου 2025
Δ.ΕΠ.Ε.ΠΟ.Κ. : Αλαζονεία, έπαρση και αποποίηση ευθυνών από τη Δημοτική Αρχή Κοκκαλιάρη

Τεχνικό Πρόγραμμα 2026: «Πάμε κι όπου βγει» από την Δημοτική Αρχή Κοκκαλιάρη

23 Δεκεμβρίου 2025
Στάθης Κωνσταντινίδης: Η δημιουργία 2 Ωνάσειων Σχολείων στην περιοχή μας αποτελεί μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη

Στάθης Κωνσταντινίδης: Ανακοινώθηκε και στη βουλή η ανέγερση φυλακών στο Βόιο (Βίντεο)

23 Δεκεμβρίου 2025
Ένα μοναδικό Stand Up Comedy στη «Μαγική Λιμνοπολιτεία» με τους Αλέξανδρο Χαριζάνη και Κώστα Κρύο!

Ένα μοναδικό Stand Up Comedy στη «Μαγική Λιμνοπολιτεία» με τους Αλέξανδρο Χαριζάνη και Κώστα Κρύο!

23 Δεκεμβρίου 2025
πονος μεση

Νεφρική ανεπάρκεια: Τα ήπια σημάδια που συχνά μπερδεύουμε με την κούραση της ηλικίας

23 Δεκεμβρίου 2025
Προσοχή στις απάτες τύπου Caller ID spoofing: Από πλαστές τηλεφωνικές κλήσεις μέχρι deepfake φωνές και βίντεο χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι

Δωρεάν φάρμακα για την παχυσαρκία: Ξεκίνησε η αποστολή SMS σε 30.000 δικαιούχους

23 Δεκεμβρίου 2025
ΔΥΠΑ

ΔΥΠΑ: 2.000 θέσεις εργασίας για ΑμεΑ σε Δήμους – Μέχρι πότε οι αιτήσεις

23 Δεκεμβρίου 2025
Δήμος Καστοριάς: Πρόγραμμα Εκδηλώσεων Θεματικού Πάρκου “Μαγική Λιμνοπολιτεία – Πολικό Εργαστήρι”

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η 2η Κλήρωση της Μαγικής Λιμνοπολιτείας, χαρίζοντας πλούσια δώρα!

23 Δεκεμβρίου 2025
Χριστουγεννιάτικα δώρα στους μαθητές του Ειδικού  Δημοτικού και Ειδικού Νηπιαγωγείου Κοζάνης.

Χριστουγεννιάτικα δώρα στους μαθητές του Ειδικού  Δημοτικού και Ειδικού Νηπιαγωγείου Κοζάνης.

23 Δεκεμβρίου 2025
Καστοριά: Περιμένουν την υποχώρηση των νερών για να απεγκλωβιστούν οι πέντε κτηνοτρόφοι στον Γράμμο

ΕΕΕΔΕΕ: Επικαιροποιημένα συγκεντρωτικά στοιχεία για την πορεία της ευλογιάς στη χώρα (εβδομάδα αναφοράς 24-30 Νοεμβρίου)

23 Δεκεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τρίτη, 23 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σημάδια μαθησιακών δυσκολιών στην προσχολική ηλικία

sierafm by sierafm
21 Αυγούστου 2018
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
παιδι
0
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Πολλοί γονείς ανησυχούν για μελλοντικά μαθησιακά προβλήματα των παιδιών τους ήδη από την προσχολική ηλικία. Η πληθώρα αμφιβόλου επιστημονικότητας πληροφοριών που συνήθως κυκλοφορεί μέσα από το Διαδίκτυο και η άκριτη πρόσληψή τους, καθώς και οι μη τεκμηριωμένες απόψεις πολλών «ειδικών» και μη, προκαλούν στους γονείς άγχος, δυσπιστία και ανασφάλεια σχετικά με το μαθησιακό μέλλον του παιδιού τους.

