Στο στόχαστρο των Αρχών θα μπουν εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024 οι ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, δεν έχουν ασφαλίσει τα αυτοκίνητά τους ή δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.
Πώς θα διασταυρώνονται
Η σχετική νομοθετική ρύθμιση ήδη ετοιμάζεται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως ανακοίνωσε χθες κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογραφους η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου και θα στηρίζεται σε ηλεκτρονικούς διασταυρωτικούς ελέγχους βάσει των οποίων θα εντοπίζονται τα συγκεκριμένα οχήματα.
Στο νομοσχέδιο αυτό, το οποίο αναμένεται να αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση εντός του πρώτου τριμήνου του έτους, θα εισαχθούν και ρυθμίσεις για τη διοικητική εκκαθάριση των τηρούμενων Μητρώων Οχημάτων, προκειμένου να αποσυρθούν από την κυκλοφορία οχήματα που δεν είναι τακτοποιημένα ως προς τις ανωτέρω υποχρεώσεις τα τελευταία τουλάχιστον 7 χρόνια.
Τι αλλάζει με τον νέο ΚΟΚ
Ταυτόχρονα στο υπουργείο επεξεργάζονται τον νέα αναθεωρημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος θα αντικαταστήσει τον ισχύοντα του 2007, που επανήλθε σε εφαρμογή ύστερα από την ακύρωση της σχετικής ρύθμισης του 2018. Η αναθεώρηση του ΚΟΚ ήταν ψηλά στην ατζεντα και κατά την προηγούμενη κυβερνητική θητεία, χωρίς ωστόσο κάποιο νομοσχέδιο να περάσει το κατώφλι της Βουλής μέχρι τη λήξη της.
Σύμφωνα με την κυρία Αλεξοπούλου, «ο νέος ΚΟΚ εισάγει μια ολοκληρωμένη πολιτική δίκαιων ποινών για τις παραβάσεις, ανάλογα με τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητά τους, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος μας είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η μείωση των ατυχημάτων και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων».
Ο διαχωρισμός των παραβάσεων σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με τη βαρύτητά τους με στόχο τον εξορθολογισμό των προστίμων και τη συνακόλουθη μείωση των ποινών για παραβάσεις που δε θεωρούνται ότι σχετίζονται με την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων είχε ήδη θεσπιστεί νομοθετικά με τον νόμο του 2018. Ωστόσο ουδέποτε προχώρησαν οι εφαρμοστικές αποφάσεις, οι οποίες θα κατηγοριοποιούσαν τις παραβάσεις καθώς επί της ουσίας ο νόμος ακυρώθηκε.
Ως προς τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, σύμφωνα με την υφυπουργό, στόχος του υπουργείου είναι και η αξιοποίηση ευφυών συστημάτων και της προόδου στην τεχνητή νοημοσύνη, «για την ενίσχυση της επιτήρησης των οδών και της επιβολής του νόμου, ενώ μέσω της ενοποίησης μητρώων και συστημάτων θα μπορούμε να διευκολύνουμε όχι μόνο το έργο της αστυνομίας αλλά και των πολιτών – οδηγών».
Υπενθυμίζεται ότι από την προηγούμενη εβδομάδα ανακοινώθηκε η ψηφιοποίηση μιας σειράς εγγράφων που ολοκληρώνουν το ψηφιακό πορτοφόλι των οδηγών. Ο οδηγός με ένα διπλό κλικ στο πλαϊνό κουμπάκι του κινητού του μπορεί να τα έχει όλα διαθέσιμα, σε ψηφιακή μορφή. «Πέρα λοιπόν από το δίπλωμα οδήγησης, ο πολίτης μπορεί να βλέπει και να ελέγχει για κάθε όχημά του τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, αν έχει πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας, αν το όχημά του είναι σε κίνηση ή ακινησία, το αποτέλεσμα του τελευταίου Τεχνικού Ελέγχου ΚΤΕΟ και την ημερομηνία του επόμενου ελέγχου και τα στοιχεία ασφάλισης του οχήματός του. Παράλληλα μέσω του Gov.gr Wallet, ο πολίτης θα λαμβάνει ειδοποίηση στο κινητό του, δύο εβδομάδες πριν τον επόμενο Τεχνικό Έλεγχο.
Την επόμενη εβδομάδα ξεκινά η κανονική λειτουργία τριών νέων ψηφιακών υπηρεσιών, που είναι διαθέσιμες μέσω του Gov.gr. Η Ψηφιακή Πύλη Κινητικότητας συγκεντρώνει όλες τις υπηρεσίες του Gov.gr που σχετίζονται με οχήματα σε μια ενιαία σελίδα, το auto.gov.gr, και ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα έχει πρόσβαση στη βεβαίωση βαθμών ποινής του Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ ή Point System). Επιπλέον θα έχει το πλήρες ιστορικό των ελέγχων ΚΤΕΟ και τα χιλιόμετρα που καταγράφονται σε κάθε έλεγχο για ένα όχημα, πληροφορία που ενισχύει και τη διαφάνεια στις πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, όπως σημειώνουν από το υπουργείο.
Πηγή: ethnos.gr