Στην αναβάθμιση του Εμπορικού Κέντρου της Κοζάνης, μέσω της συμμετοχής στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα OPENMALL (Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου) του ΕΠΑνΕΚ, στοχεύουν ο Δήμος Κοζάνης και ο Εμπορικός Σύλλογος.
Συγκεκριμένα θα υποβληθεί κοινή πρόταση ώστε να αναδειχτεί η αγορά του κέντρου δίνοντας μια μοναδική ταυτότητα, η οποία θα ενισχύσει την ελκυστικότητα της περιοχής και την εμπορικότητα της. Μια πρόταση αναπτυξιακού χαρακτήρα με οφέλη τόσο για τα εμπορικά καταστήματα αλλά και για την πόλη.
Την Παρασκευή το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε συνάντηση στην οποία συμμετείχαν ο Δήμαρχος Κοζάνης Λευτέρης Ιωαννίδης, ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού Κώστας Δεσποτίδης, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Γιώργος Βαλαής, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης Αθανάσιος Δραγατσίκας και τα μέλη του Δ.Σ. Αθανάσιος Σβώλης και Αθανάσιος Καραδήμος καθώς και υπηρεσιακά στελέχη.
Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη παρέμβαση, που αν τελικά εγκριθεί, θα επιδοτηθεί από το πρόγραμμα με ποσοστό 100%.
Ειδικότερα στη δράση :
– Ο Δήμος χρηματοδοτείται με επιδότηση 100% και το μέγιστο ποσό που μπορεί να λάβει ανέρχεται στο 1,5 εκατ. ευρώ.
– Ο Εμπορικός Σύλλογος χρηματοδοτείται 100% και θα διαχειριστεί εκ μέρους των επιχειρήσεων, που θα μετέχουν ένα ποσό το οποίο αθροίζει έως 2.000 ευρώ για κάθε συμμετέχουσα επιχείρηση και έως 300.000 € συνολικά. Να σημειώσουμε πως οι επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν δεν θα λάβουν χρήματα και δεν θα προβούν σε καμία άλλη διαδικασία πέραν της υπογραφής κάποιων υπεύθυνων δηλώσεων και τις υποχρεώσεις που έχουν συμμετέχοντας στη δράση
Ο Δήμος θα αναλαμβάνει να σχεδιάσει την:
– Αναβάθμιση του δημόσιου χώρου, η οποία είναι υποχρεωτική και υλοποιείται από τον Δήμο μέχρι το 85% (μέγιστο) του επιλέξιμου Προϋπολογισμού του, (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ: αναβάθμιση/κατασκευή πεζοδρόμων, υπαίθριων πολιτιστικών και αθλητικών εγκαταστάσεων, παιδικών χαρών, χώρων ανάπαυσης , ανάπλαση πλατειών/περιβάλλοντος χώρου μνημείων, κατεδαφίσεις παλιών κτιρίων ή απαλλοτριώσεις εκτάσεων, αποκατάσταση/ανάδειξη μνημείων, βελτίωση μικροκλίματος: πάρκα τσέπης, φυτεύσεις ψηλού πρασίνου & δενδροστοιχιών, ανάδειξη υδάτινου στοιχείου, παρεμβάσεις υψηλής σκίασης, βυθιζόμενοι κάδοι απορριμμάτων, κάδοι για οργανικά απορρίμματα, σύστημα απορροής όμβριων υδάτων, υπογειοποίηση καλωδίων κοινής ωφέλειας, παρεμβάσεις για την προσβασιμότητα ΑΜΕΑ, αναβάθμιση/δημιουργία χώρων στάθμευσης εξυπηρέτησης εμπορικών περιοχών χωρίς αντίτιμο, minibus τελευταίας τεχνολογίας, γλυπτά, εικαστικές εγκαταστάσεις, ειδικοί χώροι για αφισοκόλληση/γκράφιτι, κ.ά.),
– την Προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων έξυπνης πόλης (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ στις δράσεις μπορούν να συμπεριληφθούν έξυπνος οδοφωτισμός, έξυπνη διαχείριση απορριμμάτων, ασύρματη πρόσβαση στο διαδίκτυο, τηλεχειρισμός δημόσιων υποδομών και δικτύων, πλατφόρμες ενίσχυσης τοπικής επιχειρηματικότητας, κ.ά), και
-Τις Προμήθειες και εγκατάσταση συστημάτων έξυπνης βιώσιμης κινητικότητας (ενδεικτικά μπορούν να περιληφθούν: ηλεκτροκίνητα οχήματα για μεταφορά επισκεπτών αποκλειστικά στην εμπορική περιοχή από κόμβους μεταφορών, συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας, ελεγχόμενης στάθμευσης & ελέγχου πρόσβασης σε πεζοδρόμους στην περιοχή παρέμβασης, σταθμοί κοινόχρηστων ποδηλάτων, ενώ δεν είναι επιλέξιμη η προμήθεια και εγκατάσταση καμερών ασφαλείας).
Από την πλευρά του ο Εμπορικός Σύλλογος/ Επιμελητήριο θα αναλάβει:
– Την εφαρμογή ενιαίας αισθητικής ταυτότητας εμπορικής περιοχής. Είναι υποχρεωτική και μέχρι το 100% του επιλέξιμου Π/Υ του Εμπορικού Συλλόγου. Για παράδειγμα μπορούν να επιλεγούν: διαφώτιστα στέγαστρα, ομοιόμορφα στέγαστρα, τέντες, πινακίδες & επιγραφές, χρωματισμός εξωτερικών όψεων, επενδύσεις εξωτερικών όψεων με ομοιόμορφα υλικά, κ.ά. Επισημαίνεται πως είναιυποχρεωτική η αποξήλωση όλων των μη συμβατών στοιχείων (π.χ. φωτεινές ή/και κάθετες επιγραφές).
– Την Προβολή και προώθηση της εμπορικής περιοχής.
Αυτή η Δράση είναι προαιρετική και για την υλοποίησή της μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέχρι το 10% (μέγιστο) του επιλέξιμου Π/Υ του Εμπορικού Συλλόγου ( Πχ.:Διοργάνωση έως 3 εκδηλώσεων για την προβολή της εμπορικής περιοχής με έμφαση σε δράσεις πολιτισμού, κοινός εξοπλισμός διακόσμησης βιτρίνας/εξωτερικού χώρου.
Επισημαίνεται πως Δεν είναι επιλέξιμες οι δαπάνες για σχεδιασμό και αναπαραγωγή έντυπου προωθητικού υλικού.