Το παιδί στο νηπιαγωγείο κατακτά ορισμένες δεξιότητες οι οποίες είναι απαραίτητες για τη μετέπειτα ανάπτυξη της γραφής, της ανάγνωσης και των μαθηματικών. Οι νηπιαγωγοί είναι σε θέση να αντιληφθούν εάν ένα νήπιο παρουσιάζει δυσκολίες και ελλείμματα σε έναν τομέα ώστε να το υποστηρίξουν περισσότερο και πιο εξατομικευμένα. Για παράδειγμα, εάν ένα παιδί δυσκολεύεται να κρατήσει το ψαλίδι και να κόψει ένα πλαίσιο τότε ο παιδαγωγός θα πρέπει να το βοηθήσει με δραστηριότητες ενδυνάμωσης και ανάπτυξης της λεπτής κινητικότητας.

Για να γίνουν πιο συγκεκριμένα και κατανοητά τα προαναφερθέντα στη συνέχεια παρουσιάζονται οι δυσκολίες των παιδιών στο Νηπιαγωγείο που πιθανό να προμηνύουν μια μελλοντική μαθησιακή δυσκολία.

Δυσκολίες στην αδρή κινητικότητα

Η αδρή κινητικότητα αφορά τις κινήσεις και τον έλεγχο των μυών όλου του σώματος, όπως το περπάτημα, το τρέξιμο κ.λπ. Μέσα από το παιχνίδι το παιδί αναπτύσσει και εξασκεί την αδρή κινητικότητα κι έτσι καταλήγει να εκτελεί ολοένα και πιο σύνθετες κινήσεις που απαιτούν ακρίβεια, ισορροπία και έλεγχο του σώματος.

Μερικές δραστηριότητες αδρής κινητικότητας για ένα παιδί στο Νηπιαγωγείο είναι το πέταγμα και το πιάσιμο της μπάλας, το κουτσό, το κλότσημα της μπάλας, το πέταγμα της μπάλας σε έναν στόχο, τα πηδηματάκια με τα δύο ή με το ένα πόδι κ.ά.

Δυσκολίες στη λεπτή κινητικότητα

Η λεπτή κινητικότητα αφορά τη δύναμη και τον έλεγχο των χεριών και των δακτύλων, όπως το κράτημα, το ντύσιμο κ.λπ. Η ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας είναι αλληλένδετη με την ανάπτυξη της αδρής κινητικότητας, τον οπτικοκινητικό συντονισμό και την αμφιπλευρικότητα.

Μερικά παραδείγματα λεπτής κινητικότητας στο Νηπιαγωγείο είναι το κράτημα του ψαλιδιού και ο έλεγχός του στα ψαλιδίσματα, το δέσιμο των κορδονιών, η ζωγραφική με πινέλο, το κούμπωμα και το ξεκούμπωμα κ.ά.

Οι δυσκολίες στην αδρή και λεπτή κινητικότητα πιθανό να αποτελούν σημάδια κάποιας μελλοντικής μαθησιακής δυσκολίας κι επομένως ο παιδαγωγός θα πρέπει να βρίσκεται σε εγρήγορση ώστε να ενισχύσει το παιδί με πιο εξατομικευμένες δραστηριότητες.

Δυσκολίες στις χρονικές σχέσεις

Οι χρονικές έννοιες είναι αφηρημένες και στηρίζονται στη δόμηση του χρόνου. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλά παιδιά δυσκολεύονται να τις κατανοήσουν. Το νήπιο μέσα από απλές δραστηριότητες στο Νηπιαγωγείο θα πρέπει να κατανοήσει τις απλές χρονικές έννοιες και να τις χρησιμοποιήσει ως σημεία αναφοράς γεγονότων. Τέτοιες είναι «χθες- σήμερα- αύριο», «πριν- τώρα- μετά» ή η ακολουθία των ημερών της εβδομάδας, των μηνών του έτους κ.λπ.

