Εν αναµονή του πορίσµατος της επιστηµονικής επιτροπής που µελετά την εφαρµογή της καθυστερηµένης έναρξης των σχολείων από τη νέα χρονιά.
Η επιστηµονική κοινότητα το συνιστά, ο υπουργός Παιδείας το θέλει, αλλά τα πρακτικά προβλήµατα είναι πολλά. Ο λόγος για την έναρξη των σχολείων στις 9 το πρωί, πρόταση που έγινε από τον Κώστα Γαβρόγλου και η οποία αυτήν τη στιγµή συζητείται στην εκπαιδευτική κοινότητα, προκειµένου να αποφασιστεί εάν µπορεί να εφαρµοστεί το µέτρο από τη νέα σχολική χρονιά.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ανέθεσε το θέµα σε µια επιστηµονική επιτροπή, η οποία βρίσκεται σε συνεχείς επαφές µε την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και τους γονείς, ώστε να διερευνήσει τα υπέρ και τα κατά του εγχειρήµατος. Από τα µέχρι τώρα αποτελέσµατα φαίνεται ότι τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στις τάξεις, αλλά και τα στελέχη της εκπαίδευσης, εκφράζουν αντικρουόµενες απόψεις, οι οποίες όµως εστιάζονται κυρίως στα πρακτικά προβλήµατα. ∆ιαβούλευση Σε κάθε περίπτωση όµως, όπως τόνισε στο «Εθνος» µέλος της επιστηµονικής επιτροπής, πολύ σύντοµα θα ολοκληρωθεί το σχετικό πόρισµα, το οποίο θα δοθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Ο υπουργός στη συνέχεια θα το θέσει προς διαβούλευση -όπως έχει υποσχεθεί- ώστε να εκφράσουν τη γνώµη τους όλοι οι ενδιαφερόµενοι φορείς. Η πρόταση εξαρχής έγινε δεκτή µε ενδιαφέρον, καθώς όλες οι ιατρικές και ψυχοπαιδαγωγικές απόψεις συγκλίνουν στο γεγονός ότι τα παιδιά αποδίδουν καλύτερα στο σχολείο όταν δεν ξυπνούν πολύ πρωί. Στην πράξη, όµως, φαίνεται ότι είναι δύσκολο να εφαρµοστεί καθολικά το µέτρο «κουδούνι στις 9» στα σχολεία της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης, καθώς υπάρχουν προβλήµατα όπως:
- Πολλοί γονείς εξέφρασαν την άποψη ότι κάτι τέτοιο θα τους δηµιουργήσει πολλά προβλήµατα στην επαγγελµατική και προσωπική τους ζωή. Οι δυσκολίες για τους γονείς αυξάνονται όταν έχουν παιδιά διαφορετικής ηλικίας, δηλαδή φοιτούν σε δηµοτικό, γυµνάσιο ή λύκειο.
- Τους περισσότερους προβληµατισµούς εκφράζουν γονείς που είναι και οι δύο εργαζόµενοι και φοβούνται ότι δεν θα µπορούν να έχουν έλεγχο για τις µετακινήσεις των παιδιών το πρωί, ενώ τονίζουν και το γεγονός ότι θα πρέπει να µετακινηθούν αργότερα και όλες οι απογευµατινές και βραδινές δραστηριότητες των παιδιών. Ιδιαίτερα όσον αφορά τους µαθητές της Γ’ Λυκείου, οι οποίοι προετοιµάζονται για τις Πανελλαδικές, θεωρούν ότι οι πολλές ώρες για το διάβασµα των παιδιών και η παρακολούθηση των φροντιστηρίων είναι πολύτιµες.
- Οι δυσκολίες εντοπίζονται και στον συγχρονισµό των µετακινούµενων µαθητών όλων των βαθµίδων µε τις υπεραστικές συγκοινωνίες -κυρίως, δε, σε αποµακρυσµένες περιοχές- αλλά και στα εµπόδια που µπορεί να δηµιουργηθούν για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι µετακινούνται σε περισσότερα από ένα σχολεία προκειµένου να συµπληρώσουν το ωράριό τους.
Πηγή:aftodioikisi.gr