Όταν ένα νήπιο δείχνει να δυσκολεύεται σε μεγάλο βαθμό να αντιληφθεί αυτές τις έννοιες ο νηπιαγωγός θα πρέπει να δώσει μεγαλύτερη προσοχή καθώς πιθανό να προμηνύουν κάποιου είδους μαθησιακή δυσκολία, όπως η δυσλεξία.

Δυσκολία στην εκμάθηση και χρήση νέων λέξεων

Τα παιδιά στην προσχολική ηλικία αυξάνουν ραγδαία το λεξιλόγιό τους καθώς προσθέτουν κατά μέσο όρο περίπου 50 λέξεις το μήνα. Οι παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη του λεξιλογίου σε αυτή την ηλικία είναι η μνήμη, η προσοχή, ο εκτελεστικός έλεγχος αλλά και το σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον.

Ένα παιδί που δεν χρησιμοποιεί πολλές λέξεις κατά την ομιλία του ή δυσκολεύεται να τις μάθει απ’ έξω για μελλοντική χρήση φαίνεται ότι πιθανό να εμφανίσει αργότερα κάποια μαθησιακή δυσκολία.

Ελλείμματα στη φωνολογική επίγνωση

Η φωνολογική επίγνωση συντελείται ήδη από την προσχολική ηλικία με σκοπό τη μετέπειτα κατάκτηση της γραφής και της ανάγνωσης. Το νήπιο με αυτόν τον τρόπο κατανοεί ότι η λέξη αποτελείται από συλλαβές, αυτές με τη σειρά τους αποτελούνται από γράμματα και το κάθε γράμμα αντιστοιχεί σε έναν ήχο. Στο Νηπιαγωγείο διεξάγονται πολλές και ποικίλες δραστηριότητες για να βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Για παράδειγμα, ασκήσεις με ομοιοκαταληξίες λέξεων, δημιουργία αστείων ψευδολέξεων ή «βρες τον αρχικό/ τελικό ήχο της λέξης» κ.λπ.

Δυσκολίες στην τοποθέτηση και στον προσανατολισμό

Το παιδί χρησιμοποιώντας αρχικά το σώμα του ως σημείο αναφοράς προσανατολίζεται στο χώρο και τοποθετεί αντικείμενα σε σχέση με αυτό. Για παράδειγμα, χρησιμοποιεί το δεξί του χέρι για να ορίσει την δεξιά κατεύθυνση. Η κατανόηση των εννοιών «δεξιά- αριστερά», «πάνω- κάτω», «μπροστά- πίσω» λειτουργούν καθοριστικά στην μετέπειτα εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης.

Όταν ένα νήπιο μπερδεύει το δεξί με το αριστερό ή δεν μπορεί να οργανώσει το χώρο εργασίας του τότε ο παιδαγωγός θα πρέπει να το υποστηρίξει σε μεγαλύτερο βαθμό.

Δυσκολίες στις μαθηματικές έννοιες της ταξινόμησης,της ομαδοποίησης και της αντιστοίχισης

Στο Νηπιαγωγείο διεξάγονται πολλές δραστηριότητες όπου τα παιδιά ομαδοποιούν αντικείμενα, τα διατάσσουν ή τα ταξινομούν ανάλογα με το χρώμα, το μέγεθος κ.λπ. Επίσης, η κατάκτηση των νηπίων της έννοιας της αντιστοίχισης αποτελεί βασική προϋπόθεση για την μετέπειτα κατάκτηση της διατήρησης της έννοιας του αριθμού. Δηλαδή, όταν τα νήπια αντιστοιχούν αντικείμενα δύο ομάδων συνειδητοποιούν τη σχέση ανάμεσα στις ποσότητες και τους αριθμούς. Ακόμη, κατανοούν ότι ο αριθμός της μιας ομάδας δεν αλλάζει όταν αλλάξει η διάταξη των αντικειμένων στο χώρο και ότι ο αριθμός δε συνδέεται με το μέγεθος των αντικειμένων.

Έτσι, δυσκολίες σε τέτοιου είδους δραστηριότητες αποτελούν ενδείξεις για μελλοντική μαθησιακή δυσκολία.

Δυσκολίες στην κατάκτηση των σχημάτων και των χρωμάτων

Η εξοικείωση των νηπίων με τα σχήματα αναπτύσσει την ικανότητα της μοντελοποίησης, δηλαδή της ικανότητας να μετατρέπουν πραγματικά αντικείμενα και καταστάσεις σε πιο αφηρημένες φόρμες μέσα στο μυαλό τους. Αυτό προοδευτικά θα οδηγήσει στην ανάπτυξη της αφηρημένης σκέψης, η οποία είναι απαραίτητη για την επίλυση προβλημάτων και μαθηματικών πράξεων. Για παράδειγμα, ένα νήπιο μπορεί μέσα από μία ζωγραφιά με σχήματα να αποδώσει με κύκλο τις πλατείες μιας πόλης, με τετράγωνο τα σπίτια, με ορθογώνιο το νοσοκομείο κ.ο.κ. Κατά τον ίδιο τρόπο λειτουργούν και η γνώση των χρωμάτων. Η εξοικείωση και η κατάκτηση των σχημάτων και των χρωμάτων σε ένα νήπιο βοηθά στη μετέπειτα ανάπτυξη της αφηρημένης σκέψης. Έτσι, οι όποιες δυσκολίες σε αυτόν τον τομέα θα πρέπει να διερευνηθούν από τον εκπαιδευτικό της τάξης περαιτέρω.

Οι γονείς, λοιπόν, θα πρέπει να βρίσκονται σε συχνή επικοινωνία με τη Νηπιαγωγό της τάξης και να συζητούν τους προβληματισμούς τους σχετικά με τις δυσκολίες που πιθανό αντιμετωπίζει το νήπιο. Η Νηπιαγωγός είναι σε θέση να ενημερώσει πλήρως για την πρόοδο του παιδιού, τα δυνατά και αδύνατα σημεία του και να κατευθύνει ανάλογα τους γονείς, εφόσον διαπιστωθεί ανάγκη.

Πηγή:themamagers.gr

Tags: ΠΑΙΔΙ
Previous Post

Πώς ξεκίνησε η φονική πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου που ισοπέδωσε το Μάτι

Next Post

Κίνδυνος πρόωρου θανάτου για όσους κοιμούνται πολλές ώρες

Next Post
ΥΠΝΟΣ

Κίνδυνος πρόωρου θανάτου για όσους κοιμούνται πολλές ώρες

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Οριστικοποιήθηκε η λειτουργία Σχολής Πέτρας στον Πεντάλοφο
  • Ψηφίστηκε ο νόμος για ένταξη του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ Του κ. Ιωάννη Ρόνα
  • Δήμος Κοζάνης: Κλειστά τα ΚΕΠ το Σάββατο 27 Δεκεμβρίου 2025
  • Τεχνικό Πρόγραμμα 2026: «Πάμε κι όπου βγει» από την Δημοτική Αρχή Κοκκαλιάρη
  • Στάθης Κωνσταντινίδης: Ανακοινώθηκε και στη βουλή η ανέγερση φυλακών στο Βόιο (Βίντεο)

Πρόσφατα σχόλια

  1. Λόζιος κι ανακατωσια στο Σιάτιστα: Έκλεψαν λόζιο, ( φουρφούρια) για τις κλαδαριές αλλά τους έγραψε η κάμερα. Βίντεο
  2. Γιατί η online ψυχαγωγία έχει γίνει μια μικρή απόδραση για τους εργαζόμενους - SieraFM στο Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός της Ψυχαγωγίας στην Ελλάδα: Πέρα από τα Παραδοσιακά Όρια
  3. Αντώνης Φωτόπουλος στο Ηλεκτρονικό εξοπλισμό παρέδωσε στη Σχολή Πυροσβεστών Τσοτυλίου ο Δήμαρχος Βοΐου, Χρήστος Ζευκλής. Βίντεο
  4. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  5. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Νέα casino για Έλληνες παίκτες

 

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr